Nézegess sok tutorial videot. Nagyon jók vannak. Pl.: lynda.com
hamutarto (2017-04-13)
Sokszor olvasom, h valaki rakerdez hogyan tanuljon 0rol programozast. En azzal kezdenem,hogy milyen tipusu programozas erdekli. Pl: webprogramozashoz halozat es internetismeret az alap, app programozashoz es software fejleszteshez op-rendszer ismeret, rendszerprogramozashoz magasszintu hardware-ismeret, jatek-fejleszteshez gfx ismeret. Es ugye aki komolyabban akar programozassal foglalkozni annak nem art egy magasabbszintu matematikai tudas sem. Nem veletlen hivjak prog-mat-nak az egyetemen. Ha az alap megvan akkor pedig egy konnyu programnyelv-el kell kezdeni amivel az algoritmusok logikajat lehet megtanulni. Es ahogy mar tobben irtak, youtube videok, konyvek, peldaprogramok...stb. Ha az alapok erosek hetek alatt ra lehet allni egy uj programnyelvre,ha az alapok hianyoznak kinszenvedes mert az emberke nem fogja erteni mit miert kell igy vagy ugy. A masik valtozat mikor bemagol peldaprogramokbol nehany script-et, amibol egy szot nem ert, de osszetudja kokanyolni,ezert programozonak hivja magat.
Notex az online notesz, linkkatalógus, tartalommegosztó és még sok más...
hamutarto (2017-04-13)
A programozás nem matematika!Es ugye aki komolyabban akar programozassal foglalkozni annak nem art egy magasabbszintu matematikai tudas sem.
Vannak olyan területek is, de abszolút egy tévhit. A programozáshoz egyedül rendszerszintű gondolkodás kell. Klasszikust idézve "ne légy hülye"! Akinek nincs arra affinitása, hogy fejlessze magát, hogy produktivitást növeljen, új dolgokat alkalmazzon és kísérletezzen, abból lesz a tipikus bérkóder.
Mert hogy működik egy matekosabb projekt? Úgy, hogy beimportálod a deriválás meg az integrálás libraryt, aztán meghívod a beépített függvényeket. Hányan visznek mesterséges intelligencia projektet úgy, hogy nem tudják matematikailag modellezni a neurális hálókat? Ott a tensorflow meg mittudomén, frankó dokumentált interfésszel, minden. Hányan implementálnak Gram-Schmidt ortogonalizációs eljárás ahelyett, hogy meghívák a beépített függvényt? Hányan írják meg a csillapított Gauss-Seidel-t hogy jobb legyen a teljesítmény ahelyett, hogy fillérekért vennének még egy szervert?
Utoljára módosítva: earnnet által : 2017-04-13 13:22
Ok, igazad van a matek egyre ritkabban kell a programozashoz. De azert vannak ellenpeldak. 3d kockat kell elforgatnod es abrazolnod 2d-ben, mindezt alacsonyszintu prognyelvben. Ott azert ismerned kell a lebegopontos szamitast. Vagy egy langolo animaciot kell leprogramoznod java-ban akkor jo ha ismered az atlagolast. Bar egyet kell ertsek veled, manapsag a fejlesztorendszer szamol mindent es megold nagyon sokmindent helyetted.
Miért kell 3d-t csinálnod alacsonyszintű nyelven? Nem kell.
Nekem kellett...igaz mar vagy 10 eve. Egy 3D-s engine kellett amiben barmilyen megadott pontokat lehet barmelyik iranyba mozgatni, es a testeket bitmap-ekkel texturazni. Ez egy delphi projecthez kellett, de delphi tul lassu volt hozza ezert asm-ben irtam meg a motort.
Ma mar szimplan .net-el "osszehajigalnam".
Es azert azt se felejtsd el,h a fuggvenyeket is elkesziti valaki amiket meghivhatsz. Ma egy 3ds jatekhoz allt unreal enginet hasznalnak. De azt a motort is el kellett kesziteni. De mint irtan, igazad van ritkan kell matek manapsag.
Utoljára módosítva: frankcrk által : 2017-04-13 17:15
Könyvjelzők