Oldal: 2 / 3 ElsőElső 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 11 - 20 (23) összesen

Téma: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

  1. #11
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    08-02-21
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    249
    Begyűjtött 53 köszönetet
    41 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

    Az upsell kérdés nagyon termék specifikus is, hogy még mit lehet eladni egy vásárlónak.

    A checkout pedig a vásárlók szokásaitól is függ pl.: kik vásárolnak melyik nem és mennyire internet felhasználók.

    Amit láttam külföldi teszteknél a megento féle checkout-t nagyon dicsérték, de hogy ez a hazai felhasználónak mennyire jön be azt nem tudom.

    Ahogy Lenin is mondta tesztelni, tesztelni és tesztelni ,persze ő már szakavat használt



  2. #12
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.381
    Begyűjtött 948 köszönetet
    534 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

    Persze...tesztelés a kulcsa mindennek.

    Csak érdekelt hátha van valami okos megoldás, mert nekem olyan magabiztosnak tűnt, hogy a checkoutba nem szabad upsellt rakni.

    Ha marketing szempontból nézem:

    Nem kell mindenkinek eladni. Vannak rossz vevők, akiket eleve ki kell zárni az eladási folyamatból, sőt lehetőleg át kell küldeni a konkurenciához. A rossz vevők képesek hamar összedönteni a céget, mert csak a problémát okozzák.

    Ebből kiindulva az upsell fontosabb lehet,mint a checkout. Hiszen egy jó upsell képes 50% növelni a cég bevételeit, ha pedig van bevétel, akkor többet tud költeni vevőszerzésre is.

    Ha egy vevő nem rendel csak azért, mert nem tartja elég átláthatónak a checkout folyamatát, lehet azzal járunk a legjobban, mert ő amúgy is egy problémás vevő lenne, aki érthetetlen, macerás stb.

    A folyamat legyen átlátható és könnyen véghezvihető, de ne rendeljünk mindent alá, mert nem éri meg. Persze ez nagyon függ a célpiactól, bár azt is érdemes átgondolni, hogy szükségünk van e olyan webáruházra, ahol a vevők nem képesek egy sima 2 lépcsőt vásárlást végigcsinálni, csak azért mert nem olvasnak.



  3. #13
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 25 köszönetet
    17 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

    Rosszul látod a kérdést és/vagy nincs saját webáruházad Épp most volt egy rendelés nálam egy olyan termékkategóriára, amiben az átlagos rendelési érték 8-15.000Ft, amely 65.000Ft-ra jött ki. Telefonon jött. A hölgy elmondta, hogy tetszenek a termékek, rendel sokat, de ő nem ért az internethez. Mondtam volna le?
    Szerintem kevés a valóban rossz vevő. Nem mondom, hogy nem létezik, de én inkább azt mondom, hogy rossz kommunikációval meg lehet többszörözni a számukat. A kommunikáció áll: a weboldaladból, az automata emailezésből, a manuális emailezésből és telefonból. Bármelyiknél lehet olyan bakit véteni, amivel elpasszolod a vevőidet. Váltunk már el úgy vásárlóval egymástól telefonon, hogy anyázással kezdte és a végén ő kért bocsánatot. Szerintem a mai időkben egy webáruház nem engedheti meg magának, hogy elküldjön vásárlókat csak azért, mert bonyolítani akar egy folyamatot. Én is azt szeretem, ha valami egyszerű. Pedig én ismerem a másik oldalt is, de volt hogy hagytam ott kosarat, mert nem volt egyértelmű a checkout. Egy boltban nemigen fogod otthagyni a kosaradat telepakolva, ha csúnyán néz rád a pénztároslány, de a weben simán továbbkattintasz.
    Az upsellnek szerintem a terméknél (akik ezt a terméket megvásárolták, azok megvették ezeket is vagy ajánljuk hozzá kiegészítőinket, stb) van létjogosultsága, esetleg a kosárnál érdemes még felhívni a figyelmet akcióra, ingyenes szállításhoz szükséges rendelési értékre, akciókra.

    "Hiszen egy jó upsell képes 50% növelni a cég bevételeit"

    Tudom, ott a varázsszó, hogy képes. Írhattad volna azt is, hogy akár. Ez most divatos. De ha belegondolsz, az 50% egy légbőlkapott marhaság. Az nem természetes folyamat, hogy valaki vesz x ft-ért valamit és csak azért, mert ajánlják, elkölt még x/2 ft-ot. Ráadásul minden rendelésnél. Az upsell legjobb példája a hipermarketek pénztára: ott van néhány olcsó, csábító dolog: üdítő, rágó, csoki, amit bedobsz a már amúgy is nagy csomagod mellé. Vagy egy mobiltelefonhoz rögtön veszel egy autós töltőt is. A weben ez talán finomabban szabályozható, de szerintem ha 5% bevételnöveléshez jutsz átlagban, akkor már jó vagy. Van, aki 25.000 Ft-os ingyenes rendelési határnál 22.000-nél megáll és hiába hívom fel a figyelmét, hogy a postaköltséggel rosszul jár, akkor sem hajlandó mást is venni.

    Ha az eredeti témához visszatérünk, ötleteljünk, mivel lehet a kosárelhagyást csökkenteni. Pontosabban fordítva: mivel lehet a bizalmat felépíteni, hogy a vevő járja végig a folyamatot. Szerintem: a kosárnál rögtön jelezni kell, hogy a következő rész egyszerű lesz és néhány perc alatt végez vele a felhasználó; telefonszám megjelenítése, kérdés esetére; garanciák kiírása (8 nap). Mégvalami?



  4. #14
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.381
    Begyűjtött 948 köszönetet
    534 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

    Idézet Lopez eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Rosszul látod a kérdést és/vagy nincs saját webáruházad
    Inkább máshogy látom és több webáruházam is van


    Épp most volt egy rendelés nálam egy olyan termékkategóriára, amiben az átlagos rendelési érték 8-15.000Ft, amely 65.000Ft-ra jött ki. Telefonon jött. A hölgy elmondta, hogy tetszenek a termékek, rendel sokat, de ő nem ért az internethez. Mondtam volna le?
    Látod én a rossz vevőkről beszéltem. A hölgy jó vevő, de nem szeret interneten vásárolni. Neki aztán mindegy milyen checkoutot építesz. Viszont fontos, hogy lássa a telefonszámot. Pl.: a webáruház fejlécében, hogy tudjon telefonálni.


    Szerintem kevés a valóban rossz vevő. Nem mondom, hogy nem létezik, de én inkább azt mondom, hogy rossz kommunikációval meg lehet többszörözni a számukat. A kommunikáció áll: a weboldaladból, az automata emailezésből, a manuális emailezésből és telefonból. Bármelyiknél lehet olyan bakit véteni, amivel elpasszolod a vevőidet.
    Itt megint másról beszélünk. Teljesen igaz, amit mondasz. A jó kommunikáció fontos és abba beletartozik az is, hogy kiszűrjük a rossz vevőket. Akik csak panaszkodnak, akik visszaküldik a terméket, akik nem veszik át a futártól, akik alkudni akarnak, akik bepróbálkoznak számla nélkül és akik csak terhelik az ügyfélszolgálatot.


    Váltunk már el úgy vásárlóval egymástól telefonon, hogy anyázással kezdte és a végén ő kért bocsánatot. Szerintem a mai időkben egy webáruház nem engedheti meg magának, hogy elküldjön vásárlókat csak azért, mert bonyolítani akar egy folyamatot. Én is azt szeretem, ha valami egyszerű.
    A dühös vendéget tudni kell kezelni. (nagyon jó anyag az Apple dolgozók kézikönyve. Keress rá a neten. Zseniális fogások vannak benne)
    Ha nem te veszed fel a telefont, hanem egy alkalmazottad, akkor ő is tudta volna kezelni az ügyfelet? Persze meg lehet rá tanítani, de szerintem nem az a célod, hogy ilyen hívásokat kapj.

    A dühös vevő pedig általában nem a folyamat miatt dühös, hanem pl a termék vagy a kiszolgálás miatt. Az eladási folyamatnak viszont része kell legyen az is, hogy megszűrd a vevőidet és neveld őket.


    Pedig én ismerem a másik oldalt is, de volt hogy hagytam ott kosarat, mert nem volt egyértelmű a checkout. Egy boltban nemigen fogod otthagyni a kosaradat telepakolva, ha csúnyán néz rád a pénztároslány, de a weben simán továbbkattintasz.
    Akkor visszatérve az eredeti témához. Mi a bonyolult checkout? Neked mi volt az? 1-2-3 Lépés? Bonyolult regisztrációs form? Előbb regisztrálni kell és aztán vásárolni? Vissza kell igazolni a regisztrációt? Nem találtad a rendelés gombot? Nem volt telefonszám egyéb segítség?

    Az upsellnek szerintem a terméknél (akik ezt a terméket megvásárolták, azok megvették ezeket is vagy ajánljuk hozzá kiegészítőinket, stb) van létjogosultsága, esetleg a kosárnál érdemes még felhívni a figyelmet akcióra, ingyenes szállításhoz szükséges rendelési értékre, akciókra.
    Tehát akkor te sem támogatod az 1 lépéses checkoutot? Vagy azzal nem értesz egyet, hogy oda már ne tegyünk upsellt?


    Tudom, ott a varázsszó, hogy képes. Írhattad volna azt is, hogy akár. Ez most divatos. De ha belegondolsz, az 50% egy légbőlkapott marhaság. Az nem természetes folyamat, hogy valaki vesz x ft-ért valamit és csak azért, mert ajánlják, elkölt még x/2 ft-ot. Ráadásul minden rendelésnél. Az upsell legjobb példája a hipermarketek pénztára: ott van néhány olcsó, csábító dolog: üdítő, rágó, csoki, amit bedobsz a már amúgy is nagy csomagod mellé. Vagy egy mobiltelefonhoz rögtön veszel egy autós töltőt is. A weben ez talán finomabban szabályozható, de szerintem ha 5% bevételnöveléshez jutsz átlagban, akkor már jó vagy.
    Mi megcsináltuk az 50% növekedést. Nem a termék értékében, hanem a nyereségben. De ezt a titkot nem mondanám el. Elég annyi, hogy olyan dolgot ajánlunk, ami nekünk szinte nem is kerül költségbe a vevőnek viszont értékes.

    Van, aki 25.000 Ft-os ingyenes rendelési határnál 22.000-nél megáll és hiába hívom fel a figyelmét, hogy a postaköltséggel rosszul jár, akkor sem hajlandó mást is venni.
    Van ilyen is, főleg akkor ha olyat vesz, amihez nem kell más kiegészítő (bár egy ilyen se jut eszembe). Viszont, ha nyomtatót veszek webáruházban és a patronok nem sokkal drágábbak, akkor azt is ott veszem, mert azok úgy is kellenek és ezzel elérem az ingyenes határt.

    Nem tudom milyen termékről volt szó, de lehet nem volt hozzá olyan terméked, ami érdekelte az ügyfelet. Inkább fizette azt a 1000 Ft postaköltségre.

    Ezt úgy lehet kivédeni, hogy nem csak egyszerűen felajánlasz egy terméket, hanem azt mondod, ha ezt és ezt még hozzá veszed, akkor csomagban olcsóbb lesz. Tehát cskkented a vett terméket és az ajándék termék árát és képzel belőle egy olcsóbb csomagot.

    Ha az eredeti témához visszatérünk, ötleteljünk, mivel lehet a kosárelhagyást csökkenteni. Pontosabban fordítva: mivel lehet a bizalmat felépíteni, hogy a vevő járja végig a folyamatot. Szerintem: a kosárnál rögtön jelezni kell, hogy a következő rész egyszerű lesz és néhány perc alatt végez vele a felhasználó; telefonszám megjelenítése, kérdés esetére; garanciák kiírása (8 nap). Mégvalami?
    Igazából én azt akartam megtudni, hogy működik e az 1 lépéses checkout és ha igen, akkor hol van az upsell. Többen azt mondták az upsell nem olyan fontos,mint a kosárelhagyás csökkentése. Én ennek a gondolatnak akartam megvilágítani egy másik oldalát.

    Ötletelni amúgy felesleges ezeken. Építsd be. Teszteld. Ha jobb lesz tőle tartsd meg, ha rosszabb dobd el.

    ui.: Amúgy a legjobb megoldás, ha beszélgetsz a vevőiddel és megkérdezed, hogy mit utálnak a webáruházadban a legjobban.
    Tehetsz fel egyéb kérdéseket is, de ebből tanulsz a legtöbbet.

    A vevőidnél jobban senki sem tudja, hogy mit kell fejleszteni a webáruházadon


    Utoljára módosítva: DomainFlotta által : 2012-09-03 12:48

  5. #15
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 25 köszönetet
    17 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

    Az elején ezzel a kijelentéseddel vitatkoztam: "Ha egy vevő nem rendel csak azért, mert nem tartja elég átláthatónak a checkout folyamatát, lehet azzal járunk a legjobban". Szerintem ez nem igaz és te sem ezt erősíted immár
    "Akik csak panaszkodnak, akik visszaküldik a terméket, akik nem veszik át a futártól..." Igen, ezek a rossz vevők. Ebben egyetértünk. De azok nem, akik nem jutnak át egy checkouton.

    "Mi a bonyolult checkout? Neked mi volt az?"

    Az én preferenciám: lássam a termékek bruttó árát (még nagyon régen szokás volt trükközni számtech termékeknél, hogy a nettót tüntették fel), a szállítás díját és a teljes rendelés összegét (ami nyilvánvalóan az előző kettőnek az összege, különben meg nem értés alakul ki). Lássam, hogy a terméket mikor fogom megkapni (pl.ha rendelek 5 terméket és abból 1 nincs raktáron, ajánljon fel a program választási lehetőségeket) és ki hozza (posta vagy futár). Ne kelljen beírnom külön számlázási és szállítási címet, de legyen rá lehetőségem. Az Ászf-t érjem el a checkout oldalról, de külön lapon vagy ablakban nyíljon meg, ne csessze el a beírt adatokat. Ha rosszul írok be valamit vagy captcha van, ne kelljen újrapötyögnöm az egészet (na emiatt egy szempillantás alatt otthagyom a boltot). Kb. ennyi. A visszaigazolós regisztrációk akkor idegesítenek, ha nem jön azonnal az email.

    "Vagy azzal nem értesz egyet, hogy oda már ne tegyünk upsellt?"

    Ja.

    "Mi megcsináltuk az 50% növekedést. Nem a termék értékében, hanem a nyereségben. "

    Tehát nem bevételben, ahogy azt először írtad

    "De ezt a titkot nem mondanám el. Elég annyi, hogy olyan dolgot ajánlunk, ami nekünk szinte nem is kerül költségbe a vevőnek viszont értékes."

    Tiszta sor. Egy szolgáltatásnál más a helyzet, mint termékeknél. Pl. ha domaint és tárhelyet árulsz, a csomagoknak lehet nagy csábereje. De termékeknél az 50% növekedés fantáziaország.

    "Ötletelni amúgy felesleges ezeken. "

    Szerintem nem. Azért van a fórum, hogy ötleteljünk és tanuljunk. Egymástól.



  6. #16
    SzG
    Vendég

    Alapbeállítás re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

    Azt nem osztom, hogy ha egy bonyolult checkout miatt bezárja a vevő a webáruház oldalát, az automatikusan rossz vevő lenne. Nyűglődni én se szeretek, nem még egy hobby internetező.

    Szerintem ami ezen a részen segíthet, az az egyszerűség és átláthatóság. Legyen minden egyértelmű.

    Sokat segíthet, ha van ingyenes szállítás és az is, ha kiírja a webshop (számolja vissza egy külön sorban) mennyit kell még a kosárba pakolni az ingyenes szállításig.



  7. #17
    Bölcs gjoe logója
    Csatlakozott
    11-03-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    837
    Begyűjtött 77 köszönetet
    53 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

    Ez egy nagyon hasznos topic.
    Meg is osztom néhány tapasztalatomat.
    Egyik sem nagy meglepetés, de jó volt látni, hogy működnek a változtatások.

    Autógumis téma.
    Nem kicsi a konkurencia. Sokszor apróságok döntenek róla, hogy kinél vásárolnak a vevők.

    Néhány fontos változtatás volt amely ugrásszerűen növelte a végigvitt vásárlások számát.

    1. Regisztráció kötelezővé tételének törlése.
    Lehet regisztrálni, de csak egy gombnyomás, és egy email cím kell hozza, a jelszót a rendszer automatikusan generálja.

    2. Készletkezelés. Vagyis a rendszer jelzi, ha nincs annyi egy termékből mint amennyit szeretne vásárolni a vevő, és abban a méretben/kategóriában ajánl neki másik, készleten lévőt.
    Ez utóbbi óriási növekedést eredményezett, nem csupán a bejövő rendelések tekintetében, de a teljesített rendelések százalékos értéke kb. megduplázódott.

    3. One page checkout. Vagyis egy oldalon történik minden adat bekérése a vásárlás végén, a hagyományos 3-4 helyett.

    Így hirtelen ennyi. Minden trükköt nem árulhatok el.



  8. #18
    Bölcs Portik Zalán logója
    Csatlakozott
    11-08-03
    Hely
    Törökbálint
    Hozzászólás
    646
    Begyűjtött 84 köszönetet
    65 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

    Upsell témában leginkább a termék/szolgáltatás a mérvadó. Szerintem, ha valami nagyobb értékkel bíró terméket adsz el, pl smart tv, akkor one step checkout és minden villogó, valamint cta elemet elrejtenék. Vegye meg a TV-t. Aztán mivel nem mi vagyunk az edigital, ezért a napi néhány rendelés mellet van időnk felhívni vagy levelet írni, hogy vegyen mellé egy kifejezetten ehhez a TV-hez illő állványt. Szóval drága termékeknél szerintem direkt módon kell nyomni az upsell-t.
    Kisebb értéknél pedig lehet a checkout, esetleg a kosár oldalon adni neki lehetőségeket, de one step checout alatt is egy figyelemfelkeltő részen ajánlahatunk neki kisebb, nagyobb döntést nem igénylő termékeket, amit 1 klikk után hozzáadhat vagy törölhet. + a kis értéknél elég a név + mail cím, vagyis nem kell annyira fontos a regisztráció mert a listaépítéséhez ez ugye bőven elég.
    Végül pedig ott a remarketing kampány lehetősége, ami szerintem igazán hatásos lehet.

    Próbáltatok már remarketing kampányt a kosárelhagyásoknál?



  9. #19
    Új tag
    Csatlakozott
    15-12-09
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    16
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

    de jó volna ezt a topicot feltámasztani!

    utolsó bejegyzés óta eltelt pár év... milyen újdonságokat használtok?



  10. #20
    Bölcs Gregory Stone logója
    Csatlakozott
    09-09-28
    Hely
    Nyíregyháza
    Hozzászólás
    1.108
    Begyűjtött 348 köszönetet
    210 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vásárlási konverzió növelése - kosárelhagyás csökkentése

    Házi készítésű optimonk, nagyi receptje alapján. Emelet egy csipetnyi remarketing.

    Ugyanolyan látogatottság mellet, 30%-al több vásárlás.



A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •