Én is csomó mindent megnéztem mire a Woocommerce-t választottam, és asszem itt ajánlotta valaki, mert egy másik rendszerrel kínlódtam már vagy egy hete, és nem jutottam semmire egy konkrét probléma - talán gomb felirat - megoldásával. Akkor dobta fel valaki, hogy figyi, miért nem a woocommerce... Én sem akartam elhinni, hogy egy plugin képes arra, amire nekem kell, de képes, és azóta se feszegeti a határokat nálam, bár nyilván nálam a publikus shopokban pár tucatnyi termék van, többségük elektronikus termék, de vannak, akik többezer termékkel is jól tudják használni. A wp alap kínja, hogy lassú, szerintem itt is megjelenik, erre biztosan oda kell majd figyelni. Vettem hozzá kiegészítőket is, van pl. affiliate plugin-em is, tökéletesen működnek ezek is, ha elakadok valamivel, kedves barátomat, apacskát kérem meg és ő segít nekem
(mivel nem vagyok programozó, bár szerintem itt mindenkinél korábban, 35 éve kezdtem basic-et tanulni, de le is maradtam kb. ott.)
Sorban válaszolok:
Miért költöztek ügyfelek havidíjasról unas-ra? - Konkrétan többen is azért, mert a kezdeti csilli-villi kommunikáció és az ellenállhatatlan szolgáltatáscsomag megvillantása után szembetalálták magukat egy olyan bonyolult és fix rendszerrel, amiben egyrészt elvesztek, másrészt bármi kérdésük volt, nehézkesnek bizonyult a support, és hosszú távon ezt drágállották. Váltottak unasra, ahol az ő termékeikhez és igényeikhez az unas éves díja volt annyi, mint korábban a havidíj, és valahogy minden megvolt, ami kellett. Technikailag szerintem is jobbak a havidíjasak, de ár-érték arányban megfontolandó lehet a kompromisszum a kevesebb tudás és a sokkal jobb ár között. Tudomásom szerint ezek voltak a fő motiváló tényezők, bár minden ilyen váltás mögé több minden is kell, mert csak egy érv miatt kevesen váltanak, hiszen ez hatalmas meló.
(Én azért költöztem unasról, mert akkoriban 5 ekönyvet árultam rajta, és ahhoz felesleges fizetős webshop, külön domainnel. Arra gondoltam, hogy egyedi landing oldalakra viszem a termékeket, de aztán jött a woocommerce és megoldotta, maradtak ezek is shopban, közösen most már oktatóanyagokkal).
Magyar shopok közönségének fizetési hajlandósága: nincsenek új és pontos statisztikáim, de nálam 12 éve előre utalás van és pont van a mondat végén. Néhány utánvétes próbálkozásom - még kb. 8-9 évvel ezelőtt, gondolván arra, hátha nagy tömegű vásárlóerőtől esek el - katasztrofális eredménnyel zárult, úgyhogy azt azonnal abba is hagytam egy kampány után. (Pár százalékkal rendeltek csak többen, de voltak,a kik nem vették át, szóval bukta az egész). Úgy döntöttem, hogy erre nincs szükségem. Az olajozottan működő dolgokat szeretem. Egyébként azóta se mondta soha senki, hogy "hé, rendelnék, ha lenne utánvét", pedig minden kínjukat meg szokták írni nekem
. Tehát nincs rá igény sem.
Szerintem a magyar shopokban is elképesztő ütemben terjed az előre fizetés utalással vagy bankkártyával, vagy valami online fizető rendszerrel (pl. paypal), és
ezt a terjedést kizárólag a webshop tulajok tudják akadályozni. Ha egy webshop tulaj fejében az van, hogy nála csak utánvétet akarnak az ügyfelek, akkor azt te onnan ki nem vered semmivel sem, még az ennek teljesen ellentmondó iparági tényekkel sem.
Nyilván lehet jó pár kivétel, de pl. a jól megírt szöveg ébreszt annyi bizalmat, hogy aztán előre fizetnek. Számomra ez természetes, már olyan, mint levegőt venni, és tudom, hogy máshol jelenleg is hatalmas a kínlódás az utánvéttel. Én minden ügyfélnek azt javaslom, hogy kezdje el leépíteni az utánvétet: először adjon pluszt az utalóknak, előre fizetőknek, adjon kedvezményes szállítást, vagy bármit, amit be tud vállalni, aztán pedig egyszercsak vágja el az utánvét lehetőségét örökre, és meg fogja látni, hogy azok az ügyfelek pont nem fognak hiányozni. Lehet, hogy lesz néhány ember évente, akik könyörögnek, hogy kivételesen hadd fizessenek utánvéttel, de ők át is fogják venni, ez a tapasztalat.
Az ügyfelek szeretnek előre fizetni, és kész. Nálam van, aki részletfizetést kér, mert anyagilag úgy áll. Meg szoktam engedni, az anyagot akkor kapja meg, ha az utolsó részlet is beérkezett. Bármit lehet utánvét nélkül, egyszerűen csak döntést kell meghozni, bár értem én, hogy ilyen stratégiai döntést nehezebb, mint azt, hogy mit vegyünk fel reggel...
(Jelenleg csak néhány fizikai termékem van egyébként, tehát az utánvétre nálam jelenleg igazából nincs is szükség, de ha bővül a fizikai termékek köre, akkor is, eszem ágába se jutna alkalmazni az üzletemben)
Könyvjelzők