Bevezetésként
Lassan 2012 végé felé, mára már kiforrottnak mondhatjuk az internetet és a benne rejlő üzleti potenciált. Többen kezdenek manapság vállalkozásba, mint annak idején. Tény, hogy egy vállalkozásnak vagy vállalkozást folytató személy(ek)nek szüksége van weboldalra illetve konkrétabban internetes megjelenésre. Azért használom inkább ezt a kifejezést mert a közösségi hálózatok világában nem elég egyetlen weboldal. A Facebook, Twitter, LinkedIn, mobil appok ezt lehetővé tették nekünk...kevesebbek örömére többek bánatára. A vélemény megoszló, attól függően, ki hogyan tudja felhasználni, haladni az innovációval. - Az én véleményem szubjektív. Mindig megszoksz vagy megszöksz alapon gondolkodom.
Vissza a múltba: Nem is olyan régen, körülbelül 5 éve még minden weboldalon, chat, fórum, üzenőfal, blog kommentek. Akkor az volt a közösség.
Mi van manapság?
Kialakult egy réteg akik az "internetből" szeretnének megélni. Itt most közösen vannak szakemberek és kóklerek is. Sorra, szinte gomba módjára nőnek a webfejlesztést és különböző marketing tevékenységet nyújtó, üzleti színvonalt magában mit sem rejtő vállalkozások. Gondoljunk anno a kultúrkifejezésként használt "a szomszéd Pistikére".
Mi a baj a szomszéd Pistikével?
Az, hogy egy akár egy igényesnek is mondható weboldal nettó 13.000 Ft-ból is kihozható. Ez a tárhely és a domain regisztrációjának az ára. A többi mind ingyenes letölthető. Azonban ezzel a lépéssel most arra is buzdíthatnám a kedves vállalkozókat, ügyvezetőket, igazgatókat, akiknek eddig nem volt szinte semmi közük az internethez, tanulják meg az alapokat és még egy kicsit többet. De nem, erről nem lehet szó, mivel ezzel nem nekik kell foglalkozni. De nem is a szomszéd Pistikének, hiába elvállalja 40.000 Ft-ért. Azért nem, mert az előbb felsorolt két lehetőség megoldása, nem alkalmas üzleti kommunikációra. Az a felfogás, meg egyenes rossz üzleti potenciálra vall a vállalkozók vezetőségénél, főképpen akik újonnan lépnek be az üzleti világba, hogy: kezdetnek megfelel, lesz majd jobb, jelenleg ennyivel is beérjük. - Sok sikert kívánok nekik az üzleti életben. Vajon az ügyfeleknek ezt a tendenciát kell mutatni?
De mégis miért nem? - A szomszéd Pistike:
- nem fog garanciát vállalni a szolgáltatásra.
- komoly üzleti szerződés nem fog köttetni.
- számlát nem fog tudni adni a szolgáltatásokról.
- neki ez csak egy hobbi, mert az iskolában informatikát tanult, és látott már dreamweavert.
- nem fogja érdekelne a vállalkozás sorsa, neki az a jobb ha süllyed, mert majd ő plusz pénzért megpróbál mindent.
- mert mint sokan mások, a marketingben nem ismeri a 4P és 4C kifejezést illetve ezek jelentőségét, felhasználását.
- bármikor ott hagyhat minket - szerződések hiánya miatt megteheti.
Miért fontos a szegmentálás és hogyan tehető ez meg az én elképzelésem szerint?
Mivel a legtöbb üzleti kommunikációra alkalmas szolgáltatást nyújtó vállalkozás, "zangásítva" kínálja fel ezt a leendő ügyfeleknek. Gondolok itt: webfejlesztés, webdesign, tárhely, domain, facebook alkalmazás, seo, sem, linképítés, webanalitika, marketing, tanácsadás, betanítás, programozás, arculattervezés, piackutatás, szövegírás, adwords, kampányok....Na már most ha van egy vállalkozás aki ezeket vagy többet is kínálnak vajon:
- hány embert foglalkoztatnak? - de még az ügyvezető sem adja a nevét, képét hozzá...
- ezt egy vagy jobb esetben két ember végzi?
- mennyibe kerülne ezek mind nekem?
- biztos mindenre szükségem van? És ha nem használ, de mégis kifizettem?
- minden információt és támogatást megkapok?
- mennyi időbe fog telni a projekt?
Nagyon-nagyon sok kérdés van, ami döntő fontosságú lehet. Nekem ami kulcsfontosságú. Vajon, értenek az én szakterületemhez? - Hiába a piackutatás, az csak olvasgatás, rutint és tapasztalatot nem fog szerezni ebből egy webfejlesztő, ha mondjuk egy autószerelő műhely weboldalát kellene készíteni, amihez kell némi inspiráció, szakmai anyag, meglévő szegmentált szakmai jelenlét. - Amikor felvetődött bennem ez az egész szegmentálás, akkor nagyapám szavai jutott eszembe: - Drága Fiam, tanulj szakmát, mert nem fogsz megélni irodai munkából... - És lehet igaza volt...
De miért ne lehetne ötvözni a kettőt? - Mi lenne ha a webfejlesztői és marketing szakterületet is bontanánk? Mi lenne ha ezentúl az újonnan létrehozott "Gold Car Motors" vállalkozásom teljes internetes megjelenését és marketing tevékenységét a WebCarDesign & Marketing stúdió készítené? Mind a két félnek előnyös, imázs értéke van/lehet. És azért a WebCarDesign & Marketing stúdiót választottam mert, náluk minden szakmai előképzettség és tudástár rendelkezésre áll, napi rutin szakmai fortélyokban, a szövegezés, a design, a kialakítás mind professzionális...
Remélem azért kezditek érteni a szegmentálás lényegét, hamarosan megírom a következő részét, hogyan lehetne ezt akár azonnal hasznosítani. Nektek vélemény?
Könyvjelzők