Ez is egy nagyon jó észrevétel, bár a marketingesek mindig azt mondják, hogy ne akard utolérni a konkurenciát, mert akkor maximum csak második lehetsz. Valmi piaci rést szoktak emlegetni.
A domain választási módszered jónak tűnik, csak attól félnék, hogy összekevernek a konkurenciával, ha csak kicsit tér el a kulcsszó.
Mi inkább azt javasoljuk, hogy
- a legfőbb kulcsszóra ellenőrizd a a long tail kulcsszavakat (ezt a Google megmondja)
- ezekre futass le egy ellenőrzést, hogy melyik kulcsszóra mennyien keresnek rá egy hónapban.
- válazd ki a legjobbat és képezz belőle domain nevet és aztán eköré a kulcsszó köré építsd a vállalkozásod.
Mondjuk a kicsi eltéréseket PL HalaszleSzeged.hu vagy HalaszleSzegeden.hu csak akkor jó, ha a másik domain regisztrált, de nincs használatban vagyis nincs mögötte oldal. De így is veszélyes, mert bármikor rádtelepülhetnek és ellophatják az ügyfélköröd
Szeretném, ha azok is mernének írni, akik épp azon gondolkodnak milyen domain nevet regisztráljanak.
Anno a SEO fórumra regisztráltam, csak később lett webmester fórum, én meg csak a seo részével foglalkozom...
Nos akkor kérdezek...
Szeretnék "online játékok", "játékok", "ingyen játékok" témában sok-sok látogatót (ügyfelet)...
Mi a válasz az 5 domain-t éritő kérdésre?
Nincs mit megmutatnom...
Chati felvetése jó!
Kétféle domain is jöhet a félreértések elkerülése végett!
1.: Úgy, hogy senki sincs a piacon (kvázi minden domain regelhető)
2.: Ebben a mostani, majdhogynem telített piacban milyen réseket lehet találni? (nyugi nem akarok ilyet, csak kíváncsiságból a topic miatt)
Ha linkmarketing kampányra van szükséged, rám számíthatsz!
Tetszik a téma felvetés, csak kicsit cirkuszi majomnak érzem magam, akit ugráltatnak. Mert ez megint arról szól egy kitalált teszt, nem valós probléma.
Viszont itt én vagyok az új, így belemegyek a játékba.
Chati: Azt írod szeretnél sok-sok látogatót (ügyfelet). A kettő általában nem ugyan az. Elsőként határozzuk meg a célt és ahhoz válasszunk domain nevet, mint ahogy az optimalizálás előtt is tudni kell melyik kulcsszóra érdemes optimalizálni.
- Ha sok-sok látogatót akarsz, akkor jellemzően ingyen kínálsz valamit és maga a látogató az árucikk. (információ, szórakozás, közösség stb) Itt a bevétel jellemzően reklámból származik
- Ha sok ügyfelet akarsz, akkor pedig árulsz egy terméket vagy egy szolgáltatást és azt szeretnéd, hogy minél többen vásároljanak tőled
Érdemes tudni a továbbiakat is, mert minél pontosabban célzol annál nagyobb a siker:
- Ki a célközönség (olyan nyelven kell szólni hozzájuk)? Lehet elég egy vicces figyelemfelkeltő domain
- Kik a konkurenciáid? (hasonló névvel csak egy újabb kutya leszel a kutyaszánban és a kilátásod pedig ez előtted lévő kutya segge )
- Mitől vagy jobb, mint a konkurenciád?
A választott kulcsszavakról:
Az online játékok a legjobb, ez már pozicionál. Szerintem ha erre az egyre koncentrálsz az is bőven elég látogatót hoz.
Az ingyen játék kulcsszóval nem lehet pénzt keresni. Az ingyenesség azokat vonzza, akik nem akarnak fizetni vagyis a lehető legrosszabb réteget célozza meg. Ilyen kulcsszóval maximum reklámban érdemes gondolkozni és ott is csak a Google jöhet szóba, mert más cég nem fizet egy ilyen oldalon történő megjelenésért.
A bevételed jellemzően eltévedt kattintásokból lesznek, mert igazából játszani mennek az emberek az oldalra. Az index.hu indított egy ilyen kísérletet, amiben bebizonyította, hogy pusztán a Facebook segítségével 0 Ft befektetéssel el lehet érni a napi 41 000+ egyedi látogatót. A bevétel reklámokból jött volna, azonban csak napi 1000 Ft bevételt hozott az oldal [... Az egymillióból kb. 300 reklámra kattintás 31,59 eurót hozott a konyhára ...].
Érdemes elolvasni a cikket: h t t p : / / index.hu/tech/2011/07/06/legyen_on_is_facebook-milliomos/ (bocs,nincs még jogom linkelni, majd ha a kis bal oldali fekete csillagra kattintasz a nevem alatt)
Tehát, ha a látogatószám a célod, akkor azt könnyebben is elérheted, mint ingyenes online reklámokkal.
Játék kulcsszó: Ezzel nem is érdemes foglalkoznod. Ez tipikusan a long tail kulcsszavak tárgyköre. Aki nem ismeri, annak röviden: Hiába sok a keresés a játék kulcsszóra, túl nagy erőfeszítés elől lenni rá és nem hoz megfelelő eredményt, mert aki játék szóra keres, az kereshet társasjátékot, paintballt, videojátékot, plüssállatot stb. Ezért célszerűbb olyan domain nevet keresni, ami sokkal jobban leírja azt, amivel foglalkozik az oldalad, így aki eljut az oldaladra nem zárja be azonnal.
@hunprobalazs: Tudok piaci rést mutatni, sőt meg is tudok tanítani egy olyan technikát, amivel mindenki megtalálhatja a piaci rést a saját szegmensében. Ehhez viszont kellenek a válaszok a fenti kérdéseimre.
ui.: ha a játék helyett egy másik témakört választasz az sem probléma.
Kulcsszó: kötelező biztosítás Lássuk
Látom még mindig én vagyok a
Hát lássuk
Kapásból azt mondtam volna, hogy kotelezobiztositas2013.hu azonban ez foglalt, egészen kotelezobiztositas2015.hu -ig.
úgyhogy más irány vettem. Megnéztem a long tail kulcsszavakat és leszűrtem azokat, amikre valóban keresnek is az emberek, ez lett a lista:
biztosító
biztosítás kötelező
bíztosítás
kötelező biztosítás biztosítók
kötelező biztosító
kötelező bíztosítás
kötelező biztosítók
kötelezőbiztosítás
biztosítás kalkulátor
autó átírás
utas biztosítás
biztosítási kalkulátor
autó átíratás
biztosító kalkulátor
személygépkocsi átírás
kötelező biztosítás kalkulátor
kötelezö kalkulátor
gépkocsi átírás
lakásbiztosítás
lakás biztosítás
biztosítás kalkulátor kötelező
posta biztosítás
kötelező biztosítási kalkulátor
kötelezőbiztosítás kalkulátor
gépkocsi átíratás
generáli biztosító
kalkulátor online
autó biztosítás
átírás költsége
groupama biztosító
gépjármű biztosítás
jármű átírás
kötelező biztosítás 2012
biztosítás.hu
biztosítás felmondása
online biztosítás
biztosítási alkusz
hungária biztosító
gépkocsi biztosítás
műszaki vizsga díja
autó átírás költségei
autó átírási költség
autó átírási költségek
gépjármű kötelező
kötelező gépjármű
biztosítás 2011
gépjármű biztosítók
kötelező biztosítás kalkulátor 2012
kötelező biztosítás 2012 kalkulátor
gépkocsi átírás költségei
kötelező gépjármű biztosítás
gépjármű kötelező biztosítás
kötelező felmondása
kötelező autó biztosítás
autó kötelező biztosítás
köbe biztosító
kgfb kalkulátor
autóbiztosítás
gépkocsi kötelező biztosítás
kötelező biztosítás felmondása
utas biztosítás online
utasbiztosítás kalkulátor
utas biztosítás kalkulátor
gépjármű kötelező felelősségbiztosítás
casco kalkulátor
kötelező biztosítás felmondás
casco biztosítás
lakásbiztosítás kalkulátor
lakás biztosítás kalkulátor
utazási biztosítás
magyar posta biztosító
2011 biztosítás kalkulátor
biztosítás kalkulátor 2011
biztosítás kötés
kgfb biztosítás
biztosító váltás
motorkerékpár biztosítás
díjszámítás
biztosítás váltás
kötelező biztosítás 2011
autó biztosítás kalkulátor
gépjármű biztosítás kalkulátor
kötelező váltás
kötelező biztosítás megszüntetése
biztosítási kalkulátor 2011
kötelező biztosítások
segédmotor biztosítás
kötelező felelőség biztosítás
kgfb felmondás
2011 kötelező kalkulátor
kötelező kalkulátor 2011
kötelező 2011 kalkulátor
utasbiztosítás kötés
utasbiztosítás kötése
kgfb felmondása
segédmotorkerékpár biztosítás
olcsó biztosítás
kötelező biztosítás 2011 kalkulátor
2011 kötelező biztosítás kalkulátor
kötelező biztosítás kalkulátor 2011
felelősségbiztosítás kalkulátor
kötelező biztosítás váltás
biztosítóváltás
posta kötelező
átírás költségei kalkulátor
autóbiztosítás kalkulátor
biztosítás kötés online
kötelező biztosítás online
kötelező biztosítás kötés
kötelező biztosítás árak
kötelező biztosítás díjkalkulátor
kötelező biztosítás motorra
kötelező biztosítás díjak
kötelező biztosítás összehasonlítás
kötelező biztosítás kiszámítása
kötelező biztosítás 2013
kötelező biztosítás robogóra
kötelező biztosítás megkötése
kötelező biztosítás váltás 2012
kötelező biztosítás segédmotorra
kötelező biztosítás alkusz
kötelező biztosítás kötés online
kötelező biztosítás fórum
kötelező biztosítás újrakötése
Ezeket találtam szabadnak:
Aztán ezekből domain nevet képeztem és ellenőriztem melyik az amelyik szabad. Mivel a kérdés mókás volt, ezért konkrét választ én sem adok, de...
