Nyilván, ha már személyesen találkozunk az ügyféljelölttel, véletlenül vagy szándékosan, akkor a névjegykártya alap, és még ma is nagyon elterjedt a használata. Érdemes rátenni a weboldal címét, esetleg a fb oldal címét.
Az utóbbi hónapokban számtalanszor volt olyan, hogy neten találtam az illetőt, emaileztünk, üzleteltünk, szerződtünk - neten - majd mikor egyszercsak találkoztunk már mindezek után, akkor a kezembe nyomta a névjegyét. Én meg ilyenkor mindig csak lesek, hogy "hát de már tudom, hogy ki vagy, el van mentve az email címed, sőt, anyád nevét is tudom, mert a szerződésen az is rajta van..."
Gondolom ez egy berögzült valami.
Én legutóbb névjegy formában pár évvel ezelőtt kuponokat osztogattam. Elvették automatikusan, rápillantottak, és meglepődtek, hogy jéééé, ez nem névjegy, hanem kupon? (ezt a már meglévő ügyfelek kapták).
Továbbra is azt mondom, hogy weboldalkészítést NEM, de más dolgokkal meg lehet próbálkozni, hogy offline hirdetjük.
Most megint kezdenek terjedni az igényesebb kivitelű reklámújságok is. Ha helyileg elég jól behatárolható körben mozog a vállalkozás, ezek bizony jól jöhetnek.
Halkan jegyzem meg: - Helyi szinten FB csoport visz mindent (na jó, nem mindent, de a piac 40-50%-ot lefedi helyi szinten). Próbáljátok, használjátok, sőt, akár legyetek ti a helyi FB csoport üzemeltetői. Nem viccelek, ragadjátok meg most a lehetőséget, mert ilyen csak egyszer van egy ember életében.
Több helyi fb csoport üzemeltetője is személyes ismerősöm (nem netes ), és mindenhova felvettek, hála az égnek . A bunkó szomszédokon és a kóbor kutyákon kívül másról nem nagyon esik szó, és olyan a hangnem, hogy hányinger.
A cserebere és adokveszek csoportokban meg valami siralom, hogy milyen cuccokat adnak-vesznek, leginkább a nők. A pasik csak telefont maximum.
Ha bekerül egy-egy reklám, tényleg valami értelmes, de nem nők a célcsoport - pl. cserépkályha -, akkor nulla reakció, nulla érdeklődés, nulla elérés.
Egy ilyet moderálni a semmiért, nem biztos, hogy megéri.
Egy ügyfélnek 20 település ilyen helyi csoportjait néztük át és böngésztük heteken keresztül - kb. 100ezer ember -, és alig vártuk, hogy kiléphessünk, mikor kiderült, hogy onnan aztán biztosan nem lesz meg az infó. Ha az emberi butaság végbelébe akarunk lenézni, akkor ezek szuper lehetőségek hozzá.
Gömöry Kati marketingszakértő már nem is tudom, hány éve oktatja, hogy kellenek a csoportok, az ő ügyfelei még időben indultak el ezzel, nem egynek, nem kettőnek többtízezres csoportjai vannak. Azért mert a FB elkezdte a csoportok felé terelgetni az embereket, az nem jelenti azt, hogy minőségi kommunikációs platformok jönnek létre. Az a jó világ már szerintem elmúlt.
(bocsi, mindig csak károgok )
Helyi csoportot csak kamu userrel szabad létrehozni, mert tényleg csak a kicsinyes marakodás megy benne, a fenének sem hiányzik, hogy az ember házához jöjjenek anyázni. Viszont az én szemember egy helyi csoport hatalmas erő, ha sokan vannak benne. Egyrészt szuper célzottan lehet benne hirdetni, vagy ajánlatot adni, másrészt már képes a véleményformálásra. Ha ügyesen csinálják, akkor a résztvevők észre sem veszik a nyomást.
A apróhirdetés csoportok meg tényleg az anyukák által kínált huszadszor használt gyerekcipőkre jók Mindig mosolygok, amikor 1000 Ft-ért akarnak gyerekruhát eladni, miközben a Kikben meg a Pepcoban 490 Ft-ért vettem a gyereknek a ruhákat. De egy 4 éves gyereknek is simán lehet pólót venni 1500-ért, meg farmert 2500-ért.
vidirita (2018-05-13)
No problem. Helyén kell kezelni a dolgokat, és úgy könnyebb megérteni miért kell ez nekünk. Felhasználói szempontból 3 FB csoportlakóból 2 felhasználó semmit nem használ, csak is kizárólag Facebook-ot és Youtube-t. Én nem a Face-t istenítem, vagy pocskondiázom (véleményem úgysem érdekel senkit sem), hanem használom. Kihasználom.
Kihasználom azt, hogy 1M embernek nincs más felülete, csak a Face+Youtube páros.
Ezt kell megérteni, erre kell odafigyelni. De (kopp-kopp) pár tucat emberen kívül úgysem így gondolkodik a többség, és azt remélem, hogy továbbra is átaludja a vállalkozói szakma többsége a soical hálót. Csupán azért írtam azt, amit írtam, hogy ti ne tegyétek (már és amennyiben több megrendelőt szeretne valaki). "A látogatói forrásnak meg nincs szaga." (A Face látogatók ugyanúgy MNB által kibocsátott érvényes fizetőeszközzel rendelkeznek, mint más forrásból érkező látogatónak)
A többiben igazad van, de szerintem meg kell találni a kompromisszumot.
vidirita (2018-05-13)
Ez már 1 éve nem így megy. Nem csak user hozhat létre csoportokat, hanem FB oldal is.
Ha FB oldaladdal hozol létre csoportot, akkor az oldalad-neve az adminisztrátor, így a te user neved rejtve marad.
Úgy vettem észre (legalább is én ezt csinálom) akkor megy jól egy csoport, ha az admint nem venni észre. Hagyni kell, hogy a csoport önálló életet éljen, én személy szerint pl. csak "védem" a csoporttagokat a trolloktól és spamelktől, de nem folyok bele, mit tesznek vagy nem tesznek a csoportban a normális tagok. Előzetes jóváhagyással működnek a csoportjaim, mindent bejegyzést egyesével kézzel hagyok jóvá. A spam-troll próbálkozókat kitiltom, de ezt leszámítva bármely normális bejegyzést jóváhagyok. Úgy veszem észre, imádják ezt a tagok is, mert tényleg béke van. Pedig 100E csoportot is kezelek.
Na mindegy, ezt csak úgy megírtam. De mindenki úgy csinálja, ahogy akarja.
vidirita (2018-05-13)
Könyvjelzők