Contu eredeti hozzászólása
Egy másik témában jött elő Freedom ötlete/módszere, miszerint egy támogató honlappal a hirdetésre költött összeget visszaforgatja Adsense-en keresztül. Mivel régóta motoszkál az én fejemben is a gondolat, gondoltam nem árt egy külön téma, aminél elhangzik pár bölcs gondolat. Mondom mi az ábra (és biztos vagyok benne, hogy rengetegen vannak ugyanebben a cipőben, csak nem tudják merre kellene elindulni és hogyan)
Szóval:
- adott egy oldalam, tekintsünk rá hobbioldalként. Elsősorban a téma iránti szerelem miatt csinálom, másodsorban a befolyó Adsense (és egyéb reklám) bevétel miatt (most direkt egyszerűsítek mindent, hogy általánosságban tudjunk beszélni, de a felállás valós, nem fikció)
- Nagyjából 500 forintot termel 1000 látogatásonként (ebben ugye benne vannak az adblockos userek is, és lebontva kb úgy néz ki, hogy 0.9 Ft/egyedi látogató, 0.6 FT/munkamenet a bevétel egy hónapra lebontva)
- ez mind nagyon szép és remek, viszont az oldal stagnál. Nem esik a látogatottság, de nem is nő. Elért egy határt, ahonnan magától már nem fejlődik tovább (ugyanakkor a téma van annyira általános, hogy lehetne röhögve tízszer ekkora a látogatószám)
A kérdés, hogy hogyan tovább. Azaz pontosabban, hogy hogyan tovább OKOSAN.
Az első és legfontosabb tudnivaló (szintén azt mondom, hogy nem leszek vele egyedül), hogy a reklámozáshoz, marketinghez popsihülye vagyok. Érdekelni még csak érdekelne, de 0 gyakorlattal nyilván az ember nem szívesen kezd el kísérletezgetni a semmibe, mert itt nagyon könnyű félrenyúlni.
(1) Lehetséges-e úgy reklámozni az oldalt (legyen szó FB, Adwords, vagy bármilyen egyéb felületről), hogy az Adsense azt visszaforgassa? Nyilván bizonyos mértékű veszteség/látogató belefér, DE
(2) az oldal nem árul szolgáltatást, terméket, egyedül csak tartalmat. Ezen nem fogok változtatni, és most nem is ez a kérdés (ahogy magazinoknál szintén sokaknál nem ez a kérdés)
(3) Ha nullába vissza lehet forgatni a reklámköltségeket Adsense-en keresztül, akkor természetesen az idők végezetéig futhat a reklám, de erősen kétlem, hogy ki lehet hozni nullára. Viszont ha nem lehet, és minden látogató pénzbe kerül (az most mindegy, hogy kevésbe), akkor nyilván van egy határa a hirdetésnek. Hisz nem árulok terméket, csak olvasótábort gyűjtök. Na de.
(4) Hogy gyűjtsem? Facebook like-ra ösztönözzem őket? Vagy maguktól visszanéznek az oldalra? E-mail feliratkozás? Hogy tartsam meg a reklámmal odahozott olvasót (nem vevőt!) hosszútávon úgy, hogy ne állandóan a reklámon keresztül jöjjön csak?
Persze a legfőbb kérdés az az, hogy ez egyáltalán lehetséges-e. Azzal nyilván nincs baj, ha X időn keresztül az ember lemond a bevételről (akár arról is, amit amúgy termel az oldal), ha ennek a jövőben az a hozadéka, hogy jóval több lesz a látogató és ezzel együtt a bevétel - x ínséges hónap után. De ha csak addig pörög a téma, amíg fut a hirdetés, majd utána megint visszaáll, az úgy egyszerűen nem éri meg, hisz csak veszítek vele (itt a legnagyobb különbség talán aközt, hogy terméket árulok a hirdetéssel, vagy csak olvasótábort gyűjtök).
Könyvjelzők