Asztalos vagyok.
Első lapom célja kb. 5 éve minössze annyi volt, hogy az újságos apróhirdetésbe írt linket a böngészőbe másolva referencia képeket láthassanak az érdeklődők, mivel egy képes hirdetés ára többszázezer huf. Ekkor még nem hittem a zinternetben :-)
Azóta tudom hogy kik keresnek, hogyan, mit akarnak látni a főoldalon, mire kíváncsiak minimum és maximum, és Ők speciálisan mennyi pénzt szánnak a dologra, hol jártak előttem, hogyan kerültek hozzám, milyen tapasztalataik vannak, mit várnak tőlem, milyen félelmeik vannak, és miért fognak mellettem dönteni, stb ... mindezt gugli analitix nélkül (nem azért mert bajom van vele, hanem mert nem használtam még )
Stratégiám a következő képpen nézne ki, ha most kezdeném:
Adott egy szolgáltatás (vagy termék), amit el akarok adni. Nem a weblapot, hanem a szolgáltatást. Tehát nem weblapot gyártok, hanem bútort! Nem akarom hogy a megrendelő dícsérgesse a weblapom, hanem azt akarom hogy hívjon fel de rögtön, és halálosan biztos legyen benne hogy engem akar, hogy gyorsan kész leszek, olcsón megússza majd, és elégedett lesz.
Nem szeretném még azt sem hogy végigolvassa az egész webhelyet, de ha mégis ráér legalább ne csalódjon: kapjon információt, de olyat amilyet vár.
Meg akarom erősíteni az eddig kialakult elképzelését, hogy jó úton jár, és minden egyes gondolata helyénvaló volt ami elvezette hozzám (feltételezve hogy előttem már egyéb alternatívákat is megvizsgált - az esetek legnagyobb többségében bejárt már néhány bútorboltot, nézelődött a neten, mígnem egyszercsak ráérzett a helyes kulcsszóra és...)
Ha árulok valamit és azt akarom hogy jónak találják, megvegyék, elmondok róla soksok szépet. Kevés. Kell valami más is Neki, amivel szembe állíthatja, összehasonlíthatja, és dönthet mellette úgy hogy VÁLASZTOTT! Jól kell járnia. Én is megrendelő vagyok meg vevő is, én is mindig jól akarok járni. Így szoktam vásárolni: amikor megkérdi az eladó hogy miben segíthet, közlöm vele hogy szerenék nagyon elégedett lenni amikor kimegyek innen, induljon ki tehát ebből!
Tehát kell neki alternatíva, és természetesen a nyerő az amit én kínálok neki. Általában már tudja hogy egyedi bútort akar, de kell hogy én is megerősítsem abban hogy jól dönt. Ezáltal világos számára hogy ismerem a piacot, azt az utat amit végig járt, ergo tudom hogy járhat jobban velem mint a többivel.
Nem elég viszont (és nem is biztos hogy jó ötlet - később kitérek rá) a közvetlen konkurenciával (akik ugyanazzal foglalkoznak mint én) szembeállva magamat királlyá koronázni.
Képviselnem kell azt amit csinálok, ezáltal leszek képviselője annak amit csinálok - remélem értitek. Ez a dolog pedig egész véletlenül speciális :-) (tehát specialista is vagyok) Nem foglalkozhatok tehát mindennel, mert aki mindenhez ért, és mindenben a legjobb, az nem ért semmihez és mindenben középszerű, vagy egyenesen rossz. Az ezermestereket már senki sem gondolja komolyan...
Képviselek egy speciálisan Neki kitalált, optimális alternatívát, melyre Ő talált rá, jól kiválasztott a lehetőségek közül, ezért még fel sem hívott de már jól járt, sikere van. Adtam neki valamit, tök jó, mi?
Szerintem felhívnak... már vagy 3 éve folyamatosan, és rendelnek, és elégedettek.
De kik is hívnak fel, és mit is akarnak?
Kezdetben csináltam mindenfélét, elindultam több vonalon. Általános a szakmában hogy aki nem dolgozik fával az nem is asztalos. Ma már mosolygok ezen, de akkor adtam az ilyesmire. Megcsináltam sok szép fabútort, volt sok kegytárgyam (szerszámom) hozzá. Sokat voltam itthon... marha nagy igény van ám a jó drága tömörfa bútorokra itt keleten.
Egy idő múlva úgy döntöttem hogy nem küldöm el azokat a megrendelőket akik nemfa bútort akarnak, inkább szóljanak meg a kollégák (akiknek nagy része ma biztonsági őr a postán vagy szórólapozik vidéken).
- Nem érdemes olyan terméket hirdetni, amire nincs igény
- Ha nincs olyan termékem amire van igény, akkor legyen (sokan hívnak ajtó-ablak ügyben, de nem vagyok épületasztalos. HA lesz egy kis időm, ezt kamatoztatni fogom)
- Ha nem olyan a termékem amire van igény, akkor legyen olyan (az igényekhez KELL igazítani az EGÉSZ vállalkozást!)
- Az igazi konkurenciám az amit nem csinálok, és azok akik máshogy csinálják (nekem spec. a konyhastúdiók, lengyel bútorboltok, kezdő asztalosok, más stílusban és technikával dolgozó kollágák, de semmiképpen sem azok akik ugyanúgy csinálják mint én, mert Ők velem együtt jól csinálják!)
Amit mondani akarok ezzel hogy tehetségtelen, működésképtelen vállalkozáson nem segít semmiféle weblap. A marketingstratégia célja a bevétel növelése, semmi más. Hiába hív fel napi 10 ember reklámot kínálva, Ők nem megrendelők. Megtalálható vagyok ugyan, de nem úgy ahogy szeretném. Ezek direkt keresnek katalógusokból hirdetőket, mert azok hirdetnek és talán náluk is fognak. Kár hogy nincs katalógus megrendelőknek, ahol szépen egymás alatt lenének kilistázva mint mi
A látogatottság tehát nem elsődleges, önmagában semmi. Hívjon fel hetente kettő, és rendeljen.
A zinternet nekem ma már egy vörös szőnyeg amit igyekszek a megrendelő (nem a sok látogató, hanem a megfelelő számú megrendelő) lábai elé gurítani úgy, hogy a lehető legrövidebb úton eljusson hozzám.
Az én marketigstratégiám tehát az egyszerű, logikus, célzott mondanivaló; abszolút és stabil, elkötelezett képviselete annak amit - és ahogyan - csinálok; hatékonyságot, profizmust, bizalmat sugalló rendelési szándékot erősítő weblap, mely híven tükrözi a szolgáltatás valós tulajdonságait; határozott irányvonal, mely az utóbbi 10 év tapasztalataira épülve a megrendelői igények szerint formálódott.
Lehet máshogy is, nekem ez jött be. Remélem mondtam újat. :-)
Hasonló témák:
Könyvjelzők