Oldal: 4 / 6 ElsőElső ... 23456 UtolsóUtolsó
Eredmény: 31 - 40 (52) összesen

Téma: Hogyan lehet niche piacot találni?

  1. #31
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan lehet niche piacot találni?

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De hogy lehet valakit leírt szöveges tartalommal megtanítani arra, hogy hogyan is kell kerékpározni? Nektek ez már sikerült? Mármint távoktatásban megtanítani?
    Nyilván a többséget nem lehet. Vannak kivételek persze, de a többség nem lesz rá képes. És ez a jó!
    Mert erre Ő is rá fog jönni.

    Olvassa a cikkeidet, megveszi a könyved a videód, az anyagaid és arra jön rá, hogy ez magától nem fog menni. De azt is tudni fogja, hogy te vagy a téma szakértője. Tőled akarja megtanulni. Ilyenkor jön a csoportos workshop vagy a személyes coaching. A pénztárcája dönti el, hogyan akarja.

    Nagyjából ez a forgatókönyv minden piacon. Legyen az SEO, Bicikli, marketing, szövegírás, egészség stb

    Idézet akrstf eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az alap kérdés egyébként pont emiatt lehet "hibás", én inkább úgy tenném fel, "Milyen eszközökkel / logikával döntenétek el, hogy egy adott piacra érdemes-e belépni / egy adott piac niche" - és itt már onnan indulhatunk, hogy olyan témát találtál, ami mozgat, érdekel, megtanulnád, csak nem tudod hogy van-e benne akkora potenciál, hogy megtérüljön
    Én a kezd el csinálni és split tesztled a piacon módszerben hiszek.
    A lean módszertan nem véletlenül terjed el a startup világban.

    A statisztikáknak, teszteknek, számoknak már nem hittek a befektetők. Ha gyakorlatban működik, akkor jó, ha nem... akkor kuka. Vagy újra pozicionálás.


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  2. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    vidirita (2016-07-06)

  3. #32
    Bölcs vidirita logója
    Csatlakozott
    07-05-09
    Hely
    Equilibrium
    Hozzászólás
    1.673
    Begyűjtött 404 köszönetet
    277 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan lehet niche piacot találni?

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De hogy lehet valakit leírt szöveges tartalommal megtanítani arra, hogy hogyan is kell kerékpározni? Nektek ez már sikerült? Mármint távoktatásban megtanítani?
    Mert most itt egy nagyon hasonló dolgot próbáltok meg elmagyarázni, miközben - ahogy többen írjátok is - ehhez gyakorlat kell, saját tapasztalat, azaz ezt tankönyvből nem lehet megtanulni.

    De azért persze meg lehet próbálni ide leírni, elmagyarázni, de szerintem aki soha életében nem ült kerékpáron, az ezt elolvasva sem fogja tudni. Itt meg már lassan azt taglaljuk, hogy kell a Tour de France-ra benevezni
    pókerezni is meg lehet tanulni könyvből, sőt nyerő póker stratégiákat is, hogyan kell versenyt végigcsinálni, stb.
    A tour-on is olyan stratégia lett minden idők legjobb stratégiája, amit azóta is nyög az az iparág

    Biciklizni is meg lehet tanulni, és nemcsak könyv létezik tartalomként, hanem pl, videó is meg hanganyag.
    Igen, nagyon-nagyon sok mindent meg lehet tanítani információátadással, mert óriási az igény az információra. Finom dolgokat meg lehet személyesen, kiscsoportban, webináriumon, stb.

    A fiam pl. msot tanul úszni. Habzsolom az úszásról szóló szakmai anyagokat, oldalakat, könyveket, esettanulmányokat, bármilyen infót, és nyilván összeteszem a frissen szerzett információkat a 42 éves élettapasztalatommal is, meg egyéb infókkal (pl. étkezés).
    És pár hét után úgy értesz hozzá, mint kevesen, látod az uszodában, hogy kiből lesz valaki, és kiből nem. Meg hallod a beszélgetéseket, és tudod, hogy az a kislány, aki épp megfagyni készül a medence szélén, az komoly lemaradásban van a többiekhez képest, mert nincs rajta egy deka zsír sem, kék a szája, keze-lába, az anyja meg szénhidráttal tömi.

    Ezek olyan dolgok, hogy nem azt tanulod csak, amit épp tanulsz, hanem összeépíted magadban minden mással. És egyszercsak elkezdesz LÁTNI.
    Amiket infók nélkül nem láttál volna. Olyan infók nélkül, amiket könyvből olvastál.

    Írni is bárki meg tud tanulni.
    A kérdés mindig az, hogy akarja-e. Van-e belső motivációja. A tanulás alapköve ez. A motiváció.



  4. #33
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan lehet niche piacot találni?

    Domainflotta abban igazad van, hogy egy tartalomkészítő és egy megrendelő is más-más nézőpontokat vesz figyelembe, ezeket kell valahogy közelíteni. A szövegírók többsége állandó megbízót keres, míg a vállalkozók meg kész megoldásokat keresnek. Előbbi abban érdekelt, hogy rendszeres munkával futtasson fel egy oldalt, míg egy vállalkozó már kész oldalt szeretne venni. Ehhez a szövegírók részéről tőke kell, s itt jön a képbe az, hogy meg kell találni azt a piacot, ahol a felfuttatott oldalt eladhatja.

    Abban viszont nem értünk egyet, hogy milyen árazással kell dolgoznia egy szövegírónak. Pontosan tisztában vagyok az árakkal, s van egy olyan írói réteg, akik Velvetes és más meglévő cikkeket írnak át, lásd női cikkek, utazás, gumicsere, egészséges életmód, stb. témakörök, itt az árazás 0,3 Ft-tól kezdődik.
    A következő szint az, ahol már angol cikkek alapján megy a cikkírás, ez 1 Ft/karakter árral már egész jó megélhetést ad az írónak.
    A legfelső szint szerintem meg az, ahol már szakértő az író, aki tud magyarul írni a domain regisztrációról, a halak nemi életéről, bármiről. Efelett is lehet egy szint, ahol valaki ezt a tevékenységet angol források alapján csinálja, ilyen íróról nagyon keveset tudok.

    A problémák a magyar piaccal az utolsó szintnél kezdődnek, én is számos megkeresést kaptam mind KKV-ktől, mind SEO-soktól, akik elvárnák, hogy a SEO-s részre elköltött 100 ezer forint mellett a tartalomkészítés kijöjjön 5000 forintból. Nagyon sokan még nem értették meg Magyarországon, hogy a tartalomkészítésre legalább annyit el kell költeni, mint SEO-ra vagy még többet. Persze nem a milliomodik utazási portálról beszélek, de mondjuk hogyan lehet úgy szakértői szolgáltatást kínálni, hogy a tartalom nem ezt mutatja?

    Az IT-nél maradva, ha elveszett adatokat állítasz vissza, mint a Kürt Zrt., akkor nem lehet Velvetes cikkeket újraíratni 0,3 Ft-ért, ahol a csúnya hekkerekkel riogatnak, mint a TV2-ben, hanem olyan író kell, aki ismeri a hardverek felépítését mikroelektronikai szinten, közel naprakész ismeretei vannak adatvisszaállításban vagy frissíti a tudását, ha külföldi szakirodalmat olvas. Na az ilyen emberek például informatikus- vagy hardvermérnökök, kenik-vágják a szakmai anyagot és a szakmai angolt, s közülük kellene olyan, aki írni is tud. Könnyen belátható, hogy milyen árazással mennek az ilyen cikkek.

    Én értem, hogy a magyar KKV-k többsége még ott van leragadva, hogy legyen weboldala és végre legyen rajta egyedi szöveg, de majd lassan eljön az is, amikor felismerik, hogy a szakértő szolgáltatásokhoz szakértő írók kellenek, ami viszont bődületes összegeket emészt fel. Ráadásul ezeket az írókat el kell csábítani a külföldi megbízóktól, akik szintén hülyék lennének elengedni a jól bevált íróikat.

    A Fiver, Freelancer, Odesk és társai használhatatlanok ilyen tekintetben, mert a bangladesi, indiai, pakisztáni írók nem megbízhatóak. Az egy dolog, hogy ha éjjel-nappal nem ellenőrzöd őket, gyorsan átvernek, s nagyon agyafúrt módokon, hogy sokszor későn veszed észre, de a szaktudásuk is nulla, elavult technológiát és tudást használnak. Ráadásul a gondolkodásmódjuk és kultúrájuk is teljesen más, ami nagyon átjön a még az IT cikkeken is. Nem szép a stílusuk, ráadásul elég esélytelen, hogy szakértő írót találsz tőlük, hiszen a hozzáértők már rég elköltöztek a Szilícium-völgybe vagy Ausztráliába.

    Az a jó, hogy most akkora a kereslet a tartalomra, hogy meg tud élni egymás mellett az olcsón, tömegesen író vállalkozó és a szakértői író is. Ráadásul, köszönhetően a KATA-nak, sohasem volt még ilyen olcsó és egyszerű tartalmat készíteni, legalább is kezdőbb szinten.



  5. #34
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan lehet niche piacot találni?

    Idézet Vittore1982 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Domainflotta abban igazad van, hogy egy tartalomkészítő és egy megrendelő is más-más nézőpontokat vesz figyelembe, ezeket kell valahogy közelíteni. A szövegírók többsége állandó megbízót keres, míg a vállalkozók meg kész megoldásokat keresnek. Előbbi abban érdekelt, hogy rendszeres munkával futtasson fel egy oldalt, míg egy vállalkozó már kész oldalt szeretne venni. Ehhez a szövegírók részéről tőke kell, s itt jön a képbe az, hogy meg kell találni azt a piacot, ahol a felfuttatott oldalt eladhatja.

    Abban viszont nem értünk egyet, hogy milyen árazással kell dolgoznia egy szövegírónak. Pontosan tisztában vagyok az árakkal, s van egy olyan írói réteg, akik Velvetes és más meglévő cikkeket írnak át, lásd női cikkek, utazás, gumicsere, egészséges életmód, stb. témakörök, itt az árazás 0,3 Ft-tól kezdődik.
    A következő szint az, ahol már angol cikkek alapján megy a cikkírás, ez 1 Ft/karakter árral már egész jó megélhetést ad az írónak.
    A legfelső szint szerintem meg az, ahol már szakértő az író, aki tud magyarul írni a domain regisztrációról, a halak nemi életéről, bármiről. Efelett is lehet egy szint, ahol valaki ezt a tevékenységet angol források alapján csinálja, ilyen íróról nagyon keveset tudok.

    A problémák a magyar piaccal az utolsó szintnél kezdődnek, én is számos megkeresést kaptam mind KKV-ktől, mind SEO-soktól, akik elvárnák, hogy a SEO-s részre elköltött 100 ezer forint mellett a tartalomkészítés kijöjjön 5000 forintból. Nagyon sokan még nem értették meg Magyarországon, hogy a tartalomkészítésre legalább annyit el kell költeni, mint SEO-ra vagy még többet. Persze nem a milliomodik utazási portálról beszélek, de mondjuk hogyan lehet úgy szakértői szolgáltatást kínálni, hogy a tartalom nem ezt mutatja?

    Az IT-nél maradva, ha elveszett adatokat állítasz vissza, mint a Kürt Zrt., akkor nem lehet Velvetes cikkeket újraíratni 0,3 Ft-ért, ahol a csúnya hekkerekkel riogatnak, mint a TV2-ben, hanem olyan író kell, aki ismeri a hardverek felépítését mikroelektronikai szinten, közel naprakész ismeretei vannak adatvisszaállításban vagy frissíti a tudását, ha külföldi szakirodalmat olvas. Na az ilyen emberek például informatikus- vagy hardvermérnökök, kenik-vágják a szakmai anyagot és a szakmai angolt, s közülük kellene olyan, aki írni is tud. Könnyen belátható, hogy milyen árazással mennek az ilyen cikkek.

    Én értem, hogy a magyar KKV-k többsége még ott van leragadva, hogy legyen weboldala és végre legyen rajta egyedi szöveg, de majd lassan eljön az is, amikor felismerik, hogy a szakértő szolgáltatásokhoz szakértő írók kellenek, ami viszont bődületes összegeket emészt fel. Ráadásul ezeket az írókat el kell csábítani a külföldi megbízóktól, akik szintén hülyék lennének elengedni a jól bevált íróikat.

    A Fiver, Freelancer, Odesk és társai használhatatlanok ilyen tekintetben, mert a bangladesi, indiai, pakisztáni írók nem megbízhatóak. Az egy dolog, hogy ha éjjel-nappal nem ellenőrzöd őket, gyorsan átvernek, s nagyon agyafúrt módokon, hogy sokszor későn veszed észre, de a szaktudásuk is nulla, elavult technológiát és tudást használnak. Ráadásul a gondolkodásmódjuk és kultúrájuk is teljesen más, ami nagyon átjön a még az IT cikkeken is. Nem szép a stílusuk, ráadásul elég esélytelen, hogy szakértő írót találsz tőlük, hiszen a hozzáértők már rég elköltöztek a Szilícium-völgybe vagy Ausztráliába.

    Az a jó, hogy most akkora a kereslet a tartalomra, hogy meg tud élni egymás mellett az olcsón, tömegesen író vállalkozó és a szakértői író is. Ráadásul, köszönhetően a KATA-nak, sohasem volt még ilyen olcsó és egyszerű tartalmat készíteni, legalább is kezdőbb szinten.
    Látod, ott van benned az optimizmus

    Pont ugyan azt látod, amit én. A vállalkozónak kész megoldás kell.
    Nekem sem azért kell tartalom, mert imádom nézegetni és kitenni a falra. A tartalom egy eszköz. Valamiért mégsem térült meg nekem. Ezért ástam bele magam és csináltam meg az uzletiblog.hu oldalt.

    Mert ha nekem az kell, hogy a tartalom írás megtérüljön, akkor más vállalkozónak is az kell.



  6. #35
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-04-28
    Hozzászólás
    1.115
    Begyűjtött 241 köszönetet
    176 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan lehet niche piacot találni?

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De hogy lehet valakit leírt szöveges tartalommal megtanítani arra, hogy hogyan is kell kerékpározni? Nektek ez már sikerült? Mármint távoktatásban megtanítani?
    Mert most itt egy nagyon hasonló dolgot próbáltok meg elmagyarázni, miközben - ahogy többen írjátok is - ehhez gyakorlat kell, saját tapasztalat, azaz ezt tankönyvből nem lehet megtanulni.

    De azért persze meg lehet próbálni ide leírni, elmagyarázni, de szerintem aki soha életében nem ült kerékpáron, az ezt elolvasva sem fogja tudni. Itt meg már lassan azt taglaljuk, hogy kell a Tour de France-ra benevezni
    Tudod erre szokták mondani, hogy aki nem tudja csinálni az tanítja.

    Bocs mindenkitől, de nem tudtam kihagyni



  7. The Following 3 Users Say Thank You to Sanyi For This Useful Post:

    Bolha09 (2016-07-06), DomainFlotta (2016-07-06), Freedom (2016-07-06)

  8. #36
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan lehet niche piacot találni?

    Idézet vidirita eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Írni is bárki meg tud tanulni.
    A kérdés mindig az, hogy akarja-e. Van-e belső motivációja. A tanulás alapköve ez. A motiváció.
    Motiváció.
    Kitartás.
    Szerencse.

    Ezt könyvből? Hagyjuk már
    Rizsát azt lehet. Tanítani is, meg tanulni is. De az előbb említett dolgokat? Legyintő smile nincs?



  9. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Chati (2016-07-06)

  10. #37
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-04-28
    Hozzászólás
    1.115
    Begyűjtött 241 köszönetet
    176 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan lehet niche piacot találni?

    jah:

    nagy motiváció
    óriási kitartás
    és bazinagy szerencse (csak ennyi)

    A legjobb az ha az utolsó jön a leggyorsabban



  11. #38
    Bölcs vidirita logója
    Csatlakozott
    07-05-09
    Hely
    Equilibrium
    Hozzászólás
    1.673
    Begyűjtött 404 köszönetet
    277 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan lehet niche piacot találni?

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Motiváció.
    Kitartás.
    Szerencse.

    Ezt könyvből? Hagyjuk már
    Rizsát azt lehet. Tanítani is, meg tanulni is. De az előbb említett dolgokat? Legyintő smile nincs?
    bocs, de fikázom én a te üzletedet meg alapelveidet?
    egy 350 fős iskola alapítványi fenntartója vagyok, bocsánat, hogy többet tudok véletlenül tanulásról, meg tanításról.
    nem kell nekem hinni, de el is lehet fordulni másik irányba, ha nem tetszik, amit mondok.
    én kérek elnézést...



  12. #39
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan lehet niche piacot találni?

    Idézet vidirita eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    bocs, de fikázom én a te üzletedet meg alapelveidet?
    egy 350 fős iskola alapítványi fenntartója vagyok, bocsánat, hogy többet tudok véletlenül tanulásról, meg tanításról.
    nem kell nekem hinni, de el is lehet fordulni másik irányba, ha nem tetszik, amit mondok.
    én kérek elnézést...
    Nem rád értettem, ha félreérthető voltam, mea cupla!

    Általában, csak úgy. Jön valaki, akiben sem kitartás, sem motiváció nincs... nincs az az isten, aki felrázná vagy kibillentené a fene pesszimista hangulatból. Annak hiába nyomjuk a rizsát, hiába adsz alá mindent, ha nem megy, azt nem kell erőltetni.
    Így értettem. Szóval még egyszer bocs, nem rád, vagy a munkátokra értettem.



  13. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    vidirita (2016-07-06)

  14. #40
    Bölcs vidirita logója
    Csatlakozott
    07-05-09
    Hely
    Equilibrium
    Hozzászólás
    1.673
    Begyűjtött 404 köszönetet
    277 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan lehet niche piacot találni?

    Idézet Freedom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem rád értettem, ha félreérthető voltam, mea cupla!

    Általában, csak úgy. Jön valaki, akiben sem kitartás, sem motiváció nincs... nincs az az isten, aki felrázná vagy kibillentené a fene pesszimista hangulatból. Annak hiába nyomjuk a rizsát, hiába adsz alá mindent, ha nem megy, azt nem kell erőltetni.
    Így értettem. Szóval még egyszer bocs, nem rád, vagy a munkátokra értettem.
    csak azért vettem magamra, mert nekem válaszoltál.
    fátylat rá!



Oldal: 4 / 6 ElsőElső ... 23456 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •