Mivel folyamatosan változnak a trendek és a szabványok, amiket ugye követnünk kell, ezért megpróbálom összeszedni akár a segítségetekkel, hogy mit kell tartalmaznia egy mai weboldalnak.
Talán szerencsésnek mondhatjuk magunk között hogy jó hogy változnak, hiszen akkor nem lenne erre egy külön szakma és nem lehet a továbbiakban megélni egy-egy projektből az átadás után.
A megjelenés, publikálás az interneten:
- Rendhagyó módon kezdeném azzal hogy a weboldal legyen Valid(szabványos). Sajnos nem lehet kihangsúlyozni, hiszen még mindig nagyon sokan nincsenek tisztában a Valid kifejezéssel, a Tagek és azok paramétereinek használatával(Id, Class)
- Manapság már nem elhanyagolható, szinte már kötelező elem a mobilkommunikációs eszközök terjedésével a fluid, mobilnézet, vagy ami a legjobb responzív megjelenés, hiszen így egyszerre tudjuk optimalizálni a weboldalunkat mobilra, több képernyőfelbontás, ipad-re és tablet-ekre...A táblázatos módszer nem "responzív"!!
- Egy minden magára adó weboldal stock képeket vagy saját grafikájú képeket használt és nem pedig google image search általi, alacsony minőségűeket...grafikai szinten pedig a vektorgrafikus ami igazán eléri a minőségi szintet, hiszen tudjuk itt az Ipad retinadisplay...
- Ha már weboldal, akkor ugye sok-sok információ...DE, vannak olyan információkat amiket szinte kötelező lenni kihelyezni, sőt én már olyan weboldalakat nem is nézek vagyis nem rendelek semmit onnan ahonnan a következők nincsenek feltüntetve: Adatvédelmi nyilatkozat, Impresszum, Kapcsolat menüpont minden kis elérhetőségekkel, szeretem tudni ha van egy telefonszám akkor ha én felhívom kivel fogok beszélni, ki a kapcsolattartó, szeretném tudni mikor fogok választ kapni levelemre(a hamarosan az nem idő intervallum), ki-milyen garanciát vállal, szeretném megismerni vizuálisan is a kapcsolattartót vagy a Boss-t...
- Ha már Facebook oldala, akkor ne csak akkor adjon valamit ha lájkolok, mert csak akkor kedvelek (like) valamit ha valóban elfogadható számomra, de láthatatlanban nem tudom megmondani sajnos...ez rossz marketing...ha tetszik amit olvasok vagy látok akkor kérés nélkül is lájkolni fogom...
- A Facebook elterjedésével megjelent egy új megszólítási irányzat, a személyesebb közlési viszony, mégpedig a tegezős verzió...és kifejezetten szeretek olyan weboldalon járni ahol én vagyok megszólítva és baráti hangvétellel szólítanak meg, vagy publikálnak...nem kell félni ettől, hiszen minden weboldal tulajdonos "egykorban" van a célközönségével, ezért megengedheti a tegezést...
Optimalizálás szempontjából:
- A SEO. Alap kiépítésben SEO-zni weboldalt úgy tudunk ha helyesen megadjuk a html tagek minden attribútumát...másképpen nem nagyon, még ha más az ellenkezőjét is írja...
- Ha valami nem kell akkor ne rakjuk bele feleslegesen. Például ma már weboldalon senki nem használ chat-et...
- Ne húzzuk agyon Facebook Social app-ekkel a weboldalt, mert nem jó ha összeolvad. Erre a következő megoldás a jó: Ha olyan weboldalunk van, ahol van lehetőség Facebook regisztrációra, akkor csak akkor használjuk a Facebook Social app-ek a weboldal további részein, pl: komment lehetőség
- Ne használjunk egyszerre több javascript keretrendszert. Régen ugye amikor bejöttek felkapott volt, így sokan egyszerre használták a Jquery, Mootools, stb...ma már szerintem elegendő a jQuery, vagyis mi ezt preferáljuk. A továbbiakban pedig amikor egy-egy jQuery függvényt hívunk meg, az is merőben lassítja a weboldalunkat. Mi ezt úgy korrigáltuk, hogy minden függvényt ami vezérel valami, egyetlen osztályba rakjuk, és csak akkor hívjuk meg amikor szükség van rá, egy action-nel...kivétel cron...de ilyen lenne még a slider-ek is, de ezt is úgy oldottuk meg, hogy mivel általában csak a főoldalon van slider, ezért csak a főoldalon hívjuk akcióba, ha már más oldalon van a felhasználó, akkor kikapcsoljuk...Megjegyzés: Az JS osztály csak akkor kerül meghívásra és azon belül az aktuális folyamatok vezérlő függvények ha a weboldal minden eleme(képek, css, html, js)már betöltött...
-Mára már nagyon sok sok böngésző cross-over lett, ezért amit megtudunk js nélkül oldani akkor azt inkább azzal tegyük meg...
- "Frameket" felejtsük el, még a maps, youtube, beillesztés esetén is, a js még mindig jobb és szebb módszer ennél...
- A képeket nem úgy elhelyezni a weboldalon hogy egy 640*480px képet beméretezek egy 90*90px helyre úgy hogy html vagy css segítségével...a megoldás thumbnail...html oldalon is már jQuery thumbnail eszköz ami megoldja ezt helyettünk a méretezést...
- Ha már van mobil nézet akkor tudni kell hogy a weboldal teljese tartalmát nem kell belepakolni, csak a legfontosabb elemeket. Általában egy mobilnézetes weboldal hossza 3-4 ujjhosznyi görgetésnek, vagy egy A4 lap méretének felel meg...
- A Facebook lapozási stílust felejtsük el, maradjunk a hagyományos kattintásos módszernél...Példának okán felhoznám azt az esetet, hogy mi van ha, én például olvasom a blogodat, tetszik is, azonban egy nap alatt nem tudom elolvasni minden bejegyzésedet, így következő nap folytatnám...de ha neked facebook stílusú lapozód van, nem fogom tudni hogy hol hagytam abba, vagy honnan kellesz folytatnom, ellenben ha sima lapozót van akkor fogom tudni hanyadik oldalnál járok...egy blog nem üzenő vagy hír fal...
Könyvjelzők