Nem, senki nem mondta, hogy egy vízvezetékszerelőnek facebookoznia kell. Pontosabban senki nem mondta, hogy onnan kell ügyfeleket szereznie. Ez egy nagy tévedés, és tudom, mindenféle lókupec, más pénzével szórakozó "social média szakértő" azt üvöltözi, hogy legyen Facebookod, Twittered, Instád, blogoljál, hírlevelezzél mert akkor vagy valaki... Konverzióról meg távolról sem hallottak.
Tévedés, nem a lájkszám számít, hanem a rajongók összetétele, elkötelezettsége. Nem úgy működik az algoritmus, hogy ha van 25 ezer rajongód, akkor sikeres lehetsz, ha nincs akkor nem. Ha kiteszel egy posztot, először néhány %-nak mutatja meg a Facebook. Aztán később újabb pár %-nak, attól függően, hogy az előző kisebb mintában mekkora sikere volt a posztnak. És akkor matekóra: mikor nagyobb az esélye, hogy elkötelezett, "valódi" rajongók elé kerül a poszt, akik lájkolni, osztani, kattintani fogják? Ha 5000 összekukázott, irreleváns rajongóból kiválasztunk 500-at, vagy ha 1000 elkötelezett, hűséges rajongóból választunk 100-at?
Ha könnyen célozható vállalkozásnak csinálsz Facebookot, az eszetlen lájk-duzzasztással szivatod meg magad a legjobban. Mert az irreleváns lájkolókért nemhogy még fizetsz is, de később még ellened is dolgoznak azzal, hogy "foglalják a helyet" a jól konvertálók elől (olyanok elé kerül a fb-poszt, akiket nem érdekel > lehúzzák a reachet > nem jut el a poszt olyanokhoz sem, akiket érdekelne).
Célzás, szűrés, ez a lényeg: a minél minőségibb rajongótábor elérése, nem a minél nagyobb... (Ha lehetne kérni funkciót a Fb-tól, én azt kérném, hogy a "gyenge" rajongókat le lehessen iratkoztatni az oldalról. Tehát nemhogy lájkot nem vásárolnék találomra, hanem fognám és a soha nem konvertálókat kirúgdosnám, hogy ne rontsák az összetételt.)
Könyvjelzők