Eredmény: 1 - 6 (6) összesen

Téma: Prémium / drága termék-szolgáltatás kommunikációja weblapon

  1. #1
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    10-04-14
    Hely
    Székesfehérvár, Hungary
    Hozzászólás
    122
    Begyűjtött 19 köszönetet
    14 hozzászólásával

    Alapbeállítás Prémium / drága termék-szolgáltatás kommunikációja weblapon

    Sziasztok!

    Szeretnék veletek beszélgetni / gondolatot cserélni arról, hogy ki hogyan kommunikál a honlapján, ha versenytársainál jóval drágább prémium szolgáltatást / terméket kínál? Tudom Magyarországon szinte a legfontosabb szempont az ár és nem egyszerű pozicionálni a piacon egy prémium terméket, ami pl. 2-5x többe kerül a versenytásaknál.

    Pl.:
    - elég-e csak kiemelni és kommunikálni a "plusszt" amit kap a vevő vagy szükséges más is?
    - kell-e kommunikálni az árról, miért annyi?
    - mit gondoltok az ilyen típusú kommunikációról? "500 ft-os hajvágását helyrehozzuk" (Marketingkommando-n olvastam)


    Ti hogy csináljátok? Esetleg pár saját példával szemléltetve. Örülnék, ha minél többen megosztanák a gondolataikat, hogy egymástól is tanuljunk.



  2. #2
    Törzsvendég Tapi logója
    Csatlakozott
    13-10-03
    Hely
    Pest megye
    Hozzászólás
    176
    Begyűjtött 68 köszönetet
    44 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Prémium / drága termék-szolgáltatás kommunikációja weblapon

    Szerintem a Magyar embernek az kell, hogy egyszerűen, felesleges hablatyolás nélkül le legyen írva, amire kíváncsi.

    - elég-e csak kiemelni és kommunikálni a "plusszt" amit kap a vevő vagy szükséges más is? Persze, amire még kíváncsiak lehetnek.
    - kell-e kommunikálni az árról, miért annyi? Ez nem a "plusszt" amit kap a vevő?
    - mit gondoltok az ilyen típusú kommunikációról? "500 ft-os hajvágását helyrehozzuk" (Marketingkommando-n olvastam)

    Az egyszerű érthető beszéd általában célravezető.
    PL:
    Az én "brüszlihurmóm" ami 5x drágább azt tudja, hogy life garis, amire sosem lesz szükséged, mert ha lenne nem mernénk life garit adni.
    Ezen kívül kibír 2 meteor csapást, a harmadiknál már kontaktos lehet (tesztelve). Az 5x olcsóbbat meg ha megsüti a nap, összefossa magát.

    Szóval nyers egyszerűséggel az ember képébe kell tolni amire kíváncsi. (Jó azért nem kell ennyire nyersen bár ez nagyban függ a célközönségtől).
    Mert nyilván egy egyszerű kőműves szereti a nyers egyszerűséget. De mondjuk egy felső vezető, valószínűleg túl prűd ehhez.

    És hogy mire kíváncsiak? Arra, amire te is lennél, + a szomszéd meg a nagymama. Mert ugyebár lehetnek olyan kérdéseik, ami neked eszedbe sem jutna.



  3. #3
    prosequor
    Vendég

    Alapbeállítás re: Prémium / drága termék-szolgáltatás kommunikációja weblapon

    Lássuk:
    "Tudom Magyarországon szinte a legfontosabb szempont az ár"

    Attól függ, kinek, milyen közönségnek akarsz eladni. Van az a réteg, ahol nem az ár a döntő szempont, hanem pl. az idő. Hajlandóak többet fizetni egy szolgáltatásért, ha azzal valóban nyújtasz pluszt, időt, energiát spórolsz pl. a megrendelőnek, vagy más, valós problémájára adsz megoldást. Ehhez persze nagyon pontosan kell tudni, hogy a célközönségednek mi az, amit "meg kell oldani".

    "kell-e kommunikálni az árról, miért annyi?"
    Attól függ, hogyan: véleményem szerint, ha leírod, hogy ezért az árért ezt és ezt kapja, az jó. Ha nekiállsz "megmagyarázni" az árat, az nem jó. Ez persze hangsúlyosan az én magánvéleményem csak Ha valaki ezt tenné, nekem az jön le, nem bízik sem saját magában, sem a termékében/szolgáltatásában.

    "mit gondoltok az ilyen típusú kommunikációról? "500 ft-os hajvágását helyrehozzuk" " Megint csak kifejezetten szubjektív véleményem: ha valaki úgy reklámozza magát, hogy azzal úgymond más munkáját/termékét minősíti, nálam elvágta magát.

    Termék értékesítésben nincs gyakorlatom, ill. tapasztalatom, szolgáltatásban igen. Bár nem "prémium" árakon dolgozunk, attól még azt látom, szolgáltatás eladásánál először bizalmat vesznek tőled (hiszen itt nincs egy kézzel fogható, tapintható, látható valami), így először azt kell felépíteni/kialakítani. Szerintem a kifejezett tukmálás itt (is) inkább káros, mint hasznos.

    Mi az indulás óta (3 éve) azon vagyunk, hogy honlapunkon minél több olyan információt adjunk közre mindenki számára érthető módon, melyek lefedik az általunk eladni kívánt szolgáltatásokat. Ez azzal az előnnyel is jár, hogy írásainkat egyre több helyen veszik át, illetve pl. kifejezetten honlapunk tartalmának minősége miatt kért fel a Piac és Profit is rendszeres cikkírásra. Ezek a dolgok -megfelelően kommunikálva- segítik egy megbízható, szakértői imázs kialakulását. Igaz, lassabb folyamat, mint harsogó reklámokra költve próbálni vevőket szerezni, viszont hosszabb távon biztos, hogy olcsóbb és eredményesebb. Egyre több olyan visszajelzést kapunk ügyfeleinktől, hogy éppen az általunk írt, hiteles és megalapozott információk keltettek bennük bizalmat és ezért választottak minket. Persze ez csak a mi esetünk, ezek a mi tapasztalataink, más termék/szolgáltatás esetén simán lehet, hogy máshogy működnek a dolgok.



  4. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    esotanc (2014-03-29)

  5. #4
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 522 köszönetet
    300 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Prémium / drága termék-szolgáltatás kommunikációja weblapon

    Mindenképp a saját termék vagy szolgáltatás előnyeit és többleteit kell leírni, az átlaghoz, vagy az olcsóhoz képest, de nem érdemes vele összehasonlítani, habár ez ma már engedélyezett! Én azt gondolom, hogyha reklámra költök pénzt akkor abba nem fogom a konkurensemet is megemlíteni, mert azt akárhogy nézzük neki ingyenes reklám.
    Szerintem nem érdemes a konkurenciát szapulni, még ha tudod is hogy valamit szarul csinálnak, ha viszont konkrétan tudod, hogy átverik az embert, akkor érdemes elmondani(név nélkül), hogy milyen átverések vannak a szakmádban. De talán a legfontosabb, hogy fel tudd mérni egyedileg, hogy mire van szüksége annak az embernek, aki tőled kér ajánlatot. Ha ezt meg tudod csinálni, és a konkurenseid nem, akkor biztos befutó vagy.



  6. #5
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.380
    Begyűjtött 2.020 köszönetet
    1.285 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Prémium / drága termék-szolgáltatás kommunikációja weblapon

    Idézet giyandeva eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tudom Magyarországon szinte a legfontosabb szempont az ár.
    Persze, mert ami a legolcsóbb, meg sem nézem, kerülöm azokat mint a pestist Így fontos az ár, mert sok időt megspórolok vele.

    Továbbá:
    "- egy prémium terméket, ami pl. 2-5x többe kerül a versenytásaknál"

    Rakd bele egy fekete csomagolásba, mondjuk egy kis arany vagy ezüstözött szegéllyel, ráírod, prémium, add minimum kétszeres áron és voálá. Viszik, mint a cukrot.

    Esetleg hetente 1 hétre írd ki:
    elfogyott - jövő hétre érkezik az új árukészlet.
    És akkor ezt hetente variáld... a hülye is horogra akad általa.



  7. The Following 4 Users Say Thank You to Freedom For This Useful Post:

    Baross Ferenc (2014-03-31), DomainFlotta (2014-03-29), Gregory Stone (2014-08-11), Maximus (2014-03-30)

  8. #6
    Új tag
    Csatlakozott
    14-06-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    34
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Prémium / drága termék-szolgáltatás kommunikációja weblapon

    Neked bevált, a prémium tartalom hangsúlyozása? Vagy csak viccelsz? Van esetleg saját tapasztalat? Engem is érdekelne...



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •