Vagy osztogasd "ingyen", egy releváns jó linkért cserébe
Vagy osztogasd "ingyen", egy releváns jó linkért cserébe
Pedig könnyebb, mint gondolnád, szerintem neked könnyen menne: Könyvműhely
pl: Könyvműhely
"Ha már a könyvét megírta, gyakorlatilag a nehezén túl van, hiszen ezután semmi dolga nem lesz, csak a megrendelés után azt a néhány napot kell kivárnia, amíg könyvműhelyünk a kéziratából könyvet készít."
Hát...a kézirat megvolt 4 hét alatt. Azóta ez a 4. hónapja, hogy minden nap a könyv kiadásán dolgozom.
Nyilván, ha nem akarok korrektúrát, nem kell tördelő, nem kell nyomdai formára hozni a képeket, ha nem akarok ütős borítót, nem kell fotóshoz menni, nem gond a könyv logisztikája, akkor egyszerűbb.
Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv
Ha jó a tartalom, akkor egy egyszerű "novellaszerű" kis könyv is betöltheti a célját (kiadtál egy könyvet!), minimál könyvborítóval képek nélkül. A több csak köret, illetve nagy rászét megcsinálja pl. a linkelt cég is.
Tudom, mert anyósom 3 novellán és egy verses könyvön túl van. A tartalmon kívül semmit nem csinált (a többi szolgáltatást megrendelte egy hasonló cégtől). Amúgy itt egy jó írás arról, hogy mennyire nem éri meg ez a műfaj: https://regenyiras.net/blog/jogdijak.magyarorszagon
Ha meg csak az olvasóknak akar valaki írni, a PDF-nél és a honlapok bejegyzéseinél még nem találtak fel jobbat (és olcsóbb hordozó felületet)
Ha jó a termék, eladja önmagát..
Ha jó a honlap, nem kell seo...
tolerancia (2019-02-06)
Nagyon örülök ennek a topicnak, ahogy időm engedi, olvasom. Mi is most veselkedtünk neki saját e-bookunk elkészítésének, máris jó pár hasznos tippet találtam itt.
DomainFlotta (2017-03-20)
Izgalmas ez a kampány. Amióta megy már megvettem egy új Kádár Tímea és egy új Szilágyi Balázs könyvet, és elővételben megrendeltem egy Lévai Richard-ot elővételbe, áprilisi megjelenéssel.
DomainFlotta (2017-03-22)
Eddigi tapasztalatok
Csak röviden, mert egyre nagyobb luxus az idő
- A cikkek sokkal jobban konvertálnak, mint a sima Fb hirdetések.
- Atok a cikkek teljesítenek a legjobban,, amik egy konkrét megoldást adnak.
- A minta fejezet nagyon jól működik. Iszonyúan magas a konverziója
- Nem szabad várni a rendelési oldal publikálásával, még akkor sem, ha nincsen kész
- A bónuszok, amiket a könyvhöz adok, csak azok számára fontosak, akiket a cikkek és a minta fejezetek nem győztek meg teljesen. Ezt onnan tudom, hogy ez a rész hiányzik, szerintem nagyon ütős, de így is rendelnek folyamatosan
Következő lépések
Kiposztoltam a csatornáimra a az ingyenes anyagokhoz a hozzáférést, egy poszt kíséretében, amiben leírtam, hogy kinek szól a könyv:
1. Magyar Tartalommarketing könyv
==
Akkor tud segíteni neked, ha nem a marketinggel kelsz és fekszel. Ha inkább foglalkoznál a saját vállalkozásoddal, mint a hirdetési és a látogatottsági statisztikák böngészésével, vagy azzal, hogy mit lehetne még javítani a honlapodon.
Tartalommarketing a gyakorlatban című könyv arról szól, hogy a szakmai tudásodat megosztásával (amikor arról kommunikálsz, amihez értesz), hogyan teheted még fantasztikusabbá a vállalkozásodat. Hogyan érheted el, hogy egyre több vevőd legyen, egyre kevesebb "marketinggel".
==
A könyv röviden arról szól, hogyan oszd meg a tudásod könnyedén. Hogyan szerezz egyre nagyobb közönséget, akik figyelnek rád, és hogyan lesznek az olvasóidból végre vásárlók.
==
Nem azt mondom, hogy vedd meg MOST, de miért ne olvasnál bele kötelezettség nélkül? Az ingyenes fejezetek 94 oldal, ami VÁÓ, máshol egy komplett könyv!
==
Ha letöltöd, nemcsak beleolvashatsz, de elsőként értesülsz az elővásárlásról, ahol a leggyorsabbak megkapják a TOP marketingesekkel és szakértőkkel készített hangfelvételeket is.
A könyvet, az első 250 rendelő kedvezménnyel kapja meg 4.990 Ft-ért, ami bruttó és benne van a házhozszállítás díja is.
Köszi a figyelmet
Ingyenes fejezetek
Partnerek felkutatása, aktiválása
Azok, akik segítenek vagy segíteni tudnak a könyv terjesztésében. Felkérem őket, hogy kezdjék el promotálni a könyvet, ha egyetértenek a szellemiségével.
Reklám hirdetések újra strukturálása
Beveszem a portfolióba az adwords search hirdetéseket.
Beállítom a remarketing listákat:
- Aki járt az ingyenes fejezetek oldalán, de nem iratkozott fel
- Aki feliratkozott, de nem ment a rendelési oldalra
- aki volt a rendelési oldalon, de nem rendelt
- aki sikeresen megrendelte a könyvet
Facebook kampány
Ahogy számítottam is rá, csak a Facebook hozza a rendeléseket és kizárólag remarketingből. Még nem tökéletes a szegmentálás, de nehéz rávenni magam, hogy jól beállítsam.
Legjobban a poszt típusú hirdetések működnek és a kattintás alapú videóhirdetések.
Aki rendel, arra leáll a marketing kampány, aki nem rendel azt terelem a következő lépések felé, minél több értékes tartalommal.
Csali
A csali nálam a könyv ingyenes fejezetei. Lehet, hogy izgalmasabb fejezeteket kellene belerakni, olyanokat, amikben azonnal használható gyakorlati tudás van. Most csak egyes fejezetek eleje került bele, hogy lássák a minőséget és a stílust.
A csali rendkívül jól működik, rengetegen töltik le.
A csali köszönő oldalára végül nem tettem upsell ajánlatot, hanem elkezdtem további hasznos tartalmakat és értéket adni. Leginkább a Facebook zárt csoportba terelem őket, mert ott látszik mekkora élet van és látják azt is, hogy milyen sokan vásárolnak.
Sajnos a csoportokon pont a múlt héten variált a Facebook és láthatóan csökkent az elérés. Sőt, ami nagy érvágás volt, hogy a kiemelt poszt egyáltalán nem látszik mobilról. Így hiába fizettem, hogy reklámozzanak a kkv marketing csoportban, alig volt reakció a posztra
A kiemelés szerintem ma más csak annyit ér, hogy aki most kerül bele a csoportba, az el tudja olvasni a szabályokat vagy a legfontosabb üzenetet.
Nálam ezt most egy videó, amit mindjárt bemutatok.
A zárt fb csoport ettől még jól működik, mert sokan jelentkeznek tagnak, és láthatóan aki jelentkezett az idővel vásárol. Mivel a létszám már 400 felett jár, abban bízom, hogy idővel minden tag elkezd vásárolni, amint megérkeznek az első könyvek és elkezdenek záporozni a kommentek, hogy megjött és milyen volt, mit tanultak belőle.
Likeok
Nem foglalkoztam a likegyűjtéssel, de nagyon nő az oldal. Ez a reklámkampányok mellékhatása. Annyit szoktam megtenni, hogy aki reagál egy posztra, azt meghívom. Külön érdekesség, hogyha ezt a page app-al csinálom, akkor nincs napi korlát. Annyit hívok meg, amennyit csak akarok, így időnként végigkattintgatom őket.
Kampány életciklus
Mivel ez egy villámkampány és 2 hétig tart, most járunk félidőnél. Ahogyan minden kampány, ez is 2 púpú teve. Sokan vásároltak az első pár napban és most csorognak a rendelések, majd a határidő vége felé lesz a következő nagy roham.
Az ütemtervek szépen tartom. 300 könyvet akartam eladni elővásárlásban és most pont a felénél járunk. Kampányolásban jártas ismerőseim azt mondták max 80 db, ha nincs listámÖrülök, hogy nem lett igazuk. Nem csak ez eladok, de egyben növelem a listámat is. Sosem értettem azokat, akik előbb listát építenek, aztán adnak el. Vagy azokat, akik likeokat gyűjtenek, hogy aztán eladhassanak nekik. Vagy akik márkát építenek, hogy majd többen vegyék a terméküket.
Pont fordítva kell csinálni. Az eladás növeli a listád, gyűlnek a likeok és ha jó a termék, akkor épül a brand. Nemcsak működik, de azonnal meg is térül
Amint lefut a bevezető kampány, beállítom örökzöldre a folyamatot és onnantól folyamatosan megy majd a könyv értékesítése.
Konverzió optimalizálás
A legzseniálisabb dolgokat, mindig a kényszer szüli. Így voltam én is az egész rendeléskiszolgáló rendszerrel. Ujjongani tudnék, annyira zseniálisan működik.
Nem csak azokról tudok, akik vásárolnak, hanem azokról is, akik nem. A következő lépés, hogy felvegyem velük a kapcsolatot és megtudjam, hogy mi zavarta őket. Talán ezek lesznek a leghasznosabb beszélgetések.
Azt is ki kellene elemezni, hogy akik igényelték a csalit, azokból mennyien vásároltak könyvet és mennyi idő múlva. Ebből már látnám, hogy min lehetne csiszolni.
Át kell nézni a konverziós útvonalakat is, hogy lássam mik a tipikus tartalmak, amin végigmegy, aki konvertál. Ha ezek megvannak, akkor gyakorlatilag csak ezekbe a csatornákba kell terelnem az olvasókat és ugrásszerűen nő a konverzió.
Jelenleg 1500 Ft alatt van a konverziós költség, amit plafonként határoztam meg. De érzem, hogy ebből is lehetne még faragni, ha jobban lennének beállítva a kampányok és nem csak a Facebookra koncentrálnék.
Szombaton leállt az FB hirdetés, mert a bank nem engedte az FB-t vonni. Biztos furcsának ítélte. Amíg nem váltottam át másik kártyára, nem jött rendelés. Vagyis az fb hirdetésektől függök. Rá kell erősíteni a hírlevél küldésekre és a display hálózatra is, ahogyan be kell vonnom a többi kommunikációs csatornát is.
Rendeléshez használt szoftver
Nem is gondoltam, hogy ekkora igény van egy automata rendeléskezelőre. Többen is meg akarják venni a szoftvert, ami a következőket tudja:
- Van egy optimalizált rendelési űrlap.
- Ezen keresztül eladhatsz bármilyen terméket, darabszám megadásával (van, aki több könyvet is vesz)
- Meg tudsz adni upsell terméket is.
- A rendelés leadásakor átdob a cib oldalára, ahol kártyával tudsz fizetni
- Ha sikeres a fizetés, akkor megy neki automatikusan a számla
- Megy neki egy előre beállított levél, amiben mehetne a digitális termék vagy a hozzáférés
- Mivel itt fizikai termék van, ezért az adatok átkerülnek a logisztika partnerhez, aki feldolgozza és intézi a csomagolást, postázást
- A látogató pedig visszakerül egy köszönő oldalra, amin lehet egy újabb upsell
- Minden momentumot adatbázisba rögzít, így a sikeresen vásárló is bekerülnek egy hírlevél listába és azokról is tudok mindent, akik nem fejezik be a vásárlást.
- Készen van hozzá egy partner modul, így azt is tudjuk mérni, hogy melyik partner mennyit adott el.
A legjobb viszont az, hogy annyi ilyen űrlapot hozok létre, amennyit csak akarok. Mintha csak egy hírlevél feliratkozó lenne. Átírom az árat és használom a következő termékhez.
Bármilyen oldallal összeköthetem, hiszen önálló, így csak hivatkozni kell rá, mondjuk egy rendelési gombbal, ahogyan azt a Könyv: Tartalommarketing a gyakorlatban landing oldalon is teszem.
Valószínű egyszeri összegért fogom adni, mint a webgalambot vagy adok hozzá tárhelyet is és akkor mi konfiguráljuk be. Gyakorlatilag csak a banktól kapott kódot és a szamlazz.hu jelszót kell beállítani neki, az árat és készen is van.
De ez majd a könyv eladása utáni következő lépés lesz.
Videó
Készítettem egy videót, amit érdemes megnézni, már csak azért is, mert ez iszonyú durván megdobta a könyv eladását:
Contu (2017-04-03)
Könyvjelzők