Egy hónapon belül az első háromban akarnak lenni a legkompetitívebb kulcsszavakra, úgyhogy a legtöbb KKV átmegy az alábbi folyamaton:Az a kérdés, hogy az ausztrál kkv-k is mindegyike már brandet épít a neten(főleg azokra lennék kíváncsi akik most kezdik a szakmai pályafutásukat), vagy vannak-e még olyanok akik a kulcsszavakra gyúrnak és abból akarnak eladni.
- Körülnéz a piacon, árakat kér és rájön, hogy az indiai cégeket sokkal olcsóbbak, mint az ausztrálok és sokkal jobb eredményeket ígérnek, sokkal hamarabb.
- Befizet egy olcsó SEO csomagra, ami pár száz Dollár egyszeri díj.
- A projekt elindul, de nem történik semmi és az olcsó SEO cég csak hitegeti, hogy még fektessen be pénzt linkekbe meg az a tuti.
- Küldik neki a jelentést a több száz vagy ezer katalógus linkről és article spinning oldalról, amit egyáltalán nem ért, de azért reménykedik.
- Eltelik hat hónap még semmi, sehol, elköltött több száz Dollárt a semmire, úgyhogy elveszti a bizalmát és keres egy helyi, ismertebb SEO céget, ami igaz drágább, de remélhetőleg jobb munkát is végez.
- Előfizet egy minőségi SEO szolgáltatásra, ami legolcsóbb esetben is kb 400 Dollár havonta, és folyamatos bizalmatlansággal figyeli a munkát. Minden nap vizsgálja a rangsort, figyeli az AdWords-öt és azonnal telefonál ha valami nem tetszik neki.
Szóval a KKV-k mindíg problémás ügyfelek, épp ezért hagytam fel anno a freelancing munkával, mert elegem volt belőle.
Nincs, de lehet kellene indítanom egyet, mert néha jó leírni az érdekes dolgokat, csak időm nincsen, hogy folyamatosan frissítsem.Nincs egy blogod? Engem baromira érdekelne, valójában hogy dolgoztok nagy cégekkel?
B2B ügyfeleknél a konverzió általában a "lead", azaz olyan érdeklődések száma bizonyos termék vagy szolgáltatás iránt, amik organikus non-branded keresésekből keletkeztek. A not provided miatt egy százalékos aránnyal számoljuk ki a non-branded konverziók számát. (A non-branded azokra a keresésekre vonatkozik, amik nem tartalmazták a márkanevet.)- hogy definiáljátok adott nagyobb ügyfélhez a KPI-t? Milyen célokat szoktak meghatározni?
B2C ügyfeleknél a konverzió általában a vásárlás, amit a GA mér és szintén szétbontjuk non-branded és branded keresésekre.
A legtöbb szerződés tartalmaz konverzió optimalizálást, de ha nem tartalmaz vagy a klienst nem a konverzió érdekli, akkor a non-branded organikus forgalom az elsődleges KPI.
Az elsődleges KPI-ért felelősséget vállalunk, a másodlagos KPI-t vagy KPI-okat csak jelentjük.
A non-branded organikus forgalom a mi érdemünk, mert az az SEO eredménye. GA-ban van egy non-branded advanced segment és az mutatja, hogy az előző évhez képest mennyit változott a non-branded organikus forgalom.- ha a KPI az organikus forgalom, akkor hogyan méritek, hogy mi a Ti érdemetek? Nagy cégeknél nyilván van forgalmuk a keresőkből. Vagy az egyéb csatornák miatt, és/vagy mert más cég már foglalkozott az oldallal. Mi alapján számoltok el?
Szerződéstől függ. Amennyiben a konverzió az elsődleges KPI, akkor tanácsokat adunk az érkezési oldalak és a konverziós csatorna optimalizálására, majd GA-val A/B teszteket futtatunk. Mi sosem nyúlunk bele az oldalba, mert egy multinak nem lehet csak úgy változtatni az forráskódjában. Egy jelentés formájában elküldjük a javaslatainkat, amit a kliens marketing csapata jóváhagy, majd tovább küldi a vezetőségnek akik szintén jóváhagyják, de csak akkor ha a felmerülő költségek ROI-ja elfogadható. Ezek után megy a jogi osztályra, majd ha ők is jóváhagyták, akkor a fejlesztői csapatnak, akik megmondják, hogy melyik következő frissítésbe milyen változtatásokat tudnak berakni. Hónapok telnek el, mire egy-egy változtatás megvalósul, de van úgy, hogy több órányi tesztelés eredménye a kukában végzi.mekkora a mozgásteretek? Úgy értem, a konverzió nyilván nem csak azon múlik, hogy mennyi a látogató. Bele nyúltok az oldalába, teszteltek ilyesmi, vagy csak tanácsokat adtok?
Vannak olyan kliensek, akiknek mi készítjük a designt és a fejlesztést is, és nyilván azoknál az oldalaknál ez a procedúra gyorsabban történik, de a marketing és jogi osztály jóváhagyására mindig szükség van.
Röviden ennyi.
Könyvjelzők