Eredmény: 1 - 7 (7) összesen

Téma: Webáruház mobilos konverzió

  1. #1
    Bölcs repjegyutazas logója
    Csatlakozott
    11-03-27
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    838
    Begyűjtött 277 köszönetet
    191 hozzászólásával

    Alapbeállítás Webáruház mobilos konverzió

    Sziasztok!

    Napról-napra növekszik a mobileszközökről netezők száma, amely erősen kihat a webshopos vásárlásokra is. Itt nagyon sokunkat érinti a téma, ezért gondoltam, hogy nyitok neki egy új topikot.

    A topikban megoszthatnánk a tapasztalatainkat és javaslatainkat, tippeket adhatnánk a webáruház konverziójának növelésére egymásnak.
    Köztudott, hogy témától függetlenül rosszabb konverzió érhető el a mobileszközökről vásárlók esetében. Ezt ti hogyan tudjátok javítani?

    A projektem:

    1 hónapja indítottam webshopomat, amely esetében leginkább a mobileszközösök vannak megcélozva, mivel mobileszközös kiegészítőket árulok.

    Facebook-on hirdetek (több kampányt futtatok, sokszor alakítottam a hirdetéseket), de azt vettem észre, függetlenül attól, hogy milyen célközönséget állítottam be (új okostelefon tulajdonosok, vagy iPhone 7-ről FB-re belépők), hogy nagyon magas a mobilosok aránya, de elég alacsony konverzió is társul mellé. Ha csak az asztalisokat célzom meg, akkor a konverzió jobb, viszont így sokkal kevesebb embert érhetek el (22-es csapdája).

    Mivel rendkívül fiatal oldalról van szó (nincs 1,5 hónapos) ezért nagyon csekély a direkt és az organikus találatokból érkezők aránya (össz.: 15-20 látogató naponta). Ebből kifolyólag nem tudok semmilyen messzemenő következtetést levonni az adatokból.

    Az érdekelne, hogy ti mit tesztek, hogy a mobilos konverziót növeljétek? (Persze tudom, hogy ez sokmindentől függ, de mégis érdekelnének a tapasztalatok és trükkök, praktikák. Külföldi oldalakon sem találtam érdemi információt, vagy csak rossz helyen kerestem.)

    Amit eddig megtettem, hogy növeljem a konverziót és csökkentsem a kosártörések (félbehagyott vásárlások) számát:

    - reszponzív design
    - cache beállítása (az oldalak általában 100-300 kb között mozognak)
    - vendég vásárlás engedélyezése (regisztráció nélküli vásárlás)
    - nem használok popup ablakot (egyenlőre)
    - nem használok kötelező vásárlási limitet (minimum összegre vagy darabra kötelező vásárlást)
    - a shopban részletes ajaxos termékszűrőt használók
    - ajaxos kosarat használok (nem töltődik újra az oldal, ha a termék a kosárba kerül)
    - a termékadatlapoknál próbáltam informatív lenni és használom az up sells funkciót (érdekelhetnek termékek ajánlása)
    - a rendelés menete pár lépésben történik (a színben is eltérő ajaxos kosár a headerben állandóan látszik, onnan 1 kattra érhető el a kosár és/vagy a pénztár aloldal)
    - fizetési eszközöknél próbáltam rugalmas lenni és az utánvétel és banki utalás mellett beépítésre került a bankkártyás fizetés (Barion-on keresztül) és Barion Tárca is
    - pénztár részen csak a legfontosabb mezőket töltettem ki (számlázási és szállítási adatokat, illetve a szállítási és fizetési módot)

    Amin agyalok, hogy a későbbiekben bevezetem:

    - kupon adása automatikusan minden új vásárlónak a rendelés leadását követően (növelve a lojális vásárlók számát)
    - közösségi megosztás utáni kedvezmény adása (valaki megosztja az adott terméket a közösségi oldalán és kap 10-20% kedvezményre feljogosító kupont)
    - egy-egy adott termék mellé ingyenes (de mégis hasznos) termék adása (miután a kosárba kerül a termék, felugró ablakban választhat pár ingyenes termék közül a vásárló (már ha akarja, vagy nyom egy nem, köszönöm gombot)

    Ti hogyan élitek meg a mobileszközösök folyamatosan növekedő arányát? Mennyire befolyásolja a konverziótokat? Mit szoktatok tenni a mobilos konverzió növelésére?


    On-site SEO | WooCommerce webáruház | WordPress | Üvegfóliák értékesítése

  2. #2
    Bölcs Baross Ferenc logója
    Csatlakozott
    09-04-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.208
    Begyűjtött 844 köszönetet
    573 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház mobilos konverzió

    Kipróbálnám, hogy teszek az egyes termékekhez egy email értesítőt, amit magának küldhet el (akár a kosárra is mehet ilyen).
    Sokan a mobilon csak nézelődnek, nem biztos hogy tudnak olyan zavartalanul foglalkozni vele, hogy egy megrendelőt kitöltsenek. (esetleg nem tud fejből minden adatot és nem tud könnyen utánanézni)



  3. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    repjegyutazas (2017-01-18)

  4. #3
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház mobilos konverzió

    Én pedig a remarketinget javasolom. Állítsd be a legegyszerűbbet. Akik mobilon voltak és elhagyják a webáruházat vásárlás nélkül, azok lássák utána asztali gépről azt a terméket, amit korábban néztek.
    Nagyon egyszerű és hatékony.


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  5. The Following 2 Users Say Thank You to DomainFlotta For This Useful Post:

    Freedom (2017-01-18), repjegyutazas (2017-01-18)

  6. #4
    Bölcs repjegyutazas logója
    Csatlakozott
    11-03-27
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    838
    Begyűjtött 277 köszönetet
    191 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház mobilos konverzió

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én pedig a remarketinget javasolom. Állítsd be a legegyszerűbbet. Akik mobilon voltak és elhagyják a webáruházat vásárlás nélkül, azok lássák utána asztali gépről azt a terméket, amit korábban néztek.
    Nagyon egyszerű és hatékony.
    Köszi a tippet! Eddig én a konverzió tracking kódot (pageview, addtocart) használtam csak. Azt szeretném megtartani. Ki lehet azt még egészíteni a remarketing kóddal?

    Erről lenne szó?

    https://developers.facebook.com/docs...etting-started

    Kiegészítés:

    Megnéztem a Facebook Power Editor-ba a pixel részt, és én már a Facebook-képpontot használom a kezdetek óta, ami jó konverziókövetéshez, optimalizáláshoz és remarketingre.


    Utoljára módosítva: repjegyutazas által : 2017-01-18 14:33 Oka: kiegészítés rész

  7. #5
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház mobilos konverzió

    Remarketing szót gyakorlatilag a Google találta ki, de annyira elterjedt, hogy minek használnék a retargeting kifejezést.
    Szóval remarketinget tudsz használni adwords és facebok esetén is. Az egyikhez elég a Google analytics mérőkód, a másiknál pedig a Facebook pixelt kell az oldalba illeszteni.
    Én mindkettőt használnám, hiszen amúgy is csak a kattintások után fizetsz, így mindegy kinek megy a pénz. Az a fontosabb, hogy a hirdetések álljanak le 7 nap után, mert aki nem tér vissza ennyi idő alatt, az nem is akar vásárolni.

    Ha tovább akarod okosítani a rendszert, akkor a dinamikus retargeting kifejezésre keress rá. Vagy egyszerűen egy kedvezmény kupont reklámozol nekik.



  8. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    repjegyutazas (2017-01-18)

  9. #6
    Bölcs repjegyutazas logója
    Csatlakozott
    11-03-27
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    838
    Begyűjtött 277 köszönetet
    191 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház mobilos konverzió

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az a fontosabb, hogy a hirdetések álljanak le 7 nap után, mert aki nem tér vissza ennyi idő alatt, az nem is akar vásárolni.
    Mi értesz az alatt, hogy álljanak le 7 nap után? Én az alap beállítást használom, azaz a konverziós intervallumnál a 7 nappal történő kattintás. Ez jó így?

    Kiegészítés:

    Megnéztem a Facebook Power Editor-ba a pixel részt, és én már a Facebook-képpontot használom a kezdetek óta, ami jó konverziókövetéshez, optimalizáláshoz és remarketingre.



  10. #7
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház mobilos konverzió

    Idézet repjegyutazas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mi értesz az alatt, hogy álljanak le 7 nap után? Én az alap beállítást használom, azaz a konverziós intervallumnál a 7 nappal történő kattintás. Ez jó így?
    A remarketingnél listákat építesz és a listának tudsz hirdetni, illetve több listával kizárásokat hozhatsz létre.

    Egyszerű esetben a hirdetés azoknak jelenik meg, akik szerepelnek a listádban. Ha a listádban az emberek 30 napig szerepelnek, akkor a hirdetést 30 napig látják. Ha 7 napig, akkor csak 7 napig látják. Vagyis aki járt az oldaladon, de nem vásárolt lista élettartama 7 nap legyen.



  11. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    repjegyutazas (2017-01-23)

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •