Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (25) összesen

Téma: Hogyan készíts hatékony bannert?

  1. #1
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Villanykörte Hogyan készíts hatékony bannert?

    Sziasztok!

    Nem olyan régen eladtam itt a fórumon több fix áras (tehát nem átkattintás alapú) hirdetési felületet. Mindegyik kreatív amit kaptam imázs reklám volt, aminek köztudottan nagyon gyenge a hatékonysága. (Imázs reklámot a nagy sales house-ok ezen okból kifolyólag csak megjelenésre adnak el, kattintás alapon nem, annyira gyenge)

    Mivel sokan innen a fórumról nagyon sok pénzt költötök el banner megjelenésre, úgy gondoltam nyilvánossá teszem a tesztet, amit az egyik hirdetőmmel végeztem, és aki ehhez hozzá is járult. A teszt eredménye magáért beszél.

    Tehát mik a legfontosabb szabályok, hogy olyan bannert készíts, vagy csináltass, ami tényleg hatékony lesz?

    1. Ne készíts imázs reklámot, ne írd rá a reklámra a weblapod címét, pláne ne csak a weblapod címéből álljon a kreatív! Gondolj a másik oldalra. Te megnéznél egy olyan oldalt, ahol csak az URL-t látod? Nem igazán ez a tapasztalat.

    2. Ne írj sablon reklámot. Mire gondolok? Ne írj ilyet, hogy:
    Játékcenter.hu - A legjobb játékok
    Utazzjól.hu - Utazások olcsón
    Linképítés.hu - Minőségi és megbízható link építés

    Ezek azért nem jók, mert az ember napi több tucat ilyen hirdetéssel találkozik, és nem éri el az ingerküszöbét, nem fog rákattintani, még akkor sem ha a célcsoportod lenne.

    Mi a megoldást, milyen reklámot írj?

    1. Készíts olyan reklámot, ami más, mint a többi, ami kiemelkedik a többi közül. Ne imázs reklámot írj, hanem ösztönözz a reklámban valamilyen cselekvésre, interakcióra.

    A Kattints ide (kékkel aláhúzva) még mindig nagyon jól működik, és kevesen használják, tehát sikered lehet már csak azzal is, ha ezt kiteszed a reklámod jobb alsó sarkába. Azért oda, mert a szem balról jobbra pásztáz.

    A nyereményjátékok szintén nagyon jól működnek évek óta. De vigyázz ne csak azt írd, hogy "Nyerj egy iPhone4-et", hanem azt is, hogy "Kattints ide, hogy megnyerhesd". Sajnos az embereknek mindent a szájukba kell rágni.

    Tűnj ki a többiek közül! Erre néhány példa:

    - Nem új keletű megoldás, de én minden reklámomban évek óta egy egyszerű piros keretet használok, durván 40%-al emelte meg a kattintási arányt amikor teszteltük egy sima reklámmal együtt. Ezzel együtt a konverziót is megemelte.

    - Saját ötlet volt egy tavalyi megrendelő kampányánál, az, hogy egy sárga jelzőtáblán lévő nagy felkiáltójeles KRESZ- táblát tegyünk be a kampány bal szélére, a piros keret helyett, mint figyelemfelhívó eszköz. 55%-al emelte meg az átkattintási arányt.

    - Szintén nem tudom hol láttam először, de nagyon hatásos tud lenni a téglalap alakú bannereknél, ha dobsz a közepére egy lejátszás jelet, mintha videó lenne. Netallica készített az egyik ügyfelüknek legutóbb egy ilyen kreatívot.

    Nagyon fontos, hogy a bannerben szólítsd meg a célcsoportodat. Senkinek nem kellenek olyan látogatók, akik soha nem fognak pénzt költeni, regisztrálni. Ez felesleges pénz kidobás. Ezzel elkerülheted, hogy olyan ember kattintson a hirdetésre, akit nem a célcsoportod. Lásd a lenti példát.


    Ezek a technikák elsősorban arra szolgálnak, hogy a landing page-re több ember kattintson át. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a landing page tényleg azt kínálja amit a banner ígér, mert a csalódott, visszaforduló embernél nincs rosszabb. Célszerű itt az elérhetőségeit is rögtön megszerezni, hogy a jövőben már tudj felé direktben kommunikálni.

    Egy piszkos trükk, amit ennél a bizonyos kampánynál vittem bele a reklámba, és ami szintén hozzájárult a sikerhez.


    Ha hirdetsz egy vicces képes oldalon, aminek a Neve: Viccesképek.hu, és te mondjuk szintén arra a fiatal célcsoportra lősz, akkor írj egy ilyen bannert:

    Viccesképek.hu rajongók figyelem! (megszólítod a célcsoportot)

    Ha szereted a vicces képeket, ezeket a játékokat imádni fogod!
    Kattints ide, a játékokhoz!



    Fontos, hogy a kreatív grafikai tervezése is igényes legyen, ezen is rengeteg múlik.


    Összefoglalásképpen egy csekklista, hogy mire figyelj:

    - Legyen megszólítva a célcsoport.
    - Legyen egyedi, ne sablon szöveg.
    - Legyen figyelemfelkeltő.
    - Ösztönözzön cselekvésre.

    És a két példa:

    Az első amit kaptam, adott időn belül 86-an kattintottak át:



    A kérésemre módosított banner, ugyanott, ugyanazon időn belül 140 átkattintással:


    Remélem hasznos volt és fogjátok tudni kamatoztatni a jövőben. Ha bárkinek lenne még ötlete, praktikája nyugodtan egészítse ki, nekem ezek a legfontosabb dolgok jutottak most eszembe, amiket mi is sikeresen alkalmazunk.


    Utoljára módosítva: Marchello által : 2011-10-19 22:21 Oka: elírás

  2. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Akka (2013-02-13)

  3. #2
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan készíts hatékony bannert?

    Esetleg, ha valakinek van hasonló előtte-utána példája ossza meg, ha van rá lehetősége, illetve ha vannak egyedi ötletek azokkal is sokat segíthetünk egymásnak.

    +1 dolog, ami nem mellékes:

    Ha lehetőséged van rá, mindig a lehető legnagyobb banner méretet kérd. Kicsi bannerrel sokat kisebb az esélyed, hogy észrevegyenek, és lehet, hogy csak egy kicsit kell ráfizetned a nagyobbra, de bőven megéri.



  4. #3
    sbs
    sbs nem elérhető
    Google 'n' Roll Man sbs logója
    Csatlakozott
    08-07-03
    Hely
    Tárnok és Budapest
    Hozzászólás
    2.110
    Begyűjtött 3 köszönetet
    3 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan készíts hatékony bannert?

    Épp most kell 4 x 8 bannert készítenem egy klikk kampányhoz. Máris ezek szerint fogok eljárni és elmondom mi lesz pár hét múlva... köszönöm, ezt hasznosnak találtam .....


    Ablak és beltéri ajtó :: Netmax: "Mindig van a tiédnél jobb oldal..." :: Építkezés Fórum

  5. #4
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan készíts hatékony bannert?

    Idézet sbs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Épp most kell 4 x 8 bannert készítenem egy klikk kampányhoz. Máris ezek szerint fogok eljárni és elmondom mi lesz pár hét múlva... köszönöm, ezt hasznosnak találtam .....
    Örülök, hogy tetszett. Esetleg ha van rá mód tesztelhetnétek egy "normál" és egy "feltuningolt" változatot, akár párhuzamosan, adserverrel. Kíváncsi lennék az eredményre, hogy nálatok mekkora hatásfokkal működnek ezek az apró trükkök.



  6. #5
    Bölcs uniquevisitor logója
    Csatlakozott
    08-07-25
    Hozzászólás
    823
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan készíts hatékony bannert?

    off: Marchello milyen adservert használsz? köszi



  7. #6
    Törzsvendég zistvan logója
    Csatlakozott
    11-05-07
    Hozzászólás
    112
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan készíts hatékony bannert?

    Köszi, hogy megosztottad!

    Facebookon találkoztam a következővel:



    Mondanom sem kell, hogy semmi köze az iPhone-hoz és még csak nyerni sem lehet.



  8. #7
    Tag
    Csatlakozott
    11-01-13
    Hely
    Románia, Marosvásárhely
    Hozzászólás
    90
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan készíts hatékony bannert?

    Ha Facebook-on akartok reklámozni, melegen ajánlom a piros keretet a képnek illetve minnél furcsább képet, ami vonza a kattintásokat.



  9. #8
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan készíts hatékony bannert?

    Idézet tiborg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    off: Marchello milyen adservert használsz? köszi
    Az Openx-nek a hosztolt verzióját. Eddig nem volt rá panaszunk.



  10. #9
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan készíts hatékony bannert?

    Idézet ikid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha Facebook-on akartok reklámozni, melegen ajánlom a piros keretet a képnek illetve minnél furcsább képet, ami vonza a kattintásokat.
    Tanulságos a fenti FB reklám, ugyanakkor én vigyáznék azzal, hogy felesleges kattintásokat generáljak, már csak azért is, mert ha már fizetek akkor olyanért fizessek, akit tényleg érdekel a termékem/szolgáltatásom. Persze ha van egy zsák pénzed amit így el tudsz füstölni feleslegesen, akkor nincs gond

    Ugyanakkor a másik oldalon ott van, hogy ha elolvasod a hirdetést a figyelemfelkeltő kép hatására, akkor ha érdekel kattintasz, ha nem, akkor nem. A konverziót lenne érdemes tesztelni egy ilyen kampány során.



  11. #10
    Tag
    Csatlakozott
    11-01-13
    Hely
    Románia, Marosvásárhely
    Hozzászólás
    90
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan készíts hatékony bannert?

    Idézet Marchello eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tanulságos a fenti FB reklám, ugyanakkor én vigyáznék azzal, hogy felesleges kattintásokat generáljak, már csak azért is, mert ha már fizetek akkor olyanért fizessek, akit tényleg érdekel a termékem/szolgáltatásom. Persze ha van egy zsák pénzed amit így el tudsz füstölni feleslegesen, akkor nincs gond
    CPM a megoldás, de CPC-vel is lehet ügyeskedni.



Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •