Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (33) összesen

Téma: Logika, határozottság, képviselet

  1. #1
    work. don't play. HAL9000 logója
    Csatlakozott
    09-05-31
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.205
    Begyűjtött 44 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Szuper Logika, határozottság, képviselet

    Asztalos vagyok.

    Első lapom célja kb. 5 éve minössze annyi volt, hogy az újságos apróhirdetésbe írt linket a böngészőbe másolva referencia képeket láthassanak az érdeklődők, mivel egy képes hirdetés ára többszázezer huf. Ekkor még nem hittem a zinternetben :-)

    Azóta tudom hogy kik keresnek, hogyan, mit akarnak látni a főoldalon, mire kíváncsiak minimum és maximum, és Ők speciálisan mennyi pénzt szánnak a dologra, hol jártak előttem, hogyan kerültek hozzám, milyen tapasztalataik vannak, mit várnak tőlem, milyen félelmeik vannak, és miért fognak mellettem dönteni, stb ... mindezt gugli analitix nélkül (nem azért mert bajom van vele, hanem mert nem használtam még )

    Stratégiám a következő képpen nézne ki, ha most kezdeném:

    Adott egy szolgáltatás (vagy termék), amit el akarok adni. Nem a weblapot, hanem a szolgáltatást. Tehát nem weblapot gyártok, hanem bútort! Nem akarom hogy a megrendelő dícsérgesse a weblapom, hanem azt akarom hogy hívjon fel de rögtön, és halálosan biztos legyen benne hogy engem akar, hogy gyorsan kész leszek, olcsón megússza majd, és elégedett lesz.
    Nem szeretném még azt sem hogy végigolvassa az egész webhelyet, de ha mégis ráér legalább ne csalódjon: kapjon információt, de olyat amilyet vár.

    Meg akarom erősíteni az eddig kialakult elképzelését, hogy jó úton jár, és minden egyes gondolata helyénvaló volt ami elvezette hozzám (feltételezve hogy előttem már egyéb alternatívákat is megvizsgált - az esetek legnagyobb többségében bejárt már néhány bútorboltot, nézelődött a neten, mígnem egyszercsak ráérzett a helyes kulcsszóra és...)

    Ha árulok valamit és azt akarom hogy jónak találják, megvegyék, elmondok róla soksok szépet. Kevés. Kell valami más is Neki, amivel szembe állíthatja, összehasonlíthatja, és dönthet mellette úgy hogy VÁLASZTOTT! Jól kell járnia. Én is megrendelő vagyok meg vevő is, én is mindig jól akarok járni. Így szoktam vásárolni: amikor megkérdi az eladó hogy miben segíthet, közlöm vele hogy szerenék nagyon elégedett lenni amikor kimegyek innen, induljon ki tehát ebből!

    Tehát kell neki alternatíva, és természetesen a nyerő az amit én kínálok neki. Általában már tudja hogy egyedi bútort akar, de kell hogy én is megerősítsem abban hogy jól dönt. Ezáltal világos számára hogy ismerem a piacot, azt az utat amit végig járt, ergo tudom hogy járhat jobban velem mint a többivel.
    Nem elég viszont (és nem is biztos hogy jó ötlet - később kitérek rá) a közvetlen konkurenciával (akik ugyanazzal foglalkoznak mint én) szembeállva magamat királlyá koronázni.
    Képviselnem kell azt amit csinálok, ezáltal leszek képviselője annak amit csinálok - remélem értitek. Ez a dolog pedig egész véletlenül speciális :-) (tehát specialista is vagyok) Nem foglalkozhatok tehát mindennel, mert aki mindenhez ért, és mindenben a legjobb, az nem ért semmihez és mindenben középszerű, vagy egyenesen rossz. Az ezermestereket már senki sem gondolja komolyan...
    Képviselek egy speciálisan Neki kitalált, optimális alternatívát, melyre Ő talált rá, jól kiválasztott a lehetőségek közül, ezért még fel sem hívott de már jól járt, sikere van. Adtam neki valamit, tök jó, mi?
    Szerintem felhívnak... már vagy 3 éve folyamatosan, és rendelnek, és elégedettek.

    De kik is hívnak fel, és mit is akarnak?

    Kezdetben csináltam mindenfélét, elindultam több vonalon. Általános a szakmában hogy aki nem dolgozik fával az nem is asztalos. Ma már mosolygok ezen, de akkor adtam az ilyesmire. Megcsináltam sok szép fabútort, volt sok kegytárgyam (szerszámom) hozzá. Sokat voltam itthon... marha nagy igény van ám a jó drága tömörfa bútorokra itt keleten.
    Egy idő múlva úgy döntöttem hogy nem küldöm el azokat a megrendelőket akik nemfa bútort akarnak, inkább szóljanak meg a kollégák (akiknek nagy része ma biztonsági őr a postán vagy szórólapozik vidéken).

    - Nem érdemes olyan terméket hirdetni, amire nincs igény

    - Ha nincs olyan termékem amire van igény, akkor legyen (sokan hívnak ajtó-ablak ügyben, de nem vagyok épületasztalos. HA lesz egy kis időm, ezt kamatoztatni fogom)

    - Ha nem olyan a termékem amire van igény, akkor legyen olyan (az igényekhez KELL igazítani az EGÉSZ vállalkozást!)

    - Az igazi konkurenciám az amit nem csinálok, és azok akik máshogy csinálják (nekem spec. a konyhastúdiók, lengyel bútorboltok, kezdő asztalosok, más stílusban és technikával dolgozó kollágák, de semmiképpen sem azok akik ugyanúgy csinálják mint én, mert Ők velem együtt jól csinálják!)

    Amit mondani akarok ezzel hogy tehetségtelen, működésképtelen vállalkozáson nem segít semmiféle weblap. A marketingstratégia célja a bevétel növelése, semmi más. Hiába hív fel napi 10 ember reklámot kínálva, Ők nem megrendelők. Megtalálható vagyok ugyan, de nem úgy ahogy szeretném. Ezek direkt keresnek katalógusokból hirdetőket, mert azok hirdetnek és talán náluk is fognak. Kár hogy nincs katalógus megrendelőknek, ahol szépen egymás alatt lenének kilistázva mint mi
    A látogatottság tehát nem elsődleges, önmagában semmi. Hívjon fel hetente kettő, és rendeljen.

    A zinternet nekem ma már egy vörös szőnyeg amit igyekszek a megrendelő (nem a sok látogató, hanem a megfelelő számú megrendelő) lábai elé gurítani úgy, hogy a lehető legrövidebb úton eljusson hozzám.

    Az én marketigstratégiám tehát az egyszerű, logikus, célzott mondanivaló; abszolút és stabil, elkötelezett képviselete annak amit - és ahogyan - csinálok; hatékonyságot, profizmust, bizalmat sugalló rendelési szándékot erősítő weblap, mely híven tükrözi a szolgáltatás valós tulajdonságait; határozott irányvonal, mely az utóbbi 10 év tapasztalataira épülve a megrendelői igények szerint formálódott.

    Lehet máshogy is, nekem ez jött be. Remélem mondtam újat. :-)

    Hasonló témák:



  2. #2
    Új tag WintersTM logója
    Csatlakozott
    09-05-12
    Hely
    Szederkény, Baranya
    Hozzászólás
    18
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Logika, határozottság, képviselet

    Kedves HAL9000!

    A dolgokat jól látod! A marketing csak egy része a reklám! A marketing része még a piaci igények figyelése, a konkurencia szem előtt tartása, versenyképes terv kidolgozása a nagyobb nyereség érdekében! A mai gazdasági helyzetbe azonban a cégeknek, vállalkozásoknak "proaktívaknak" kell lennie. Ez azt takarja, hogy nem elég kis hirdetésekbe, aprókba hirdetni. Nem elég kitenni egy kis táblát, hogy én vagyok az asztalos, vagy szóró lapozni.

    Most arra van szükség, hogy minden eddigi, még fel nem használt lehetőséget is fel kell használni cégünk eredményesebbé tételére. Pl.: a környéken található boltokba hirdetni vagy a környék hasonló cégeit, vállalkozásiat felkeresni és egy szerződést kötni egy kölcsönös segítő programmal vagy ilyesmi! Ahány hely annyi lehetőség! Igen, azt is jól látod, hogy a marketing nem merülhet ki egy honlapba. De a honlap mondanivalója és tartalma mögött látja a leendő megrendelő, hogy ez egy igényes, jól átlátható, megrendelő barát, és megfelelő szerevezettségű cég vagy magánvállalkozó áll-e mögötte.

    Szerintem a mai világba ahol az internet elterjedése egyre széles körbe megtörtént. Szerintem, ha profi vagy akkor legyen egy profi honlapod, ahol tényleg utána tud nézni a leendő megrendelő, hogy jól jár-e! Mivel a mostani világba azért egy profinak nem árt, ha van egy nagyon jó webes megjelenése! Például gondoljunk csak bele a következő szituációba, ha van és ha nincs weblapod!

    1. Jön a megrendelő, aki érdeklődik (hallott rólad egyik ismerősödtől) meg-e tudnád neki csinálni a bútorát. Felvázolja az igényeit. Te meg azt mondod persze. Mutatsz egy két munkádat otthon, de ezt ő kevesli és szeretne még a munkáidból megnézni párat. ( Mivel gondolom ezek már embereknél vannak ezért nem lenne szerencsés minden emberhez elmenni!) Akkor szokott jönni az a kérdés, hogy mi a webcímed... erre meg azt mondod, hogy nincs ilyen elérhetőséged, akkor bizonytalan lesz. Vagy megkapod a munkát vagy nem!

    2. Jön a megrendelő, aki érdeklődik (hallott rólad egyik ismerősödtől, vagy megnézte az interneten a weboldalad) meg-e tudnád neki csinálni a bútorát. Felvázolja az igényeit. Te meg azt mondod persze. Mutatsz egy két munkádat otthon, de ezt ő kevesli és szeretne még a munkáidból megnézni párat. Ezután még az interneten is megnézi még egyszer! Szerintem sokkal nagyobb az esély, hogy Te leszel a nyerő!

    További szép napot!
    Üdv.: WintersTM



  3. #3
    work. don't play. HAL9000 logója
    Csatlakozott
    09-05-31
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.205
    Begyűjtött 44 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Logika, határozottság, képviselet

    Üdv Winters!

    Terméktől és célközönségtől függ, hogy hogyan kell hirdetni. Ismeretes hogy a reklámok nagy része ablakon kidobott pénz, vagy felesleges energia ráfordítás. Olvastam egy népszerű de nagyon buta SEO-s lapján, hogy "nem lehet tudni, melyik hoz látogatókat vagy bevételt" (nem szószerint idéztem).

    De.

    Az nem tudja, akinek nincs tapasztalata az adott témával, termékkel kapcsolatban, és neten olvasható mindenféle technikákat ömlesztve alkalmazza - majd csak meghozza valamelyik a sikert. Nem szabad mindent elhinni. Ha ajánlanak egy technikát, szkeptikusan kell közelíteni, meg kell vizsgálni hogy vajon összhangban van-e a vállalkozásom "stílusával", megengedhetem-e magamnak, és valóban azokat hozza a lapomra akik vásárolni is fognak.
    Nem lehet tehát általánosítani. Egy csengőhangokat lámáknak áruló lap szinte mindent bevethet, Ő a nagy számokra épít. Nekem viszont fontos hogy mit gondolnak rólam. Beúszó ablakok? L O L Hírlevél egy asztalos weblapjáról? újabb L O L
    Én a konkurenciával sem keresnék együttműködést, bár annak idején amikor rájöttem a varázsszóra, az első évben egyedül voltam a neten (erre a kulcsszóra, ebben a városban), aztán csak azért hintettem el a legnagyobb konkurenciámnak a módszer sikerét hogy ne legyek egyedül és legyen kitől jobban lenni - ha érted ;-)

