Oldal: 2 / 6 ElsőElső 1234 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 11 - 20 (54) összesen

Téma: The PHP Flame

  1. #11
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.820
    Begyűjtött 812 köszönetet
    576 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    PHP, C++, Java

    (huszonöthuszonöt)



  2. #12
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    12-10-03
    Hozzászólás
    150
    Begyűjtött 63 köszönetet
    51 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Értem.

    Akkor biztosan nagyon jól tudod, hogy minden nyelvnek vannak hülyeségei, hibái. A php sem rosszabb vagy jobb a többinél.
    A prog.hu-s cikkben egyébként a c++ sokkal többet van ekézve.
    Az meg hogy ilyet nyilatkozott az eredeti nyelv megalkotója szerintem inkább ironikus humor, mint a valós véleménye. Szerintem olyasmire utal, amivel én is sokat találkoztam már, hogy sajnos sok vérpistike van a "programozók" és az "üzemeltetők" között is, akik az amatőr szintet sem érik el, és inkább így oldják meg a problémát .
    De olyan is sokszor előfordul, hogy igény nincs a probléma feltárására, mert sokkal költséghatékonyabb néha egy apache restart, mint napokat ölni egy olyan hiba keresésébe, ami néhány speciális esetet kivéve nem jelentkezik.
    Aki aktívan dolgozik egyik-másik nyelvvel, az meg ismeri az ilyen hülyeségeket, és tudja is kezelni.

    A magam részéről például js-hez nem nyúlnék bottal se, pedig azt is sokan dícsérik. Egy részről nem sikerült megbarátkoznunk soha, másrészről nem értek vele egyet hogy mindenhová erőltetik ahová nem való.



  3. #13
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.820
    Begyűjtött 812 köszönetet
    576 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    A php sem rosszabb vagy jobb a többinél.
    Ez az amivel nem értek egyet.
    PHP < Ruby kezelhetőségi- és egyéb szempontokból.
    PHP < C++, mert a C++ általában azt csinálja, amit mondasz neki. Az én értékrendemben jobb, ha többet írsz, de tudod, hogy mit csinál cserében a kódod.
    PHP < Haskell, ég és föld különbség - nincsenek mellékhatások.



  4. #14
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    12-10-03
    Hozzászólás
    150
    Begyűjtött 63 köszönetet
    51 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Idézet earnnet eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez az amivel nem értek egyet.
    PHP < Ruby kezelhetőségi- és egyéb szempontokból.
    PHP < C++, mert a C++ általában azt csinálja, amit mondasz neki. Az én értékrendemben jobb, ha többet írsz, de tudod, hogy mit csinál cserében a kódod.
    PHP < Haskell, ég és föld különbség - nincsenek mellékhatások.
    Ez lett volna a mondandóm lényege is.
    Neked c++, ruby másnak php. Te azokat ismered olyan szinten, más azokat nem. Biztos vagyok benne, hogy én ruby ismeret nélkül ha most abban akarnék valamit megírni, akkor elérhető dokumentációk alapján elkészíteném a programot, aztán vagy azt csinálná amit akartam, vagy nem, és mivel idáig tartott a ruby ismeretem, még az okát sem tudnám, hogy miért nem működik.
    Ellenben például php, java, c# hamarabb kézre áll, és több a tapasztalat is.
    Tehát a lényeg, aki pofi a php-ben az tudja mit csinál a programja. Ugyanez bármely nyelvre igaz.

    Nem azért elterjedt nyelv mert milyen jó, hanem mert milyen olcsó üzemeltetni. Kíváncsi vagyok ki szeretné kifizetni egy asp.net webáruház/blog/etc fejlesztési költségeit és a havi hostingot. Tegye fel a kezét!
    A php-t olcsó üzemeltetni, könnyű tanulni, bárki fellő neked egy wp+webshopot bagóért, ami utána termel, gombokért kapható hostingon.
    Persze nyilván egy pistikés wp beüzemelési költsége nem annyi lesz, mint egy 10+ éves múlttal rendelkező profi programozó munkadíja a saját kódjára.

    És a jó php programozó php-ban is jó programot ír, a csapnivaló c++ programozó pedig c++-ban is szemetet, szóval az hogy kinek mi áll kézre szerintem nem számít ebben a tekintetben. Továbbra is tartom, hogy egyik nyelv sem rosszabb vagy jobb a másiknál.

    Ha a piaci értékét nézzük egy programozónak a nyelvek tekintetében, akkor nyilván a ruby-s jobban keres, vagy c++-os. De ez nem a nyelv adottságaitól függ.



  5. #15
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.749
    Begyűjtött 1.432 köszönetet
    895 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Idézet earnnet eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    PHP < C++, mert a C++ általában azt csinálja, amit mondasz neki. Az én értékrendemben jobb, ha többet írsz, de tudod, hogy mit csinál cserében a kódod.
    A PHP is azt csinalja amit mondassz neki, csak tudni kell hogy hogyan mond neki


    Idézet huntR eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tehát a lényeg, aki pofi a php-ben az tudja mit csinál a programja. Ugyanez bármely nyelvre igaz.
    Ez igy van. Minden nyelvel lehet ganyolni es lehet normalis kodot is irni. A kulonbseg ott van, hogy pl en rubyban kevesebb befektetessel erem el ugyanazt a normalis kodot. A teszteles peldaul sokkal egyszerubb ruby-val, a nyelv bizonyos adottsagai miatt.

    Idézet huntR eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem azért elterjedt nyelv mert milyen jó, hanem mert milyen olcsó üzemeltetni.
    Ez szerintem csak reszben igaz. Nagyban hozzajarult a php elterjedtsegehez az is, hogy alacsony a tudasbeli beloposzint. Ezzel egyebkent nincs is gond, en is PHP-t tanultam eloszor(vagyis basic-et, de azt nem szamolom) es nelkule nem lett volna belolem programozo, de amikor tulnottem, akkor inkabb valtottam, mert rajottem hogy van amivel konnyebbe tehetem a munkamat.

    Idézet huntR eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Továbbra is tartom, hogy egyik nyelv sem rosszabb vagy jobb a másiknál.
    Igy van. Mindegyiknek van elonye/hatranya, kerdes hogy mi a fontos.

    Idézet huntR eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha a piaci értékét nézzük egy programozónak a nyelvek tekintetében, akkor nyilván a ruby-s jobban keres, vagy c++-os. De ez nem a nyelv adottságaitól függ.
    Igen, ezt mindig a piac hatarozza meg. Ahol keves a ruby fejleszto es sok a rubyra epito ceg, ott sokat keres egy ruby fejleszto, ahol nincs php programozo de sok a php munka, ott a php fejleszto tud sokat keresni.


    Utoljára módosítva: Geri által : 2015-10-14 12:46
    If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.
    Ruby blog
    Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
    Respect all, fear none

  6. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    huntR (2015-10-14)

  7. #16
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.820
    Begyűjtött 812 köszönetet
    576 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Igy van. Mindegyiknek van elonye/hatranya, kerdes hogy mi a fontos.
    Ha az a fontos, hogy szenvedjél vele, akkor a PHP a barátod

    Viccet félretéve én nem tudok más köznapi nyelvet, aminek olyan komoly hiányosságai lennének, mint a PHP-nak.

    Így például egy $xyz::valami(); nem fordul le, ha $xyz == "Tutorial", de lefordul az, hogy Tutorial::valami();, mert az adott névtérben vagy. Viszont a változóban meg prefixelni kell az összes létező ("\\App\\Article\\Tutorial") névtérrel.

    Szóval ezek olyan dolgok, hogy persze, ha valaki szadoista, akkor vszleg szeret feleslegesen hülyeségeket kiírni, miután négyféleképpen kipróbálta és egyik se működik. Mert a PHP tipikusan a próbálgatós nyelv. Ki kell próbálnod mindent. Mert nem konzisztens se elnevezésekben, se működésben. Ez teszi rosszabbá sok másnál, ahol a dolgok adják magukat.



  8. #17
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.749
    Begyűjtött 1.432 köszönetet
    895 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Idézet earnnet eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szóval ezek olyan dolgok, hogy persze, ha valaki szadoista, akkor vszleg szeret feleslegesen hülyeségeket kiírni, miután négyféleképpen kipróbálta és egyik se működik. Mert a PHP tipikusan a próbálgatós nyelv. Ki kell próbálnod mindent. Mert nem konzisztens se elnevezésekben, se működésben. Ez teszi rosszabbá sok másnál, ahol a dolgok adják magukat.
    Nem kell hasznalni Van valasztasi lehetosege mindenkinek.
    En az uj nevterekkel mar nem nagyon vagyok tisztaban, de ha jol ertelmeztem a mukodeset, akkor tenyleg eleg rossz implementacio, mert minden fajl tetejen be kell huzni a fuggosegeket, ami maceras.



  9. #18
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.820
    Begyűjtött 812 köszönetet
    576 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Igy van. Mindegyiknek van elonye/hatranya, kerdes hogy mi a fontos.
    Akkor megfordítom a kérdést. Milyen előnye van a PHP-nak a Rubyval szemben mondjuk?



  10. #19
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.749
    Begyűjtött 1.432 köszönetet
    895 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Idézet earnnet eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Akkor megfordítom a kérdést. Milyen előnye van a PHP-nak a Rubyval szemben mondjuk?
    Feltoltok egy szerverre egy php fajlt es fut minden tovabbi nelkul. Nekem kb ennyiben ki is merul



  11. #20
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: The PHP Flame

    Oh, valaki linkelje már be az említett topikot, ahol a foglalkozásunkról kérdezett a témanyitó

    A kérdéshez csak annyit tennék hozzá, hogy a PHP azért népszerű, mert 1 nap "PHP programozás 24 óra alatt" olvasgatás után már mindenki programozónak képzeli magát. Pedig azért a céges programozóknál látom, hogy több is van ebben a nyelvben, mint egyszerű ciklusok, meg feltételek.

    De ott a JAVA, anno fősulin aki átment a 2 féléves JAVA-n, az le is diplomázott. Megfordítva, a JAVA volt az, ami elválasztotta az búzát az ocsútól. Én átmentem, de nem programozom, ennek ellenére a programozás elmélet a mai napig jól jön, amikor a programozóknak ültetek át egy főnöktől érkezett feladatot.



Oldal: 2 / 6 ElsőElső 1234 ... UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •