Oldal: 4 / 6 ElsőElső ... 23456 UtolsóUtolsó
Eredmény: 31 - 40 (54) összesen

Téma: The PHP Flame

  1. #31
    a zsolti
    Vendég

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    10-12 éve php-zek, az életben nem volt még bajom azokból, amiket általában a php hibáinak fel szoktak sorolni... a trehány, béna fejlesztő meg minden nyelven trehány és béna, úgyhogy részemről ez a téma kb ennyi, ennyi volt már a php3 idején is, azóta meg pláne, hiszen látszik, hogy folyamatosan próbálják kikalapálni. aki akar tud benni dolgozni, aki nem, az meg tud másban. 10 dollár egy digitalocean szerver, aztán teszel fel rá pythont, rubyt, amit akarsz, 20 webshopodat vígan elviszi. 2015-ben nehogymár a pistikehosting bt. tárhelycsomagjaira fogja egy fejlesztő, hogy miatta kell php-znie...



  2. #32
    Bölcs
    Csatlakozott
    10-01-15
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    589
    Begyűjtött 32 köszönetet
    30 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Idézet earnnet eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tök jó, ha valami könnyen költöztethető, meg sok helyen elfut, de kéremszépen ez nem a PHP nyelv előnye. Ez azért van, mert a PHP népszerű. Nem szeretnék olyan megrendelővel dolgozni, aki azért ragaszkodik a php-hoz, mert a kis béna tárhelyén más nem fut el.
    Én meg azt hittem, hogy jól elvagy a Laravellel.



  3. #33
    Bölcs
    Csatlakozott
    08-10-05
    Hozzászólás
    1.162
    Begyűjtött 147 köszönetet
    118 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Idézet Geri eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nekem meg a fejlesztessel van keves dolgom, mert ruby-ban sokkal gyorsabban haladok mindennel
    A sok dolog alatt itt nem azt értettem, hogy lassan megy a fejlesztés, hanem hogy annyi megvalósítandó funkció van a listámon, hogy azzal bőven be van táblázva az időm, szóval minden admin szöszölés a funkcióktól venné el az időt. Ahogy általában lenni szokott egy új funkció megvalósításánál a lekódolás a legkevesebb idő, a sok idő kitalálni, hogyan működjön jól, a user számára is hasznosan, megoldani a felmerülő funkcionális problémákat, stb.

    De egyetértek, hogy a ruby is jó nyelv, sőt minden nyelv jó nyelv. Én általában a feladathoz választom a nyelvet, szóval pl. amikor egy scriptet írok a gépemen, azt soha nem írnám php-ban, pedig olvastam, hogy vannak, akik ezt csinálják. Scriptelésre mindig pythont használok pl. stb.



  4. #34
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.820
    Begyűjtött 812 köszönetet
    576 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    [QUOTE] Én meg azt hittem, hogy jól elvagy a Laravellel [/QUOTE]

    Jól hitted, kimondottan szeretem a Laravelt. Amikor Laravelben fejlesztek, gyakorlatilag egyedül a $ jel jelzi, hogy ez php. A Laravel egy magas szintű, KONZISZTENS, PRAGMATIKUS, STRUKTÚRÁLT rendszer. A core PHP nem ilyen.



  5. #35
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.820
    Begyűjtött 812 köszönetet
    576 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Ma a diplomazas mar idovesztegetes. Elavult technikakat es technologiakat oktatnak. Elmesz egy normalisabb ceghez junior programozonak es az elso evben tobbet tanulsz mint 4 ev egyetem alatt.
    Nem a BSc diploma teszi az embert. De az MSc diploma (link) igen. MSc után persze már eszed ágában sincs mezei programozónak menni. Jó lesz neked valami AI / big data feldolgozás akár startupnál és annyit keresel, amennyit nem szégyellsz.



  6. #36
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Idézet Geri eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ma a diplomazas mar idovesztegetes. Elavult technikakat es technologiakat oktatnak. Elmesz egy normalisabb ceghez junior programozonak es az elso evben tobbet tanulsz mint 4 ev egyetem alatt. Lehet nem fogsz delphihez, meg pascal-hoz is egy kicsit erteni, meg egy kicsit javahoz es php/pythonhoz, de barmelyiket is valasztod, abbol sokkal jobb leszel mint a 4 ev egyetem utan. Aztan onnantol mar magadtol konnyeden felszedsz egy masik nyelvet, ha szukseges. En interjuztattam tobb olyan diplomas programozot is, aki egy fizzbuzz-t nem tudott megoldani.
    Lehet ez egy időben így volt, és nem tagadom, voltak olyan dolgok, amiket tényleg nem fogok használni, de elavult technológiák nem igen. Kevesebb mint egy éve diplomáztam. Se delphi, se pascal, se php, se python nem volt egyetemen. Volt C# meg JAVA meg c/c++, a legfrisebb Visual Studio meg Eclipse; C++ 14, 4.5-ös .NET; JAVA 7.
    És mondjuk én szeretem a matekot, ami sokakról nem elmondható, szerintem rengeteg hasznos matekos dolgot is tanultunk. Olyan algorimusok, amiket nem fogsz kódból megérteni, és fogalmad sincs, hogy miért csinálja azt, amit. Olyan algoritmusok, amire számos gyakorlati példát és alkalmazást megnéztünk, hogy mire és hogy lehet őket használni. Azóta is rengetegszer használtam őket. És sokszor tucatszorosára gyorsítja a kódot, ami komplexebb dolgoknál nem elhanyagolható.
    Ezen kívül alapvető programozási dolgok vannak. Pl. patternek - amibe gyakorlatilag az összes állásinterjúmon belekérdeztek, erős OO szemlélet, programtervezés. Adatbázisok belsőbb működése, hogy írj jó SQL-t, és főleg, hogy miért az a jó. Adatbázistervezés is volt, hogy építsd fel, hogy könnyen használható legyen, és gyors.
    És mindezekkel párhuzamosan bár az első két félévben programoztunk papíron, mert sok száz vagy akár egy-két ezer hallgatónak nem tudtak gépet biztosítani, a későbbiekben nem volt már ilyen, és igen hasznos gyakorlati tapasztalatok is voltak a tetemes mennyiségű elméleten kívül, ahol egy csomó mindenről láttuk, hogy ültethető az elmélet gyakorlatba.

    Nekem ez a tapasztalatom, bár ehhez érteni is kellett, nem csak megtanulni/bemagolni, és átmenni kettessel. Másrészről, amit Te írsz, hogy menj el egy céghez kódolni, abból nem programozást, hanem kódolást fogsz tanulni.

    Egyébként abban igazad van, hogy az egyetem lassabb tanulási folyamatban. Ez azért evidens, mert míg dolgozol, napi 8 órában a hét öt napján kb. azzal foglalkozol (ha nem többet), nekem meg az egyetem átlagban szerintem ennek a fele, talán harmada ha volt időben. Így három év egyetem alatt foglalkoztam annyi összesen dolgokkal, mint egy év munka alatt. Ezért kell egyetem mellett dolgozni És akkor friss diplomásként még az önéletrajzodba is tudsz mit írni.

    Plusz a Te hozzáállásoddal a középiskola is fölösleges már. Ha ahelyett dolgoznál, akkor is előrébb lennél. Csak ez nem így működik. Lefekteti az alapokat, megtanít tanulni, és segít megérteni a világ dolgait alap szinten. Az egyetem is ez, de már egy specializált témakörben. Lehet valaki jó programozó egyetem nélkül is, de szerintem ha nem tapos sokat, akkor leragad majd egy szinten, ahonnan nem tud hova továbblépni, mert nincs meg hozzá a megfelelő elméleti tudása. Persze ezt már látatlanban mondom, és biztos van kivétel, aki magától el tudja ezeket sajátítani, a lényeg igazából a fenti.

    Ja, és az egyetem bromi jó kapcsolatépítés. Sokkal jobb, mint bármelyik munkahely. 3-4 év egyetemmel több életreszóló kapcsolatod lesz mint több tucat évnyi munkával.

    Idézet earnnet eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem a BSc diploma teszi az embert. De az MSc diploma (link) igen. MSc után persze már eszed ágában sincs mezei programozónak menni. Jó lesz neked valami AI / big data feldolgozás akár startupnál és annyit keresel, amennyit nem szégyellsz.
    Mezei programozó == kódoló? Mert oda már BSc után sem mész.



  7. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Rosejbni (2015-10-14)

  8. #37
    Bölcs
    Csatlakozott
    08-10-05
    Hozzászólás
    1.162
    Begyűjtött 147 köszönetet
    118 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mezei programozó == kódoló? Mert oda már BSc után sem mész.
    Multinál igen sok MSc-s kódolót láttam. A kódot valakinek meg kell írni, és nagyon nem mindegy, hogy az milyen minőségű, nem lehet bárkit felvenni az utcáról. Volt persze, aki algoritmusokkal meg ilyenekkel foglalkozott, de a többség nem ilyen volt, a többség szépen írta a programot, GUI-t, backendet, meg volt, aki tesztelt, stb.

    Ahogy a google-nél is hiába dolgoznak szuper emberek, valakiknek ki kell pakolni a gombokat, meg megírni a javascriptet, kód patch-eket készteni, stb. és azokat is azok írják, akik a sokszoros szűrőkön átmentek, vagyis elég jó képességű emberek. Nem írhat mindenki csak architektúra dokumentumokat, meg hasonlókat.



  9. #38
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Idézet spontan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Multinál igen sok MSc-s kódolót láttam. A kódot valakinek meg kell írni, és nagyon nem mindegy, hogy az milyen minőségű, nem lehet bárkit felvenni az utcáról. Volt persze, aki algoritmusokkal meg ilyenekkel foglalkozott, de a többség nem ilyen volt, a többség szépen írta a programot, GUI-t, backendet, meg volt, aki tesztelt, stb.

    Ahogy a google-nél is hiába dolgoznak szuper emberek, valakiknek ki kell pakolni a gombokat, meg megírni a javascriptet, kód patch-eket készteni, stb. és azokat is azok írják, akik a sokszoros szűrőkön átmentek, vagyis elég jó képességű emberek. Nem írhat mindenki csak architektúra dokumentumokat, meg hasonlókat.
    Ebben egyet értek. És az én szerencsémre, egyre több olyan ember van, aki időpocsékolásnak tartja a diplomát, és amúgy egyre nehezebb is, az értéke is egyre növekszik.
    Viszont a kódoló az az, akinek megmondják, hogy ezt csináld meg, csüccs. Azért olyan, aki egyáltalán nem vesz részt a program tervezésében, egyre kevesebb van. Bárhol voltam most állásinterjún, a csapat minden tagját bevonják már a tervezési fázisban is. Persze van egy architecht, aki a csapat felett van, és kimondja a végső szót, de UML és patternek ismerete nélkül 10 perc az állásinterjú, és már küldenek is el. Lehet, hogy egy multinál tömegesen vannak kódolok, de szerencsére már nem ez az irányvonal, és nem egy programozni nem tudó manager mondja meg egyre több helyen, hogy mivel mennyi időt foglalkozzunk, még ha az üzleti része sokszor be is szorítja a dolgokat.



  10. #39
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.749
    Begyűjtött 1.432 köszönetet
    895 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Az en tapasztalataim valoban nem maiak, hanem parevvel ezelottiek.
    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Plusz a Te hozzáállásoddal a középiskola is fölösleges már.
    Szerintem az is felesleges abban a formaban amiben az en idomben volt. Sok elmeleti maszlag, olyan dolgok amiket az eletben nem fogok hasznalni. Peldaul engem sosem erdekelt a tortenelem, nem tudom miert kellett evszamokat megtanulnom. Azert mert valaki kitalalta hogy ez hozzatartozik az alapmuveltseghez? Ha ez igy van akkor en inkabb leszek muveletlen Az iskolaban nem tanulni tanitottak meg, hanem arra, hogy amit elmondanak az ugy van. Ha valamit megkerdojeleztem, akkor fegyelmi lett a vege, nem is volt soha jo reszben ezek miatt a magatartasom. Bar lehet csak az en tapasztalataim ilyenek.

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És mondjuk én szeretem a matekot, ami sokakról nem elmondható, szerintem rengeteg hasznos matekos dolgot is tanultunk. Olyan algorimusok, amiket nem fogsz kódból megérteni, és fogalmad sincs, hogy miért csinálja azt, amit. Olyan algoritmusok, amire számos gyakorlati példát és alkalmazást megnéztünk, hogy mire és hogy lehet őket használni. Azóta is rengetegszer használtam őket. És sokszor tucatszorosára gyorsítja a kódot, ami komplexebb dolgoknál nem elhanyagolható.
    Ezen kívül alapvető programozási dolgok vannak. Pl. patternek - amibe gyakorlatilag az összes állásinterjúmon belekérdeztek, erős OO szemlélet, programtervezés. Adatbázisok belsőbb működése, hogy írj jó SQL-t, és főleg, hogy miért az a jó. Adatbázistervezés is volt, hogy építsd fel, hogy könnyen használható legyen, és gyors.
    És mindezekkel párhuzamosan bár az első két félévben programoztunk papíron, mert sok száz vagy akár egy-két ezer hallgatónak nem tudtak gépet biztosítani, a későbbiekben nem volt már ilyen, és igen hasznos gyakorlati tapasztalatok is voltak a tetemes mennyiségű elméleten kívül, ahol egy csomó mindenről láttuk, hogy ültethető az elmélet gyakorlatba.
    A design patternek valoban fontosak, meg a matek is, bar arra nekem pl nagyon ritkan van szuksegem, ezert mivel ritkan hasznalom elkopik. Az adatbazisok belso mukodeset szerintem felesleges tudni, mivel attol meg nem fogsz tudni jobb lekerdezeseket irni, raadasul ahany db motor annyi implementacio, ezert van ami egyikben jo megoldas, a masikban meg nem. Ez viszont a dokumentacio elolvasasaval megtanulhato, a motor mukodeset nem kell hozza ismerni.
    Az algoritmusokra amiket azota is hasznaltal, irsz par peldat?
    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Másrészről, amit Te írsz, hogy menj el egy céghez kódolni, abból nem programozást, hanem kódolást fogsz tanulni.
    Egy normalis cegnel nem kodolast fogsz tanulni. Jobb helyeken van lehetoseg munkaidoben az onfejlesztesre es a senior emberektol tanulni.

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ja, és az egyetem bromi jó kapcsolatépítés. Sokkal jobb, mint bármelyik munkahely. 3-4 év egyetemmel több életreszóló kapcsolatod lesz mint több tucat évnyi munkával.
    Ebben van valami, bar en meetupokon, konferenciakon, online is eleg jo kapcsolatokat epitettem eddig.


    If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.
    Ruby blog
    Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
    Respect all, fear none

  11. #40
    Bölcs
    Csatlakozott
    08-10-05
    Hozzászólás
    1.162
    Begyűjtött 147 köszönetet
    118 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Viszont a kódoló az az, akinek megmondják, hogy ezt csináld meg, csüccs. Azért olyan, aki egyáltalán nem vesz részt a program tervezésében, egyre kevesebb van.
    Ilyen nem volt ott, ahol én voltam. Általában az emberek kaptak egy valami részfeladatot, és az rájuk volt bízva (terv + kód). Nem is tudom, hogy az, aki, csak kódot ír, hogyan működne, mert a gyakorlatban a tapasztalatom az volt, hogy a programtervek nem készülnek el olyan részletességgel, hogy valaki csak leül, és gondolkozás nélkül begépelheti a kódot. Az elmélet persze ez, de a gyakorlatban ritkán készül ilyen részletességű terv előre, mert általában nincs rá idő. Meg ugye, ahogy minden tapasztalt programozó tudja, a papíron leírt tervek a kódolás elkezdésekor sokszor igen hamar ősszedőlnek, mert kiderül, hogy az úgy nem működik.

    Én a kódolón olyan embert értettem, aki kódot ír, mert volt olyan kaszt is, akik csak papírokat gyártottak, magas szintű funkcionális tervet meg hasonlókat, de nem vettek részt a kódolásban.



Oldal: 4 / 6 ElsőElső ... 23456 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •