És mi van, ha nem láblécbe, hanem oldalsávba teszek ki egy bannert?
Ráadásul mondjuk 5 releváns szakmai oldal linkeli ugyanígy össze egymást.
Akkor is kitenném ezeket a bannereket, ha soha sem hallottam volna seo-ról.
És mi van, ha nem láblécbe, hanem oldalsávba teszek ki egy bannert?
Ráadásul mondjuk 5 releváns szakmai oldal linkeli ugyanígy össze egymást.
Akkor is kitenném ezeket a bannereket, ha soha sem hallottam volna seo-ról.
A fizetett link látszatának elkerülése végett is a Google Webmesteri Irányelve a nofollow-ot ajánlja.
Nincs.
Akkor használsz nofollow-ot:
- Ha a link úgy érzed, hogy nem megbízható tartalomra mutat
- Ha nem akarod manipulálni vele a PageRank-ot (a rajta lévő horgonyszöveget sem veszi figyelembe)
- Ha el akarod kerülni a fizetett link látszatát
+1
- Nem akarsz átadni linkerőt
Az oldalsávban lévő link vagy banner is sitewide, mint a láblécben, már persze csak akkor ha az oldalsáv minden aloldalon is megjelenik (kivétel a full width lapok).
Relevancia ide vagy oda, ha az az 5 szakmai releváns oldal rosszul linkeli össze egymást, akkor simán lehet belőle "linkcsere", és már kaszálja is el a Pingvin.
Utoljára módosítva: repjegyutazas által : 2014-06-24 18:42
On-site SEO | WooCommerce webáruház | WordPress | Üvegfóliák értékesítése
B. Joe (2014-06-24)
Találtam ezzel kapcsolatban egy Matt Cutts videót: nem fog ártani a sok nofollow link (extrém helyzeteket kivéve).
Matt Cutts: Too Many nofollow Links Won't Hurt Your Google Search Rankings - SEW
a footer link kb. sosem lesz editorial; nem az üzemeltető teszi ki önszántából - vagyis a Google szemében minimum megkérdőjelezhető (footer / sidebar linkeket már amúgy is leértékelték)
az hogy az adott weboldalnak 50 vagy 500000 aloldala van az mindegy - a sitewide az sitewide
lábléc "késztette" link jó, hasznos, tényleg kattintanak rá, tényleg érkezhetnek megkeresések; de a nofollow ajánlott
A topicnyitóban leírt probléma már nálam is okozott fejtörtést.
Amit biztos ne csinálj: Hogy minden oldalon kint van dofollow módszerrel.
Én 2 megoldást javaslok:
1. Link a főoldalról: dofollow, az összes többi oldalról nofollow.
2. A CMS rendszeredben hozz létre egy új contentet, pl. a sitename.hu/weboldalkeszito url-re. Ide tölts fel egy bővebb anyagot magadról (én pl. így csináltam: A webáruház készítője: MiniBolt | Baller Shop).
A főoldalról linkeld a saját oldaladat dofollow-val, az összes többiről pedig azt a lapot, amit az előbb csináltál (sitename.hu/weboldalkeszito)
B. Joe (2014-07-21)
abclap ez a 2. egész jó ötlet, de én a főoldalról is erre linkelnék inkább.
Csak akkor használok dofollowt, hogyha az releváns a linkelt oldalra. Amúgy csak és kizárólag nofollow. Mint Baross Ference is említette, a footer linkek le vannak értékelődve, így nem sok értelme van dofollowt használni.
Én úgy érzékelem, hogy tényleg hoz látogatót, azonban szerintem már káros, mintsem hasznos. Legalább is, nekem a pingvin most betett, és csak emiatt lehetett.
Lábléc link az én egyik oldalamnak is betette a kaput az új Pingvin óta. Sitewide linkek (főoldalon normál, aloldalakon nofollow) több domainről mutattak a céloldalra. Péntek (október 24.) óta a fő kulcsszavakra eltűnt vagy nagyon hátra került az oldal.
Könyvjelzők