Oldal: 2 / 4 ElsőElső 1234 UtolsóUtolsó
Eredmény: 11 - 20 (33) összesen

Téma: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

  1. #11
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Idézet webmania eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sajnos. De nem hinném, hogy bírósághoz fordulna bármelyik fél.

    A hívásrögzítésre meg annyit, hogy sajnos másképp nem tudja megvédeni magát a munkavállaló, ugyanis letagadnak mindent később. De ha mégis "kiderülne" ez és emiatt lecsuknának ám legyen.

    Azt én se ajánlom, bár nálam nincs ilyen, hogy nem fizetés. Ugyanis 20 ezer forint feletti munkát nem vállalok fizetés nélkül. 20 alatt hívogatom, üzengetek aztán nyelek egy nagyot.
    Az én esetemben 2 ügyvédet küldtek rám és börtönbe akartak csukni Akkor nem volt kedvem nevetni.

    A hívást ha felveszed csak ártasz magadnak. Az egy dolog, hogy nem tudod használni semmire, de bűncselekményt követsz el. Egy rögzített beszélgetéssel semmit sem tudsz igazolni. Kivéve, ha előtte tájékoztatod, hogy a hívást rögzíted az ő érdekében.


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  2. The Following 2 Users Say Thank You to DomainFlotta For This Useful Post:

    Bruk (2013-10-16), webmania (2013-10-16)

  3. #12
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Szerintem a legjobb megoldás, hogyha kisebb részletekre próbáljátok bontani a munkát, pontosan, írásban specifikálni, és ha készen vagy, akkor a pénzt kérni. Addig nem kapja meg, amíg nem fizeti ki. Így kisebb időt, munkát buktok, ha nem hajlandó fizetni. Ha meg mást akar, változtatást, akkor is fizesse ki a jelenlegi munkát, és a változtatásra szabj ki újabb árt.

    És akár egy 20%-os előleget is el lehet kérni. 20% nem sok, de arra pont elég, hogy ne hagyja csak úgy ott az egészet, mert akkor a semmiért fizette ki a 20%-ot. És a koolytalan vevők elijesztésére is jó.

    Tehát:
    - Pici előleg
    - Munka részfeladatokra, minden részfeladat után fizetés
    - Jól, írásban specifikálni előre
    - Változtatások újabb részfeladatot jelentenek csak, így akármennyi változtatást hozzá lehet csapni, anélkül, hogy megszívnád

    Szerintem ezzel azért nagyrészt ki lehet szűrni az összes ilyen macerás ügyfelet.



  4. The Following 2 Users Say Thank You to Emphus For This Useful Post:

    Freedom (2013-10-16), webmania (2013-10-16)

  5. #13
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    12-07-24
    Hozzászólás
    244
    Begyűjtött 31 köszönetet
    27 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az én esetemben 2 ügyvédet küldtek rám és börtönbe akartak csukni Akkor nem volt kedvem nevetni.

    A hívást ha felveszed csak ártasz magadnak. Az egy dolog, hogy nem tudod használni semmire, de bűncselekményt követsz el. Egy rögzített beszélgetéssel semmit sem tudsz igazolni. Kivéve, ha előtte tájékoztatod, hogy a hívást rögzíted az ő érdekében.
    A tapasztalat az, hogy a kevésbé tapasztaltak megrettennek ettől. Viszont amit egyáltalán nem értek, hogy az e-mailt miért lehet felhasználni? Egyébként a szerződésembe ez bele van foglalva, az úgy tájékoztatásnak minősül? A szerződést mindig megküldöm elolvasásra mielőtt beszélünk telefonon. Ez így helyt áll vagy ez sem törvényes?

    Bocsi az OFF-ért, de ez még érdekel. Lehet, hogy más is hasznát veszi.



  6. #14
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    12-06-05
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    130
    Begyűjtött 32 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Tapasztalataim szerint nem minden ügyfél csinálja az ilyet szándékosan.
    Nekem konkrétan olyan ügyfelem volt, aki design módosítást kért. El is készült a terv, kicsi alakítás volt még, aztán elfogadta és elkészült az új design.
    Eddig viszonylag rendben is volt. A gondok ez után jöttek. Hogy mégsem tetszik, így neki nem jó, legyen inkább másfajta.

    Majd az egyik következő megbeszélésre az ügyfél hosszú listával jött, mi hogyan nézzen még ki. Persze világhírű cégek honlapjait mutogatta tele Flash technikákkal.
    Ami persze az ő honlapján nem volt. De nekem úgy tűnt az ügyfél ezt nem szándékosan csinálja, őt valóban a design része érdekelte, azt nem tudta, hogy ezzel plusz funkciók is járnak, és mennyi munka van vele. Pl olyanokat kért, hogy ha ide kattint, akkor onnan jöjjön le ez, az meg menjen arrébb és zenéljen. Persze a Flasht nem is tudta mi fán terem.
    Ekkor szépen elmagyaráztam neki miben állapodtunk meg, a megállapodásnak én eleget tettem, és ha szeretné a módosításokat akkor ennyi meg annyi lesz. Mindezt persze írásban.
    Elég nehezen, de végül is megoldódott a dolog a plusz munkákat megrendelte és kifizette.

    Azóta csak vállalási szerződéssel dolgozom, melyben minden benne van, és előleget kérek. Általában mindenki elfogadja.
    Volt már hasonló eset, amikor tudtam vele érvelni, hogy mit írt alá, és amit kér az itt nem szerepel, tehát plusz lesz.
    Ellen példa egy volt, amikor nem rendelték meg a honlapot, de mint utólag hallottam jobban is jártam.
    Azóta kellemetlen helyzetem nem volt.

    A szolgáltató Te vagy, neked kell irányítani. Magyarázd el illedelmesen mi a helyzet, és minden módosítás mennyi plusz munkával jár, és ez neked mennyi kiesés.
    Ameddig ő variál addig másnak nem tudsz dolgozni, és így duplán veszítesz. A módosítást ő nem fizeti, és az idő alatt mástól sem tudsz munkát vállalni, tehát nem nyereséges a dolog.



  7. The Following 3 Users Say Thank You to Kiss For This Useful Post:

    Bruk (2013-10-16), Freedom (2013-10-16), webmania (2013-10-16)

  8. #15
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    12-06-05
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    130
    Begyűjtött 32 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Idézet webmania eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A tapasztalat az, hogy a kevésbé tapasztaltak megrettennek ettől. Viszont amit egyáltalán nem értek, hogy az e-mailt miért lehet felhasználni? Egyébként a szerződésembe ez bele van foglalva, az úgy tájékoztatásnak minősül? A szerződést mindig megküldöm elolvasásra mielőtt beszélünk telefonon. Ez így helyt áll vagy ez sem törvényes?

    Bocsi az OFF-ért, de ez még érdekel. Lehet, hogy más is hasznát veszi.
    Hát a beszélgetés rögzítése szerintem semmi esetre sem törvényes. Hacsak a beszélgetés elején nem közlöd vele, és nem ért egyet vele. Mond neki ha ok, bólintson.
    Viccet félretéve az emberek tisztában vannak a jogaikkal, jobban mint valaha. Ha biztosat akarsz tudni egy ügyvédet kérdezz meg erről.
    De gondolj bele, mi van ha felhívsz egy szolgáltatódat? Ők is beleírhatnák a szerződésbe, hogy minden beszélgetést rögzítenek, mégsem így tesznek.

    (Bocsánat a dupla hozzászólásért, nem szándékos volt.)



  9. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    webmania (2013-10-16)

  10. #16
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Idézet webmania eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A tapasztalat az, hogy a kevésbé tapasztaltak megrettennek ettől. Viszont amit egyáltalán nem értek, hogy az e-mailt miért lehet felhasználni? Egyébként a szerződésembe ez bele van foglalva, az úgy tájékoztatásnak minősül? A szerződést mindig megküldöm elolvasásra mielőtt beszélünk telefonon. Ez így helyt áll vagy ez sem törvényes?

    Bocsi az OFF-ért, de ez még érdekel. Lehet, hogy más is hasznát veszi.
    Az e-mailt nem értem. Én a honlapjára írtam ki, hogy fizetés hiánya miatt nem működik. Ez volt a szarvashiba. Üzleti hitelrontás címen futott ellenem a hurcolás.

    Ha rögzíted a hívást, akkor minden hívás előtt tájékoztatni kell őt erről.

    Amúgy az ilyen esetek elkerülésére mindig előleget kértem, pontos specifikációt írtam és hallgattam a megérzésemre. Ha problémás az ügyfél nem vállaltam a munkát.
    Árulkodó mondat: Már 3 programozóval is dolgoztam, de egyik sem értette a dolgát



  11. The Following 3 Users Say Thank You to DomainFlotta For This Useful Post:

    Bruk (2013-10-16), maxgraphics (2013-10-16), webmania (2013-10-16)

  12. #17
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    12-07-24
    Hozzászólás
    244
    Begyűjtött 31 köszönetet
    27 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Velem a legtöbbször olyan történt, hogy egy darabig fizetett az ügyfél majd egy idő után nem. Ez nem tudom mitől van vagy miért, de egy építési vállalkozó a mai napig tartozik nekem 2.800 forinttal, úgy hogy több sokkal nagyobb munkát kifizetett korrektül.

    De valóban ez egy jó módszer. Nagyjából ki lehet szűrni ezeket az embereket, de szerintem nincs olyan vállalkozó akit nem ér kár. Ezt bele kell kalkulálni. Ez a velejáró rossz. Olyan, mint a banki költségek.



  13. #18
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    hallgattam a megérzésemre. Ha problémás az ügyfél nem vállaltam a munkát.
    Árulkodó mondat: Már 3 programozóval is dolgoztam, de egyik sem értette a dolgát
    Ez így igaz... tapasztaltabb ember már az első 2 e-mail után meg tudja ítélni a kuncsaftot, és már akkor ott helyben dobni lehet az üzletet.



  14. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    webmania (2013-10-16)

  15. #19
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    12-10-03
    Hozzászólás
    150
    Begyűjtött 63 köszönetet
    51 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Ahogy már sokan írták, előzetes beszélgetésekből kiderül pillanatok alatt, hogy felejtős a dolog.
    Ilyen szófordulatokra kell figyelni, a teljesség igénye nélkül:
    - az előző programozó/designer/etc.. nem tud már vele foglalkozni mert elköltözött/szül a macskája/van neki egy nagyon komoly melója ami minden idejét leköti...
    - ok-ok nagyon tetszik amit mutattál/küldtél/vázoltál, de az ár kicsit sok, ezt ez meg az ennyiért meg annyiért csinálja...
    - igazából már kész az egész, csak annyit kellene csinálni, hogy.... tehát pillanatok alatt megoldható...

    és még hasonlóak

    A lényeg, hogy bármelyik hallatán, vagy olvasására szépen vissza kell utasítani udvariasan.

    De hogy az eredeti kérdésre is válaszoljak, én egyszer jártam így, akkor végigszenvedtem a dolgot, majd én is közöltem, hogy sajnos a hosszú távú együttműködés nem fog menni, mert szül a macskám..
    Illetve most van hasonló egy desktopra fejlesztett programnál, de ezzel annyi a szerencsém, hogy én csak kódolok, nekem kifizetik a plusz munkát, mert a köztem és az ügyfél között lévő céghez érkezett a megrendelés, akiknek én kivitelezem és van olyan régi a kapcsolatunk, hogy ezért nem akarná egyikünk sem az egyébként mindenkinek jövedelmező együttműködés végét. Persze ott is született egy specifikáció, ami maradéktalanul teljesült, és ilyeneken megy a sz-rrágás, hogy a nyomtatási képen az még legyen nagyobb, az a másik kisebb, és különben is...
    Persze már ezzel is a 10-12-ik kört futjuk, meg előtte az egész program át lett dolgozva már háromszor.
    Az ilyenekről lehet tudni, hogy nem is akart fizetni soha, de ha nem fog, akkor programja sem lesz...



  16. The Following 2 Users Say Thank You to huntR For This Useful Post:

    Freedom (2013-10-16), webmania (2013-10-16)

  17. #20
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Idézet huntR eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ahogy már sokan írták, előzetes beszélgetésekből kiderül pillanatok alatt, hogy felejtős a dolog.
    Ilyen szófordulatokra kell figyelni, a teljesség igénye nélkül:
    - az előző programozó/designer/etc.. nem tud már vele foglalkozni mert elköltözött/szül a macskája/van neki egy nagyon komoly melója ami minden idejét leköti...
    - ok-ok nagyon tetszik amit mutattál/küldtél/vázoltál, de az ár kicsit sok, ezt ez meg az ennyiért meg annyiért csinálja...
    - igazából már kész az egész, csak annyit kellene csinálni, hogy.... tehát pillanatok alatt megoldható...

    és még hasonlóak

    A lényeg, hogy bármelyik hallatán, vagy olvasására szépen vissza kell utasítani udvariasan.

    De hogy az eredeti kérdésre is válaszoljak, én egyszer jártam így, akkor végigszenvedtem a dolgot, majd én is közöltem, hogy sajnos a hosszú távú együttműködés nem fog menni, mert szül a macskám..
    Illetve most van hasonló egy desktopra fejlesztett programnál, de ezzel annyi a szerencsém, hogy én csak kódolok, nekem kifizetik a plusz munkát, mert a köztem és az ügyfél között lévő céghez érkezett a megrendelés, akiknek én kivitelezem és van olyan régi a kapcsolatunk, hogy ezért nem akarná egyikünk sem az egyébként mindenkinek jövedelmező együttműködés végét. Persze ott is született egy specifikáció, ami maradéktalanul teljesült, és ilyeneken megy a sz-rrágás, hogy a nyomtatási képen az még legyen nagyobb, az a másik kisebb, és különben is...
    Persze már ezzel is a 10-12-ik kört futjuk, meg előtte az egész program át lett dolgozva már háromszor.
    Az ilyenekről lehet tudni, hogy nem is akart fizetni soha, de ha nem fog, akkor programja sem lesz...
    Pont ezek miatt lett elegem a projektek menedzseléséből. Az új honlapoknál/szoftvereknél a megrendelő sosem tudja mit akar, de van az a réteg, aki mindig okosabb akar lenni.

    A legjobb amit tehetsz, hogy férfiasan elé állsz és azt mondod:

    Sajnos a sok változtatás miatt az órabérem egy olyan szint alá csökkent, amiért nem tudom tovább vállalni a munkát. Ha nem jön ki az a minimális órabér, amiért érdemes dolgoznom, akkor mindenki rosszul jár. Én nem vagyok motivált és csak nyűglődöm, Ön pedig kap egy rossz minőségű oldalt, amivel csak a problémái lesznek.

    Beszéljük át mi lenne a legfontosabb és készítsünk egy határidőt és egy anyagi kompenzációs tervet.



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •