Én így számoltam:
Partner oldal: ahol megjelenik a hirdető hirdetése ( mondjuk én )
Hirdető oldal: aki hirdet ( pl. maximus )
Hirdetőeltérő dolgokért fizethet - ez lehet látogató, vásárlás, regisztráció, bármi egyéb. Ha jutalék alapú, akkor százalékban, ha teljesülések után, akkor CPA mérik, ha látogató alapján, akkor CPC.
Maximus jelen esetben azért fizet, ha az oldalán egy bizonyos kattintás akciót hajtanak végre. Ezért az akcióért fizet 200ft, vagyis a CPA 200 ft.
Megjelenítő partnerként a célod, hogy minél több akciót generáljon a terelt forgalom. Ha pl. továbbítasz 1000 látogatót, aki összeszed a jutalékból 8500 forintot, akkor effektíve 8.5 FT a CPC-je a reklámfelületnek - még ha nem is CPC az elszámolás alapja.
Maximusnál 200ft a CPA, ha 25% konverziós arány összejön, akkor az általam megjelenített reklám effektív CPC-je 50ft lesz.[/QUOTE]
Miért szorzod meg a CPM vagy RPM az 1000 főre eső bevételed mutatja az adott felületnél ( a partner oldalán )? Ha mondjuk 2% CTR-t nézünk 50 ft CPC mellett, akkor 1000 ft-s RPM lesz.
Teljesen ez így néz ki:
Kiteszem az affiliate hirdetést a magazinomban. 1000 látogató megnézi, kattint belőle 20 ( CTR 2 % ), a hirdető oldalán 20-ból 5 teljesíti a kívánt akciót ( 25% konverzió ) és rákattint az akármire. Ezért kapok 5x200 Ft-t. Vagyis a küldött 20 látogatóért fejenként 50 ft-t fizetnek. Vagyis a reklámfelület 50 ft-s CPC-n működött, 1000 ft RPM mellett.
Igen, ha egy random, nem témába vágó oldalra teszed ki, inkább 0.25% CTR és 10% konverzióra számítanék - ami egy izmos 50 Ft RPM-et jelent
Könyvjelzők