A tanáncsok figyelembevételével a honlapon megcsináltunk egy új felületet az SMS-el történő kiemeléssel kapcsolatban. A lényege az, hogy hirdetésfeladás után az emberke egyből egy olyan reklámszöveget kap maga elé, ami az éppen feladott hirdetés típusára vonatkozik.
Tehát ha felad egy eladó lakásról szóló hirdetést, akkor az alábbi szöveget látja maga előtt:
Ugyanígy testre van szabva ha kutyát hirdet, vagy ha szolgáltatás témában ad fel hirdetést.Valóban el akarja adni lakását?
Vagy csak feladott egy hirdetést a másik harmincezer mellé?
Emelje ki hirdetését - így sokkal hatásosabb lesz!
Namármost ennek ellenére sem növekedett egy szemernyit sem a hirdetésüket SMS-el kiemelők száma. Naponta úgy minden 100. hirdetésfeladó emel ki valamivel.
Szerintetek mi lehet a gond? :S
1% konverzió szerintem a te esetedben nem annyira rossz, mondjuk jó se. Az egyik probléma az lehet, hogy mindenhol "ingyen apróhirdetés"-ként kommunikálod az oldalt. Akik kimondottan ingyen apróhirdetést keresnek, azok azért teszik, mert nem akarnak fizetni. (Gondoltad volna? ) Namost, ha utána mégis valami fizetés dologgal találkoznak ez lehet elriasztja őket. Nézd meg, hogy a te kiemelés oldalad a hirdetés feladása után hány %-ban exit page. Én arra tippelnék, hogy jó sok.
Hogy ezt hogy lehetne növelni az jó kérdés. Elvben akkor fog nőni, ha a hirdetéstömeg nő, és a felhasználók úgy érzik, hogy a hirdetésük elvész. Például eBayen akkor emel ki valaki, ha legalább 20-30, de inkább 200 nagyon hasonló termék van adott országból. Ha csak 10-15, akkor nem valószínű, ha meg csak 3, akkor szinte biztos, hogy nem.
No, ebben van valami. Bár elég kevés olyan apróhirdetéses oldalt találni, amelyik nem ezzel komunikál.
De tény, zavaró lehet.
Megnézem.
Nos, igazából hirdetéstömeg már van. Nem mondom, hogy egy expressz, de azért nem is kispályás már. Olyan jó középkategória a maga kis 30ezer hirdetésével. Ráadásul egész jól frissül; tehát ha felad valaki egy hirdetést, rövidesen igencsak hátrébb kerül.
Én olyan 10%-os konverzióval számoltam eleinte - be kell lássam elég túlzó volt. Az oldalam készítője 3-5% körülit tippelt. De a mostani ezt jócskán alulmúlta sajnos.
Elképzelhető szerinted (szerintetek - bár látom, leginkább csak téged érdekel ez a dolog ), hogy egy áremelés pozitívan befolyásolná a dolgot?
Most az adott kiemelések esetén a számomra elképzelhető legalacsonyabb díjsávot választottam. Az egyik kiemelési mód a legolcsóbb emelt díjas SMS ár asszem, a másik kiemelés pedig a második legolcsóbb. Egyedül a főoldali az, ami drágább.
Lehetséges, hogy - tudom, furán hangzik - ha árat emelnék, többen vennék igénybe (avagy nem csökkenne a konverziós arány)?
Tényleg nem azért, de szerintem nem ilyen gondok vannak vele mint amikről beszéltek, hanem még mindig a mondat nem az igazi amivel csábítasz. Az sem nagyon rossz ahogy írtad, hogy hatásosabb lesz a hirdetése ha kiemeli, de ahogy régebben írtam senki sem ezért adja fel a hirdetését. Nézd mindig a valódi, végső okot.
Ha feladok egy autó hirdetést akkor nem azért adom fel, hogy a hirdetés kiemelve legyen vagy hatékony legyen. Mégcsak nem is azért, hogy eladjam az autómat. Sőt igazából nem is azért, hogy több pénzem legyen. Hanem azérz, hogy utána abból a pénzből vegyek egy új kocsit vagy valami mást.
Szerintem ezen a vonalon kellene elindulnod, vagy bízz meg egy marketingest aki megírja neked, néhány "varázsszó" és sokkal jobban fog konvetrálni.
Amúgy azt tippelném, hogy ha minden századik hirdető kiemeli a hirdetését az nem számít rossz aránynak. De nincs ilyen oldalam, tapasztalatom, csak úgy gondolom, hogy ahogy WSzP is írta, ide ingyen hirdetni jönnek az emberek. De nem gond, hogy így kommunikálod, sőt ez nem riaszt el senki akkor sem ha aztán van fizetős lehetőség is, hanem egyszerűen a legtöbben ismerik ezeket és ingyen akarnak hirdetni.
Az tény, hogy dúl az optimizmus. Főleg bennem.
De a 3%-ot elérem, ha bele is rokkanok. Ha mást nem, akkor egy neten keresztül is működő "rásegítő-gépet" szerkesztünk hozzá. Olyat, mint amit az Éretlenek c. filmben, oktatásra használtak. Csak itt nem tanulni kell vele, hanem hirdetést kiemelni:
Már csak a nyalókát kell valahogy beleszerkeszteni, és kész is.
Könyvjelzők