Eredmény: 1 - 1 (1) összesen

Téma: Webáruház tuning retargetinggel

  1. #1
    Adminisztrátor BagiZoli logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hozzászólás
    3.861
    Begyűjtött 326 köszönetet
    158 hozzászólásával

    Alapbeállítás Webáruház tuning retargetinggel

    Sziasztok!

    Van egy viszonylag használható ötletem, amivel a webshoppal rendelkező fórum társak remélhetőleg picit meg tudják majd dobni az értékesítésüket. Az elmúlt években bepillantást nyertem egy webáruház projektbe, így valamelyest megismertem az ideális és a reális checkout folyamatot, a kettő közötti hézagot.

    Ideális esetben:
    1. belépnek a vevők
    2. kosarat jól megtömik termékekkel
    3. mindegyikük végig megy a checkout folyamaton és fizetnek (ideális esetben be is regisztrálnak, és nem a guest checkout modulon fizetnek)

    Az esetek meghatározó százalékában azonban színre lép a csatornaelhagyás jelensége, aminek az lesz a végeredménye, hogy volt egy látogatónk, aki nem költött pénzt a webáruházban.

    Az elhagyás okai széles palettán mozognak, azonban leginkább az alábbi két okcsoportba sorolhatóak:
    1. bizalom hiánya
    2. még az érdeklődés szakaszában vannak

    A bizalom hiánya brandépítéssel és alapos technológiai kivitelezéssel orvosolható (pci dss ajánlása szerinti működés , hibamenetes/attraktív/hatékony megjelenés, hackersafe plecsnik stb)

    Van azonban a másik okcsoport, amikor a látogató még nem áll készen a vásárlásra. A gond az hogy hamarosan ők is felkészültek lesznek a pénzköltésre, és -szekunder adatokra hivatkozva- ~70 százalékuk ezt nem a te oldaladon fogja megtenni.

    Annak érdekében, hogy ezt a 70%-ot minimalizáld minden lehetőséged meg kell ragadnod. Itt lép színre a leadápolás , amit megtehetsz hírlevelek formájában azonban ehhez minden esetben szükséged van a user email címére, hogy az üzeneteidet eljuttathasd neki.

    A checkout folyamatot a különböző emberek különböző helyeken hagyják el és jelentős részben még az email címmel történő regisztráció előtt teszik ezt. Elvileg ők a " " csoport, azonban a helyzet nem ennyire drámai.

    A különböző PPC rendszerek lehetőséget adnak a látogatóink "megcimkézésére", így egy külön célcsoportként (audience AdWordsben) kezelhetjük őket. Amint összegyűlik a kritikus mennyiség (500 fő AW esetén) elkezdhetünk retargeting kampányokkal (remarketing AW-ben) kommunikálni.

    Mit a hatékony üzenet? Akármi lehet csak megjelenésben kötődjön az oldalad arculatához és ösztönözze az értékesítést. Például unikális kedvezményes kuponok, ingyenes szállítási bón, árukapcsolásos kedvezmény, mennyiségi kedvezmény stb. Minden olyan felajánlás, amely még a ROI-t 1,00 fölött tartja. Még a képes hirdetések esetén is meglepően jó CTR-re lehet számítani, hiszen érdeklődő kapja az impressziót: Nem vak lövöldözésről beszélünk.

    A landoló oldal kialakításánál pedig erezd szabadjára a fantáziádat. Szerencsés esetben rá fogod tudni venni a látogatót, hogy a be nem fejezett checkoutot befejezze pl egy "csak ma érvényes kuponnnal". Éppen ezért a session id-t érdemes letárolni 90 napos (időtartam egyezzen meg a retargeting csoportba tartozás időtartamával) cookieban, hogy a visszatérést követően az eredeti kosártartalom fogadja a potenciális vásárlót.

    Természetesen a retargeting csoportokat is tovább szegmentálhatod. Például szegmentálhatsz termékenként, kategóriánként, vagy eltérő cimkével -egyedi javascripttel- jelölheted azokat, akik mondjuk már a fizetési oldalra eljutottak. Nekik nyílván valamilyen kedevezményes ajánlat lesz a célravezető. A visszahozott egyszer(ű)i látogatótól lehetőség szerint az email címét elég megszerezni -valamilyen tanulmány felajánlásával-, hogy aztán a leadápolásba bevonhasd. Számtalan szegmens-céloldal variációval lehet próbálkozni, és azt gondolom, érdemes is.



  2. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    akrstf (2013-11-29)

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •