Eredmény: 1 - 8 (8) összesen

Téma: Vevőtípusok meghatározása

  1. #1
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    09-02-04
    Hozzászólás
    209
    Begyűjtött 9 köszönetet
    9 hozzászólásával

    Alapbeállítás Vevőtípusok meghatározása

    Sziasztok!

    Abban szeretném segítségeteket kérni, hogy keresek a neten egy olyan (rövid, hosszú) - megbízható tesztet, ami alapján a 4 fajta vevőtípusba be tudom sorolni a látogatókat.
    Eddig a felosztás Brian Tracy alapján történne: analitikus, kötődő, összejáró és irányító.

    Egyszer olvastam, hogy van olyan teszt, ami alápján a vevőket egy kérdéssel be lehet tenni egy-egy csoportba.

    Ebben ki tud segíteni?



  2. #2
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vevőtípusok meghatározása

    Szerintem keresgess a személyiségtípus tesztek irányába.
    Bár jobban jársz, ha magad állítasz össze egyet Google Form segítségével


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  3. #3
    Bölcs vidirita logója
    Csatlakozott
    07-05-09
    Hely
    Equilibrium
    Hozzászólás
    1.673
    Begyűjtött 404 köszönetet
    277 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vevőtípusok meghatározása

    igen, van ilyen teszt, csak ez baromság...
    Kipróbáltam és teszteltem évekkel ezelőtt, sőt, mások is, 0, semmi, zéró eredmény.
    Az emberek mindenfélék. Nem lehet jobb eredményeket elérni azzal, hogy 4szer annyit dolgozol, királynak tűnő hívószavakkal operálsz, aztán meg pislogsz, mint pocok a lisztben, hogy miért nem jelentkeznek, vásárolnak, mozdulnak meg.

    Sokkal hatékonyabb a marketingben, ha van egy vezető, akit követhetnek. Kényelmesnek tűnik leválogatni az embereket típusok szerint, és majdnem, hogy személyre szabottan megírni a tárgymezőket, leveleket, linkszövegeket, ajánlatokat, stb.
    Csak egyrészt nem hoz eredményt, másrészt meg baromira nem éri meg a befektetett munkát a semmi eredmény. (de ez persze csak a személyes véleményem )



  4. The Following 2 Users Say Thank You to vidirita For This Useful Post:

    dolcsi (2016-03-21), earnnet (2016-03-22)

  5. #4
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vevőtípusok meghatározása

    Idézet vidirita eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    igen, van ilyen teszt, csak ez baromság...
    Kipróbáltam és teszteltem évekkel ezelőtt, sőt, mások is, 0, semmi, zéró eredmény.
    Az emberek mindenfélék. Nem lehet jobb eredményeket elérni azzal, hogy 4szer annyit dolgozol, királynak tűnő hívószavakkal operálsz, aztán meg pislogsz, mint pocok a lisztben, hogy miért nem jelentkeznek, vásárolnak, mozdulnak meg.

    Sokkal hatékonyabb a marketingben, ha van egy vezető, akit követhetnek. Kényelmesnek tűnik leválogatni az embereket típusok szerint, és majdnem, hogy személyre szabottan megírni a tárgymezőket, leveleket, linkszövegeket, ajánlatokat, stb.
    Csak egyrészt nem hoz eredményt, másrészt meg baromira nem éri meg a befektetett munkát a semmi eredmény. (de ez persze csak a személyes véleményem )
    Pedig a perszonalizáció a jövő. Van aki a logikus érvekre reagál jobban. Van aki az érzelmekre: kíváncsiság, veszteségtől való félelemre reagál. Míg másokat a "lemaradok érzés" és a sürgetés motivál.
    Amúgy a szegmentálásra nem a teszt a legjobb módszer, hanem a viselkedés elemzés. Ami sokkal egyszerűbb, mint amilyennek hangzik.



  6. #5
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.820
    Begyűjtött 812 köszönetet
    576 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vevőtípusok meghatározása

    Marketingesek a fórumon, hogy szoktátok csinálni? Azért valamilyen szinten mégiscsak kategorizáljátok az ügyfeleket, nem?



  7. #6
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vevőtípusok meghatározása

    Idézet earnnet eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Marketingesek a fórumon, hogy szoktátok csinálni? Azért valamilyen szinten mégiscsak kategorizáljátok az ügyfeleket, nem?
    A legegyszerűbb azt nézni mire kattint a levélben illetve melyik cikk olvasásakor iratkozott fel.
    Illetve a már meglévő embereidet kérheted újbóli feliratkozásra. Az is szépen szegmentál.



  8. #7
    Bölcs vidirita logója
    Csatlakozott
    07-05-09
    Hely
    Equilibrium
    Hozzászólás
    1.673
    Begyűjtött 404 köszönetet
    277 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vevőtípusok meghatározása

    "Míg másokat a "lemaradok érzés" és a sürgetés motivál."
    Ez kb. mindenkit motivál az utolsó napon, meg az utolsó órákban, percekben.

    A leckét jól megtanultad, de szerintem még nem próbáltad.
    az a perszonalizáció ami majd tényleg a jövő lesz, majd a big data módszerrel fog működni, és nem 4 típusba sorolódnak az emberek, hanem mindenki speckó lesz, mint ahogy az életben is az, csak meg tudod majd jósolni a viselkedésüket.



  9. #8
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Vevőtípusok meghatározása

    Idézet vidirita eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    "Míg másokat a "lemaradok érzés" és a sürgetés motivál."
    Ez kb. mindenkit motivál az utolsó napon, meg az utolsó órákban, percekben.
    Nem mindenkit.

    A leckét jól megtanultad, de szerintem még nem próbáltad.
    Nem csak próbáltam használom is. Az üzleti folyamatok szerves része.

    az a perszonalizáció ami majd tényleg a jövő lesz, majd a big data módszerrel fog működni, és nem 4 típusba sorolódnak az emberek, hanem mindenki speckó lesz, mint ahogy az életben is az, csak meg tudod majd jósolni a viselkedésüket.
    Ezt már régóta használja a Tesco.

    De persze várhat mindenki a szép jövőre, addig aki pénzt akar keresni, használja a bevált módszereket.



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •