Január óta az ebola valami iszonyatosan visszaesett. Olyan kevés hirdetés van náluk, hogy hamarosan úgy fog járni szerintem mint az etarget...
Január óta az ebola valami iszonyatosan visszaesett. Olyan kevés hirdetés van náluk, hogy hamarosan úgy fog járni szerintem mint az etarget...
Én nagyon nagyon régen hirdettem etargeten. Az ugye alapból csak display. Google Adwords keresési hirdetésekkel párhuzamosan futtatva az etargetes hirdetéseket, hát a sírás kerülgetett, mikor ránéztem az etargetes statisztikákra :O Igazából ott még a pénzt se lehetett költeni, mert annyira gyengus volt a teljesítmény.
Szóval az etarget mindkét oldalról gyenge: hirdetőknek se tud mit nyújtani, ez által a megjelenítőknek sem.
nem így van. Januártól más rendszerben dolgoznak és az ismert, nagyobb oldalak kapják a hirdetéseket, a kicsiknek csak a morzsa (vagy az sem) jut.
A TEN-nel semmi baj, köszönik szépen jól elvannak, csak a kis oldal tulajai szívták meg. Kár, mert imádtam őket, minden szempontból no1 cég.
(és nálam is többet hozott, mint Adsense, ez pedig semmi másról nem mondható el, a közelébe nincs semmi)
Gregory Stone (2018-07-30)
Beszélhetünk különböző cégekről, csak abból nem élünk meg hölgyek és urak.
Egyébként örülök, a véleményeteknek és az aktivitásotoknak.
1. Szóval azt gondolom egy sales house létrehozását úgy kellene elkezdenünk, hogy felmérjük a piaci igényeket (milyen szolgáltatásokra van szükségük a hirdetőknek és mennyiért). Van ötletetek arra, hogy hogyan érdemes ezt hatékonyan megcsinálni?
2. A hétvégén átgondoltam a cégalapításos és adózásos dolgokat. Minden szempontból az egyesületi forma lenne jó választás, ehhez azonban kellene 10 személy. Nem kell egy egyesületnek non-profitnak lennie, s számos dolog könnyebb mintha van egy Kft-d.
3. Ha megvan a fantázianév, ami alatt a sales house futni tud, kéne egy weboldal / rendszer mögé.
4. Pénzügyi részéhez annyit, hogy idáig amiről beszéltünk, nem komolyabb tőke kérdése, csak befektetett munka és idő (bár ha azt nézzük, az is pénz).
vidirita (2018-07-31)
Milyen megoldást látsz a piacterek legnagyobb problémájára, amivel mindegyiknek meg kell küzdenie, s ami miatt elvérzik kb. az összes:
Hogyan lesz meg mindkét oldalon az a kritikus tömeg, ami miatt a másik félnek érdemes foglalkoznia a noname szolgáltatásoddal?
Ráadásul egyszerre kell jelen lennie mindkét oldalnak, s olyan minőségi portfóliót kell egyszerre prezentálni, ami miatt a komolyan vehető partnerek és megjelenítők is hajlandóak legalább 5 percet rászánni az egészre.
A piacon három nagy csoportra bontottam a sales house-okat: saját portfólióval rendelkezők (pl. New Wave Media Group, Central Média) és nem rendelkezők (pl. Tradetracker vagy Affiliate). Az utóbbihoz csaptam a világméretű cégek csoportját (pl. Google).
A kizárólag saját portfólióval dolgozó hirdetési rendszerek zártak, amely sok esetben hátrány, hiszen jóval nagyobb energiát kell befektetniük, ha egy új felületet akarnak kialakítani. Ha megnézzük a régi jó Startlapot, Google hirdetések mennek rajta manapság. A portfólió mérete: 250.000 látogató/nap, 1.764.000 oldalletöltés/nap. Ha egy ekkora portfóliót indulásra össze lehet gyúrni, az azt gondolom nem lenne rossz.
A 24.hu-n meg is lehet jelenni már heti 3-4 millió Ft-ért azoknak, akik hirdetni akarnak. Ez a pálya nem pálya egy kis-és középvállalkozás számára, de még a nagyok is szerintem elgondolkodnak ilyen árak mellett.
Lássuk a másik csoportot... ahol nem elég, hogy a sales house-ok megkapják a maguk szép kis jutalékát, de a publishereknek sokszor harcot kell vívniuk a pénzükért. Itt is olvashattunk nem egy bejegyzést ezzel kapcsolatban. Mindegyik sales house-nak megvan a maga hibája. Mondjuk a Traderackernél úgy kalkulálhat a publisher, hogy legjobb esetben 90-120 napra talán kifizetik az általa elvégzett valós munka töredékét, mivel a hirdetői oldal a valós leadeket is elutasítja sok esetben, csak fizetni ne kelljen.
Ott van a jó kis Affiliate, ahol a hirdetőnek 200.000-et kell beugrónak leperkálni, ha hirdetni szeretne olyan oldalakon, mint mondjuk az uw.hu. A Google-nél ha jól tudom ez a töredéke.
Erre a csoportra jól jellemző, hogy a publisherek már belefáradtak abba, hogy harcolniuk kell a pénzükért. Sok olyan oldal van a portfóliójukban, amelyek teljesen amatőr oldalak, s úgy van vele a gazdájuk, hogy évente kiállít egy számlát 10.000 Ft-ról, az neki teljesen elég mert kitermelte a honlap a tárhelyének az árát.
És végül ott vannak a nagyok, akik aztán tényleg nagyok. Így fordulhat elő, hogy egy komoly hirdető a vállalkozásának a jó hírnevét kockáztatja egy olyan oldalon történő megjelenésért, ahol netflixről lopott online filmeket lehet nézni (élő példa, tegnap futottam bele).
Általánosan mindhárom csoportra elmondható, hogy a sales houseok a hirdetők érdekeit képviselik minden esetben, a publisherekét szinte egyáltalán nem. Vannak olyan hirdetők, akik kampányaik során folyamatosan arra játszanak, hogy ingyenbe legyen a hirdetés, s akár a tisztességtelen üzleti magatartástól sem riadnak vissza olykor.
Én azt gondolom mindhárom rendszernek megvannak a maga hibái, ismerjük őket. Olyan új szabályokra van szerintem szükség amely elfogadható mindenki számára, jó az ár/érték arány, s nem aknamezőn kelljen a játékosoknak futniuk.
Én anno próbálkoztam Sales Houseokkal, többel is. Csak biztosra ment mind, azaz átkattintásért fizettek és tipikusan olyan megrendelőket hoztak, amelyek reklámja kifejezetten brandépítésre ment rá ( bankok, biztosítók, esetleg autók) és nyilván alacsony volt az átkattintási arány.
Jellemzően az Adsense 20-30%-át hozták ezek a hirdetések.
Őszintén szólva nem igazán értem ebben a logikát. Azért van Magyarországon is pár száz olyan oldal, ami havi szinten a 100.000 látogatót tudja biztosítani (nekem is van pár ilyen oldalam). Oké, ez nem a 24.hu kategória, de 20 ilyen oldal már eléri azt a szintet. Nyilván egyszerűbb eggyel megállapodni, mint 20-szal, de azért lehet találni a több száz oldalból pár tucatot, ahol minden profin és zökkenőmentesen zajlik. Én ebben látok lehetőséget.
A másik oldalt viszont nem ismerem még ennyire sem. Nem tudom, hogy a hirdetőket ez a lehetőség mennyire vonzza.
icewall79 (2018-08-01)
Azt gondolom, hogy egy normálisan átgondolt portfólióval és egy jó sales house-zal piacképes a dolog. A gazdasági válságok idején azok a cégek tudtak életben maradni, akik képesek voltak együtt dolgozni. Azt hiszem ez ma sincs másként...
A hirdetőket addig ez nem fogja vonzani, amíg az a fixa ideájuk, hogy Facebook oldallal és Facebook csoporttal megfogták az isten lábát, csak "egy kis pénzt" kell beletolni. Aki ezt kipróbálja, persze rájön, hogy bakker, ez nem működik, és azonnal fordul az Adwords - újabban már Ads - felé. Aztán azzal is elkínlódgat pár hónapot, és bár abba a pénzen kívül olyan nagyon plusz erőforrásokat nem kell beletenni, de mivel az alap stratégia is rossz - főoldalra küldik a látogatókat, nincs kapcsolatfelvételi lehetőség, semmitmondó a szöveg, stb. -, illetve bonyolultabb megoldásoknál konkrétan szakember kell a beállításokhoz, így az vagy megy a levesbe, vagy lefoglalja az erőforrásokat teljesen.
Innentől kezve a sales house-ok a sokadik lépcsőfok. Azok, akik kompletten kiadják ügynökségnek a márkaépítést és a marketinget, azok persze rögtön a sales house-oknál indulnak, de azoknak egyébként sem jut eszükbe Facebook csoportokkal bohóckodni.
Szóval a célközönség az nem igazán nagy, de az tény, hogy akiben már felmerült a problématudat, abban igen erősen ott is marad...
Átfogalmazom: a célközönség nagy, csak nincs problématudatuk (ezen persze lehet segíteni)
Magyarországi egyesületre gondoltál? Minimum fél éves alapítási hercehurcával, jogász által írt alapító okirattal, bírósági átfutási időkkel, az ügyészséggel, mint felügyeleti szervvel, és az állam mindenbe beleszólni akarásával? Mint volt egyesületi elnök és mint jelenleg is alapítványi elnök, ezt nagyon erőteljesen átgondolásra tartanám érdemesnek (egyszerűbben: ilyesmire se alapítvány, se egyesület SOHA!)
Könyvjelzők