Fejlett chatbot, ami egy kiállításon eladta a könyvem
Ahogyan ígértem itt van az a chatbot (vagyis a klónja, hogy ne keveredjenek az adatok), amit az üzletanyu konferenciára készítettem.
Szuperül bevált.
- 45 könyvet adtunk el vele a helyszínen.
- 66 látogató próbálta ki a botot, így a bot konverziója azonnali 68% :O
Azt tudom, hogy 130 szórólapot vettek el és volt aki a kiállítás másnapján kezdte el nyomkodni a szórólap alapján. Bár az is látszik, hogy annyira ismeretlen, hogy aki elvitte a szórólapot, az otthon nem biztos, hogy tudja használni, ha le is van írva, hogyan kell
2,5 óra volt a tervezése és kb 8 óra alatt építettem fel, beleértve a grafikákat, a tesztelést és a Facebook oldal létrehozását.
Ott a konferencián 135.000 Ft azonnali bevételt hozott.
[Chatbot kiállítóknak]
Röviden elmondom mit tud a chatbot.
A fő feladata, hogy aki beszélget vele, attól begyűjtse az elérhetőségeket (lead gyűjtés), hogy később el lehessen érni őket egy személyre szabott ajánlattal (lead gondozás).
A másodlagos célja, hogy helyben eladja a könyvet.
A beszélgetés elején külön szedjük azokat, akik vállalkozás indításán gondolkoznak, már vállalkoznak vagy csak infókat gyűjtenek. Így nem csak más tartalmat és beszélgetést folytat velük a chatbot, de a későbbiekben pontosan tudom, hogy kinek milyen tartalmakat érdemes küldenem.
KUPONT AD, AZ AZONNALI ELADÁSHOZ
A beszélgetés egy pontján, ha a válaszai és az interakciói alapján érdekli mindez, ami a könyvben van benne, a bot felkínál egy egyedi kupont, amit csak aznap, ott a kiállításon tud beváltani, ha odajön a standunkhoz és felmutatja a kupon kódját.
BEGYŰJTI AZ E-MAIL CÍMÉT
Ha érdekeli jobban a könyv, akkor megadhatja a chatbotnak az e-mail címét és azonnal kiküldjük neki az ingyenes fejezeteket. Ezzel feliratkozik a hírlevél listára. Így a chatbotból lényegében felkínáltuk neki a csali terméket.
Számomra fontos, hogy ne csak egy csatornán tudjak kommunikálni velük, ezért tudnak feliratkozni az e-mail listámra is.
LISTA ÉPÍTÉS
A chatbottal beszélgetve, eleve bekerül a szegmentált listákba. Ha kéri az ingyenes fejezeteket, akkor pedig az e-mail listámba is bekerül.
Ezen felül felkínálom nekik egy ponton a Facebook oldal kedvelését is, így likeokat is gyűjtök.
Ha megtetszett neki a chatnot, akkor a menüből és a beszélgetés bizonyos pontján fel tud iratkozni a Chatfuel - chatbot készítés és oktatás oldalon a chatbot oktatásra.
Ezt dobtam még meg annyival, hogy a feliratkozók adatit a chatbot, automatikusan kimenti egy google sheetbe (táblázat), így nem csak szép statisztikákat lehet készíteni és egyben látom az adatait (név, e-mail, telefonszám, cím vagy amit bekérek), de arra is tökéletes, hogy megvan a messenger ID is, ami pont olyan, mint az e-mail cím. Ha tudom a messenger ID-t akkor tudok neki automatán messenger üzenetet küldeni. Így nem függök a jövőben a chatfuel felületétől.
DEFAULT ANSWER
Minden chatbotnak van egy alapértelmezett válasza arra az esetre, ha a felhasználó olyat kérdezne tőle, amit nem programoztunk bele.
Ennél a chatbotnál az történik, hogy elmondom neki: "hogy nem beszélgetésre terveztek, de szívesen utánanézek a kérdésednek a tudásbázisomban"
Ekkor egy Google keresést futtat az üzleti blogunkon és a találat cikkeket elküldi neki lapozható messenger üzenetként. Az üzenetre kattintva pedig el tudja olvasni azokat a weboldalon.
Ha tetszett neki a találati lista eredménye, akkor pedig fel tud iratkozni rá. Így ha olyan újabb cikket publikálok az üzleti blogomra, ami megfelel ennek a keresésnek, akkor automatikusan meg fogja kapni azt messenger üzenetben.
HA VÉGIGMENT A BESZÉLGETÉSEN
Amikor végigmegy egy beszélgetési szálon, akár úgy, hogy megkapja a kupont, feliratkozik a chatbot építési tanfolyamra vagy kéri valamely csali termékemet, esetleg semmit sem akar, akkor a chatbot felkínálja neki a chatszobát.
A chatszoba egy titkos hely, ahol a konferencia résztvevői egymással és velem, mint kiállítóval tudnak beszélgetni.
Az eredmény az volt, hogy sokan kérdeztek tőlem a könyvről, többen biztatták a többieket, hogy vegyék meg bátran. Egy helyen megvolt a social proof és a lehetőség, hogy míg az előadásokon ülnek, tudjak nekik információt adni a vásárlási döntés meghozatalához.
SZEGMENTÁLT LISTÁKKAL TÖRTÉNŐ KOMMUNIKÁCIÓ
Mindenki, aki beszélgetett a chatbottal a válaszai és a döntései alapján több különböző csoportba kerül.
Tudom kik azok, akik letöltötték az ingyenes csalit, kik iratkoztak fel a chatbot oktatásra. Tudom ki az akinek már van vállalkozása és ki az, aki csak most tervezi.
Az információk birtokában a különböző listáknak előre beállított tartalom sorozatot tudok küldeni, olyan cikkekkel, amik biztosan érdekelni fogják őket.
Így teljesen automatizáltan megoldottam a lead gondozást. A meglévő adatok alapján, lézerpontosan tudom célozni az üzeneteket, így megvalósul az adatvezérelt marketing.
CHATBOT REKLÁMOZÁSA
Minden Facebook felhasználónak és oldalnak van egy messenger kódja, ami olyan, mint egy digitális névjegykártya. Ha beolvasod másét, akkor ismerősök lesztek és tudtok egymással beszélgetni.
Ha a céges oldalad mögé teszel egy chatbotot, akkor a felhasználók vele tudnak beszélgetni.
A messenger kódot egyszerűen be tudod olvasni a messenger alkalmazással.
A beolvasás módját bemutattok egy végtelenített videóval, illetve volt egy 4 oldalas szóróanyagunk, amiben egy hasznos cikk volt. A cikk végén egy messenger kód, amit be kellett olvasniuk.
Beolvasták és máris indult a beszélgetés.
Összesen 130 szórólapot vittek el és 9 ember volt, akinek nem volt messenger a telefonján
MI A KIÁLLÍTÓ CÉLJA?
Szerintem az, hogy minél többen megismerjék, hogy létezik és mivel foglalkozik. Ezt eléri maga a tény, hogy ott volt a kiállításon. Az, hogy ez mennyit ér, milyen sokáig marad fenn az így szerzett ismertség, nem tudom.
Ezért is szoktak a kiállítók címeket (lead) gyűjteni. Így már tudnak kommunikálni és beszélni azokkal, akik ott voltak a rendezvényen és érdekelte őket az, amivel foglalkozol.
Ha mail címeket gyűjtesz, azokat aztán valakinek be kell gépelni és mindaz, amit tudsz annyi, hogy ott volt a rendezvényen.
Ha ismersz bevált módszereket, mint pl azt, hogy az első levél tárgya a Kiállítás neve legyen, akkor is korlátozott, hogy a listádból mennyien fogják megnyitni a kiküldött levelet.
Itt a chatbot a messengerre küldöd neki az üzenetet, ahol a megnyitási arány 90%.
Ráadásul pontosan tudod, hogy kinek milyen üzenetet kell küldened, mert rengeteg információd van a listád tagjairól. És ahogyan az e-mail esetén itt is teljesen automatizálható a küldés.
A kiállítás másik célja az értékesítés.
Ha előadó voltál, akkor egyszerűbb a dolgod, mert a színpadon egyszerre beszélhetsz sok emberhez, akik aztán elmennek a standodra vásárolni. Ha nem vagy előadó, akkor a lehetőséged az, hogy aki odamegy hozzád, annak mindnek elmondod, hogy miről szól a terméked, kinek ajánlod, miben segít stb. Ezt minden egyes embernek el kell mondanod. Ez nem csak fárasztó, de az idő is véges és a módszer sem túl hatékony.
Míg nálunk elég volt elmagyarázni, hogyan kell a messenger kódot beolvasni és a többit a chatot elmondta nekik. Sőt volt egy chatszoba is, ahol a résztvevőkkel tudtunk egyszerre beszélgetni, mintha egy mini előadás lett volna.
Ha szoktál kiállítani, akkor érdemes neked is építeni egy chatbotot, mert elképesztően hatásos. Még úgy is, hogy senki sem ismerte az üzletanyu konferencián. Viszont az 50+ nagymamik is magabiztossan tudták kezelni, ha már elindult a beszélgetés.
Ha szeretnéd megtanulni a chatbot készítést, akkor iratkozz fel rá ezen az oldalon: Chatfuel - chatbot készítés és oktatás
PRÓBÁLD KI A CHATBOTOT
Az oldalon az üzenetküldésre kattintva, majd az indítás gombra, máris kezdheted a beszélgetést.
Illetve ha erre a linkre kattintasz, akkor megnyílik egy új lapon:
https://m.me/1809426342719526
Könyvjelzők