Néhány tipp, hogy hogyan és miért érdemes együttműködési értékesítéssel foglalkozni.

Ja még valami – őszintén leírok néhány dolgot, ha valakit zavar vagy felháborít, előre elnézést kérek.

Miért éri meg partnerprogramot indítani?

Először is azért, mert ez egy nagyon jó módszer, hogy nyilvánosan reklámozd a terméked
Beírsz egy hozzászólást egy fórumba, és a termékedet kezded reklámozni, rögtön beszólnak, megharagszanak, kitiltanak stb. Azonban ha egy partnerprogram ajánlatot teszel, vagyis pénzt ajánlasz, akkor még örülnek is és teljesen természetes, hogy megadod a linket is, hogy milyen termékről van szó – kitetted a linked, látogatók jönnek, és vásárlók is a fórum olvasói közül – ráadásul tényleg akad pár ember, aki beregisztrál a partnerprogramodba és ő is látogatókat illetve vevőket fog majd hozni. És nem utolsó sorban időt és energiát takaríthatsz meg azzal, hogy mások erőforrásait tudod használni (mások sok idővel, energiával és pénzzel felépített ügyfeleihez/weboldal látogatóihoz jut el az ajánlatod egy kis jutalékért cserében)

Partnerprogram, milyen és hogyan?

Sokan előre elkészítenek egy partnerprogram ajánlatot és azt próbálják minden partnerre ráerőszakolni. Ezzel az a gond, hogy a partnertől kellene függjön, hogy hogyan tudná hatékonyan értékesíteni a termékedet, te ezt előre nem tudhatod.

Tippek:
Valakinek nagy releváns e-mail címlistája van és rendszeresen kommunikál is velük– ez esetben JV marketing a javasolt (dióhéjban: ő küld ki egy levél sorozatot, amelyikben téged és a termékedet ajánld nekik – azért hatékony mert őbenne már bíznak, te egy idegen lennel...)

Olyan weboldalakat, fórumokat, blogokat keresni, ahol az általad forgalmazott termék a téma...
Itt egy PR kampányt érdemes lenyomni (blogposzt vagy pr cikk jelenik meg a termékről, vagy egy rekláminterjú veled)
Bátrabbaknak . Fórum topikot nyitni és nem reklámozni, hanem témaként feldobni a terméket – az se gond ha szapulni is fogják, a lényeg, h a terméked legyen a téma

Referrer link
Kitesz a partner egy linket a weboldalára és sütikkel megjegyezni a kattintással átjött látogatókat majd mérni a későbbi vevőket... sokan ezt teszik majd panaszkodnak, hogy nem éri meg az adott partnerpogrammal foglalkozni mert nincs konverzió – és így is van, egy partnerprogram nem ennyiből áll – kell a marketing is melléje és akkor hihetetlen eredményeket produkál

Kupon
Kedvezményes kupont adsz a partnerednek, aki erre hívja fel a látogatói, olvasói figyelmét... az emberek fura módon olyasmit is megvásárolnak, ami egyébként nem kellene de mivel úgy érzik, hogy most nagyot spórolhatnak, lecsapnak rá, mert lehet h később majd fog kelleni...

Érdemes ezeknek a kombinációit alkalmazni, még hatékonyabb... pl JV -be nem csak Téged és a termékedet ajánlja a partnered az ő ügyfeleinek, hanem kedvezményes kupont is....

Fontos, hogy rendes jutalékot adjunk (az 5% jutalékokkal ne is próbálkozzunk) ez érvényes a vevőkre is amikor kedvezményt kínálunk. (Aki nem végzi el rendesen az árképzést annak ez gondot jelenthet)

Kóstolónak arról, hogy hogyan gondolkozok a partnerprogramokról, akinek vannak tapasztalatai sikeres partnerprogram módszerekkel, örömmel venném ha kiegészítené, aki pedig partner-nek szeretne jelentkezni a következő termék értékesítésére http://online-vallalkozas.com/webshop arra kérem, hogy konkrét ötlettel jöjjön – hiszen mindenki maga tudja, hogy milyen rendelkezik, nagyobb látogatottságú weboldallal, szakmai bloggal, relevans e-mail címlistával stb és hogy milyen partnerprogram módszer lenne a hatékonyabb az ő esetében.