Na igen. Itt egy nagy különbséget kell tenni, ami sokszor félreértéshez vezet.
2 féle weboldal van (ebből a szemszögből)
- longtailre utazó - itt naponta akár 3-30 cikk van publikálva, (vagy 30 termék feltöltve ha webshop) cikkenként ~5 címke - ezeknél fontos az amiről most szó van
- specifikus "mini" oldal - pl. honlapkészítés, ahol van 4-5 menüpont + egy-egy általános leírás, összesen pl. 30 cikk a webes tudnivalókról
Az utóbbinál felesleges nézni bármilyen authority-t, mert ott még megoldható, hogy egyesével, liképítéssel, ha kell egészen címkénként fel van tornászva. Ha valaki arra a kulcsszóra keres, azt keresi amit kínál az oldal, onnét már csak a vevő döntése, mondhatnám onnét már a marketing dönt.
Viszont az első verziónál ezt lehetetlen megoldani. Sok ezer, vagy százezer oldallal, kulcsszóval csakis a longtail marad, még ha mindenre csak a 6-7. hely van meg (az már nagyon jó), de 1-1 beklikk lesz és 100.000 oldalnál ez 100.000 beklikk. Itt nagyon fontos az authority. És akkor ezen felül van egy-egy specifikus kifejezés, amit a statisztika mutat. Azzal esetleg érdemes foglalkozni, de 100.000 oldallal a linképítést már kiváltja, ha az a kulcsszó menübe kerül (szal sidewide) linkelve van oldalon belül. Mert a belső link is ugyan olyan, mint egy külső.
Hasonló témák:
Könyvjelzők