icewall79 (2018-08-01)
Egyet értünk, bár azt gondolom mindenhol meg kell jelleni ahol lehet egy brandépítés esetében (közösségi média, online média, offline média, stb.). A Coca-Cola és Kinder jó példa a reklám területén. Szinte a világon mindenki ismeri a márkát, de ettől függetlenül nyomatják a marketinget, hogy szinten is tartsák a brandet.
Ezen én már túl vagyok, semmi gond nincs vele. Én jelenleg is egyesületi elnök vagyok és tolom a dolgokat, mindennek hiánytalanul megfeleltünk, megvan a gyakolatom hozzá. OFF: megjegyzem Magyarország államformája kezdi elveszíteni demokratikus jellegét bárhová nézel. Nekem egy másik D-betűs szó jut eszembe inkább.
Bár nekem címezted a válaszodat, úgy érzem nem fejtetted ki az álláspontoadat arról, hogy hogyan lesz egyszerre elég, minőségi hirdető és megjelenítő.
Nem akarok fogalomnáciskodni, de sem a Google Ads, sem a TT, sem a Central nem sales house. Teljesen más a működésük, céljuk, célközönségük.
Igazából nem sokat gondolkoznak, hiszen elég magas kihasználtságon pörög a legtöbb nagy online sajtótermék.
Az affiliate teljesítmény alapú marketing, szabadon csatlakozhat kb. bárki.
Tény hogy vannak piti, csaló inkorrekt cégek ezen a piacon is, de a TT mondjuk pont nem ilyen. Bankot nem fogsz robbantani vele az tény, de a normális aff. hálózatok rendesen kifizetnek.
Az affiliate.hu vicc kategória. Kár beszélni róla.
Tudtommal a hirdetőnek egy portfóliót ajánlanak a kampányra, ahol Xdb weboldalon Y megjelenést adnak el. A hirderő visszautasíthatja a megjelenést ezeken az oldalakon. ( Ez nem biztos hogy mindegyiknél így van )
Azok a közvetítők, melyek csak az egyik fél érdekeit nézik - tönkremennek ( pl. affiliate.hu-ról rebesgették ezt, bár maga a rendszer is elég gyönge volt ). Visszaélések, tisztességtelen magatartás lehet mindhárom fél esetében - értelmesebb közvetítők felismerik, hogy ez akkor működik, ha mindenki megtalálja a maga számítását és kidobálja azokat a feleket, melyek nem akarnak korrektek lenni.
Mi be tudnán szállni havi 600.000 és 300.000 oldalmegjelenítéssel, ráadásul mindkét oldalra folyamatosan több megjelenítést várnuk. De a kérdés, hogy mit tudsz nyújtani a CEMP-pel szemben? Az Index folyamatosan a főoldalon tartja az egyik blogunkat, a hosszú távu stratégiánk része a folyamatos megjelenés ott.
icewall79 (2018-08-01)
Kedves Baross Ferenc,
Azt gondolom van igény reklámra a magyar piacon, de ahhoz előbb le kell tudni tenni az asztalra egy komplett koncepciót egy üzleti megbeszélésen. A minőségi portfólió, a versenyképes szolgáltatás jó tárgyalási alap lehet azt gondolom. Nem véletlen írtam le a legelején, hogy közösen beszéljük át a témát A-tól Z-ig (de nem az ABC közepénél kellene kezdenünk, hanem az elején).
Addig, amíg a mi fejünkben nem körvonalazódott, hogy milyen szolgáltatások legyenek, milyen játékszabályokkal, mi működhet és mi nem, mi az amit semmiképpen se hagyjunk ki belőle, addig kár előre gondolkodni. Step by step...
Mivel én oktatási területen dolgozom, azt gondolom, hogy szakmai programok szervezése is beleférhet a dolgokba, hiszen az oktatási rendszerből sok minden mellett a vállalkozási ismeretek is hiányoznak. Rengeteg olyan KKV van, ahol a döntéshozónak fogalma nincsen a lehetőségeiről, s sok esetben csak annyit tud róla, hogy XY átverte a fejét korábban.
Egyébként ha már a step by step-nél járunk, én azt tapasztaltam, hogy sok helyen hiányzik a normális support. Pont a TT-t említeném, mint hirdető regisztráltam náluk kb. 6 hónapja. A mai napig nem kaptam rá semmilyen választ, e-mailt, jóváhagyást, bármit. Mint utóbb kiderült, igazából a TT magyarországi lába úgy áll, hogy nem áll, s ezzel nem akarok bántani senkit, de ez azt jelenti, hogy a TT magyar affiliate hálózata képtelen fenntartani a TT magyar supportját hétfőtől péntekig napi 8 órában.
Tegnap volt ezzel kapcsolatban egy értékes beszélgetésem valakivel, ahol mi is ugyanezt megvitattuk és hasonlóan gondoljuk ahogyan te is. Én azt is kifejtettem, hogy amíg vicc kategóriába sorolható jutalékok vannak, amelyek csak arra elegek, hogy a publisher kifizesse a domaint és a tárhelyet, addig sajnos lesznek visszaélések. 10% árrés mellett egy kereskedő nem tud magas jutalékot fizetni, ez is tény."értelmesebb közvetítők felismerik, hogy ez akkor működik, ha mindenki megtalálja a maga számítását és kidobálja azokat a feleket, melyek nem akarnak korrektek lenni"
Egyben biztos vagyok, akkor lesz a dolog működőképes, ha mindenki megtalálja benne a maga számítását. Egy üzlet akkor jó üzlet, ha mindenkinek jó üzlet.
Köszönöm a felajánlást Vittore, bár már ott tarthatnánk, hogy egy egy honlapon látható a teljes portfólió és a szolgáltatások kínálata. Én azt gondolom, hogy ennek a fórumnak az aktív régi tagjai olyan tudás birtokában vannak, hogy együtt ki-ki a maga területén kiemelkedőt tud teljesíteni, amire szükség van. Ezt a tudást nem szabad elpazarolni és meg kell becsülni.
A CEMP-pel kapcsolatosan...
A portfóliójuk gyakorlatilag az Index Zrt. online felületeire épül. Nincs is semmi bajom ezzel, mert jómagam is rendszeres olvasója vagyok nekik, azonban több olyan elemet találtam a portfólióban, amelyek csak töltelékek.
- Gondolok itt mondjuk az Index Fórumra, amely az internet fénykorában értékes felületnek számított, azonban minőségben az Entity.hu fórumja sokkal jobb.
- A blog.hu oldalakon szinte csak google hirdetéssel találkozni vagy maga a blogtulaj intézi a saját reklámjait vagy éppen nem kér reklámot. Egy központi szofter alá begyűrni egy csomó önjelölt újságírót akik között van profi és kritikán aluli, jómagam nem látok benne fantáziát. Akkor már inkább profi blogokat kellene a portfólióba beletenni és megtámogatni egy hírportállal, a hírportált pedig ők dobnák fel vissza.
- Indamail: nem tudom mennyire lehet látogatott, azt gondolom ma már a legtöbben vagy saját domain alól leveleznek, vagy épp a Gmailt használnak.
- Indafotó: nálam most se töltődik be rendesen, egyébként pedig sosem használtam.
- Indavideó: értékes felületnek gondolom, a videó hirdetések látványosak, jók. Viszont egy ilyen oldalnak megvannak a maga buktatói, gondoljunk csak az online filmnézésre.
- Velvet: szép, tartalmas, szeretem a nagy képes cikkeket, a gond ott van, hogy a reklám sokszor elveszik a nagy képek között. Ez persze csak a saját véleményem.
- Dívány: szép, tartalmas, letisztult és itt már a reklámok jobban a szemem elé kerülnek a letisztultság miatt. Azt gondolom ilyet mi is tudunk...
- Totalcar: ahol a pasik a célközönség, ugyanakkor én olyan pasi vagyok akit az autós és motoros dolgok hidegen hagynak. Egy férfi magazinnal én összekötném.
Tovább magát a portfóliót nem részletezném, azt gondolom hogy közösen egy jól átgondolt portfólióval a hirdetők igényeit simán ki lehetne szolgálni. Egy okos tracking rendszert kell üzembe állítani amely ki tudja szolgálni az igényeket, s nagyon odafigyelni arra, hogy milyen oldal kerül be a portfólióba. A lényeg az értékes tartalom, ebben azt gondolom a cikkeket írók is egyet tudnak velem érteni.
S persze kell egy hírportál is a portfólióba, ami a nagy falat, költséges és nélkülözhetetlen.
Szolgáltatások amelyekre nagy hangsúlyt kellene fektetni:
- első és legfontosabb, kiemelkedően jó kommunikáció a partnerekkel
- rugalmasak legyünk a különböző hirdetési felületekkel kapcsolatban (online, mobil app, stb)
- egy mondatban úgy fogalmaznék, hogy mindent egy helyen és pro minőségben kínálni a hirdetőnek
Ez nem egy vagy kétemberes meló, ez csapatmunka egy cél érdekében, ahol minden házon belül is természetesen anyagiak fejében működhet. Senki nem dolgozhat ingyen! Ugyanakkor az elején kőkemény meló, nem is anyagilag, szellemileg, amíg összeáll a rendszer odáig, hogy le merhetünk ülni tárgyalni az első hirdetővel....
Azért elhamarkodott szerintem a CEMP-es portfólió bármelyik tagját leminősíteni. Azt meg végképp nem gondolom, hogy ekkora számoknál ne lennének jól átgondoltan elhelyezve a hirdetési blokkok.
Ha csak a száraz számokat nézzük:
(2018 Június)
Index fórum: 4.46M
Bloghu: 21.06M
Indamail: 2.99M
Indafoto: 164.18K
Indavideo: 12.33M
Velvet: 6.46M
Dívány: 4.25M
Totalcar: 6.15M
Index: 51.19M
Én ezek közül bármelyiket elfogadnám a portfóliómba, bevallom nincs olyan oldalam ami csak hasonló számokkal is operál. (ez alól csak az indafotó ami kivétel)
Pluszban ne feledkezzünk meg a zászlóshajóról, ami gyakorlatilag a teljes magyar internetet maga mögé utasítja, egy ilyen portfóliót összehozni azért elég komoly meló szerintem.
Nyilván merjen az ember nagyot álmodni, de azért ne becsüljük már le a konkurenciát, főleg úgy, hogy mi még rá sem léptünk arra a bizonyos útra. Ha hirdetői szemmel nézem, akkor nálam az simán belefér, hogy menjen a reklám a "töltelék" oldalakon is, csak az indexre is kiférjen.
Egyébként sok sikert kívánok!
Könyvjelzők