Amíg az egész oldalt kizárólag veled lehet csak azonosítani, amíg egy személyben te vagy ennek a hajtómotorja, amíg nem tud ez rólad leválni úgy, hogy nélküled is magától működjön és termelje a pénzt, addig nem várhatsz többet ennél.
Esotanc.hu a másik tészta: milyen kitörési lehetőség van ennél az oldalnál? Igazából semmi.
Nem szokás olyasmibe fektetni, ami nem fejlődőképes. Ez egy tök jó oldal, jól működik, szép, hasznos, de ennyi. Aki biztos jövedelmet akar, annak nincs pénze ilyesmire, akinek meg nagyot dobási célból kellenek projektek, annak ez túl lapos.
Oldalt venni felesleges, üzleti modellnek a hirdetéskihelyezés viszont karcsú.
Esotanc mond meg a vevőnek, hogy miként tudja kitermelni a vételárat, akkor lesz rá vevő jobb áron. Az esotanc.hu különösen érdekes ebből a szempontból, mivel nincs olyan termék, amit rá lehetne építeni (max esernyő ). A seo blog az más tészta. Ott egy kicsit értetlenül állok az alacsony ár előtt, mert van egy két jó szolgáltatása is. Lehet jobban meg kellene vizsgálnod milyen kapcsolt terméket lehet eladni: pl. e-könyv stb..... Bár ha jobban belegondolsz, ha valaki elovassa az egyik cikked, akkor gyorsan rájön, hogy erre se ideje és enegiája és gyorsan keres egy szakit.
Az időkép, köpönyeg példája alapján azért van bőven kitörési lehetőség szerintem. Napi 2-500 ezres forgalom nem rossz perspektíva. Az időkép meg éppen a webshopja miatt nőtt nagyra.
Az ite.hu lényege pedig éppen az, amit Sanyi leírt, hogy rájön, hogy ez összetett dolog és keres egy szakit - aki én leszek
De nem akarok senkit meggyőzni, ez a két oldal jól hoz a konyhára, a többivel sincs gond, de jó lenne, ha ezek akár értékesíthetőek is lennének, reális áron.
vidirita (2016-07-05)
Teljesen jól látod. A tartalom szolgáltatásban nem hiszek (mégis működik). Mindig értékesítésben gondolkozom. Nem a reklámok kihelyezésében van a pénz, hanem az ügyfél adatbázisban.
Tény, hogy szűk piac.Én Domainflotta ismerőseit inkább üdítő kivételnek tartom. Szerintem ma Magyarországon erre nem nagyon érdemes üzletet építeni, hogy felhúzok oldalakat, aztán eladom. Ha lehetne szívesen csinálnám, mert ehhez, mint SEO-s tényleg értek.
Külföldön könnyebb ezzel érvényesülni.
Mégsem lehetetlen. Folyamatosan lehet látni hirdetéseket, ahol honlapokat vásárolnak. Vagyis, ha a honlapod pénzt termel, akkor eladható.
Ha nem termel bevételt, de egy szűk, fizetőképes réteghez szól, akkor is meg fogják venni előbb vagy utóbb. Teszem azt old timer autót gyűjtőknek készítesz egy üzleti blogot. Van már 1478 hírlevél feliratkozód, 978 Facebook like, 458 YT feliratkozód és rendszeresen olvasnak. 1056 ember minden hónapban.
Ezt az oldalt meg fogja venni egy olyan cég, aki ilyen autók felújításával és értékesítésével foglalkozik.
Miért? Mert megéri neki.
Pont múltkor panaszkodott egy cégtulaj, hogy most is jól elvan, de azért jobb lenne, ha tudna a neten is értékesíteni. Nincs ideje, de tudja, hogy ez jövő és nem akar lemaradni.
Viszont nagyon nehéz elérni és összegyűjteni azokat, akik old timer autókat vásárolnak. Sok idő és sok pénz. Inkább az időt is kifizetné valakinek... mondjuk neked.
Persze neked is idő és pénz. De ki mondta, hogy ingyen kell csinálnod? Miért ne szervezhetnél találkozókat, ahol részvételi díj van. Írhatsz könyvet a témában (a sok cikk, amit megírsz és utána olvasol, amúgy is szakértővé fog tenni)stb stb. Egyszerűbb, ha amúgy is érdekel a téma és a szakértőjévé akarsz válni. Mert akkor idő után előadásokat is tarthatsz, a média is megtalál és abból fogsz élni, amit szeretsz.
De tegyük fel eladásra szánod.
Mennyiért venné meg? Amennyiért el tudod adni neki. Aki nekem panaszkodott, az kicsi hal. De ahogy számolgattam kb 700-800 M Ft áll neki autókban, amik eladásra várnak.
Mindig az a fontos, hogy hogyan lehet az oldalból pénzt csinálni és mennyire értékes a célpiac, amit megszólítasz. Minél populárisabb a téma, annál könnyebb sok olvasóra szert tenni, de ezek az emberek nem annyira értékesek. Nem akarnak semmit sem vásárolni, nem egy adott probléma köré csoportosulnak.Csak egy példa: Esőtánc.hu, nem mondom, hogy óriási az oldal, de éves szinten kétmillió ember beesik. Az oldal megy magától. Ehhez képest a maximum ajánlat amit kaptam 500 ezer Ft, ami a vicc kategória. Az ite.hu kapcsán is megkerestek. 600 ezer Forintot ajánlottak ez is vicc ahhoz képest, hogy SEO téren ez a legolvasottabb oldal (szerintem ) Magyarországon.
Minél konkrétabb a megszólított embertömeg problémája, annál könnyebb az oldalt értékesíteni. Hiszen lesz valaki, aki nekik akar eladni.
Ezért lehet eladni egy horgász magazint, a horgászboltoknak és a betegségről szóló blogot a gyógyszergyártónak. És akkor még a brand értékről nem is beszéltem. Nem mindegy, hogy én vagyok az egyik horgászbólt. Vagy az, aki a nagyfogás horgászmagazint szerkeszti. Más a megítélés.
Erős brand kell vagy egy erős és lojális ügyfélbázis, aki alig várja az új cikkeket, az új hírleveleket, az új videókat és az új fb posztokat.
Az egyik barátom gerincgyógyító. Megkereste egy asztalt gyártó cég. Az asztal egy mozdulattal állóvá alakítható. A srác csinált egy videót, amin bemutatja az asztalt és kapott érte 570.000 Ft -ot.
Korábban a denevérpad forgalmazó kereste meg. Akkor még jutalékban. Kiküldött egy hírlevelet és eladta a teljes készletet, ami raktáron volt nekik.
A jó célpiac szemében te vagy a guru és szívesen vásárolnak tőled, ha a terméked megoldja a problémájukat.
Igen. A modell nagyon fontos. Nem elég csak cikket írni és publikálni. Egy stratégia kell, ami vevővé alakítja az olvasókat és nem arra várok, hogy kattintsanak végre a reklámokra.
Ha eladásra építesz oldalt, akkor úgy kell összeraknod, hogy bárki működtetni tudja. Ne legyen szükség rád a működtetéshez és a lehető leginkább automatizált legyen.
A legjobb, ha azt mondod, hogy x Ft kell és a szövegíró írja helyetted a cikket is. Csak bekötjük a te termékedet, szolgáltatásodat a rendszerbe. Hiszen az üzleti blog nem más, mint egy új értékesítési csatorna.
Láttam már drágábban is domain nevet eladni (sajnos nem én adtam el ). A tapasztalat az, hogy kb a teljes projekt 2%-5% -át szánják egy-egy jó domain név megvételére. Kivéve, ha a vevő gyűjtő és tele van pénzzel.
Ez nem mond ellent semminek.
Ha valaki értékesnek tart egy domain nevet, akkor az az is. Ez olyan, mint a bélyeggyűjtemény, a telefonkártya vagy bármi, aminek mások adnak értéket. Nem te teszed értékessé a domain nevet, hanem a vevők. Ellenben egy üzleti blog esetén te teszed értékessé a domain neved azzal, hogy tartalmat építesz mögé és visszatérnek a látogatók és olvasnak. Bár ott is az ügyfél adatbázis éri a legtöbbet.
Ezt tetted te is az ite.hu domainnel, ami most legalább 500.000 Ft -ot ér.
Biztos többet érne, ha a potenciális vevők nem értenének a honlapkészítéshez. (a seo nem ilyen, de a plasztikai sebészet már igen)
Érdekes kísérlet lenne, hogyha egy felépített oldalnál domain változtatunk, akkor mekkora százalékban morzsolódnak le az emberek. Szerintem legtöbben azt se nézik milyen linkre kattintanak. Megszoktak egy színvilágot, egy avatart, elrendezést és rutinból döntenek. Ha korábban érdekes szokott lenni, akkor biztos most is az és kattintanak, olvasnak és vásárolnak.
Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv
Baross Ferenc (2016-07-07), esotanc (2016-07-05), vidirita (2016-07-06)
Automatizáld le és építs belőle céget és add el egyben.
Lesz rá vevő.
Nyilván az lenne a legjobb neked, ha bejönne egy nagy cég és bevásárolná magát a piacra. Akkor nagyon nőne az értéked. Kérdés van-e ilyen cég, aki SEO -ban akar utazni.
Több pénzt pedig akkor tudsz kivenni belőle, ha csinálsz belépő terméket és profit maximalizálót is. Építsd ki az automatizmusokat. Ha csak az idődet adod el (szaki vagyok, aki megcsinálja neked), akkor maximalizálod a kereshető pénz mennyiségét. Ráadásul alkalmazott vagy, mert az idődet váltod pénzre.
esotanc (2016-07-05)
esotanc (2016-07-05)
Félig off: mail-tester.com. Évek óta használom, ha mail szervert kell beállítani vagy hírleveleket tesztelni. Ennyit tud az oldal, kiírja, hogy 10-ből hány pontos a leveled, és javaslatokat tesz a javításra. Eddig ingyenes volt, mostantól viszont 5 eurót kérnek a 2 napos előfizetésért, ami kicsit sok az ingyeneshez képest, de kifizettem, mert nincs jobb cucc erre. Tanulság: nem feltétlenül kell komplex ötletekben gondolkodni, ha egy apró, de valakik számára fontos problémára tudsz tökéletes megoldást adni, akkor azt használni fogják, azért fizetni fognak. És a hangsúly a tökéletesen van.
Mondok én nem egy réspiacot, amelyet Magyarországról is ki lehet szolgálni. Mi Wordpress/Joomla/cpamel/webhoszting/stb. cikkeket írunk angol nyelven. Mi kell hozzá? Csupán angol nyelvtudás. A külföldi piaci árak tizedéért dolgozunk, most építem fel a weboldalt és csinálom a kampányt, mert megrendelő biztos van dögivel, csak el kell őket érni.
Könyvjelzők