Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (14) összesen

Téma: Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

  1. #1
    Bölcs princess logója
    Csatlakozott
    08-07-10
    Hozzászólás
    793
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

    Biztos sokan hallottátok, olvastátok és talán sokak számára már lerágott csont is, hogy a Vodefone hivatalos twitterező kommunikációs kollégáját felmentették az állásából, mert úgy vélte a Vodafone vezetősége, hogy a twitterező menedzser engedély nélkül és sportszerűtlenül nyilatkozott a versenytárs problémájáról. Az ominózus "beszólás" a T-Mobile előző heti nagy volumenű leállására volt egy reakció. Azóta több helyen, a magyar és az idegen sajtóban is boncolgatták az esetet.

    Az eset tömören itt: http://index.hu/tech/cellanaplo/2009...zo_vodafonost/

    A fentiekből az derül ki, hogy valóban kezd meghatározó szerepet betölteni a közösségi média vagy csak egy felfújt dolog az egész? Mi a véleményetek egy nagyobb csoport vagy cég esetén milyen kommunikációs stílust, stratégiát kell alkalmazni a csoporton belül? Legyünk hivatalosak vagy megengedhetünk kicsit barátibb, viccesebb hangnemet is?



  2. #2
    Bölcs DaveeD logója
    Csatlakozott
    09-07-23
    Hely
    Göd
    Hozzászólás
    1.877
    Begyűjtött 4 köszönetet
    4 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

    Szerintem ez sok mindentől függ.

    Kik vannak a csoportban.
    Mi a cég profilja.
    A csoportban lévők korosztálya.
    Mit akar az ember reklámozni.

    Így hirtelen, de lehetnek még más szempontok is.



  3. #3
    Szerkesztő House logója
    Csatlakozott
    09-05-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    290
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

    Ez okés, viszont maga a Twitter használata már körvonalazza a célcsoportot.

    Mert itt szerintem nem elég egy cég célcsoportjára figyelni, főleg ha ilyen széles skálán mozog, hanem inkább a kommunikációs csatorna az, ami meg kell hogy határozza a információ csomagolását.

    (Azt halkan jegyzem meg, hogy az egész sztori sántít, de ez nem ezen topic témája)

    Idézet DaveeD eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem ez sok mindentől függ.

    Kik vannak a csoportban.
    Mi a cég profilja.
    A csoportban lévők korosztálya.
    Mit akar az ember reklámozni.

    Így hirtelen, de lehetnek még más szempontok is.




  4. #4
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.171
    Begyűjtött 552 köszönetet
    424 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

    Sokadik témát nyitod már Princess a közösségi oldalakról. Látszik, hogy nálad meghatározó szerepet, vagy érdeklődést tölt be.

    Én vagy konzervatív vagyok, vagy lusta, vagy időhiányos, de egyetlen helyen se vagyok regisztrálva, és hogy őszinte legyek, nem is tudom, mire jó, hogy megy, mi értelme.

    Bocsi, ha off, de szeretnék egy olyan témát, ami leírja, mi miért jó, milyen közösségi hálók vannak, melyiknek mi az előnye, és meggyőző érveket kérek a használatukra

    Arni


    Prémium Linképítés - sikerek, kockázatok nélkül - Linképítés számokban.

  5. #5
    Szerkesztő House logója
    Csatlakozott
    09-05-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    290
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

    Egy ilyen osszefoglaló első h.sz-szel indító topicot sokan üdvözölnénk szerintem, bár aki járatos ebben, az inkább blog postot ír és azt linkeli ide (tippet adtam ).

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sokadik témát nyitod már Princess a közösségi oldalakról. Látszik, hogy nálad meghatározó szerepet, vagy érdeklődést tölt be.

    Én vagy konzervatív vagyok, vagy lusta, vagy időhiányos, de egyetlen helyen se vagyok regisztrálva, és hogy őszinte legyek, nem is tudom, mire jó, hogy megy, mi értelme.

    Bocsi, ha off, de szeretnék egy olyan témát, ami leírja, mi miért jó, milyen közösségi hálók vannak, melyiknek mi az előnye, és meggyőző érveket kérek a használatukra

    Arni




  6. #6
    Új tag
    Csatlakozott
    09-11-01
    Hely
    Salgótarján, Budapest és igény szerint.
    Hozzászólás
    36
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Bocsi, ha off, de szeretnék egy olyan témát, ami leírja, mi miért jó, milyen közösségi hálók vannak, melyiknek mi az előnye, és meggyőző érveket kérek a használatukra

    már készítem a doksit hozzá kifejezetten üzleti szempontból vizsgálva az egészet + egy kis útmutató is lesz benne, hogy mit mire érdemes használni, etikai, viselkedési normák stb.

    Aki kér értesítőt az elkészültéről, az írjon privátban.



  7. #7
    Új tag
    Csatlakozott
    09-11-01
    Hely
    Salgótarján, Budapest és igény szerint.
    Hozzászólás
    36
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

    Idézet DaveeD eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem ez sok mindentől függ.

    Kik vannak a csoportban.
    Mi a cég profilja.
    A csoportban lévők korosztálya.
    Mit akar az ember reklámozni.

