Oldal: 2 / 2 ElsőElső 12
Eredmény: 11 - 19 (19) összesen

Téma: mysql gyorsra tervezés

  1. #11
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-11-28
    Hozzászólás
    241
    Begyűjtött 21 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: mysql gyorsra tervezés

    Miert cseng furan? Eppen ez benne a plane, hogy ha cachelsz akkor nem kell a lassu adatbazishoz fordulnia minden lekerdezes kiszolgalasakor, hanem cachebol szolgalja ki. Lehet hosszu TTL-t beallitani, es maximum akkor flusholni a cachet ha valtozik a tartalom. Na igy lehet cachel lefedni a tervezesi hibakat.
    Persze ez igy egyszeruen hangzik es a gyakorlatban altalaban nem megy ilyen siman, foleg ha sok a felhasznalora szabott egyedi tartalom, cookiek, stb. De egy jol programozhato caching proxyval (pl varnish) nagyon melyen bele lehet nyulni a beallitasokba es szinte minden cachelheto es felhasznalashoz szabhato.
    Idézet Janko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Imot, ez így kicsit furcsán cseng:
    "Persze a jol megtervezett adatbazis is fontos, de valamennyire a tervezesi hibakat lehet cache segitsegevel foltozni."
    Egy rosszul tervezett mysql db pláne nem kellően optimalizált querykkel már önmagában is képes padlóra küldeni a szervert... Pláne mert itt arról beszélünk, hogy látogatott honlapot fog kiszolgálni hatalmas mennyiségű adat felhasználásával. Arról nem is beszélve, hogy a cache-nek is le kell egyszer járnia hiszen frissülnek az adatok... Ráadásul ebben az esetben rengeteg különféle lekérés lesz a menük, submenük, stb. alapján!



    Utoljára módosítva: Imot által : 2012-07-28 22:32

  2. #12
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-12-21
    Hozzászólás
    763
    Begyűjtött 116 köszönetet
    100 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: mysql gyorsra tervezés

    Lényegében meg is válaszoltad...
    "Persze ez igy egyszeruen hangzik es a gyakorlatban altalaban nem megy ilyen siman, foleg ha sok a felhasznalora szabott egyedi tartalom, cookiek, stb."



  3. #13
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-11-28
    Hozzászólás
    241
    Begyűjtött 21 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: mysql gyorsra tervezés

    Idézet Janko eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Lényegében meg is válaszoltad...
    "Persze ez igy egyszeruen hangzik es a gyakorlatban altalaban nem megy ilyen siman, foleg ha sok a felhasznalora szabott egyedi tartalom, cookiek, stb."
    Azert az alapfelvetes az ervenyes: cachelessel el lehet fedni a csintalankodo szerveroldal hibait.



  4. #14
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-12-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    697
    Begyűjtött 102 köszönetet
    64 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: mysql gyorsra tervezés

    Röviden: NEM

    Hosszan: cache-re önmagában az ember nem épít, de számol vele...

    Idézet Imot eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azert az alapfelvetes az ervenyes: cachelessel el lehet fedni a csintalankodo szerveroldal hibait.




  5. #15
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-11-28
    Hozzászólás
    241
    Begyűjtött 21 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: mysql gyorsra tervezés

    Hat pedig ha most jonne egy oldal tulajdonos, hogy a weboldalanak bizonyos lapjai nagyon lassan toltodnek be, vagy meg rosszabb itt-ott 500 Server Errort dobnak es nincs ra lehetoseg hogy 1 napig debuggoljuk a hiba okat mert a kiszolgalasnak mukodnie kell es nem megengedheto, hogy a felhasznalo hibakat kapjon akkor bizony az egyik legjobb megoldas (persze amelett hogy uzembe helyezunk meg X szamu szervert load balancer moge - ami nem nehez belatni nem koltseghatekony megoldas) az, hogy egy megfeleloen beallitott cachet huzunk az oldal ele ami ezeket a hibakat elfedi amig nincs kijavitva a hiba valodi oka. Nyilvanvaloan hosszu tavon nem megoldas, de cachel el lehet fedni a rakoncatlankodo backend hibait. Ez volt az alap kinyilatkoztatas es meg mindig nem gyoztetek meg rola, hogy nincs igazam.
    Miert olyan nehez ezt belatni? Vagy ha van valami ervetek, hogy miert nem mukodik ez a megoldas akkor kivele! (mondjuk en tudom, hogy mukodik mert mar csinaltam es bevallt - pont a fent leirt scenario es termeszetesen kesobb ki lett javitva a hiba valodi oka is. Kemeny 3 honapon belul! De addig az oldal mukodott.)

    Idézet viacomkft eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Röviden: NEM

    Hosszan: cache-re önmagában az ember nem épít, de számol vele...




  6. #16
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-12-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    697
    Begyűjtött 102 köszönetet
    64 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: mysql gyorsra tervezés

    Szia!

    Ha jól értettem arról volt szó, hogy az oldal egyedi tervezésű lesz. Fontos dolog a jövő idő, hiszen ebben az esetben
    bizony a programozó dolga az, hogy korrekten tervezze meg az oldalt. Ha az oldal működik, akkor gyors megoldásnak
    használható a varnish cache, ha megfelelően állítod be, de továbbra sem megoldás, azaz át kell nézni a kódót
    a teljesítményzabáló tényezők után! Részemről tehát ha egy indokolatlanul nagy terhelést okozó oldal esetében
    kell a cache-t fabrikálni, az nem más, mint egyszerű tüneti kezelés és nem megoldás!

    Idézet Imot eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hat pedig ha most jonne egy oldal tulajdonos, hogy a weboldalanak bizonyos lapjai nagyon lassan toltodnek be, vagy meg rosszabb itt-ott 500 Server Errort dobnak es nincs ra lehetoseg hogy 1 napig debuggoljuk a hiba okat mert a kiszolgalasnak mukodnie kell es nem megengedheto...




  7. #17
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-11-28
    Hozzászólás
    241
    Begyűjtött 21 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: mysql gyorsra tervezés

    Igazad van, a topicindito tenyleg az elore tervezesrol szol es azt nem valtja fel semmi. Nagyon felresiklott ez a tema, egy apro megjegyzesen amit inkabb csak erdekessegnek szantam.

    Idézet viacomkft eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szia!

    Ha jól értettem arról volt szó, hogy az oldal egyedi tervezésű lesz. Fontos dolog a jövő idő, hiszen ebben az esetben
    bizony a programozó dolga az, hogy korrekten tervezze meg az oldalt. Ha az oldal működik, akkor gyors megoldásnak
    használható a varnish cache, ha megfelelően állítod be, de továbbra sem megoldás, azaz át kell nézni a kódót
    a teljesítményzabáló tényezők után! Részemről tehát ha egy indokolatlanul nagy terhelést okozó oldal esetében
    kell a cache-t fabrikálni, az nem más, mint egyszerű tüneti kezelés és nem megoldás!




  8. #18
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: mysql gyorsra tervezés

    Van egy bejegyzés a tudásbázisunkban, ami hasznos lehet számodra: Mysql optimalizls s honlap gyorsts .: DomainFlotta Tudsbzis



  9. #19
    Bölcs lauda logója
    Csatlakozott
    09-02-24
    Hely
    Salgótarján
    Hozzászólás
    505
    Begyűjtött 12 köszönetet
    9 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: mysql gyorsra tervezés

    Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Amit én tervezek nem lesz egy hasznaltuto.hu jellegű oldal, 10E fős lakosság hirdethet majd ott, szerintem hirdetés sem lesz több ennél. Ahogy kivettem a válaszaitokból 1000 nem is olyan sok adat így 1 táblába fogok mindent tenni. Indexet majd oda teszek ami alapján a lekérdezések lesznek. A kesselést nem tudom hogy kell megvalósítani. A php-ben van ilyen lehetőség, hogy mit cache-eljen a szerver vagy ezt a szerveren lehet beállítani ?



Oldal: 2 / 2 ElsőElső 12

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •