Megint egy kis segítséget szeretnék kérni.
Megint a DictZone szótár oldallal kapcsolatban.
Oldal átalakítás közben vagyok. Ebbe beletartozik a következő is:
Javasoltátok a múltkor, hogy legyenek javaslatok a kereső mezőbe gépeléskor.
Ezt 2 féle módon tudom elképzelni:
1. Egy lenyílóban megjelennek a javaslatok mindkét irányba (pl. angol-magyar szótár esetében 'a' betű lenyomása után: "a [en], a [hu]")
Előnyök:
- mindkét irányba látszanak a találatok
- kevesebb erőforrás igény
- nincs kérdés reklám megjelenítésben, amikor keresésre kattint megjelenik az új oldalon
- kevesebb a google szerint a "visszafordulások aránya"
Hátrányok:
- nem tudom, hogyan ne nyíljon rá a keresőmező alatti ékezetes betűgombokra?
- mi van mobilon?
2. gépeléskor az aktuálisan begépelt szóra egyből keres és ajax-al jön vissza a találatok tábla tartalma
Előnyök:
- egyszerűbb kliens kód
- felhasználó számára is egyszerűbb
- mobilon is egyszerűbb
Hátrányok:
- nagyobb terhelés a szerv oldalon (szerintem nem jelentős)
- Adsense megjelenítése ilyenkor hogyan? Bevételek amire az oldal épül nem tudom hogyan alakulnak, adsense nem tud az oldal tartalmához igazodni. Esetleg a személyre szabott reklám megjelenítése a google-nek segít ezen? Ha egy linkre kattint akkor egy olyan oldalra viszi amelyen már lehet az oldal tartalomnak megfelelő reklám.
Én a 2. megoldást látom felhasználói élmény szempontjából jobbnak, de itt kérdéses ilyenkor, hogyan jelenjenek meg a reklámok?
Könyvjelzők