Sziasztok!
Nem olyan régen eladtam itt a fórumon több fix áras (tehát nem átkattintás alapú) hirdetési felületet. Mindegyik kreatív amit kaptam imázs reklám volt, aminek köztudottan nagyon gyenge a hatékonysága. (Imázs reklámot a nagy sales house-ok ezen okból kifolyólag csak megjelenésre adnak el, kattintás alapon nem, annyira gyenge)
Mivel sokan innen a fórumról nagyon sok pénzt költötök el banner megjelenésre, úgy gondoltam nyilvánossá teszem a tesztet, amit az egyik hirdetőmmel végeztem, és aki ehhez hozzá is járult. A teszt eredménye magáért beszél.
Tehát mik a legfontosabb szabályok, hogy olyan bannert készíts, vagy csináltass, ami tényleg hatékony lesz?
1. Ne készíts imázs reklámot, ne írd rá a reklámra a weblapod címét, pláne ne csak a weblapod címéből álljon a kreatív! Gondolj a másik oldalra. Te megnéznél egy olyan oldalt, ahol csak az URL-t látod? Nem igazán ez a tapasztalat.
2. Ne írj sablon reklámot. Mire gondolok? Ne írj ilyet, hogy:
Játékcenter.hu - A legjobb játékok
Utazzjól.hu - Utazások olcsón
Linképítés.hu - Minőségi és megbízható link építés
Ezek azért nem jók, mert az ember napi több tucat ilyen hirdetéssel találkozik, és nem éri el az ingerküszöbét, nem fog rákattintani, még akkor sem ha a célcsoportod lenne.
Mi a megoldást, milyen reklámot írj?
1. Készíts olyan reklámot, ami más, mint a többi, ami kiemelkedik a többi közül. Ne imázs reklámot írj, hanem ösztönözz a reklámban valamilyen cselekvésre, interakcióra.
A Kattints ide (kékkel aláhúzva) még mindig nagyon jól működik, és kevesen használják, tehát sikered lehet már csak azzal is, ha ezt kiteszed a reklámod jobb alsó sarkába. Azért oda, mert a szem balról jobbra pásztáz.
A nyereményjátékok szintén nagyon jól működnek évek óta. De vigyázz ne csak azt írd, hogy "Nyerj egy iPhone4-et", hanem azt is, hogy "Kattints ide, hogy megnyerhesd". Sajnos az embereknek mindent a szájukba kell rágni.
Tűnj ki a többiek közül! Erre néhány példa:
- Nem új keletű megoldás, de én minden reklámomban évek óta egy egyszerű piros keretet használok, durván 40%-al emelte meg a kattintási arányt amikor teszteltük egy sima reklámmal együtt. Ezzel együtt a konverziót is megemelte.
- Saját ötlet volt egy tavalyi megrendelő kampányánál, az, hogy egy sárga jelzőtáblán lévő nagy felkiáltójeles KRESZ- táblát tegyünk be a kampány bal szélére, a piros keret helyett, mint figyelemfelhívó eszköz. 55%-al emelte meg az átkattintási arányt.
- Szintén nem tudom hol láttam először, de nagyon hatásos tud lenni a téglalap alakú bannereknél, ha dobsz a közepére egy lejátszás jelet, mintha videó lenne. Netallica készített az egyik ügyfelüknek legutóbb egy ilyen kreatívot.
Nagyon fontos, hogy a bannerben szólítsd meg a célcsoportodat. Senkinek nem kellenek olyan látogatók, akik soha nem fognak pénzt költeni, regisztrálni. Ez felesleges pénz kidobás. Ezzel elkerülheted, hogy olyan ember kattintson a hirdetésre, akit nem a célcsoportod. Lásd a lenti példát.
Ezek a technikák elsősorban arra szolgálnak, hogy a landing page-re több ember kattintson át. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a landing page tényleg azt kínálja amit a banner ígér, mert a csalódott, visszaforduló embernél nincs rosszabb. Célszerű itt az elérhetőségeit is rögtön megszerezni, hogy a jövőben már tudj felé direktben kommunikálni.
Egy piszkos trükk, amit ennél a bizonyos kampánynál vittem bele a reklámba, és ami szintén hozzájárult a sikerhez.
Ha hirdetsz egy vicces képes oldalon, aminek a Neve: Viccesképek.hu, és te mondjuk szintén arra a fiatal célcsoportra lősz, akkor írj egy ilyen bannert:
Viccesképek.hu rajongók figyelem! (megszólítod a célcsoportot)
Ha szereted a vicces képeket, ezeket a játékokat imádni fogod!
Kattints ide, a játékokhoz!
Fontos, hogy a kreatív grafikai tervezése is igényes legyen, ezen is rengeteg múlik.
Összefoglalásképpen egy csekklista, hogy mire figyelj:
- Legyen megszólítva a célcsoport.
- Legyen egyedi, ne sablon szöveg.
- Legyen figyelemfelkeltő.
- Ösztönözzön cselekvésre.
És a két példa:
Az első amit kaptam, adott időn belül 86-an kattintottak át:
A kérésemre módosított banner, ugyanott, ugyanazon időn belül 140 átkattintással:
Remélem hasznos volt és fogjátok tudni kamatoztatni a jövőben. Ha bárkinek lenne még ötlete, praktikája nyugodtan egészítse ki, nekem ezek a legfontosabb dolgok jutottak most eszembe, amiket mi is sikeresen alkalmazunk.
Hasonló témák:
Könyvjelzők