Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (33) összesen

Téma: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

  1. #1
    Új tag
    Csatlakozott
    12-10-02
    Hozzászólás
    3
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Mérges Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Sziasztok!

    Szeretném kérdezni, hogy Ti kerültetek-e már hasonló helyzetbe, és szerintetek ilyenkor mi a megoldás?

    Kértek tőlem árajánlatot egy munkára. (webdesign, programozás..)
    Az elején próbáltam meghatározni hogy mennyi munka van vele, kb. mikorra tud elkészülni, és ennek megfelelően adtam rá egy árajánlatot. (Egy kb. munkaórát szoroztam fel forintba ).

    Viszont! Kiderült, hogy az "ügy" (és az ügyfél) SOKKAL macerásabb, mint az elején azt gondolni lehetett!

    A lényeg hogy már vagy 3-4 X annyi időt foglalkoztam a dologgal, mint ahogy eredetileg terveztem! És még most sincs vége.. Fogalmam sincs hogy meddig tart még...

    Csak megy, megy az értékes munkaóra...De már most kész ráfizetés az egész...

    Nálatok előfordult már hasonló? Mit lehet ilyenkor tenni?

    Tapasztalataitokat, ötleteiteket előre is köszönöm!



  2. #2
    Bölcs Bruk logója
    Csatlakozott
    12-04-06
    Hozzászólás
    704
    Begyűjtött 251 köszönetet
    184 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Igen, előfordult már, de többet nem is fog. Te is ügyelj máskor erre.

    Előre meg kell tervezni mindent pontosan, és a terveket bemutatni az ügyfélnek. Ha rábólint, utána már nem csinálhat 180 fokos módosítás, hacsak nem perkál még. Nagyobb munkáknál alap a szerződést.

    Gondolom most egy olyan olcsójános ügyfelet fogtál ki, aki nem tudja mi fán terem az egész, weboldal kell neki lehetőleg minél olcsóbban. Sőt, még azt sem tudja, hogy mit akar, ezért is szívsz te is. Mond meg neki, hogy döntse el végre mit szeretne, mert nem ebben állapodtatok meg. Sokkal nagyobb meló, költségesebb és te nem ezt vállaltad el.


    Utoljára módosítva: Bruk által : 2013-10-16 16:23
    -

  3. The Following 2 Users Say Thank You to Bruk For This Useful Post:

    pooly (2013-10-16), webmania (2013-10-16)

  4. #3
    Mentor pooly logója
    Csatlakozott
    12-01-27
    Hely
    Magyarország
    Hozzászólás
    435
    Begyűjtött 87 köszönetet
    69 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    szerintem ilyenkor az a legjobb megoldás ha korrektül összegyűjtöd eddig mire, mennyi időt fordítottál, valamint próbáld azt is újra megbecsülni mennyi munka lesz még a projekttel (tételesen - még akkor is ha ez is nagy munka)

    és utána le kell ülni a megrendelővel, a lényeg legyél nagyon felkészült tényadatokkal és korrektül érthetően mond el mi a helyzet

    ami még javasolt lehet, - nagyon macerás ügyfélnél - egy harmadik független fél bevonása közvetítőként



  5. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Bruk (2013-10-16)

  6. #4
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    12-07-24
    Hozzászólás
    244
    Begyűjtött 31 köszönetet
    27 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Velem előfordult ilyen (régebben). Nagyon egyszerű. Azt amire rábólintottál és amire árajánlatot adtál azt elkészíted a megrendelőnek. Majd megírod neki, hogy végeztél a munkával. Ezt vállaltad. Korrektül elkészítetted, ha szeretnének módosítást akkor x összegbe kerül. Kérik vagy sem?

    Ilyen egyszerű. A fenyegetésekkel ne foglalkozz (lesznek). Vannak ******* emberek. Ha nem kötöttetek szerződést, az e-mail vagy telefon bizonyítja az igazad. De nem fognak tovább menni, mert tudják, hogy nincs igazuk.

    Viszont ha telefon is tárgyalsz és okostelefont használsz ajánlom az AllCallRecorder nevű alkalmazást. Ez rögzíti az összes bejövő és kimenő hívásod. Ez alapján megtudod védeni magad adott esetben akár az ügyfél akár a bíróság előtt, ha odáig fajulna, de az utóbbi ritka, mint a fehér holló. Ha csak nem milliós nagyságrendű munkáról van szó.

    Sokan kerülnek ilyen helyzetbe. Nem mindig az ügyfélnek van igaza. Ne hagyd magad, mert a fejedre nőnek. A vállalkozó a legrosszabb embertípus ilyen szempontból. Tisztelet magamnak és a kivételeknek!



  7. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Bruk (2013-10-16)

  8. #5
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Idézet webmania eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


    Viszont ha telefon is tárgyalsz és okostelefont használsz ajánlom az AllCallRecorder nevű alkalmazást. Ez rögzíti az összes bejövő és kimenő hívásod. Ez alapján megtudod védeni magad adott esetben akár az ügyfél akár a bíróság előtt, ha odáig fajulna, de az utóbbi ritka, mint a fehér holló. Ha csak nem milliós nagyságrendű munkáról van szó.
    OFF:
    Ezzel óvatosan! A nemfizetés ptk -ba ütköző cselekmény vagyis csak pénzbírsággal sújtható.
    A hívás rögzítése tájékoztatás és beleegyezés nélkül btk -ba ütközik vagyis pénzbírsággal és szabadságvesztéssel büntethető.

    Azt se ajánlom, hogy kiírja a honlapra, hogy nem fizetés miatt nem üzemel, mert annak is komoly jogi következményei vannak. Furán hangzik, de így van. Régebben belefutottam ilyenbe és alig tudtam kimászni belőle.


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  9. #6
    Szerkesztő 12vereb logója
    Csatlakozott
    10-09-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    261
    Begyűjtött 65 köszönetet
    45 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Minden ügyfél más, nincs fix recept. Én projektvezető voltam, sorra találkozni lehet ilyennel. Személy szerint én a megelőzést láttam legjobbnak. Egy precíz projekt tervezetet készítettem, amelyet írásban fogadtattam el, amely munkaszakaszokat is meghatározott. Egyik szakasz nem kezdődhet el az előtte lévő lezárulta előtt. Így is előfordult, hogy az emberek nagy ívben tojtak a leírtakra, és másként kérték utólag. Ilyenkor csak rá kell mutatni a vázlat adott pontjára, és jelezni, hogy ezt elfogadta, a módosítás X összeg lesz, de lássa kivel van dolga, legyen csak X-y összeg (ha megérdemli).

    Ha már beütött a baj, akkor is próbálj előre információkat átadni az ügyfélnek, mire számíthat. Ha variál valamit, amit előtte kevésbé pontosan jegyeztetek fel, akkor rögzítsd írásban a módosítást, és jelezd neki, hogy a következő pénzbe kerül!

    Jönni szokott a duma ilyenkor:
    - Miért kerül pénzbe, hiszen egy kész weboldalért fizetek nem?
    - A munkámért fizetsz, amely mértéke a variálással együtt folyamatosan változik.
    - Honnan tudjam, hogy az úgy majd jó lesz? Én nem vagyok szakértő.
    - Akkor ne variálj, menj haza, találkozzunk egy hét múlva, addig gondolkozz!

    Csinálj egy !!utolsó!! konzultációt, ahol pontosan rögzíted a feladatot, és ezzel lezárod a munkát, ezt tárgyilagosan, keményen kell lejátszani velük. Ha nem akarja kifizetni (mert ha bajuk van nem fizetnek, még ha jogtalan is a problémájuk), akkor helyezz kilátásba egy szerződés felmondást, de már csak óvatosan. Ha van szerződésed, és te tiszta vagy, akkor mehettek bíróságra is. Voltam ilyenen, rühelltem az egészet.



  10. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Bruk (2013-10-16)

  11. #7
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    12-07-24
    Hozzászólás
    244
    Begyűjtött 31 köszönetet
    27 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    OFF:
    Ezzel óvatosan! A nemfizetés ptk -ba ütköző cselekmény vagyis csak pénzbírsággal sújtható.
    A hívás rögzítése tájékoztatás és beleegyezés nélkül btk -ba ütközik vagyis pénzbírsággal és szabadságvesztéssel büntethető.

    OFF: A levelezést miért lehet akkor felhasználni?

    Azt se ajánlom, hogy kiírja a honlapra, hogy nem fizetés miatt nem üzemel, mert annak is komoly jogi következményei vannak. Furán hangzik, de így van. Régebben belefutottam ilyenbe és alig tudtam kimászni belőle.
    Sajnos. De nem hinném, hogy bírósághoz fordulna bármelyik fél.

    A hívásrögzítésre meg annyit, hogy sajnos másképp nem tudja megvédeni magát a munkavállaló, ugyanis letagadnak mindent később. De ha mégis "kiderülne" ez és emiatt lecsuknának ám legyen.

    Azt én se ajánlom, bár nálam nincs ilyen, hogy nem fizetés. Ugyanis 20 ezer forint feletti munkát nem vállalok fizetés nélkül. 20 alatt hívogatom, üzengetek aztán nyelek egy nagyot.



  12. #8
    Törzsvendég maxgraphics logója
    Csatlakozott
    11-01-13
    Hely
    Kecel
    Hozzászólás
    130
    Begyűjtött 85 köszönetet
    41 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Ne haragudj, hogy ezt mondom, de ez az elején lett elbarmolva, mégpedig a te hibádból.

    Az elején -a megállapodásnál- a megrendelő tudtára kell hozni világosan, pontosan, udvariasan, de nem támadó jelleggel, hogy miről állapodtok meg,
    mi tartozik bele, mi nem, esetleg minek lesz költségvonzata utólag vagy mire számolsz felárat.
    Amint ez megtörtént, a megrendelő (a legtöbb) tisztában van vele, hogy ha vacakol, akkor neki ezért felárat kell fizetni.
    Természetesen megpróbálnak elmenni a végsőkig, és gyakran sikerül is, ha nincs lefixálva minden előre.

    Az ilyen eseteket szokták tanulópénznek hívni, igaz hogy én grafikus vagyok, de a mi szakmánkra is mindez kivetíthető, és régen én is pórul jártam.
    Néha nagy harcokat kell vívni a megrendelőkkel, de ne feledd, hogy mindent előre fixálj,
    ha aláírt valamin (pl. szerződés, stb.) vannak rögzítve az a legjobb.


    Minőségi grafikai munkáimmal állok rendelkezésedre -> Maxgraphics -> ha csak tanács kell akkor is!

  13. #9
    WordPress Maniac mahone logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    4.609
    Begyűjtött 249 köszönetet
    170 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    Szerintem meg ha elvállaltad, akkor meg kell csinálni annyiért, amennyiért eredetileg vállaltad. Nem korrekt menet közben az előre tisztázott feladatért a megbízási díjon felül felárat kérni. Legalábbis velem nehéz meccsed lenne, ha ki akarnál bújni a munka alól.

    És igen, én is jártam már így, megcsináltam korrekten a munkát, és benyeltem a plusz munka miatti bosszúságot.

    Tanultam belőle, és máskor jobban átbeszéltem előre a hasonló bonyolultsággal rendelkező munkákat és/vagy más konstrukcióban értékesítettem hasonló szolgáltatást.



  14. #10
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Ti kerültetek már hasonló helyzetbe?

    pedig egy (megrendelő oldalról) egy olcsó és rég bevált trükk... régen (de még most is) a házépítésnél tipikusan többször eljátszott trükk volt: - húzz le mindent, szólj le mindent, köss bele az élő fába is, jelezd, hogy ez így nem jó (miután már persze elkészült a munka) és milliókat spórolhatsz. Akár a felére is le lehet vinni a szakember munkadíját, mert a szaki meg bármi áron, de már szabadulni szeretne a szorult helyzetéből bármennyi kis pénzel is. Akár már 0-val is kiszállna, csak már kiszállhasson a "kátyúból".

    Baseman.
    Tudj róla. A megrendelőd ezt tudatosan csinálja, így spórol a munkádon. Pontosan tudja mit csinál veled, csak persze már sokkal tapasztaltabb lehet nálad ilyen ügyeket illetően.

    De jól tudja, hogy cicázik veled. Nem volt pontosan rögzítve a munka (sosincs, hisz nem is lehet mindenre kiterjedően megállapodni) és most kóstolgat téged... azt teszteli, meddig mehet el nálad. Úgy látszik sokáig teheti ezt meg veled.... mert ha most a sarkadra állsz, és kiállsz a magad igazáért (persze ő még egy kicsit tovább fogja húzni amit még lehet) akkor is ő kerül ki nyertesen ebből az üzletből, és kacarászva fogja a saját vélt vagy valósnak hitt igazáért küzdeni (ami pedig arról szól, hogy nem volt mindenre kiterjedően megállapodás).

    Részvétem.



  15. The Following 2 Users Say Thank You to Freedom For This Useful Post:

    Bruk (2013-10-16), Gregory Stone (2013-10-16)

Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •