Szia, arra gondoltam, hogy megosztom veled a könyvem kampányának a főbb lépéseit.
Sok segítséget kaptam tőletek az évek alatt és ebből juttatnék vissza egy kicsit.
Lehet a jövőben te is kiadsz egy könyvet és jól fog jönni ez a tapasztalat, hogy mit érdemes és mit nem érdemes csinálnod.
Erről a könyvről van szó:
Kisregény helyett inkább csak a lényeget írom le, ha valami nem kerek, akkor kérdezz nyugodtan. Nem baj, ha nem lesz folytatólagos a történet. A fórum sajátossága miatt, amúgy is vadászni kell majd a részeket a topikban
Kezdeti Stratégia
Saját magam adom ki a könyvet, nem kiadón keresztül. Így minden költség a saját zsebemet húzza. Csak a nyomda 1,5M Ft + áfa körüli összeg lesz.
Ezért nem építhetek a könyvesboltokra, mert a mostani információim szerint a terjesztési lánccal együtt 53%-58%-át elrakják az eladási árból. Mivel a könyv ára 4990 Ft lesz és ebben benne van az áfa is. A megmaradt összeg nem sokkal van a nyomtatási költség felett. Ráadásul bizományba kell adni a könyveket és az eladás után fizetnek 60-90 napra. Ez túl lassú, túl passzív, így ez a módszer csak a 2. vagy 3. lépcsőbe fér bele.
Mindenesetre szerződtem a Green Rabbit - Üdvözöljük! céggel, akik első körben csinálnak egy piacfelmérést, hogy mekkora az igény a könyvemre. Majd ők fogják bevinni a könyvet a libribe és a MediMarktba. A Tesco és az Auschan is a portolójukban van, de úgy érzem oda nem az én célközönségem jár, így kockázat lenne bizományban otthagyni minden üzletben 5 könyvet.
A fő stratégia ezért az online értékesítésre fókuszál. Ebben van nagyobb tapasztalatom. Így saját magam fogom eladni a könyveket.
Logisztika
Mivel ennyi könyvnek már jelentős súlya (1,2 t ) és térfogata (raklapok) van, ezért nem lehet csak úgy mozgatni és tárolni.
Azt is biztosan tudom, hogy nem akarok postára rohangálni, hogy én adjam fel a könyveket a megrendelőknek, ezért elkezdtem olyan céget keresni aki ezt az egész terhet leveszi a vállamról.
Úgy néz ki most, hogy ők lesznek a megfelelőek erre a feladatra: Nyitó oldal | Webshopiroda.hu
Tárolják, postázzák, kiszámlázzák és akár az ügyfélszolgálatot is ellátják.
Bevezető kampány
A héten elindítottam a könyv bevezető kampányát. Ez fogja felcsigázni az érdeklődést egészen az előrendelés napjáig.
Mivel elég aktív vagyok szakmai Facebook csoportokba, ezért célszerűnek tűnt, hogy elsőként onnan gyűjtsek leadeket.
Létrehoztam egy zárt Facebook csoportot: https://www.facebook.com/groups/tart...agyakorlatban/
Ide tud becsatlakozni az, aki érdekel a könyv és első kézből akar információkat megtudni róla. Jelenleg 102 tagja van a csoportnak, ők azok akiket elsőre is nagyon érdekel a téma.
A csoport tagjaival 2000 főig úgy tudok kommunikálni, mintha e-mailt küldenék. Azzal a különbséggel, hogy nincs spam lista, így minden üzenet eljut hozzájuk.
Úgy számoltam, hogy 250 rendelésre van szükségem a bevezető kampány végére, hogy biztos lehessek abban, hogy a könyv a siker útjára lépett.
Ami eddig történt
- Elkészült a könyvem hátlapi borítója. Ezen ott van a szerző vagyis az én fotóm is. A fotómból készítettem 3 változatot és a tagok kezébe adtam a döntést, hogy melyik kerüljön nyomtatásba.
Ennek kettős szerepe van: az egyik, hogy nagyon érdekel a véleményük, hogy melyik fotó lenne jobb a borítón. Ha már könyvet készítek, akkor olyan legyen, amit a leendő olvasóim szeretnek. Ha már van lehetőség arra, hogy az író és a leendő olvasók beszélgessenek, akkor miért ne alakíthatnák közösen a könyv végső kinézetét?
A másik szerepet érintésnek hívom. (Minél több érintést kel adnod az embereknek a vásárlás előtt). Ez volt az első érintés. Most látták először a könyv kész borítóját, így ez volt az első promóciója a könyvnek.
- Felvettem a kapcsolatot olyan marketingesekkel, akik a tartalommarketing területén maradandót alkottak és nevük van.
Egyszerűen megkerestem őket egy levéllel. 35 ilyen vállalkozásnak írtam.
Engem is meglepett, hogy milyen sokan jeleztek vissza, hogy tetszik nekik a kezdeményezés és szívesen segítenek a sikerében.
Jelenleg 9 komoly együttműködést hoztunk össze, van 9 partnerem, akik segítenek a könyv népszerűsítésében.
Itt tartok jelenleg.
Folytatás következik
Könyvjelzők