    Így hirtelen, de lehetnek még más szempontok is.
    az eléggé egyértelmű, hogy a közösségi hálózatok nem reklámozásra jöttek létre és a "vedd meg a termékem" típusú reklámok nem működnek. A reklámozás szó nem is jó ebben az esetben szerintem. Inkább az ajánlás a megfelelő és már sokat elárul ez is az egész működéséről és a kommunikáció formájáról.

    A kötetlen, laza stílus pedig attól függően alkalmazandó, hogy milyen véleményt akarunk magunkról kialakítani. Nyilván a "Tisztelt Leendő Ügyfelünk" stílus nem való, ahogy a "szevasztok k.cs.gök" sem :-) Talán a kettő között félút felé, ami természetesen jön. A tegeződés viszont alap.



  8. #8
    Bölcs princess logója
    Csatlakozott
    08-07-10
    Hozzászólás
    793
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

    Igen, úgy gondolom, hogy meghatározó szerepe van a közösségi hálózatoknak és talán most még nem is annyira érezni ezt, de szinte teljesmértékben biztos vagyok abban, hogy a jövőben nagyon sok fog múlni azon, hogy valaki szerepel-e a közösségi hálón vagy sem. Sőt nem elég, hogy részt vesz benne, az is fontos, hogy milyen stratégiát alkalmaz erre. Tehát azt is meg merném kockáztatni, hogy aki nincs jelen a nagyobb közösségi hálózatokon az nemcsak hátránnyal indul, de veszíthet is.

    Óriási nagy témakör, amit egy fórumhozzászólásban nem is lehet kifejteni. A jelenlegi témából is jól látszik, hogy mekkora ereje van ahhoz, hogy kellően sok embert megmozgasson. A közösségi hálózatok előnye, hogy a felhasználók interaktív módon sokkal bensőségesebb és közvetlenebb kapcsolatot tudnak kiépíteni egymással. Ezen most nem azt értem, hogy mindenkivel barátkozunk és 'bratyizunk', hanem egy olyan fajta kapcsolatot építünk ki, amiből az látszik, hogy igenis törődünk a hálózatban lévő emberekkel. A közösségi hálózat előnye, hogy a tagok olyan információkról is értesülhetnek, amit egy hagyományos oldal meglátogatásával, média megtekintésével nem biztos, hogy megkapnak. A közösségi hálózaton lévő emberek nagyobb előnnyel indulnak információ tekintetében, mint azok akik nem tartózkodnak ott. Továbbá a felhasználók egyben egy láncolatot is alkotnak, amivel elősegik az információ áramlását sokkal erőteljesebben, hatékonyabban, mint egy normál e-mail vagy egyéb kommunikációs csatornán keresztül. Ennek előnyeit szerintem nem kell bemutatni.
    Egyébként nem hiába lát potenciált az összes nagy kereső a valós idejű információ megjelenítésében a keresőkben.
    Viszont a közösségi hálózatok hátrányát én első körben az óriási információmaszlagban látom. A közösségi hálózatban való részvétel esetén sokszor az a legnagyobb kíhivás, hogy az ember a hatalmas zajból profitálni is tudjon valamint a megfelelő információkat, a megfelelő módon adja tovább a csoport részére és a megfelelő célcsoporttal vegye magát körbe. Valószínű, hogy lassan ez is tudomány lesz, hiszen, ha ez nem a megfelelő módón történik, akkor előfordulhat presztizsveszteség, ami a jelenlegi Vodafone-es ügyben is érezni lehetett.

    Kicsit zanzásítva, első körben ennyit fűznék hozzá.


    Utoljára módosítva: princess által : 2009-12-11 00:44 Oka: hálózat, közösség

  9. #9
    Új tag
    Csatlakozott
    09-11-01
    Hely
    Salgótarján, Budapest és igény szerint.
    Hozzászólás
    36
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

    asszem rátapintottál a lényegre aki kimarad, az lemarad.



  10. #10
    Mentor ChrIsDrY logója
    Csatlakozott
    07-08-11
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    453
    Begyűjtött 12 köszönetet
    9 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan reprezentáljunk a közösségi hálózatokon avagy csörögjetek ránk?

    Mindenkiképpen fontos lesz a soc média, vállalati szinten is. Természetesen szankcionálni kell ha cég egy dolgozója a saját vagy más cég image-jét rontja, ez természetes, brand szempontjából pedig lényeges, hogy ki mit s kinek mondd el, bármely soc média platformon. Cég kommunikáció /ill. brand managere fele az ilyenekért. (Pl. nálunk (bár csak egy 15 fős cég) az engedélyem nélkül senki sem írhat s nem jelentethet saját maga cikket, üzenetet még üzenőfalon sem, mert nagyon rosszul i elsülhet egy-egy komolytalan (gagyi), vagy más konkurenciát v. becsmérő írás. Így ált az általam megírt szövegeket ropizhatják a soc médiára, ill. a facebookra a blog/twitter követés szerint csak a már megírt s leellenőrzött írás kerülhet ki az ő nevük alól is).



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •