Sziasztok!
Napról-napra növekszik a mobileszközökről netezők száma, amely erősen kihat a webshopos vásárlásokra is. Itt nagyon sokunkat érinti a téma, ezért gondoltam, hogy nyitok neki egy új topikot.
Köztudott, hogy témától függetlenül rosszabb konverzió érhető el a mobileszközökről vásárlók esetében. Ezt ti hogyan tudjátok javítani?A topikban megoszthatnánk a tapasztalatainkat és javaslatainkat, tippeket adhatnánk a webáruház konverziójának növelésére egymásnak.
A projektem:
1 hónapja indítottam webshopomat, amely esetében leginkább a mobileszközösök vannak megcélozva, mivel mobileszközös kiegészítőket árulok.
Facebook-on hirdetek (több kampányt futtatok, sokszor alakítottam a hirdetéseket), de azt vettem észre, függetlenül attól, hogy milyen célközönséget állítottam be (új okostelefon tulajdonosok, vagy iPhone 7-ről FB-re belépők), hogy nagyon magas a mobilosok aránya, de elég alacsony konverzió is társul mellé. Ha csak az asztalisokat célzom meg, akkor a konverzió jobb, viszont így sokkal kevesebb embert érhetek el (22-es csapdája).
Mivel rendkívül fiatal oldalról van szó (nincs 1,5 hónapos) ezért nagyon csekély a direkt és az organikus találatokból érkezők aránya (össz.: 15-20 látogató naponta). Ebből kifolyólag nem tudok semmilyen messzemenő következtetést levonni az adatokból.
Az érdekelne, hogy ti mit tesztek, hogy a mobilos konverziót növeljétek? (Persze tudom, hogy ez sokmindentől függ, de mégis érdekelnének a tapasztalatok és trükkök, praktikák. Külföldi oldalakon sem találtam érdemi információt, vagy csak rossz helyen kerestem.)
Amit eddig megtettem, hogy növeljem a konverziót és csökkentsem a kosártörések (félbehagyott vásárlások) számát:
- reszponzív design
- cache beállítása (az oldalak általában 100-300 kb között mozognak)
- vendég vásárlás engedélyezése (regisztráció nélküli vásárlás)
- nem használok popup ablakot (egyenlőre)
- nem használok kötelező vásárlási limitet (minimum összegre vagy darabra kötelező vásárlást)
- a shopban részletes ajaxos termékszűrőt használók
- ajaxos kosarat használok (nem töltődik újra az oldal, ha a termék a kosárba kerül)
- a termékadatlapoknál próbáltam informatív lenni és használom az up sells funkciót (érdekelhetnek termékek ajánlása)
- a rendelés menete pár lépésben történik (a színben is eltérő ajaxos kosár a headerben állandóan látszik, onnan 1 kattra érhető el a kosár és/vagy a pénztár aloldal)
- fizetési eszközöknél próbáltam rugalmas lenni és az utánvétel és banki utalás mellett beépítésre került a bankkártyás fizetés (Barion-on keresztül) és Barion Tárca is
- pénztár részen csak a legfontosabb mezőket töltettem ki (számlázási és szállítási adatokat, illetve a szállítási és fizetési módot)
Amin agyalok, hogy a későbbiekben bevezetem:
- kupon adása automatikusan minden új vásárlónak a rendelés leadását követően (növelve a lojális vásárlók számát)
- közösségi megosztás utáni kedvezmény adása (valaki megosztja az adott terméket a közösségi oldalán és kap 10-20% kedvezményre feljogosító kupont)
- egy-egy adott termék mellé ingyenes (de mégis hasznos) termék adása (miután a kosárba kerül a termék, felugró ablakban választhat pár ingyenes termék közül a vásárló (már ha akarja, vagy nyom egy nem, köszönöm gombot)
Ti hogyan élitek meg a mobileszközösök folyamatosan növekedő arányát? Mennyire befolyásolja a konverziótokat? Mit szoktatok tenni a mobilos konverzió növelésére?
Könyvjelzők