    Nekem spec egy-két jó fotó, egy név és telefonszám szükséges a sikerhez a megrendelők nagy részénél. Néhányan szeretnek olvasni, de a tartalom nagy része a botnak készül.

    Most elnézést kérek mindenkitől előre, főleg a profiktól. Nagyon hálás vagyok azért a sok infirmációért amit a neten laptam a seo-ról és a webmarketingről, innen tanultam mindent...
    Azt vallom hogy a legjobb weblapokat azok csinálják, akik a céget viszik. Honnan tudná egy programozó, vagy egy marketing szakember hogy hogyan kell eladni egy bútort? Én eladtam már 1000-et. Ha ketten leülünk, övé a billentyűzet, és enyém az egér, akkor lesz jó weblap. Ha magára hagyom akkor nem elsz semmi, ha én csinálom akkor meg jövök ide kérdezni guru-kat és úgy lesz jó weblap.

    Már semmi nem számít csak a net.
    - Szórólap az én esetemben 10.000 db sk kiszórva 8 éve 2 telefon - totál csőd.
    - Újság azokat hozza akiknek nincs pénze netre (általánosítás) - nincs pénzük bútorra sem
    - Plakátok, névjegyek repülnek a nyomtatott katalógusokkal együtt a picsába
    - Tv reklámot senki nem néz.

    Reklámot senki nem néz direkt! Csak a net marad, és a célzott, elegáns, frappáns "reklámokkal" óvatosan meghintett, a célközönség számára jól elérhető weblapok aratnak sikert. A többi szemét, és egyre jobban az lesz.
    4 éve még elgyönyörködtem egy-egy flash banneren, ürültem neki mert nem láttam még olyat... Mára nincs idegesítőbb mint az izgő-mozgó hülyeségek. Így tanul és fejlődik a magyar netes lakosság is, mára igényes, nem tolakodó hanem profi lapokat keresnek. Információt és válaszokat de azonnal. A többi szemét, és ami szeméttel jön, az is szemét!!!

    Örülök hogy hozzászóltál, Currahee! ;-)



  4. #4
    Bölcs Harder logója
    Csatlakozott
    07-05-05
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.874
    Begyűjtött 169 köszönetet
    110 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Logika, határozottság, képviselet

    Pár dologban szerintem tévedsz.

    "Azt vallom hogy a legjobb weblapokat azok csinálják, akik a céget viszik. Honnan tudná egy programozó, vagy egy marketing szakember hogy hogyan kell eladni egy bútort?"

    A programozó nem is fogja tudni, nem az a dolga. Egy jó marketinges viszont biztos tudna újat mondani a területén, én nem venném olyan biztosra hogy nincs jobb nálad e téren. Főleg ha netes eladásokról beszélünk.

    Szerintem a legszarabb lapok akkor kerülnek ki a netre, amikor egy cég vezetője azt hiszi, hogy ebben is ő az ász, nála jobban aztán senki nem tudja hogy mi a tutifrankó.

    "Én eladtam már 1000-et. Ha ketten leülünk, övé a billentyűzet, és enyém az egér, akkor lesz jó weblap. Ha magára hagyom akkor nem elsz semmi, ha én csinálom akkor meg jövök ide kérdezni guru-kat és úgy lesz jó weblap."

