Megjelent az új Zbrush:
nagyon jó dolgokat lehet mostmár csinálni benne,ha valakit érdekel szivesen küldök hivatkozásokat,meg segitek ha kell.
Gondolom itt senkit nem érdekel a 3D mint olyan,meg nem is ide való,de miért ne...
Megjelent az új Zbrush:
nagyon jó dolgokat lehet mostmár csinálni benne,ha valakit érdekel szivesen küldök hivatkozásokat,meg segitek ha kell.
Gondolom itt senkit nem érdekel a 3D mint olyan,meg nem is ide való,de miért ne...
Engem érdekel a 3D téma, de nem sokat tudok róla...
Először talán az, hogy milyen programok vannak ezen a területen? Milyen formátumokat használnak? Van olyan program ami "ipari-szabványnak" tekinthető? (pl a webdesign-nél és képszerkesztésnél már szinte szabványnak tekinthető az adobe photoshop és a psd-je, szinte mindenki abban (is) dolgozik).
A linkelt Zbrush 4 a videón elég meggyőző.
Ezekhez a programokhoz gondolom egy fokkal jobb gép is kell, 2 giga ram a minimum?
Hmmm..
Komoly kis progi!
Nincs véletlenül hozzá egy magyar nyelvű leírás, mert elég durva kezelőfelülete van.
Ha írsz ide róla bejegyzéseket rendszeres olvasója leszek
Mellesleg fogalmam sincs a 3d rajzolásról, így pláne nehéznek tűnik
Régen sokat szórakoztam velük. 3d grafika mindig érdekelt, írtam egy kis saját raytracing renderelőt is C-ben
Kismillió videotutorial van a YT-n az ilyen progikhoz. Fizetősebb oldalon pedig szájbarágós az egész.
3d studio max ami elég alap, vagy maya. Róluk is sokat lehet olvasni magyarul is van könyv.
main()
Mayaval és 3d studio maxal én is sokat szórakoztam. Sajnos nincs igazán jó magyar közösség, ahol ki lehetne ezt tárgyalni. Amik vannak ott főként az "arcoskodás" megy.
Könyvek terén a magyar felhozatal elég gyér. Több könyvet is vettem max-hoz és mayahoz is, de nem könyvből lehet ezt megtanulni, hanem rengeteg sok gyakorlással, tutorialokból és videókból, ahogy Sitebulider is mondta. A könyveket inkább nem minősítem, mert én még olyat sem írtam, de az igazság az, hogy az ár:érték arányuk
nem valami jó. (szerintem)
A Zbrush kezdi utolérni a nagyobbakat. Nagyon jó program.
Kezdőknek én szívem szerint mindig a mayat ajánlom. Oktatási célokra általában be lehet szerezni ingyenes változatot belőle.
Linuxra létezik a blender ami nagyon jó az ingyenes porgramok között. (nekem valahogy a kezelőfelület nagyon nem áll kézre)
Itt van egy az első "értékelhetőbb" képeim közül. Egy nagyon egyszerű "scanline" render.
Igaz. Wszp által említett Artistpub.hu valóban jó oldal.
Mostanában idő hiánya miatt nem igazán foglalkozok 3D-vel, csak egyszerűbb rendereket készítek, ha kell valami a webes munkához ezért nincsenek túl friss könyveim, de ha van itt a fórumon olyan tag , akit nagyon érdekel a téma és szeretne megismerkedni egy kicsit a 3d világával annak szívesen adok kölcsön szakirodalmat a témában, de csak kölcsön! Főként ha nincs pénzed megvenni, mert elég drága a szakirodalom...
multidesign-ak igaza van. De könyvet se muszáj venni. Bemész boltba, belelapozol, és valamerre tereli az érdeklődésed. Valóban drágák, vagy elavultak. De ugye egy legális progi se egy olcsó muri... Innetől más téma lenne.
Minimális szépérzés, és térlátás nélkül meg nem nagyon van értelme belefogni. Zbrusht figyelem eleje óta, főleg a több poligonokból álló modellek készítésére használják. Lehet vele gyurmázni, textúrát festegetni. A kezelőfelülete RÉGEN elég 'érdekes' volt, de bárki összebohóckodhatott velemi valami 3d-set amit lehetett mutogatni a haveroknak.
A lowpoly modellezés érdekelt engem jobban, végülis arra volt kereslet.
Én ezt használtam, és nagyon szerettem, de csak modellezni jó. Arra nagyon:
_http://www.wings3d.com/
Puritánnak hat, fut linuxon. És ingyenes.
Könyvjelzők