.hu domain név, kötőjel nélkül:
keresés szempontjából legértékesebb 3 domain névre, havonta ennyien keresnek rá a Googleban:
- 40 500 keresés/hó
- 14 800 keresés/hó
- 9 900 keresés/hó
.hu domain Kötőjel használatával így néz ki:
- 40 500 keresés/hó
- 22 200 keresés/hó
- 14 800 keresés/hó
Eredmény:
Biztosan regisztrálnék magamnak egyet ezek közül és arra a kulcssóra optimalizálnám az oldalamat. Majd regisztrálnék egy rövid fantázianevet azt 301 el átirányítanám a keresőbarát domain nevemre és azt írnám a névjegykártyámra és mindenhova máshova.
Vennék itt valakitől 200 linket, tennék mögé egy oldalt, írnék rá a kulcsszóhoz kapcsolódó tartalmat és szedném a jutalékot a biztosítóktól. Ennyi látogatóból havonta szépen meg lehetne élni. A domaint könnyű lenne optimalizálni és havonta több ezer látogató jönne az oldalra...több ezer lehetőség, hogy üzletet kössek.
Freedom: Én így csinálnám. Te sokkal régebb óta vagy itt, többet is tudhatsz...Te hogyan csinálnád?
Örülök a témának, szóval a kérdésem a következő
van egy magazinom amire minden főbb domain végződést megvettem .net .com .org
az oldal alaból .com -on megy,de mert nem gondolkoztam előre nem vettem észre hogy .hu foglalt.
Nem nagyon keresnek erre a szóra havi 500körül, szóval ez inkább névként lenne jó, na már most az oldalon 2éve nincs tartalom,szeptemberben jár le,megvenni csak sokára tudom, várni nem akarok,elérni meg nem tudom őket sehol sem. Mit tegyek?
Egy komoly magazint fellehet építeni egy .com domainre? nem fognak emiatt komolytalannak venni a hirdetők? és mit szól ehhez a Google a helyezés szempontjából?
(Jelzem már most komoly látogatók vannak az oldalra nem váltanék nevet)
DomainFlotta..., mi általában csináljuk, nem csak csinálnánk. Azaz nem feltételes módban, hanem múlt időben Chati-nek régóta van egy TOP10-es weblapja online játékos témában. Csak heccelünk 10 hozzászólással itt nem sokat adnak tanácsokat, hanem általában csak kérdeznek..., nem véletlen nem értette senki az első hozzászólásod. Azt hitte a többség, hogy te kérdezed azokat a kérdéseket, és nem mint "demo kérdések" lettek megadva. Na persze, ha valaki 1-2 kulcsszóra sikeresen optimalizálva már tanácsokat oszt, most akkor hogyan segíthetünk neki?
Szóval elmondtad hogyan kellene, mi pedig meg majd elmondjuk 10 év múlva, hogyan csináltuk. De le ne törj, mint írtam korábban is, a kezdeményezés jó, csak rakj mellé pár száz referenciát (seo) és máris hihető válik a feltételes mód. Ellenkező esetben finoman szólva is ez csak halovány ötletelés marad.
Utoljára módosítva: Freedom által : 2012-05-21 22:21
Könyvjelzők