Kíváncsi lennék, hogy ha egyszer majd tényleg nagy gond lenne az adsense-szel a blokkolók miatt, akkor a google mit lépne. Pl. el tudom képzelni a fenti problémára, hogy a google maradna továbbra is reklámszervező. Beregisztrálnád nála, hogy milyen reklámhelyeid vannak az oldaladon, milyen a látogatottságod (vagy ezt mérhetné is), és akkor licitálhatnának a helyekre a hirdetők, amelyik pedig nálad nyer, annak megkapod az ad kódját (pl. egy adott méretű képet, amire kattintva a hirdetőhöz megy a user), amit felteszel a szerveredre (te hostolod, vagyis nem lehet simán blokkolni), a google pedig küldi a pénz érte, mint eddig, és esetleg ellenőrzi is folyamatosan, hogy kint van-e nálad a szerződött ad.
Szóval el lehet képzelni, hogy ha a kliens oldali adsense nem menne, akkor a google továbbra is maradhatna middleman adszerző, amivel megkönnyítené a kisebb oldalak dolgát, bár nem tudom, hogy a bevételre hogyan hatna, ha kézi elem is kerülne a folyamatba (mindenkinek magának kellene installálnia a nyertes reklámot a saját oldalán), és nem automatikusan kerülnének ki a reklámok.
Könyvjelzők