Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (28) összesen

Téma: Email szolgáltatás

  1. #1
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 24 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás Email szolgáltatás

    Nem tudom, hogy jó helyre nyitottam e ezt a témát, remélem igen. Egy kis cég (kb. 20 user) email rendszerére szeretnék tanácsot kérni. Hogyan érdemes felépíteni és üzemeltetni azt? Jelenleg van egy linux szerver, amin fut egy email szerver és pop3 protokollal leszedik a kliensek a saját outlook/outlook express/thunderbird levelezőjükbe a leveleket. Ez törlődik a szerverről. A probléma az, hogy új user felvételekor vagy bármilyen kérés/kérdés esetén a linux szerver üzembentartóját kell zaklatni, ami néha nem sikeres. Tehát tipikus állatorvosi lova a valamikor egy ember telepített valamit és utána függünk tőle helyzetnek, amely állapotot a cég vezetése nem szeretné állandósítani.
    Láttam,hogy a google-nek van saját email szolgáltatása, amit sokan dicsérnek, de ennyi felhasználónál azért szép summa, amit kérnek érte.
    A másik lehetőség, hogy valamelyik tárhely szolgáltatónál vásárolunk egy nagyobb tárhelyet, odavisszük a domaint és oda fognak érkezni a levelek, amiket ugyanúgy le lehet tölteni ezentúl, sőt megoldható akár a webmail kérdése is. A menedzsment szoftverek, amivel új címeket, kvótákat, stb.-ket lehet kezelni pedig egyszerűek és nem egy parancssoros linux szerveren kell variálni vele.
    Harmadik lehetőség: marad a szerver és feldobni rá egy microsoft exchange-t, de ettől több tekintetben is fázom. Vélemény?



  2. #2
    Bölcs gjoe logója
    Csatlakozott
    11-03-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    838
    Begyűjtött 77 köszönetet
    53 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email szolgáltatás

    A legegyszerűbb, és leginkább költséghatékony a második megoldás, de azért válasszátok meg, melyik szolgáltatóhoz mentek. Sok cégnél csak 5-10 email címet hozhatsz létra alapesetben.
    Persze az sem mindegy, hogy a céges honlap milyen. Igényel-e saját szervert, vagy elég neki ha egy osztott szerveren fut sok száz másik mellett.



  3. #3
    Bölcs Andrea logója
    Csatlakozott
    08-03-26
    Hozzászólás
    1.029
    Begyűjtött 276 köszönetet
    211 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email szolgáltatás

    +1 a másik szolgáltató választására. Normális esetben nem kell külön szoftver az email címek, kvóták, webmail kezeléséhez, ott van arra a cpanel vagy egyéb tárhelyhez tartozó webes admin felület.



  4. #4
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 24 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email szolgáltatás

    Köszi a válaszokat, egyelőre számomra is az a legésszerűbb választási lehetőség. A céges honlap nem téma, az teljesen külön futhat, nincs jelentősége. Az email forgalom viszont meglehetősen nagy, de leginkább kényes, úgyhogy fontos a megbízható szolgáltatás.



  5. #5
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-08-28
    Hozzászólás
    1.021
    Begyűjtött 146 köszönetet
    105 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email szolgáltatás

    Ha a céges levelezést akarod egyszerüsiteni, és más nem fut a szerveren vegyél egy atmail licenszet.
    Tud mindent egyben, webes admin felületet, calendart meg egy csomó másik dolgot.
    Ha az atmail nem jön be akkor nézd meg az IRedAdmin -t.


    Ha a meglévő rendszer újra gondolásában kell partner, akkor keress egy linuxos gárdát, akik segitenek.

    Ha csak fórumról kell tanács, hogy mibe kezdj bele:
    A meglévő vasról nincs tudomásom, de ha nulláról kellene kezdeni akkor én igy fognék hozzá:

    Vegyél egy hp microserver-t N40L diszkek nélkül 2 gb rammal 40-45e forint bruttó.
    Vegyél 2 db 500 gb-os diszket. (darabja egy 20e körül van)

    Telepits fel egy debian-t, és vannak nagyon jó leirások webmin telepitésre.



  6. #6
    Bölcs gjoe logója
    Csatlakozott
    11-03-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    838
    Begyűjtött 77 köszönetet
    53 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email szolgáltatás

    Azon volt a hangsúly, hogy ne függjenek a rendszergazdától. Ebből nekem úgy tűnik, hogy nem linux guruk és nem is szeretnék maguk barkácsolni a szervert. Az pedig, hogy a meglévő szerverük mellé vegyenek egy másikat, álljanak neki maguk telepíteni és konfigurálni, majd ezt a meglévő webszerver mellé tolják be a szerverterembe, nem tűnik költséghatékonynak, és logikusnak sem.



  7. #7
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 24 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email szolgáltatás

    Nyilván valamilyen függés mindig lesz, de egy külső szolgáltató, aki intézi a hardveres részt, számonkérhető annak hibája miatt. Míg egy "összerakott szervernél, külsős linuxos csapat+belsős ember, aki kezeli az egész miskulanciát" esetében csak az egymásra mutogatás megy. Tetszik az, hogy egy tárhely szolgáltatónál bérlek egy tárhelyet, amihez egy admin felületen keresztül akár egy hozzá nem értő is vehet fel és kvótázhat emaileket.
    Webmint telepítettem már ubuntu szerverre (az is debian alapú), gyönyörűen működik kb. 5 éve. De itt bármi megáll, nincs ember, aki ugrik. Míg a szolgáltató elméletileg 7/24-ben elérhető (kell, hogy legyen ). Azért köszönöm a hozzászólást, az említett szoftvereknek utána nézek, legalább tágul a horizont...



  8. #8
    Bölcs koci logója
    Csatlakozott
    10-03-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    582
    Begyűjtött 89 köszönetet
    68 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email szolgáltatás

    Sziasztok!

    Van egy olyan problémánk, hogy sokan nem kapják meg a leveleinket.
    Ha Outlookból küldjük, akkor nem kapja meg, ha Gmailt használva, akkor igen. Ebből gondolom hogy nem az e-mail cím van blokkolva vagy ilyesmi, hanem talán a szerver IP címe spam listás.
    Ha email blacklist checkerrel megnézem, ott mindenhol zöld minden, azt írja rendben van. (megacp-n vagyunk)
    Ebből gondolom, hogy a másik fél levelezőszerverének beállításaitól is függ a dolog, de ebben nem vagyok biztos.

    A rendszer azt jelzi nálunk, hogy elment az email, de ő hozzá nem érkezik meg. Ők általában saját levelezőszerverrel rendelkeznek, pl a HITA, meg főiskolák, stb.

    Van bárkinek bármi ötlete vagy eszköze, hogy kiderítsük, hogy egyes e-mailek miért és hol akadnak el? Illetve hogy lehet ezt megoldani?

    Előre is köszönöm!



  9. #9
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-08-20
    Hozzászólás
    524
    Begyűjtött 47 köszönetet
    39 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email szolgáltatás

    Szia!

    Megacp-ről néha szokott jönni spam vásárolt listák alapján, és valószínű tiltó listán van az IP cím, vagy esetleg ha nem SMTP-n keresztül megy, akkor a küldő rosszul van beállítva PHP-ban, és fogadás előtti visszaellenőrzést végez a fogadó. A tiltólista ellenőrzők nem mindent ellenőriznek, pl. a Barracuda networks listáját nem nézik.



  10. #10
    Új tag
    Csatlakozott
    13-03-14
    Hozzászólás
    36
    Begyűjtött 7 köszönetet
    6 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Email szolgáltatás

    Csak egy észrevétel az outlookkal kapcsolatban ha xp-ről megy akkor lehetnek gondok, nem tudom miért de múlt hét óta egy csomó nem megy, azaz a támogatás lejártától vannak ezek a gondok.
    Sajna újra kellett egy jó párat configolni hogy menjen.



Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •