Régóta készülök megírni, de az idő túlságosan véges.
Úgy tervezem, hogy az egyes részek külön posztok lesznek. Picit zavaró lesz, hogy nem egyben van, de úgy sem lenne időm egyben leírni... megaztán mégiscsak egy folytatásos dolognak készül.
A kezdet - Felmerül a probléma
Talán 4 éve érzem, hogy a tartalommarketing irányába kell elmenni.
Jó volt régen a SEO. Kemény munkával fel lehetett építeni az organikból vállalkozásokat. Szorgalmasan szállította a vevőket. Lassan, de ingyen.
Aztán jött az Adwords és a Landing page oldalak. Ezek szépen működnek most is, de egyre nehezebb direktben eladni.
Az emberek egyre bizalmatlanabbak és egyre sűrűbben bombázzák őket reklám impulzusokkal. Természetes, hogy védik magukat a reklámokkal szemben.
Ezt teljesen jól ki lehetett védeni a hírlevél sorozattal. Viszont ennek is romlik a hatásfoka. Egyre több infó árasztja el az embereket és így egyre ütősebb levelek kellenek, hogy átüssék a közöny vastag falát.
Sokkal könnyebb, ha elismert szakértőnek tekint a piacod. Akkor isszák minden szavad és még a leveleidet is olvassák. Kb ez az alapja minden sikeres hírlevél kampánynak.
Elismert szakértő pedig úgy lehetsz, ha publikálsz és tartalmat állítasz elő.
Tudnod kell, hogy sosem akartam tartalomszolgálttaó lenni. Becsülöm azokat, akik írnak és reklám bevételből élnek. Nekem az mindig is túl nagy munkának tűnt, túl bizonytalan bevételért.
Szóval hatalmas belső ellenállásom volt a tartalom gyártással szemben.
Publikálni kell, hogy megismerjen a piac
Felismertem, elfogadtam. Belevágtam.
Még 2010-ben csináltam egy tudásbázist, ahol rengeteg hasznos infót osztottam meg. Ez a mai napig hozza a látogatókat, bár nem csak arra a kulcsszóra, ami nekem hasznos.
Lett Google+ oldal, Facebook oldal, YouTube csatorna.
Sok munka, de nem igazán hozott átütő sikert. Nem lendült be a forgalom.
Aztán jött a blog.hu blogolás. Gyártottam a tartalmakat. De hiába.
Szinte senki sem olvasta.
Elkezdetem kikutatni, hogyan lehetne kikerülni az index címlapjára, hogy meglóduljon az olvasószámom.
Sikerült is párszor az index címlapjára kikerülnöm. Jöttek is az olvasók és kommentek.
A rendelések viszont nem nőttek.
Gondoltam sebaj, a tartalom egy hosszútávú befektetés.
Azonban szomorúan tapasztaltam, hogy az index címlap hoz 2-3 napos fellendülést, de senki sem tér vissza olvasni és a Google sem hoz olvasókat a blogomra.
Ez volt az a pont, amikor döntenem kellett. Hagyom a f@szba az egészet, vagy megtalálom a hibát, hogy mit rontok el.
Nem adtam fel.
Sokkal jobban zavart, hogy nem sikerül. Főleg az, hogy nem értem miért...
Elkezdtem infó után nézni. Megnéztem a külföldi szakikat, rendeltem könyveket, néztem videókat, elemeztem sikeres blogokat. Olvastam zseniálisnak mondott trükköket, tartalommarketing módszereket...
Mondjuk azok az e-bookok igen hasznosak, amik arról szólnak, hogyan keress x$ -t valamilyen módszerrel. Ezek általában kivonatok és eszenciák. Sokszor nem is használhatóak egy az egyben, mégis rámutatnak egy fontos részletre és ha kicserélsz bennük pár elemet, kapsz egy működő gondolatot.
Van amelyikben az író rájött valami hasznosra, csak épp nem jól használja ki. Szóval hasznos.
Lassan elkezdett körvonalazódni a kép arról, hogy mit és hogyan kellene csinálni annak érdekében, hogy a tartalom valóban a cégem hasznára váljon és ne csak az időmet rabolja.
A tanulási folyamat közel 13 hónapot vett igénybe. Megértettem az összefüggéseket, megláttam a kiskapukat és az egész összeállt egy nagy egésszé.
Onnantól már célirányosan kutattam, mert folyamatosan jöttek a kérdések.
Hogyan lehetne könnyedén ütős tartalmat írni?
Mitől sikeres a tartalom? Milyen tartalmak vannak?
Mit lehetne automatizálni, hogy minél kevesebb munkát adjon?
Hogyan lehetne hatékonyabb? Mit-mivel lehetne kombinálni?
Itt még tervben sem volt az Üzleti Blog koncepció. Egyszerűen csak tudni akartam, hogyan kell ezt jól csinálni.
Megvolt a probléma és körvonalazódott a megoldás.
Első lépésként egy cikket akartam írni belső céges használatra, hogy mi alapján dolgozzanak a munkatársak.
Aztán menetközben kiegészült egy csomó mindennel, úgy éreztem még ez is fontos, meg az is fontos...Szóval azt ís leírtam, meg amazt is.
Végül 68 oldal lett, ami túl hosszú egy cikknek. Ezért arra gondoltam, hogy lehetne belőle egy könyv. Talán nem csak belső használatra.
2015.11 hóban vettem egy nagy levegőt és elküldtem Sipos Zolinak. Nézze meg és véleményezze kíméletlenül. Mégiscsak ebben a világban mozog. Mondja meg, hogy van-e benne érték vagy sem.
Innen folytatom...
(1 hétig nem leszek. Belevetem magam az erdőbe, vadkemping a kék túra útvonalán. Egyedül. Tartok tőle és közben alig várom.)
Könyvjelzők