Ez úgy tudnám elképzelni, hogy az egyik oldalról itt a jelenlévő tagok bedobják az oldalaikat egy közös portfóliónak. A másik oldalon pedig készülne egy platform ahol ezt lehet értékesíteni. Ehhez már csak 2 vagon pénz kell és fel is lehet futtatni.
Ez úgy tudnám elképzelni, hogy az egyik oldalról itt a jelenlévő tagok bedobják az oldalaikat egy közös portfóliónak. A másik oldalon pedig készülne egy platform ahol ezt lehet értékesíteni. Ehhez már csak 2 vagon pénz kell és fel is lehet futtatni.
icewall79 (2018-08-02)
Én kb. úgy terveztem, hogy összejönne egy kis asztaltársaság, aki az alapokat megalkotja. Ők lennének a jövőbeni vállalkozás tulajdonosai, a vállalkozás üzemeltetői. Akik pedig a portfóliójukkal szállnak be, ők lennének a részvényesek úgymond, s nekik is beleszólásuk lenne a dolgokba. A "részvényeseknek" nemcsak a portfóliójuk után lenne reklámbevételük, hanem a sales house profitjából is arányosan megkapnák a pénzt. Én valahogy így tudnám elképzelni az egészet.
mi egyszer hobbiból félig lefejlesztettünk egy ilyen rendszert, aztán kukáztuk még mielőtt jobban belefolytunk volna.
nagyon sok (nagyon nagy) kérdőjelet feldob menet közben, az a baj. Első körben kell egy (tudom unalmas vagyok) egy ceo egy raklap kapcsolati tőkével. Ha ez nincs meg, ne is gondolj rá. Ez nem megy úgy, hogy majd összekalapozom a fórumon.
AZONNAL egyensúlyozni kell a megjelenítői és a hirdetői oldalt, mert ha valamelyik túlsúlyban van, akkor a másik oldal kedve baromi gyorsan tovaszáll. Ezt nem kell ragoznom gondolom. Egy új sales house irányába pedig nem sokszor adják meg a bizalmat, az elsőt is ki kell érdemelni.
Tegyük fel, hogy ez megvan. (bár már ez fingatós). Utána jön a hogyan.
Akarsz egy új etargetet? Minek? Egy új affiliate.hu-t? Minek? Legyünk egymás között őszinték: sz*r az összes.
Egy új Adsense-t? Na ebben van fantázia.
De hogy csinálod meg? Mert anélkül, hogy a keresési előzményeknek a birtokában lennél, nem lesz több a rendszered, mint egy etarget. Ami anno fel tudott futni, ma már nem hiszem, hogy menne nekik. Megjelenítő oldalról egy katasztrófa, megrendelői oldalról szintén, ráadásul mivel nincs célzása (nem, nincs.), így a hozott látogató is legtöbbször értéktelen. Az Adsense eredményességét pedig nem leutánozni lehetetlen, hanem megközelíteni.
Vízió:
- Ezt hamarosan az állam fogja megcsinálni helyetted, ahová kötelező lesz a belépés (a kereskedelmi honlapoknak: év/tagság/pl. 5.000 Ft, a nonprofit oldalaknak ingyenes), az egész szervezője a Magyar Turisztikai Ügynökség vagy valami szervezet hasonló lesz (vagy talán önálló szervezet lesz: pl, Magyar Nemzeti Reklámügynökség). Cserébe kaphatsz majd a szövetség által szervezett olcsó kereskedelmi reklámokat.
Van már hasonló (lap.hu szerkesztése hasonlóan működik, belépéskor el kell döntened, hogy nonproit vagy kereskedelmi lap.hu szerkesztesz), vagy pl. horgászengedélyt sem kaphatsz addig, amíg nem vagy tagja egy szabadon választott horgászegyesületnek, de a szövetségi tagság díja így is kötelező.
Majd ha ezt lenyomták a magyarok torkán (lefogják) kicsivel később kötelezővé teszik a társadalmi célú reklámok megjelenítését ezeken a honlapokon (kivéve nonprofit). Hogyan? Úgy, hogy végül mégsem lesz kötelező, de akkor a reklámadó ez esetben akkora lesz, hogy belerokkan a website. Ez a reklámadó 0% az esetben, ha vállalod a társadalmi célú reklámok megjelenítését.
Én pl. helyükben a hajtás felé tenném kötelezővé a megjelenést
A Face, Google és társainak az adóhátraléka pedig így tovább fog nőni, de ez senkit nem fog zavarni, max. inkasszóznak esetükben, már ha tudnak.
icewall79 (2018-08-14)
áhhh, ez szerintem a sor végén kullog az ötéves tervben. Túl sok vele a meló, még sok mindent nem loptak el/raboltak le, amit sokkal könnyebb.
Amúgy nem Magyar Turisztikai Ügynökség lesz, hanem Nemzeti.
Ma Magyarországon bármilyen vállalkozás bármelyik általa kiválasztott újságban/televízióban/stb. médifelületen szabadon hirdethet, amennyiben meg tudja azt fizetni. Az állam által elhelyezett hirdetéseknek ehhez semmi köze. Na most a helyzet az, hogy főleg KKV szinten a normál hirdetés egyre kevésbé éri meg.
Létre tudsz hozni és használni ingyen, vagy minimális költséggel nagyon jól targetálható és mérhető eredményességű marketing és sales csatornákat, nagy látogatottságú oldalakon való megjelenés költségének a töredékéért. Arról nem beszélve, ha jó tartalmakat generálsz, azt átveszik tőled (rendszeresen kint vagyunk a napi.hu, időnként az index címlapján is, ingyen).
Akkor innentől gondold át, kinek, mennyiért és milyen hirdetési felületet akarsz eladni?
icewall79 (2018-08-14)
Tegyük hozzá, hogy mindig is oda folyt a pénz, ahonnan vissza tejeltek. A multik(tisztelet a kivételnek..) marketing "igazgatói" oda fizettek, ahonnan a legtöbbet kapták vissza zsebbe.
Ezen nincs mit átbeszélni, mármint az ilyen hozzáállású cégeken. Szerintem ebből van a legtöbb.
icewall79 (2018-08-14)
Könyvjelzők