Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (12) összesen

Téma: Adwords nem reális konverzió

  1. #1
    Szerkesztő morta logója
    Csatlakozott
    14-04-05
    Hozzászólás
    261
    Begyűjtött 95 köszönetet
    75 hozzászólásával

    Alapbeállítás Adwords nem reális konverzió

    Sziasztok,

    A következőre lettem ma figyelmes. Amikor aktívan futnak az adwords kampányok, akkor a webáruház forgalma akár 2-3-szorosra nő ahhoz az időszakhoz képest, amikor nem futnak. Ugyanakkor az Adwords szerint a konverzió ennél sokkal kisebb. Konkrét példa: a termék szempontjából abszolút nincs kiemelkedő időszak, sőt, a nyár jellemzően inkább kis visszaesést szokott hozni. Ehhez képest volt olyan nap, hogy az átlag 4-szerese volt a bevétel. Miután leállt a kampány nagyon visszaesett a forgalom. Viszont adwordsben megnézve az adott napot 1 db konverziót jelez. Megnéztem analyticsben, és a cpc kampány ott is 1 db konverziót mutat.
    Általánosságban is elmondható, hogy az adwordsben jelzett konverzió kisebb, mint az adott időszakhoz tartozó forgalomnövekedés, néha kisebb, néha pedig nagyobb mértékben. Egész egyszerűen ez nem reális, és miközben örülök a magasabb forgalomnak szeretném pontosan látni, hogy mi az ami a bevételt hozta.

    Kérdés, hogy ti találkoztatok-e már ilyennel? Van esetleg ötletetek, hogy mi okozhatja ezt?

    Ami eszembe jutott az esetleg a 30 napos cookie lejárat, bár ez jelen nagy-forgalmú nap szempontjából 2 napot jelent, szóval elég kicsi a valószínűsége.

    Előre is köszi a tippeket és a tapasztalatokat!



  2. #2
    Törzsvendég wzol logója
    Csatlakozott
    14-05-31
    Hozzászólás
    116
    Begyűjtött 35 köszönetet
    31 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Adwords nem reális konverzió

    El tudom azt képzelni, hogy például keresésnél legfelül megjelent a hirdetésed, a felhasználó csak átsiklott rajta, majd a rendes találatok között újra meglátta az oldaladat, és ekkor már ismerős volt neki az átsiklott részből, és a későbbi találatra szívesebben kattintott.



  3. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:


  4. #3
    Szerkesztő morta logója
    Csatlakozott
    14-04-05
    Hozzászólás
    261
    Begyűjtött 95 köszönetet
    75 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Adwords nem reális konverzió

    Köszi, ez nekem is eszembe jutott, és lehet, hogy van is havonta 1-2 ilyen ember, de ez szerintem kevés ahhoz, hogy ilyen mértékű különbség jöjjön ki. Illetve ezt abszolút nem is tudom mérni.
    Szóval számomra ez továbbra is kérdés, még mindig várom az ötleteket
    Aztán az is lehet, hogy sok ilyen apróság lesz a dolog nyitja, de akkor is valahogyan ezeket mérnem kellene.



  5. #4
    WRX
    WRX nem elérhető
    Új tag
    Csatlakozott
    12-10-26
    Hozzászólás
    35
    Begyűjtött 4 köszönetet
    3 hozzászólásával

    Alapbeállítás

    Analytics-ben a vásárlásig eltelt napok száma mit mutat? Nálunk rettentően magas, 98% körül van a 0-1 nap aránya, pedig nem impulzus termékről van szó. Azt tudom elképzelni, hogy a user a munkahelyén nézelődik, de csak otthonról rendel. Valamelyest alátámasztja, hogy viszonylag magas az este leadott megrendelések aránya. Jobb magyarázatot még nem tudtam kitalálni és lehet, hogy ez van nálad is.



  6. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    morta (2014-08-13)

  7. #5
    Szerkesztő morta logója
    Csatlakozott
    14-04-05
    Hozzászólás
    261
    Begyűjtött 95 köszönetet
    75 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Adwords nem reális konverzió

    Köszi, ez szintén jó lehet. Nálunk is elég magas, 95% a 0-1 nap. És ez a munkahelyen nézelődik otthon vásárol dolog alátámasztja azt is, hogy a hirdetésre ugyan kattintanak, de az adwords már nem tudja mérni a vásárlási konverziót a cookie-k miatt.
    Most megnéztem analyticsben, hogy mi a helyzet forgalmi forrás fronton a legnagyobb mértékben megemelkedett napoknál. Arra számítottam a kommented alapján, hogy sok lesz aki így direktben jön az oldalra, de ez nem így volt. A legtöbb vásárló organikus úton jött. A célcsoportunk a kb 35-55 éves korosztály. Elképzelhető, hogy ilyen esetben nem direktben jönnek vissza az oldalra, hanem rákeresnek a cégnévre? Sajnos nem ismerem az ilyen korosztály böngészési szokásait



  8. #6
    Új tag címlista logója
    Csatlakozott
    13-06-12
    Hely
    Sopron
    Hozzászólás
    19
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Adwords nem reális konverzió

    Idézet morta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Köszi, ez szintén jó lehet. Nálunk is elég magas, 95% a 0-1 nap. És ez a munkahelyen nézelődik otthon vásárol dolog alátámasztja azt is, hogy a hirdetésre ugyan kattintanak, de az adwords már nem tudja mérni a vásárlási konverziót a cookie-k miatt.
    Most megnéztem analyticsben, hogy mi a helyzet forgalmi forrás fronton a legnagyobb mértékben megemelkedett napoknál. Arra számítottam a kommented alapján, hogy sok lesz aki így direktben jön az oldalra, de ez nem így volt. A legtöbb vásárló organikus úton jött. A célcsoportunk a kb 35-55 éves korosztály. Elképzelhető, hogy ilyen esetben nem direktben jönnek vissza az oldalra, hanem rákeresnek a cégnévre? Sajnos nem ismerem az ilyen korosztály böngészési szokásait
    Kedves Morta,

    Az AdWordsből érkező vásárlók konverzió mérése igen csak jelképes, mert számos tényező és az utóbbi években tapasztalt változás is érinti ezeket a folyamatokat.

    1. A félelemmarketing, amit minden nap megkapunk a legtöbb vezető rádióból, tévé csatornától és egyéb orgánumoktól sikerrel érte el azt, hogy az emberek a sütiket akár naponta törlik, mert betanították őket, hogy állandóan rettegni kell valamitől - pl.: a követésüktől,megfigyeléstől -, ezzel eléggé elbizonytalanítva minket marketing szakembereket... A Google AdWords hirdetés mérése tehát igen csak bizonytalan...
    2. Multi platform - ez picit hasonlít az irodai gépre -, a tényleges vásárlóerő rendelkezik laptoppal, táblagéppel, okostelefonnal és rendszerint asztali géppel is. Munkába menet telefonon vagy táblán böngészik, a legtöbb embernek ha céges is inkább már laptopja van és azzal szaladgál vagy viszi haza a melódiát. A vásárlások megkezdése előtt a tájékozódás ennek fényében tehát mobil platformon történik sokszor tömegközlekedésen, reggeli kávénál, ebédszünetben, majd a vásárlás lezárást sokan egy nagyobb displayen fejezik be, azaz nagyobb kijelzőn, mert az kényelmesebb.
    3. Volt esetleg más kampányod is? Saját hírlevél? Külső hírlevél? CT/Display/Lead vagy egyenesen eladás alapú kampány? Bocs a kérdésért, de néha a legjobbakkal is előfordul, hogy valamit kihagynak a számításból?

    Az AdWords konverzió a sütik miatt tehát nem egy életbiztosítás, főleg nagyobb értékű termékek/szolgáltatások esetében - amelyek komolyabb mérlegelést kívánnak a vásárló részéről, tehát több időbe kerül -, rendszerint nagyon alacsony arányban mér jól!

    Pl. AdWords kampányban télikert, luxus porszívó, masszázsfotel, infraszauna, személyautó, milliós nagyságrendű tréning termékekkel vannak nálam ügyfelek és a konverzió mérés 10-40% pontossággal mutatja meg a valóságot. Az AdWordsben a Google is tesz egy becslést a valós konverziós számokra, maradjunk annyiban, hogy ez legtöbbször messze alatta marad a valóságnak. Főleg ha a fent említett százezres vagy milliós termékekről van szó, mint pl.: egy télikert, ami 3-7 millió Ft.

    Remélem, hogy hasznosnak találtad a leírtakat,

    Üdv:

    Bökönyi Norbert
    Online marketing specialista



  9. #7
    Szerkesztő morta logója
    Csatlakozott
    14-04-05
    Hozzászólás
    261
    Begyűjtött 95 köszönetet
    75 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Adwords nem reális konverzió

    Szia Norbert,

    Köszi a választ.
    1. Nekem nem az a tapasztalatom, hogy a felhasználók folyamatosan törlik a sütiket. Nyilván minimálisan ez is közrejátszhat, de ez a fajta tudatosság szerintem nagyon nagyon kevés emberre igaz.
    2. Ez a 30-40 közötti korosztálynál egy reális ötlet, bár a látogatóinknak csak kb 10-11%-a jön mobil eszközökről.
    3. Más kampány ebben az időszakban nem volt.

    Amint fent is írtam a vásárlásig eltelt napok száma 95%-ban 0-1 nap, szóval nem a hosszú mérlegelési időszak lesz a probléma, kis értékű termékekről van szó.

    Köszi mindenkinek a tippeket, szerintem sikerült összeszedni pár olyan problémát, ami valamelyest alá tudja támasztani az irreálisan alacsonyra jelzett vásárlási konverziót, ilyen szempontból valóban nem egészséges az adwords számaira támaszkodni.
    Hogyan lehetne ezeket mégis mérni valahogy? Ez gondolom nem csak nekem probléma. Vagy el kell fogadni, hogy ez van, és kész?



  10. #8
    Új tag címlista logója
    Csatlakozott
    13-06-12
    Hely
    Sopron
    Hozzászólás
    19
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Adwords nem reális konverzió

    Idézet morta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szia Norbert,

    Köszi a választ.
    1. Nekem nem az a tapasztalatom, hogy a felhasználók folyamatosan törlik a sütiket. Nyilván minimálisan ez is közrejátszhat, de ez a fajta tudatosság szerintem nagyon nagyon kevés emberre igaz.
    2. Ez a 30-40 közötti korosztálynál egy reális ötlet, bár a látogatóinknak csak kb 10-11%-a jön mobil eszközökről.
    3. Más kampány ebben az időszakban nem volt.

    Amint fent is írtam a vásárlásig eltelt napok száma 95%-ban 0-1 nap, szóval nem a hosszú mérlegelési időszak lesz a probléma, kis értékű termékekről van szó.

    Köszi mindenkinek a tippeket, szerintem sikerült összeszedni pár olyan problémát, ami valamelyest alá tudja támasztani az irreálisan alacsonyra jelzett vásárlási konverziót, ilyen szempontból valóban nem egészséges az adwords számaira támaszkodni.
    Hogyan lehetne ezeket mégis mérni valahogy? Ez gondolom nem csak nekem probléma. Vagy el kell fogadni, hogy ez van, és kész?
    Kedves Morta,

    Örülök, hogy adtam pár alternatívát...

    Mivel a félelem/túlélés/menekülés az egyik legerősebb emberi ösztön, ezért szerintem nem érdemes alul becsülni azok számát, akik konzekvensen törlik a sütiket.
    Lássuk be az emberek nem szeretik, ha követik, megfigyelik őket.
    Márpedig az interneten minden eszköz valahol erről szól.
    Becsléseim, számaim arra vonatkozóan, hogy hányan törlik sajnos nincsenek, de elképzelésem annál inkább.

    Mérni, mérni, mérni...

    Valahol te adtad meg erre a választ, hiszen ha AdWordsben hirdetsz 2-3x plusz forgalom történik, ha leállítod pedig annyival kevesebb és nincs más kampányod, akkor elég egyértelmű a forrás. Az AdWords egyébként, nagyon jó értékesítési célokra, bár a jéghegy csúcsa.

    Üdvözlettel:

    Bökönyi Norbert
    Online marketing specialista



  11. #9
    Hekker 0xFF logója
    Csatlakozott
    09-08-21
    Hozzászólás
    1.079
    Begyűjtött 168 köszönetet
    118 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Adwords nem reális konverzió

    Mérd meg pontosan hogy hányan jönnek AdWords-ból.
    Kapsz egy gclid paramétert ami a clicke id, ezt tedd el te egy kicsit buherálva, vagy add tovább query string-ben. A vásárásnál meg nézd meg, hogy létezik-e még a paraméter / süti.

    Ez a legbiztosabb módszer, mert rengeteg AddOn szüri ezeket a sütiket valamint sokszor nem fut le a JS időben mert a user már átkattint egy másik oldalra stb.



  12. #10
    Szerkesztő morta logója
    Csatlakozott
    14-04-05
    Hozzászólás
    261
    Begyűjtött 95 köszönetet
    75 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Adwords nem reális konverzió

    nem érdemes alul becsülni azok számát, akik konzekvensen törlik a sütiket.
    Nem tudom. Továbra is úgy gondolom, hogy elenyésző lehet ezeknek az embereknek a száma. Rengeteg embert ismerek, és még senkitől nem hallottam, hogy törölni kell a cookie-kat, mert megfigyelnek. Van pár tudatosabb ember, akik mondjuk melóban annyit megtesznek, hogy magánügyeket inkognitó-ablakban intézik. Ez mondjuk persze ismét bezavarhat a cookie-knak, de ilyenből sem ismerek sokat.

    rengeteg AddOn szüri ezeket a sütiket valamint sokszor nem fut le a JS időben
    Csak, hogy biztosan jól értsem: Azt mondod, hogy van csomó böngésző plugin ami bezavar a mérésbe, valamint a mérő script nem tud lefutni, mert gyorsan tovább lép az ember?
    Ahogy néztem ha elkezdek bóklászni az oldalon, akkor a gclid paraméter már eltűnik. Ilyenkor már a sütiből keresi elő minden oldalmegjelenítéskor?

    Az ilyen bezavaró AddOn-ok mennyire gyakoriak? Tudsz pár példát mondani esetleg? Hátha abból fel tudom mérni, hogy a célcsoportnál mennyire lehet gyakori.



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •