Oldal: 4 / 4 ElsőElső ... 234
Eredmény: 31 - 40 (40) összesen

Téma: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

  1. #31
    Net vadász nagysanyi logója
    Csatlakozott
    09-04-11
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    483
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

    Nem akarok senkivel vitázni, és magyarázni sem. Nem azért jöttem ide hogy vitatkozzak, hanem azért hogy jól érezzem magam.

    Témát részemről zártam.
    Ha akarjátok, akkor tárgyalgassátok nyugodtan.



  2. #32
    WordPress Maniac mahone logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    4.609
    Begyűjtött 249 köszönetet
    170 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

    Vitázni lehet, csak ne veszekedjetek! Abból már nem lesz tanulás!



  3. #33
    Törzsvendég baloghl logója
    Csatlakozott
    09-01-04
    Hely
    Puala lumpur
    Hozzászólás
    179
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

    És velem, helyes megfejtővel mi lesz? Én kapok valamit? Vagy nekem is egyes?

    Annyit fűznék hozzá, hogy létezik több javascript-et szerver oldalon használó rendszer is, freeswitch a neve az egyiknek, az más kérdés, hogy ki a franc programozgat szerver oldalon js-ben, mikor vannak rendesebb nyelvek is.

    Viszont a terhelés megosztásra azért léteznek ennél praktikusabb és elterjedtebb megoldások is, ha már a szerver terhelés kérdése szóba került.

    Azt viszont egyáltalán nem értem, hogy a g miért szeretné a statikus html oldalakat jobban, mint a dinamikusan generáltakat, mikor a dinamikusak folyamatosan bővölő tartalmat adnak nekik, a statikusokkal szemben. Szerintem egy statikus oldalnak igencsak relevánsnak és öregnek kell lennie, hogy jó helyre kerüljön, míg egy dinamikus, naponta bővülő oldalnak szinte issza a szavait a bot.



  4. #34
    SzG
    Vendég

    Alapbeállítás re: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

    Én mint a programozásban laikus csak azt látom, hogy ha két szerver kell az oldal kiszolgálásához, akkor bármelyikkel probléma lép fel, az oldal máris nem működik.



  5. #35
    Törzsvendég baloghl logója
    Csatlakozott
    09-01-04
    Hely
    Puala lumpur
    Hozzászólás
    179
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

    Én mint a programozásban laikus csak azt látom, hogy ha két szerver kell az oldal kiszolgálásához, akkor bármelyikkel probléma lép fel, az oldal máris nem működik.
    Ez pont nem így van, általában éppen azért használnak több szervert, hogy ha az egyik kiesik a többi még kiszolgál... redundancia ugye. Amúgy ez nem programozási feladat.



  6. #36
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.749
    Begyűjtött 1.432 köszönetet
    895 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

    a fentebb irt peldara igaz amit szg irt. it szo sincs redundanciarol. ugyanazt a feladatot amit egy helyen is meg lehet oldani itt ketton kell.


    If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.
    Ruby blog
    Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
    Respect all, fear none

  7. #37
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-08-28
    Hozzászólás
    1.030
    Begyűjtött 150 köszönetet
    109 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

    Nem így van.

    Ha a html -t kiszolgáló szerver hal meg, meghalt az oldal userek felőli elérhetőse, ez igaz, viszont az adataid a generátor szerveren megvannak bárhova, könnyen átirányíthatod a domaint, és a tartalmat újra generálod.

    Ha a generátor szerver hal meg, akkor a felhasználók ebből nem látnak semmit, max azt, hogy nem frissül az oldal.

    Régebben az index.hu kiszolgálása történt hasonló módszerrel, de pár éve a szerkesztőségi rendszer cseréjekor ezt megváltoztatták, hogy több lehetőséget kapjanak az interakcióra a felhasználókkal.

    Ugyan akkor az ötlet maga nem egy elvetendő dolog, de a mai világban, amikor a felhasználóknak belépési, testre szabási lehetőséget kínál a legtöbb portál nagyon nehéz alkalmazni.

    Amikor a livejasmin fejlesztését csináltam, és hirtelen megnőtt a terhelés a weboldalon ott csináltunk olyat, hogy cronból generáltuk 10 mp-énként a 20 leggyakrabban látogatott oldalt, és a kiszolgálás annyi volt összesen, hogy cookie kezelés, file_get_contenst, echo. ugyan akkor a belépet felhasználókat külön domainre kellett irányítani, hogy a generált lapok helyett már a saját egyedi oldalukat lássák.

    Azonban ez a módszer olyan szintű weblap tervezést, és látogatottságot feltételez, ami még közepes méretű site-oknál sem kifizetődő. Ugyanis a szerver relative olcsó a képzett programozó idejéhez mérten. Egy programozó ugyanis mondjuk egy cégnek havonta kerül 500e forintjába. (ne felejdük a cég sokkal többet fizet egy ember után mint amit az ember megkap). Egy 2x quadcore Xeon szerver jelen pillanatban ugyan ennyibe kerül. Tehát ha több mint 1 hónapba kerül lefejleszteni egy programozónak egy egyedi rendszert, hogy az ember spóroljon 1 szervert akkor már határ esetté válik a dolog gazdasági megtérülése. Ezért jelen pillanatban nem látom értelmét egy ilyen rendszer fejlesztésének / üzemeltetésének. Pláne úgy, hogy a legtöbb (90% + ) webhosting cég valamilyen dinamikus nyelv futtatását már lehetővé teszi a tárhelyén. A splash page-ek minél több helyre való szétszórását és azok frissitését pedig sokkal egyszerűbb úgy megcsinálni, hogy az adott oldal egy központi site-ról rss-ből húzza a tartalmat, nem pedig egyessével generálod őket.



  8. #38
    Törzsvendég baloghl logója
    Csatlakozott
    09-01-04
    Hely
    Puala lumpur
    Hozzászólás
    179
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

    Idézet Geri07 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    a fentebb irt peldara igaz amit szg irt. it szo sincs redundanciarol. ugyanazt a feladatot amit egy helyen is meg lehet oldani itt ketton kell.
    Éppen arra próbáltam célozni, hogy ha már minimum két szervert használsz a redundáns cluster megoldás a kézenfekvő. Egy jól felépített clusternél nem kell a programozónak egy percet sem dolgoznia, bármely dinamikus cucc elfut módosítás nélkül egy ilyen hibatűrő fürtözött rendszeren, márha az egy normálisan tervezett és normálisan kódolt megoldás.



  9. #39
    Új tag azdie logója
    Csatlakozott
    09-04-23
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    16
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

    Ennek a megoldása pont akutális lenne



  10. #40
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    09-01-29
    Hozzászólás
    124
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Dinamikus oldal futtatása környezet nélkül

    nagysanyi: Bár úgy tűnik, hogy van ráció az általad említett "forráskód összesített betöltési időképére" vonatkozóan, én azért azt butaságnak tartom, hogy a kereső ez alapján ítélje meg azt is, hogy dinamikus-e a lap vagy sem. Rengeteg más módszer van, amivel pillanatok alatt megállapíthatja a rendszer azt, hogy statikus vagy dinamikus oldallal áll-e szemben, főleg, ha nem először jár arra a crawler.

    Mellesleg vicces, de ebben a tesztben a beépített Google kereső hátráltatja a betöltést a legjobban.



Oldal: 4 / 4 ElsőElső ... 234

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •