Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (36) összesen

Téma: Mire van szükség?

  1. #1
    Új tag netmask logója
    Csatlakozott
    11-02-01
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    36
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Felkiáltójel Mire van szükség?

    Sziasztok,

    A témát azért indítottam, mert kíváncsi lennék arra, hogy a stabilitáson kívül milyen szempontok alapján döntenek az emberek egy tárhelyszolgáltató mellett. Az ár manapság úgy gondolom, hogy kezd hátrébb szorulni, és előtérbe került a minőség és bizonyos szolgáltatások megléte is sok felhasználó feltétele.

    Nos, mi a véleményetek? Ti milyen "paraméterek" alapján döntötök?

    Üdv,
    Isu



  2. #2
    Új tag Yuden logója
    Csatlakozott
    11-01-14
    Hozzászólás
    30
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mire van szükség?

    Ugye nem árulok el nagy titkot, ha azt írom, hogy nem árt, ha egy szolgáltató arca, azaz a weblapja is letisztult, átlátható, ami azt sugallja, hogy profikkal van dolga az embernek. No nem a Google féle minimalizmusra gondolok, de a garázsszolgáltatók agyonanimált hangzatos flash reklámos dizájnja sem bejövős, a kettő közt kellene valahol félúton..
    + Én például szeretem, ha nem hazudnak a szemembe. (Pl. jól néz ki egy "100%-os rendelkezésre állás", de úgyis tudjuk, hogy ilyen nincs, kár is bizonygatni. Akkor inkább legyen 99,8%+backup, backup, backup!:P)
    Talán az sem nagy elvárás, ha valamilyen ismertebb control panel jár a csomaghoz. Nagyon fontosnak tartom egy közepesen gyors, de inkább barátságos (nem kioktató, lekezelő) támogatás meglétét. A mostani szolgáltatóm ebben verhetetlen. Mindig extrém gyorsan válaszolnak, és a lehető legnormálisabb hangnemben.
    + Én sokat adok a szakmabeli ismerőseim szavára, így ha ők ajánlanak egy szolgáltatót, akkor azt lehet én is kipróbálom. Ha ilyen nincs, akkor nem árt, ha néhány jól hangzó referenciát fel tud mutatni a pályázó (hogy lássam, nálam nagyobb emberek is megbíztak már benne). Az is fontos, hogy ilyen forma fórumokon (van pár) a képviselők hogyan nyilatkoznak. Volt már rá példa, hogy egy-egy felhördült (ex)-ügyfél kiugrasztotta a nyulat a bokorból, és botrányt kevert egy cégnek, amire megrendelés esetén rákeresve máris elmegy a kedvem tőlük.
    Aztán fontos lehet még, ha megfelelő célhardverrel próbálkoznak, amit azért szerényen megemlítenek az oldal sarkában ("nálunk nem desktop PC-kből áll a szerverpark...").
    Fizetés. Az egyik legfontosabb. Legyen olcsó (vagy inkább legyen reális, a túl olcsó is gyanús), lehessen havonta/negyed/fél/évente fizetni a legkülönbözőbb módokon. PayPal, bankkártya, utalás, rózsaszín csekk, stb.
    Egy-két ismerősöm preferálja pl. a különböző csevegő csatornás elérést (msn/skype), én személy szerint nem ez alapján választanák.

    A technikai dolgokba nem mennék bele, manapság nem olyan nagy ügy a legújabb php/mysql párost biztosítani, + a control panelekkel egy rakás dolog amúgy is beállítható. Ami technikai, és talán páraknak fontos: SMTP mail küldési lehetőség. Más most nem jutott eszembe, de biztos van még.
    Ja igen, nem árt, ha a szolgáltató egyben domain regisztrátor is, és cakkumpakk lehet minden intézni egyszerűen.

    +1: a jelenlegi szolgáltatómban az tetszett meg először, hogy amint leadtam a rendelést, egy óra múlva már használhattam a tárhelyem. A befizetést még le sem adtam, de ők szó nélkül megelőlegezték a bizalmat, és adták alám a vasat. Ez csak egy gesztus, de nekem sokat jelentett.

    Egyelőre ennyi.



  3. #3
    Új tag netmask logója
    Csatlakozott
    11-02-01
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    36
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mire van szükség?

    Szia,

    Köszönöm a hozzászólásod, azt hiszem semmit nem hagytál ki

    Új vagyok még a fórumon, így nem tehetem közzé (egyelőre) a bemutatkozó weboldalunkat és szolgáltatásainkat, de amint lehetőség lesz erre, nagyon kíváncsi lennék a véleményedre (és másokéra) az oldalunk küllemét és cégünk szolgáltatásait illetően.

    Néhány dolog kivétel ugyan, de nagyjából nekem is hasonlóak az elvárásaim, bízom benne, hogy más is hasonló igényességgel választ tárhelyszolgáltató

    Üdv,
    Isu



  4. #4
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.168
    Begyűjtött 552 köszönetet
    424 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mire van szükség?

    Nem kell bemutatnod, a neved alapján bárki megtalálhat, én meg is néztelek..

    Nekem érdekes és enyéni elvárásaim vannak, mivel a szolgáltatások általában hasonlóak, maximum minőségben van eltérés.

    - ne legyen viszonteladó: saját szerveri legyenek, de legalább ő bérelje azokat. Ha gond van, ne kelljen több szereplőn átvergődni a hiba kijavításáig.
    - Magyarországon legyen a szerver
    - adjon meg műszaki leírást a gépeiről. A te oldaladon ilyet nem látok.
    - adjon lehetőséget arra, hogy megnézzem a szerverek aktivitását. Pl. processzorterhelés
    - ne kapcsolja le a weboldalt terhelés esetén se
    - ne függessze fel a tárhelyet szó nélkül, minden féle feljelentgetések esetén, ha egyszer 1 évre kifizettem.
    - tisztelettudó, jól informált, és műszakilag megfelelően felkészült ügyfélszolgálat, mely munkanapokon bármikor elérhető, más időpontban pedig korlátozott ügyeletet tart.
    - lejáró domain nevek esetén gyorsaság és rutin a domain leghatékonyabb megszerzésére.
    - korlátlan sql adatbázis (méretre és darabra)
    - legfrissebb php és sql verziók lehetősége
    - biztonságos tárhely a feltörések ellen
    - napi adatmentések tárolása 30 napon keresztül

    ilyen későb most több már nem jut eszembe, egyelőre ennyi..


    Prémium Linképítés - sikerek, kockázatok nélkül - Linképítés számokban.

  5. #5
    Új tag netmask logója
    Csatlakozott
    11-02-01
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    36
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mire van szükség?

    Szia,

    A műszaki leírás valóban fontos, de ezt a legtöbb szolgáltató nem publikálja, csak a már fizetős/regisztrált felhasználóinak, ügyfeleinek. Ilyenek vagyunk mi is, minden paraméter elérhető az adminisztrációs felületen.

    A többivel egyébként én is egyetértek sőt, az ügyfélszolgálatot kiemelném, nekem ez a gyengém. A minimum az lenne, hogy egy szolgáltató (bármit is szolgáltasson), legyen elérhető az év 365 napján 0-24 óra között.

    "ne kapcsolja le a weboldalt terhelés esetén se"

    Ezt vajon sokan gondolják még így?

    Ezzel kapcsolatban csak annyit, hogy ha tárhely szolgáltató lennél (gyanítom hogy nem vagy), biztos vagyok benne, hogy másképp vélekednél. Egyetlen felhasználó nem veszélyeztetheti többszáz másik kiszolgálását. Minden (komolyabb) szolgáltató ÁSZF-ben leírja, hogy a kiszolgálás osztott rendszeren történik és vannak bizonyos limitek. Ha ezeket átlépi valaki, akkor szerintem teljesen jogos ha a szolgáltató ideiglenesen korlátozza (előzetes figyelmeztetés után) a felhasználót. Persze amennyire csak lehet, ezt rugalmasan kell kezelni, hiszen az "ügyfél a főnök", de van egy bizonyos határ, ahol már nem elég egy szimpla tárhely. Ha egy felhasználó ezt a határt nálunk átlépi, mi segítségképpen kezdveményes ajánlatot teszünk egy virtuális szerverre, vagy adott esetben akár szerverbérlésre is.

    Üdv,
    Isu



  6. #6
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.168
    Begyűjtött 552 köszönetet
    424 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mire van szükség?

    Amit leírtál, az teljesen rendben van. Ezek szerint te sem lövöd le az oldalt, hanem:

    - előzetesen figyelmeztetsz, hogy ez már sok..
    - lehetőséget adsz jobb tárhelyre
    - megtörténik a megegyezés, és mindenki happy.

    Ez így rendben van. Csak tudod az nem mindegy, ha egy nagy látogatottságú lapot egyből lekapcsolsz, és ezzel nagy károkat okozol vele a gazdájának.

    Sőt, ha több felhasználós, osztott tárhelyen veszélyezteti a többi felhasználó kiszolgálását, akkor ideiglenesen átpakolod egy másik helyre, amíg megegyezés történik. Ha nem, akkor le lehet kapcsolni. De biztos vagyok benne, hogy lesz megegyezés, hiszen egy nagy látogatottságú lapnál megéri a drágább tárhely is.

    Ha a terhelést valami hibás kód okozza, az megint más tészta, de akkor is szólsz, hogy ezt javítani kéne.



  7. #7
    Bölcs Harder logója
    Csatlakozott
    07-05-05
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.873
    Begyűjtött 168 köszönetet
    109 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mire van szükség?

    Ha szólnak előtte a usernek, hogy gond van (vagy akár előre jelzik hogy a tendencia alapján rövidesen gond lesz), szerintem az teljesen jó. Azt tényleg nem lehet elvárni egy szolgáltatótól sem, hogy órákig, napokig akadozzon a többi száz ügyfele számára a szerver.



  8. #8
    Adminisztrátor BagiZoli logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    8200, Királynék városa
    Hozzászólás
    3.855
    Begyűjtött 320 köszönetet
    154 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mire van szükség?

    Két dolgot nagyon szoktam hiányolni a magyar tárhelyszolgáltatóktól. Apache és PHP error log, mert probléma esetén az access logot a hajamra is kenhetem :-)



  9. #9
    Új tag netmask logója
    Csatlakozott
    11-02-01
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    36
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Szuper re: Mire van szükség?

    Idézet Bagi Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Két dolgot nagyon szoktam hiányolni a magyar tárhelyszolgáltatóktól. Apache és PHP error log, mert probléma esetén az access logot a hajamra is kenhetem :-)
    + 1 pont

    Én régen (mikor még Vietnámban harcoltunk ) mikor még tárhelyet béreltem, engem pl. idegesített a display_errors=off beállítás, kicsit lassította a fejlesztést. Volt ugyan helyette php error log egy fájlban, de azért jobb lett volna ha megadják a választás lehetőségét.. (egyébként mi eképpen cselekedtünk, vagy az egyik, vagy a másik, vagy mindkettő, tehát egyéni php.ini)



  10. #10
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-12-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    696
    Begyűjtött 100 köszönetet
    63 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Mire van szükség?

    Sziasztok!

    Örülök, hogy újra felmerült ez a téma, ugyanis mindenféleképp fontos minden szolgáltató számára, hogy első kézből megértse azt, hogy az ügyfeleknek a valóságban mire van szüksége! Netmask ezúton üdvözöllek a szolgáltatók világában, a bemutatkozó témára elfelejtettem válaszolni.

    Yuden hozzászólását köszönettel kell jutalmaznunk, mert jól leírta, talán eddig az egyik legjobban, hogy pontosan mit is szeretne egy szolgáltatótól, ezek alapján érdemes elindulni. -viccesen mondhatnám, hogy nem tudom, hogy a mi ügyfelünk-e, akár lehetne is, de a lényeg, hogy a köszönetet ettől függetlenül kapja-

    djarni: a Te igényeid sem alaptalanok, viszont pár dolgot azért hozzáfűznék, a terhelés esetén csak olyan szolgáltató teheti meg azt, hogy nem kapcsolja le az oldalad, akinek vagy rendelkezésére áll több szerver vagy technikailag képes kordában tartani a megnövekedett terhelést. Azt azért mindenféleképpen figyelembe kell vennünk, hogy a terhelés megugrásának mi az oka, ha például az oldalad terhelése fokozatosan nőtt, tehát a terhelés jól előre jelezhető, akkor szerintem is az a minimum, hogy egy adott pontnál a szolgáltató felhív és egyeztet veled. Más kategóriába kell, hogy kerüljön viszont az a terhelés növekedés, ami akár software-es hibából ered például valami hibás joomla modul, vagy feltört fórum stb., illetve természetesen más dolog az is, ha az oldalad támadás áldozatává válik, ilyenkor a szolgáltatónak a többi ügyfelének védelme érdekében gyorsan kell döntenie. Esetünkben egyébként ilyenkor sem nehéz a dolog, mert ha fenntartható az oldal üzeme, akkor egyszerűen a normál üzemből kivesszük és egy erre a célra fenntartott gépre tudjuk irányítani, ami a hiba elhárításáig dedikált szerverként üzemel az adott oldal számára, így egyáltalán nem veszélyezteti a többi ügyfél oldalát. Abban az esetben, ha az ügyfél megbízik bennünk az sem ritka, hogy a programozóink az adott helyen kijavítják a hibát is!

    A feljelentgetések alapján történő felfüggesztés viszont már más kérdés, ugyanis, ha a szolgáltatót a hatóság keresi meg, akkor ott nincs apelláta, a hatóság akaratának helyt kell adni még akkor is, ha előre kifizetted a tárhelyet. A szolgáltató egy tárhely áráért, amit lássunk be manapság már nem olyan sok, nem fogja kockáztatni sem a szervereinek lefoglaltatását sem azt, hogy az ügyvezető vagy bármely munkatárs ellen vádat emeljenek, bűnpártolás vagy bűnrészesség miatt. Az erkölcsi kiesésen kívül a szolgáltatónak az is kárt jelent, hogy az adott munkavállaló, mindaddig, míg bíróságra jár kiesik a napi munkavégzés lehetőségéből, ugyanakkor fizetni kell, tehát egyértelműen kárt okoz. Kérlek értsd meg tehát, hogy egy webtárhely miatt egy szolgáltató sem fog a hatóságokkal kekeckedni, természetesen itt is más ügy az, ha kisspista (példa, a névvel való egyezés csak a véletlen műve valamilyen ingyenes e-mail címről fenyegetéseket küld, az egyenesen a kukában landol, hiszen nincs jogalapja.

    Biztonságos tárhely: pontosan ezen mit értesz, mi rengeteget teszünk érte, hogy biztonságos legyen, rengeteg hibát is befoltoztunk az egyes összetevőkben php, apache stb, de a leggyakoribb feltöréseket, amit maga az adott cms program tesz lehetővé lehetetlen megfékezni, maximum úgy, ha mi frissítgetjük a cms programokat az ügyfelek helyett, mondanom sem kell, hogy ez lehetetlen elvárás, mármint a frissítgetés...

    Napi adatmentés: ez már közelebb áll a szívemhez, mint feladat, ugyanis nagyon jó dolog ezt megoldani, de azt be kell látni, hogy a valóságban ez nagyon kevés szolgáltatónál teljesül! Az oka egyszerű, ha valaki ingyenes megoldásokkal próbálja megoldani, akkor kb az rsync és tar programokra számíthat nagy biztonsággal, viszont ezek esetében a valós fizikai tárhely a számodra kiadott tárhely harmincszorosát fogja jelenteni, 1GByte tárhely esetén 30GByte valódi tárterülettel. Aki a cpanel mentésben bízik, mint szolgáltató az picit sültbolond, mert abból bármit gyorsan visszaállítani lehetetlenség, ráadásul sok helyen azt látni, hogy a backup nem más, mint ugyan azon gép másik winchesterére történő másolat, ami megint nem védelem egy táphiba esetén. Backup megoldásokra ingyenesen a bbackup nevű program és társai jó hasznot tehetnek, de egyik sem tökéletes a maga nevében, valódi megoldást szerintem a zfs jelenti a szolgáltatók számára, ami viszont vagy valami bsd-t vagy solaris-os rendszert feltételez, vagy külső storageot, ami manapság nem túl olcsó. (mi ez utóbbit választottuk és hihetetlenül jó tapasztalataink vannak vele)

    Korlátlan mysql, DB: a fentiek miatt én épp azt mondanám, hogy a korlátlan szó itt nem megfelelő, viszont jó lenne egy olyan korlátot meghatározni, ami nem akadályoz a munkában, ha ezt sikerül megtalálni, akkor ügyfél és szolgáltató egyaránt boldog.

    Bagi Zoltán: a hibanapló egyre több helyen elérhető, igaz van, amikor épp az adott program könyvtárába helyezi el az error.log-ot, ami megint nem egy biztonsági jópont, hiszen a hackerek számára épp ez jelenti a mennyei mannát, mert értesülhetnek az esetleges hibákról, illetve egyéb fontos részadatokról, amivel tovább tudnak jutni. Épp ezért a hibák kiírása sem javasolt produktív oldalakon, fejlesztés közben viszont egész egyszerűen a php.ini-ben beállíthatod a hibák kiírását, majd ha végeztél kikapcsolod. Esetünkben egyébként a hibanaplók a webrooton kívül érhetőek el a /web/logs/error.log fileban.

    Remélem pár dologban tudtam segíteni



Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •