Nem tudom rosszul, úgy van, ahogy írtam:
https://developers.google.com/speed/...ights/v5/about
"Real-World Field Data: When PSI is given a URL, it will look it up in the Chrome User Experience Report (CrUX) dataset. If available, PSI reports the First Contentful Paint (FCP) and the First Input Delay (FID) metric data for the origin and potentially the specific page URL."
Meg itt: https://developers.google.com/web/to...rience-report/
(sejthető, hogy alapértelmezetten ez be van kapcsolva...)
"nem a foldrajzi hely a lenyeg, hanem hogy gyors legyen az oldalbetoltes barhonnan is nezik az oldalt" - ha feljebb lapozol, éppen ezt írtam le én is.
Prémium Linképítés - sikerek, kockázatok nélkül - Valódi értékek 10 éve.
Nem is kell a Firefox adataival dolgozzon, a chrome részesedése a böngészőpiacon valami 70 százalék, ami elég nagy.
Elég ha weboldalanként pl. 1000 ember betöltési idejét átlagolják és meg is van a betöltési idő.
Semmi köze a google bot oldalletöltési idejének ilyen szempontból a rangsorolásnál.
Az oldal feltérképezésénél van nagy jelentősége az oldal betöltési idejének, mert ha lassantölt be egy oldal, akkor a google bot ritkábban fogja feltérképezni az oldalakat.
Pl. a bot 60 másodpercet szán az aloldalak átnézésére, ha az oldal betöltési ideje 5 másodperc, akkor 12 aloldalt tud átnézni, ha 2 másodperc a betöltési idő, akkor már 30 aloldalt. Itt szerintem egy amszterdami tárhely jobb, mint egy magyar, mert tudtommal Amszterdamnak elég jó a nemzetközi sebessége.
If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.
Ruby blog
Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Respect all, fear none
Ebben sem értünk egyet.
Trükkök helyett azt érdemes megvizsgálni, hogy az adott weboldal az adott keresési kifejezésre kapott keresési listában - mondjuk pl. a TOP 10-hez képest - milyen paraméterekkel (rangsorolási tényezőkkel) rendelkezik. Azokat a paramétereket, amikben hiányt szenved növelni kell, amikben töblettel rendelkezik csökkenteni úgy, hogy épp egy picit legyen jobb, mint a konkurensek. Így lesz a legtöbb esély arra, hogy az adott oldal úgymond "illeszkedjen" az adott találati listába.
Az összes rangsorolási tényezőt nyilván nem fogják kiadni, de néhány létezését már elismerték - ilyen többek között pl. az oldal sebessége.
Ez tehát nem gumicsont, hanem egy fontos tényező, amivel önmagában is komoly eredményeket lehet elérni.
Ellentétben a találgatókkal, én ezt konkrétan le is teszteltem, így ki tudom jelenteni, hogy pusztán az oldal sebességének javításával mind az organikus helyezések, mind pedig a konverzió lényegesen javítható - sőt, tovább megyek, még az AdWords (most már Google Ads) hirdetések átlagos CPC értéke is csökkenthető.
Az esettanulmányban egy oldal 2018 április közepén lett optimalizálva úgy, hogy felépítésében és tartalmilag (képek, szövegek stb.) 100%-ban az eredeti maradt, mindössze a mögöttes kód változott a sebességnövekedés érdekében.
Az eredmény:
- A First Paint 7 020 ms -ről 730 ms-re csökkent
- Organikus pozíció 9-10. helyről -> 3-4. helyre változott az azóta eltelt idő alatt
- Google Ads átlagos CPC - 140-150 Ft-ról 120-130 Ft-ra csökkent
Az esettanulmányt akit érdekel itt megnézheti:
bit.ly/speed-esettanulmany
A pagerank-al pedig az van, hogy senki sem jelentette ki hivatalosan a Google-től, hogy nem használnák tovább, mindössze az történt, hogy a Google Toolbar-t 2016 márciusa óta nem frissítik, így kvázi azóta publikusan nem mutatják ezeket az értékeket. Ettől még a külső hivatkozások elismerten részei az algoritmusoknak, tehát vagy a pagerank az eredeti formájában, vagy valami nagyon hasonló továbbra is használatban van.
A bejegyzésem célja pedig az, hogy kicsit szakmaibb legyen a szakmai fórum. Sajnos itt legtöbbször az van - és ez nem neked szól személyesen, hanem általában - hogy a hozzászólók mindenféle teszt vagy forrásmegjelölés nélkül tényként állítanak egyszerű saját véleményeket (vagy mások véleményét, ami kb. ugyan az), aminek az az eredménye, hogy sok esetben vak vezet világtalant. Aki pedig valamit tanulni szeretne itt, az nagyon vakon lesz vezetve - persze ha ez a cél, akkor ki is írhatjuk, hogy "hókusz-pókusz tippiroda".
morta (2018-12-17)
Elbeszelunk egymas mellett. A pagespeed alatt en a pagespeed erketet ertem, ami nem tukrozi altalaban egy oldal sebesseget. 70-80 koruli ertekekkel vannak olyan oldalak amik teljesen jo sebesseggel rendelkeznek, de lattam olyan oldalt ami 90 felett volt, de 4 masodperc folott volt a betoltodesi ideje.
A te peldad is jol mutatja hogy az oldal sebesege fontos(bar valoszinuleg mas is valtozott), de ha 730-rol 630-ra levinned az FP-t, akkor mar valoszinuleg semmit se jelentene ezert tok mindegy hogy magyar vagy nem magyar szerveren van az oldal, amig a betoltesi ideje rendben van(csak hogy a temahoz visszaterjunk).
A Google Speed Insight eszköze már lényegesen többet mutat, mint egy pontszám. Ténylegesen mért betöltési sebességet ad (ahol van elegendő adatuk). Így már érdemi infót lehet kapni, nem csak egy-egy score-t.
100 ms javítás itt már nyilván nem számítana, a betöltési sebesség azonban lényegesen tud függni a tárhelyszolgáltatótól. Vannak olyanok is, ahol a DNS+First byte 500-900ms, és akkor a betöltés még csak ezután kezdődik. Ez független attól, hogy magyar vagy külföldi. A külföldi tárhelyek esetében több elosztón keresztük zajlik a kommunikáció, így több az esélye, hogy ezek az értékek rosszabbak lesznek, valamint a külföldi sávszélesség is általában kisebb az internet szolgáltatóknál, mint a belföldi (persze az, hogy ez számít-e, ez attól is függ, hogy mennyire leterhelt az időszak).
Egyébként más nem változott az oldalon, viszont nyilván a Google algoritmusai változtak, változnak. On-site sincs rendben az oldal, sok a kép, kevés a szöveg stb... tehát nem nagyon van más magyarázat. Véleményem szerint egyébként ez közvetke okozta a javulást azáltal, hogy a user experience javult, mert csökkentek a bounce-ok és drop off -ok, és nőtt a konverzió.
Az természetesen teljesen igaz, hogy nem a kükönböző eszközök álltal mutatott pontokra kell fókuszálni, hanem a tényleges javulásra. Azt nem tudom, hogy ezekkel az értékekkel mennyire szoktak dobálózni... most mondjuk már nem lehet olyan könnyű, ha ott van alatta a tényleges betöltési idő is másodpercben
Utoljára módosítva: MrWolf által : 2018-12-16 22:15
Amit te belinkeltél, az nem esettanulmány. Nem látom belőle a levont következtetéseket, de főleg, nem látom, mi volt a kulcsszó. Vannak olyan kulcsszavak, melyeknél azzal top3 vagy, ha kitöltöd a meta adatokat. Ha nem a duguláselhárítás vagy a zárcsere kulcsszavakra ugráltál ekkorákat, akkor nem biztos, hogy jelent valamit a helyezés javulása.
A teszteknek az a lényege, hogy igyekszünk egyszerre egy változtatást elvégezni és annak hatását megvizsgálni, mert csak és kizárólag így lehet biztosra venni, hogy a változás annak az egy módosításnak a következménye.
Egy ilyen tesztet osztottam meg, de már kezdem megbánni, hogy erre időt szántam.
Remélem azért lesz olyan is, aki ezt értékeli...
A kulcsszót meg nyilván nem adom ki, mert semmi közöd hozzá. Az adwords árakból azért látszik, hogy egy olyan téma, amire azért mások is igyekeznek ott lenni az első oldalon.. de nem, nem a duguláselhárítás vagy zárcsere. Ettől még az eredmény bizonyítja, hogy a sebesség számít, ha ezt te nem érted, az a te bajod.
Nekem amúgy is az a jó, ha minden weboldal lassú és a látogatók átjönnek hozzám.
A levont következtetéseket meg már itt leírtam, csak el kéne olvasni.
Baross Ferenc (2018-12-17), builder (2018-12-17), morta (2018-12-17)
Könyvjelzők