Nyilvánvaló, hogy létezik egy "ja, úgyse tudod megcsinálni / ásd el magad, ne kezdj bele / másnak sem sikerült" tendencia a fórumon, erről a beszélgetést úgy gondolom, érdemesebb átvinni egy külön topikba, mert már szinte mindenhol szerepelt és minden topikban kikívánkozott, hogy erről essen szó.
Nemrég megkerestek egy magyar közösségi portál fejlesztése kapcsán. Az első kérdésem az volt, hogy miben más mint a Facebook. Engem egy futó beszélgetéssel nem lehet meggyőzni és eleve szkeptikusan állok hozzá az ilyen dolgokhoz, de az imponált, hogy az ötletre egy 6-7 fős csapat van állítva marketingessel, designerrel, minden. Ennyi energiabefektetéssel, odaadással igenis lehet valami nagyot csinálni. Állítólag van is 200 tesztelő, aki bármelyik pillanatban otthagyná a facebookot az új rendszerért. Tizenöt évvel ezelőtt, a myspace korában ha valakinek azt mondtad, hogy a myspace szar, a facebook a jövő, és pár éven belül több milliárd tagja lesz, szerinted mit szólt volna?
Hasonlóképp. A napokban indítottunk útjára egy hírportált. Mi a francnak hírportál, amikor van 10 másik Magyarországon? Mi értelme lenne ilyenre vállalkozni egy olyan országban, ahol nincs jogbiztonság és a sajtószabadság is korlátozott? A válaszom az, hogy akármilyen vállalkozásba is kezd bárki - és most általánosítok a fórumtagok ötleteléseire - ha valaki meglát valamiben potenciált és képes olyan hozzáadott értéket kreálni, amitől az más, jobb, vagy különböző lesz mint a többi - már megéri új vállalkozásba kezdeni. A fórumról, 6 megyével arrébb egy ismeretlen nem fog rájönni, hogy milyen kép van a fejedben arról az üzletről, amiben szenvedélyesen hiszel.
Szerintem kellő odaadással, energiabefektetéssel, alázattal és persze kreativitással nagyon nagyon sok vállalkozást megéri csinálni - akár nagyobb konkurencia mellett.
Indítom a vitát.
Könyvjelzők