    Ezek szerint ez így működne esetedben? Szitu: én vagyok a vevő, te a profi szaki és azt mondom neked:
    Én már vettem vagy 1000 fa bútort és cuccot. Ha ketten leülünk, tiéd a véső, és enyém a fűrész, akkor lesz jó bútor. Ha magadra hagylak akkor nem lesz semmi, ha én csinálom akkor meg megyek bútoros fórumokra gurukat kérdezni és úgy lesz jó a bútor.

    "hatékonyságot, profizmust, bizalmat sugalló rendelési szándékot erősítő weblap, mely híven tükrözi a szolgáltatás valós tulajdonságait"

    A céllal egyetértek, de minden bántás nélkül, a te lapod egyiket sem teljesíti. Számomra egyből az ugrik be, hogy ezt hozzá nem értő csinálta. Az okok között fel szokott merülni, hogy pl.
    - nincs pénze az illetőnek
    - sajnálta rá a pénzt
    - nem lát benne fantáziát csak "meg akart jelenni ő is a nagy interneten
    - hogy a tulaj szerint "bőven elég ez a netes *******nak", úgysem innen jönnek a vevők
    - stb...

    mindegy mennyire cifrázom, a lényegen nem változtat: a neten az vagy, amit rólad a lapon alapján gondolnak. Egy igénytelen lappal nem építesz bizalmat.

    Az irány szerintem jó, nekem tetszik hogy látod a lehetőséget benne, hogy rájöttél, a honlap több is lehet mint egy névjegykártya a neten. Az is tetszik ahogy gondolkozol sok esetben, csak azon lendülj szerintem túl, hogy ez a max amit ki lehet vagy ki érdemes hozni a lapból, illetve hogy nálad jobban senki nem tudja, hogy kell ezt a lapot megcsinálni.



  5. #5
    Bölcs uniquevisitor logója
    Csatlakozott
    08-07-25
    Hozzászólás
    823
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Logika, határozottság, képviselet

    Valóban vannak jó meglátásaid, de inkább Harder-rel értek egyet. Szerintem tedd be a lapodat a kritikát vársz rovatba. Nyugi nem fogunk széttépni, de biztosan sok hasznosat hallanál.



  6. #6
    insert_click bubu001 logója
    Csatlakozott
    08-05-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.296
    Begyűjtött 7 köszönetet
    5 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Logika, határozottság, képviselet

    Ha igazán jó marketingessel akadsz össze, az tud javítani az eladási statisztikákon. Ha kocsmamarketingessel, az pedig f.szán tönkreteszi a vállalkozásod.

    Egyébként van pár jó meglátásod.


    Székelyderzs és vártemploma LinkkatalógusCuba hotel booking
    Alacsony törpe sokat bír!

  7. #7
    Mentor Sasa logója
    Csatlakozott
    08-09-15
    Hely
    Pécs
    Hozzászólás
    307
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Logika, határozottság, képviselet

    Egy dolog kapásból nagyon tetszik az oldalon!! Végre valaki "kis" Asztalos vállalkozó aki rájött hogy nem az egész országban kell hirdetnie magát hanem a lakhelyén! Mert pl Győrből nem biztos, hogy rendelnek egyedi bútort a Debreceni asztalostól.

    Ez sajnos jellemző az összes kisiparos weboldalára nem lakhely specifikus az oldaluk hanem csak úgy durr bele a közepébe.



  8. #8
    work. don't play. HAL9000 logója
    Csatlakozott
    09-05-31
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.205
    Begyűjtött 44 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Logika, határozottság, képviselet

    Nem lennék itt ha azt gondolnám hogy tökéletes a lapom, vagy tökéletesen tudok mindent. Egy dolog azonban biztos: jelenlegi kapacitásom nem tudja kiszolgálni a netről beérkező igényeket. Ezt úgy hívják hogy sikeres weblap... (amúgy a jelenlegi forma nincs kész teljesen, és mindössze 2-3 hetes, az előzőn alig volt tartalom)
    Fejleszteni azért akarok, mert szeretnék mégjobban specializálódni, tehát mégtöbb olyan munka kell amiket ki akarok válogatni a összesből.

    " "hatékonyságot, profizmust, bizalmat sugalló rendelési szándékot erősítő weblap, mely híven tükrözi a szolgáltatás valós tulajdonságait"

    A céllal egyetértek, de minden bántás nélkül, a te lapod egyiket sem teljesíti. Számomra egyből az ugrik be, hogy ezt hozzá nem értő csinálta. Az okok között fel szokott merülni, hogy pl.
    - nincs pénze az illetőnek
    - sajnálta rá a pénzt
    - nem lát benne fantáziát csak "meg akart jelenni ő is a nagy interneten
    - hogy a tulaj szerint "bőven elég ez a netes *******nak", úgysem innen jönnek a vevők"

    De, azt sugalja. Amúgy örülök a kritikának, valószínűleg webmarketiknges szakember szemével nézed a lapot. Én a megrendelő szemével igyekszem. Szeretnék olyan weboldalt, ami mindkettőnk elismerését kiváltja :-) Úgy rémlik van elég hsz-em hogy tanácsot kérjek a megfelelő topicban, meg is teszem hamarosan, és kérem a Te segítséged is!

    Ez a topic pedig a marketing stratégiákról szól, az én témám meg arról hogy legfontosabb a megtalálhatóság, mégpedig azok számára akik vételi szándékkal keresnek. A többi csak a terméktől és a "csomagolástól" függ.



  9. #9
    insert_click bubu001 logója
    Csatlakozott
    08-05-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.296
    Begyűjtött 7 köszönetet
    5 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Logika, határozottság, képviselet

    hmmm... Harder nem annyira marketinges, mint inkább egy fogalom a magyar weben évek óta. Ha ő a weblap kinézetével kapcsolatban mond valamit, annak örülni kell, egyáltalán, hogy vette a fáradságot és ránézett.

    (bocs Harder)



  10. #10
    Chrome Ball Netallica logója
    Csatlakozott
    07-10-10
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    1.503
    Begyűjtött 44 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Logika, határozottság, képviselet

    Idézet HAL9000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azt vallom hogy a legjobb weblapokat azok csinálják, akik a céget viszik. Honnan tudná egy programozó, vagy egy marketing szakember hogy hogyan kell eladni egy bútort?
    Már ne haragudj, de a programozó dolga, hogy technikailag elkészítse a weboldalt és ha mír így írtad, akkor honnan tudná egy (átlagos) cégvezető, hogy hogyan kell weboldalt csinálni?

    Azt pedig, hogy honnan tudná egy marketing szakember, hogy hogyan kell eladni egy bútort eladni nem is igazán értem. Talán onnan, hogy az a szakmája? Olyan mintha azt kérdeznéd, hogy honnan tudná egy asztalos, hogy hogyan kell asztalt készíteni.


    Idézet HAL9000 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Beúszó ablakok? L O L Hírlevél egy asztalos weblapjáról? újabb L O L
    Igazűn nem hazabeszélni akarok, dehát erről van tapasztalatom. Szóval vannak asztalos és más fákkal foglalkozó úgyfeleim és popup-okkal, hírlevelekkel megsokszorozták a bevételüket. Ez csak egy technika amit majdnem minden vállalkozáshoz, termékhez, szolgáltatáshoz fel lehet használni. Ha jól van felépítve akkor növeli a bevételt (direkt bevételt írok nem látogatókat), ha pedig rosszul akkor nem.

    Amúgy azt írtad, hogy a te témakörödben nem igazán van/volt konkurenciád, szóval így azért nem annyira nehéz vásárlőket szerezni a netről. Ha mondjuk hardware-ket vagy könyveket árulnál akkor nem sokra mennél az egyszerű, pársoros szövegekből álló, lényegretörő weboldallal.

    Szerintem.



Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •