Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (13) összesen

Téma: Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

  1. #1
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

    A Hogyan írj hatásos árajánlatot? téma után, úgy gondoltam, egy legalább annyira fontos témát szeretnék kivesézni, szintén saját példákon keresztül, és saját tapasztalat alapján.

    Miért fontos, hogy ajánlást kérj korábbi megrendelőidtől?

    Gondolj csak bele, kitől rendelnél szívesebben, akit ajánlanak neked, vagy akit nem? Én kötelezővé tenném minden webáruházban nem csak a nagy aukciós portáloknál, ahol ez, bár nem tudatosan erre használják, de kiválóan működik. (pozitív/negatív visszajelzés, kis szöveggel) Ha tehát valamit ajánlanak, sokkal olajozottabban fog menni a vásárlás.

    Bármilyen meglepő, sajnálatos módon a vevők, még akkor sem fognak utánad rohangálni, ha a terméked kiváló, és maximálisan meg vannak vele elégedve. (Bezzeg ha nincsenek megelégedve). De hát az ember sajnos ilyen. Meg merem kockáztatni, hogy 10 webáruházból 9 nem kér véleményt, miután leszállították a terméket, de efelől Zajdó Csaba barátomat meg fogom kérdezni, nagyon érdekes statisztikákkal rendelkezik a webáruházakról.

    Tehát, ha Mohamed nem megy a hegyhez... akkor mi megyünk a vevők után, és megkérjük, hogy legyen már olyan drága, és mondjon pár szót a termékünkről. És itt jön a trükk!

    Sokan azt gondolják, hogy ha kiküldenek egy űrlapot, esetleg egy emailt, hogy töltsék ki, válaszoljanak, és írjanak egy néhány mondatos ajánlót rólad, vagy a szolgáltatásodról, termékedről, akkor azonnal fejvesztve fogják írni az ajánlót. Sajnos ki kell ábrándítsalak, mert ez a legritkább esetben történik így. Illetve történhet, de erre a bejegyzés végén térek ki.

    Mi tehát a megoldás? A szolgáltatás teljesítése/termék átadása után néhány nappal hívd fel telefonon (!) és kérdezd meg, a következőket: Hogy tetszik neki a termék amit tőled vett, hogyan tudja használni, mennyire van megelégedve vele, stb. Hagyd mesélni, imádni fogja.
    TIPP! Olyan dolgokra kérdezz rá, amiket látni szeretnél az ajánlóban. Azért néhány nappal a teljesítés után és nem néhány héttel, hónappal később hívd, mert elképzelhető, hogy akkor már nem fog emlékezni rád. Praktikussági szempontból pedig néhány nap alatt nem valószínű, hogy előjönnek az esetleges hibák, és még át van szellemülve az új termék varázsától. Emlékezz csak vissza, milyen klassz érzés volt, amikor megvetted az első mobiltelefonodat, vagy MP3 lejátszódat.

    Miért telefonon kérdezd mindezeket, miért nem jó az email, vagy az űrlap?
    A telefonra azonnal reagál, és azonnal mond valamit, amit te szorgosan jegyzetelj, vagy vedd fel a beszélgetést, és a mondandód után kérdezd meg, hogy ha összeírod ezeket, amiket elmondott, szívesen jóváhagyná-e emailen keresztül, hogy aztán te felhasználhasd a későbbiekben ajánlásként.

    Ezután fogd a virtuális pennád, és írd meg emailen az ajánlót. Ennél szebb nincs is. Hiszen gyakorlatilag úgy alakítod, ahogy szeretnéd. Aztán elküldöd neki, hogy hagyja jóvá, és utána szabad a pálya, mivel beleegyezését adta, szabadon felhasználhatod az ajánlóját. Ha megvan az ajánló, akkor honlapra, árajánlatba feltétlen rakd be.

    Ha attól félsz, hogy nem fognak neked ajánlást adni, esetleg nem vagy benne biztos, hogy jókat fognak mondani ne csüggedj, tégy egy próbát. A megrendelőd megtisztelve fogja magát érezni, hogy kikéred a véleményét.

    Hogyan érheted el azt, hogy önszántából és rögtön írjon egy ajánlót a termékedről/szolgáltatásodról, ne kelljen neked ezzel vesződni?

    A válasz rendkívül egyszerű. Sok olyan ember van, aki bár pozitívan vélekedik a termékeidről, ennek nem ad hangot. A telefonálós megoldás az esetek 99%-nál működik, mert nagyon közvetlen. Viszont aki ezt nem tudja megoldani, mert óriási a vevőbázisa, napi több száz, esetleg több ezer rendelést kell teljesítsen, az automatizálhatja az ajánlók kérését. Adj valami pluszt akkor, ha ír neked egy kézzel fogható pozitív ajánlót! Bevállalósabbaknak: Akkor is adj, ha negatív kritikája van, legközelebb igyekszel jobban kielégíteni az igényeit. Hidd el nem fogja szó nélkül hagyni.

    És végül, talán a legfontosabb:

    Milyen ajánlást kérj?
    Az ajánlásod legyen olyan, ami rávilágít problémás dolgokra, amik a látogató fejében felmerülhetnek. Webáruház esetén a vevő fejében kérdésként felmerülhet: Vajon, tényleg másnapra kiszállítják? Az egyik ajánlóban pedig legyen benne: "... és már a rendelést követő nap itt volt..." Vagy ha utazási iroda vagy: Vajon milyen rejtett költségek, illetékek vannak még? Ajánlóban: "...rejtett költség pedig valóban nem volt, annyit fizettünk, amennyit az online rendelés során látható volt..."

    Előzd meg a hibákat. Ha pedig nem tudod, mik ezek, végezz piackutatást, kérdezd meg a vevőidet, mik voltak azok a dolgok, amik miatt melletted döntöttek, és mik voltak azok, amiken gondolkozott, mielőtt vásárolt volna tőled. Miket tart fontosnak egy ilyen termék/szolgáltatás vásárlásakor? Hidd el megéri.

    TIPP2:
    A névjegykártyád hátoldalára, ha még üres, írd oda a legütősebb ajánlást amit valaha kaptál. Vagy azt az ajánlást, amire a legbüszkébb vagy.

    TIPP3:
    Ha folyamatosan gyűjtöd, akkor a honlapodon is folyamatosan frissítsd ezeket az ajánlásokat. Így látni fogják, az esetleges visszatérő ügyfelek, hogy nálad mindig van esemény, folyamatosan jönnek az ajánlások.

    Formaság, de fontos! Ha már időt és energiát nem sajnálva gyűjtöd az ajánlókat, akkor írd oda az ajánló teljes nevét, esetleg cégnévvel együtt. A látogatóknak fontos, hogy azt érezzék, ezek az ajánlók valódiak.

    Nem túl hiteles egy ilyen ajánló:

    "Nagyon jó volt minden, tényleg meg vagyunk elégedve" - T. Zs.

    Sokkal inkább hatásos egy ilyen:

    "Nagyon tetszett, amit csinált, fantasztikus volt. Nem klasszikus kártyatrükköket, hanem igazi modern, exkluzív bűvészetet láthattunk. Maximálisan meg vagyunk elégedve, köszönjük az élményt" - HVG - Rozsnyai Gábor"



    Bízom benne, hogy sokak számára hasznos volt a bejegyzés. Ha esetleg valamit kifelejtettem volna, nyugodtan írjátok le akár saját tapasztalataitokat is.

    Üdvözlettel,
    Marchello



  2. #2
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

    Tetszett az írás.
    Mondjuk a leírtak alapján én vagyok a kivétel, aki erősíti a szabályt:

    - Én nem szeretem, ha telefonon kérdezik a véleményemet egy termékről, szolgáltatásról. Igyekszem lerázni, és csak a legritkább esetekben mondok véleményt - akkor is szűkszavúan.
    - Ha mailben keresnek meg, és úgy kérnek véleményt, akkor viszont sokkal nagyobb az esélye, hogy leírom; és akor ráadásul ki is szoktam fejteni. Ha pedig kitöltős lapot kapok, ahol pipálgatni kell, azt meg szinte mindig kitöltöm.
    - Soha nem hiszem el egy honlapon, hogy amit odaírnak ajánlást az valós. Akár az Egyesült Államok elnöke és a római pápa is elláthatja kézjegyével, akkor sem tartom hitelesnek. Főként akkor nem, ha láthatóan nem az ember saját szavaival van írva, hanem egy erre megírt szöveg. Számomra hitelesebb a "Köszi, tetszett. Joe", mint a "Számunkra felejthetetlen élményt jelentett az Önök mesés szolgáltatása, mellyel..." Persze Joe meg bárki lehet, így annak meg azért nincs hitele a szememben. ... Talán ezért sem szoktam soha elolvasni az ilyen ajánlásokat a honlapokon.

    Tudom, fordítva vagyok összerakva.



  3. #3
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tetszett az írás.
    Mondjuk a leírtak alapján én vagyok a kivétel, aki erősíti a szabályt:

    - Én nem szeretem, ha telefonon kérdezik a véleményemet egy termékről, szolgáltatásról. Igyekszem lerázni, és csak a legritkább esetekben mondok véleményt - akkor is szűkszavúan.
    - Ha mailben keresnek meg, és úgy kérnek véleményt, akkor viszont sokkal nagyobb az esélye, hogy leírom; és akor ráadásul ki is szoktam fejteni. Ha pedig kitöltős lapot kapok, ahol pipálgatni kell, azt meg szinte mindig kitöltöm.
    - Soha nem hiszem el egy honlapon, hogy amit odaírnak ajánlást az valós. Akár az Egyesült Államok elnöke és a római pápa is elláthatja kézjegyével, akkor sem tartom hitelesnek. Főként akkor nem, ha láthatóan nem az ember saját szavaival van írva, hanem egy erre megírt szöveg. Számomra hitelesebb a "Köszi, tetszett. Joe", mint a "Számunkra felejthetetlen élményt jelentett az Önök mesés szolgáltatása, mellyel..." Persze Joe meg bárki lehet, így annak meg azért nincs hitele a szememben. ... Talán ezért sem szoktam soha elolvasni az ilyen ajánlásokat a honlapokon.

    Tudom, fordítva vagyok összerakva.
    No igen De azért örülök, hogy tetszett. Nekem a saját tapasztalatom az, hogy ha fellépések után felhívtam őket, le sem lehetett lőni a megrendelőt, annyit mesélt (főleg a hölgyek) ilyenkor sok mindenre fény tud derülni. Leggyakrabban elmesélik, hogy a közönségnek ez és az a trükk mennyire tetszett, és, hogy elmondom-e csak ezt az egy trükköt, annyira érdekli.

    Amióta pedig beírom az árajánlatokba az idézeteket, és a honlapra az ajánlókat, azóta láthatóan többen keresnek meg konkrét megrendelésekkel. Sőt, volt, amikor hivatkoztak is az egyik ajánlómra. Mondjuk én is gyakran elolvasom az ajánlókat, mert nehezen tudom elképzelni, hogy valaki konkrét nevével és cégével visszaéljenek, bár lehetnek rossz példák.

    Ja igen és szintén saját tapasztalat, hogy amikor emailben küldöm, hogy írj ajánlót, szinte senki nem válaszol. Aztán felhívom (gondolván, hogy talán nem tetszett neki az előadás) és kiderül, hogy igen megkapta de nem volt ideje válaszolni. Ez szintén célcsoportfüggő, mert a cégvezetőknek, akik általában megrendelik az előadásaimat ritkán van ideje erre, de ezt mástól is hallottam már, hogy a telefon sokkal jobban hatott.

    Üdv,
    Marchello


    Utoljára módosítva: Marchello által : 2010-04-06 09:16

  4. #4
    Törzsvendég Aromo13 logója
    Csatlakozott
    08-08-14
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    110
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

    Jó írás, összeszedett. Szerintem ezt az ajánláskérést nagyon sokféle oldal tudja hasznosítani.
    Én is jobbnak tartom a telefonos megkeresést, hiszen ott még mindig megállapodhatunk abban, hogy emailben átküldöm, ha véletlenül scs-t hívnám föl

    Szerintem azért lehet hiteles egy névvel és cégnévvel ellátott ajánlás, mert ott megvan az esély arra, hogy leellenőrizze a kedves leendő vevő. Persze 99% úgysem fogja, de a tény hogy megtehetné, megnyugtató.



  5. #5
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 522 köszönetet
    300 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

    Ha nem lennél bűvész, akkor még kereskedőnek is el mehetnél, de mivel saját magadat is el kell adnod, ezért kereskedő is vagy jó írás!



  6. #6
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

    Idézet Marchello eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nekem a saját tapasztalatom az, hogy ha fellépések után felhívtam őket, le sem lehetett lőni a megrendelőt, annyit mesélt (főleg a hölgyek) ilyenkor sok mindenre fény tud derülni.
    Persze, mondjuk a te szakterületed kicsit másabb. Ott még szerintem én is beszélgetnék. De múltkor a K&H hívott fel. Igaz, ott már előtte írtam nekik önszántamból javaslatokat, és így volt mit mondanom, de akkor is csak pár szóban mondtam el. A banki szektor nem olyan érdekes, mint a kukafedős trükköd.

    Idézet Marchello eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    és, hogy elmondom-e csak ezt az egy trükköt, annyira érdekli.
    Nem úszod meg, úgyis megtudom, hiába titkolod! Az idő nekem dolgozik, és egyszer mindenképpen kiszedem belőled.
    Egyébként (OFF) tegnap láttam:
    youtube.com/watch?v=hwVy_2eOfsE



  7. #7
    Chrome Ball Netallica logója
    Csatlakozott
    07-10-10
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    1.503
    Begyűjtött 44 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Soha nem hiszem el egy honlapon, hogy amit odaírnak ajánlást az valós. Akár az Egyesült Államok elnöke és a római pápa is elláthatja kézjegyével, akkor sem tartom hitelesnek.
    Ezért fontos, hogy névvel, sőt lehetőleg elérhetőséggel együtt legyenek az ajánlók. Tudom ezt nehéz elérni, de mi is a Webgalamb honlapján csak olyan ajánlót teszünk ki amihez a név mellett ott a cégnév, sőt a weboldal címe is. Így igazán hiteles, sőt akár ellenőrizhető is.

    S nem olyan nehéz így sem ajánlókat kapni, nekünk szerencsénk van vele mert a terméket először ki tudják próbálni és a megrendelő űrlapnál kérjük az ajánlót. Szóval ha jó a termék ( ) lehet gyűjteni, sőt 100 darabnál már befejeztem a kirakásukat, de gondolkodok, hogy csinálok egy aloldalt a többinek is.



  8. #8
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 522 köszönetet
    300 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

    Ezt mi is így csináljuk, csak weboldallal tesszük ki az ajánlásokat, az úgy sokkal hitelesebb, és nagyon szükséges a bizalmatlansági faktor ellen, ugyan úgy mint a telefon szám is. Én a határon túl elég nagy bizalmatlansági faktorral találkoztam, első körben elemzés, jóval alacsonyabb a vásárlási arány mint a már működő piacon. Ezek után telefonos megkeresése a megrendelőknek akik nem fizettek, itt kiderülnek a problémák, változtatás, telefonszám kiírása, vélemények kiírása és láss csodát két hónap alatt majdnem elértük a már működő piac konverziós számait. De ehhez idő és türelem kell és a piac és a szokások ismerete.



  9. #9
    pez
    pez nem elérhető
    Törzsvendég pez logója
    Csatlakozott
    10-02-03
    Hely
    Zalaegerszeg
    Hozzászólás
    131
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

    Nagyon jó írás, tartalmas, összeszedett. De ennek a telefonos módszernek van egy bizonyos kommunikációs igénye, ami nálad láthatólag megvan, de szerintem sok embernél nincs, pl. én is csak makognék, nem tudnám így eladni magam. Pár hete emailben kértem ilyen ajánlásokat egy-két megrendelőmtől, nekem válaszoltak.



  10. #10
    Timeline Manager Zool logója
    Csatlakozott
    07-11-28
    Hely
    Kiskunhalas
    Hozzászólás
    457
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Hogyan kérj ajánlást régi vevőidtől?

    - Én mailben kérek ajánlást.
    - Nem mindenki válaszol.
    - Rövidített neveket írok csak ki. (személyiségi jogok)
    - Nem írtam még saját magamnak ajánlót.
    - Volt már megrendelőm, aki a visszajelzések miatt választott engem.



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •