Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (11) összesen

Téma: Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

  1. #1
    ungvari.zsolt
    Vendég

    Alapbeállítás Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

    Bevezetésként

    Lassan 2012 végé felé, mára már kiforrottnak mondhatjuk az internetet és a benne rejlő üzleti potenciált. Többen kezdenek manapság vállalkozásba, mint annak idején. Tény, hogy egy vállalkozásnak vagy vállalkozást folytató személy(ek)nek szüksége van weboldalra illetve konkrétabban internetes megjelenésre. Azért használom inkább ezt a kifejezést mert a közösségi hálózatok világában nem elég egyetlen weboldal. A Facebook, Twitter, LinkedIn, mobil appok ezt lehetővé tették nekünk...kevesebbek örömére többek bánatára. A vélemény megoszló, attól függően, ki hogyan tudja felhasználni, haladni az innovációval. - Az én véleményem szubjektív. Mindig megszoksz vagy megszöksz alapon gondolkodom.
    Vissza a múltba: Nem is olyan régen, körülbelül 5 éve még minden weboldalon, chat, fórum, üzenőfal, blog kommentek. Akkor az volt a közösség.

    Mi van manapság?

    Kialakult egy réteg akik az "internetből" szeretnének megélni. Itt most közösen vannak szakemberek és kóklerek is. Sorra, szinte gomba módjára nőnek a webfejlesztést és különböző marketing tevékenységet nyújtó, üzleti színvonalt magában mit sem rejtő vállalkozások. Gondoljunk anno a kultúrkifejezésként használt "a szomszéd Pistikére".

    Mi a baj a szomszéd Pistikével?

    Az, hogy egy akár egy igényesnek is mondható weboldal nettó 13.000 Ft-ból is kihozható. Ez a tárhely és a domain regisztrációjának az ára. A többi mind ingyenes letölthető. Azonban ezzel a lépéssel most arra is buzdíthatnám a kedves vállalkozókat, ügyvezetőket, igazgatókat, akiknek eddig nem volt szinte semmi közük az internethez, tanulják meg az alapokat és még egy kicsit többet. De nem, erről nem lehet szó, mivel ezzel nem nekik kell foglalkozni. De nem is a szomszéd Pistikének, hiába elvállalja 40.000 Ft-ért. Azért nem, mert az előbb felsorolt két lehetőség megoldása, nem alkalmas üzleti kommunikációra. Az a felfogás, meg egyenes rossz üzleti potenciálra vall a vállalkozók vezetőségénél, főképpen akik újonnan lépnek be az üzleti világba, hogy: kezdetnek megfelel, lesz majd jobb, jelenleg ennyivel is beérjük. - Sok sikert kívánok nekik az üzleti életben. Vajon az ügyfeleknek ezt a tendenciát kell mutatni?

    De mégis miért nem? - A szomszéd Pistike:
    - nem fog garanciát vállalni a szolgáltatásra.
    - komoly üzleti szerződés nem fog köttetni.
    - számlát nem fog tudni adni a szolgáltatásokról.
    - neki ez csak egy hobbi, mert az iskolában informatikát tanult, és látott már dreamweavert.
    - nem fogja érdekelne a vállalkozás sorsa, neki az a jobb ha süllyed, mert majd ő plusz pénzért megpróbál mindent.
    - mert mint sokan mások, a marketingben nem ismeri a 4P és 4C kifejezést illetve ezek jelentőségét, felhasználását.
    - bármikor ott hagyhat minket - szerződések hiánya miatt megteheti.


    Miért fontos a szegmentálás és hogyan tehető ez meg az én elképzelésem szerint?

    Mivel a legtöbb üzleti kommunikációra alkalmas szolgáltatást nyújtó vállalkozás, "zangásítva" kínálja fel ezt a leendő ügyfeleknek. Gondolok itt: webfejlesztés, webdesign, tárhely, domain, facebook alkalmazás, seo, sem, linképítés, webanalitika, marketing, tanácsadás, betanítás, programozás, arculattervezés, piackutatás, szövegírás, adwords, kampányok....Na már most ha van egy vállalkozás aki ezeket vagy többet is kínálnak vajon:
    - hány embert foglalkoztatnak? - de még az ügyvezető sem adja a nevét, képét hozzá...
    - ezt egy vagy jobb esetben két ember végzi?
    - mennyibe kerülne ezek mind nekem?
    - biztos mindenre szükségem van? És ha nem használ, de mégis kifizettem?
    - minden információt és támogatást megkapok?
    - mennyi időbe fog telni a projekt?

    Nagyon-nagyon sok kérdés van, ami döntő fontosságú lehet. Nekem ami kulcsfontosságú. Vajon, értenek az én szakterületemhez? - Hiába a piackutatás, az csak olvasgatás, rutint és tapasztalatot nem fog szerezni ebből egy webfejlesztő, ha mondjuk egy autószerelő műhely weboldalát kellene készíteni, amihez kell némi inspiráció, szakmai anyag, meglévő szegmentált szakmai jelenlét. - Amikor felvetődött bennem ez az egész szegmentálás, akkor nagyapám szavai jutott eszembe: - Drága Fiam, tanulj szakmát, mert nem fogsz megélni irodai munkából... - És lehet igaza volt...

    De miért ne lehetne ötvözni a kettőt? - Mi lenne ha a webfejlesztői és marketing szakterületet is bontanánk? Mi lenne ha ezentúl az újonnan létrehozott "Gold Car Motors" vállalkozásom teljes internetes megjelenését és marketing tevékenységét a WebCarDesign & Marketing stúdió készítené? Mind a két félnek előnyös, imázs értéke van/lehet. És azért a WebCarDesign & Marketing stúdiót választottam mert, náluk minden szakmai előképzettség és tudástár rendelkezésre áll, napi rutin szakmai fortélyokban, a szövegezés, a design, a kialakítás mind professzionális...

    Remélem azért kezditek érteni a szegmentálás lényegét, hamarosan megírom a következő részét, hogyan lehetne ezt akár azonnal hasznosítani. Nektek vélemény?



  2. #2
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.749
    Begyűjtött 1.432 köszönetet
    895 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

    A jo szakembernek nincs is ideje ilyeneken gondolkozni . Ez az en velemenyem.



  3. #3
    búgócsiga Akka logója
    Csatlakozott
    10-05-06
    Hozzászólás
    3.845
    Begyűjtött 1.442 köszönetet
    741 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

    Nem lehet, hogy nem a webfejlesztői és marketing piacot kell szegmentálni, hanem inkább a megrendelőit?
    A Szomszéd Pistike is azért él meg a netből, mert van igény a munkájára, meg az alacsony áraira...



  4. #4
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

    Sose irigyeld Pistikétől a pár tízezrét. Annyi baj van a kis pénzt fizető megrendelőkkel, hogy egy ilyen problémázásának megoldása helyett két komoly megrendelőt kiszolgálhatsz, aki nem azt kérdezi, mi van még ingyen, hanem azt, mennyit kell még fizetnie.



  5. #5
    Új tag AxxE logója
    Csatlakozott
    12-03-23
    Hozzászólás
    5
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

    Az interneten megjelenni szándékozók (vagy már oldallal rendelkezők) 90% -nak még csak arról sincs fogalma mit is szeretne elérni, nem hogy arról, hogy azt hogyan tegye.. Akinek meg van, az azt is tudja kit keressen, milyen szakembert fizessen meg és hogy az nem 10K HUF lesz.



  6. #6
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 24 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

    Pistike weboldalaira szükség van, hisz abból fog tanulni és lehet, hogy elindítja a valódi pályán őt. Akinek vannak igényei, megtalálja a neki való szakember(eke)t. Vannak a piacon, akik közül lehet válogatni, ha profival akar dolgozni az ember.
    Ugyanakkor nem szükséges minden kis egyesületnek másfélmillió forintos portál, seozva, marketingelve.



  7. #7
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-12-21
    Hozzászólás
    763
    Begyűjtött 116 köszönetet
    100 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

    Véleményem szerint össze lehet hasonlítani a trabit meg a mercit...
    Az más kérdés, hogy mi a fenének?
    Ráadásul mind a kettőre szükség van!
    Festékes vödrökhöz tökéletes a trabi, reprezentálni meg ott a merci.
    Arról nem is beszélve, hogy Pistike is csinálhat olcsón megfelelő honlapot, meg a magukat guruknak kikáltók is tudnak horror áron iszonyatosan rossz honlapot csinálni.



  8. #8
    Buherátor Chati logója
    Csatlakozott
    07-12-03
    Hely
    Mohács
    Hozzászólás
    3.303
    Begyűjtött 267 köszönetet
    135 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

    Sziasztok... Pistike vagyok a szomszédból... tudom, hogy nem értek úgy ehhez az egészhez, de apróságokat megcsinálgatok néha... miért olcsón? itt vidéken olcsó az élet... no meg, mint egészségügyi dolgozó, már hozzászoktam az alacsonyabb bérekhez... számlát meg adok én, mert a Pistike az nem biztos, hogy adócsaló...

    Valójában én, Pistike csak szórakozom... élvezem, hogy ezt azt megcsinálok... és egy kis kiegészítés is befolyik a család eltartásához...


    Nincs mit megmutatnom...

  9. #9
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-08-28
    Hozzászólás
    1.030
    Begyűjtött 150 köszönetet
    109 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

    Ráadásul jövőre pistike a KATA -val teljesen legitim módon csinálhatja ezt, ha van főállása becsengeti a havi 25-öt az államnak és számlázhat rendesen.



  10. #10
    Bölcs Baross Ferenc logója
    Csatlakozott
    09-04-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.208
    Begyűjtött 845 köszönetet
    574 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Szegmentálni kell a webfejlesztői és marketing piacot!

    Bevallom nem egészen világos mit akarsz mondani.
    Persze szép és jó lenne ha szegmentálva lenne minden szakma és a részterületeken emelkednének ki a szakértők. De egyenlőre a vállalkozók olcsó megoldásban gondolkoznak és emiatt többnyire csalódnak is. Nem csak a szomszéd pistik miatt, a legtöbb cég kénytelen kvázi szomszéd pistiként viselkedni: egy valóban jól működő weboldal elkészítéshez több szakember közös munkájára lenne szükség (szövegíró, seo, programozó, grafikus, marketinges, CRO szakember, stb.) és akkor hirtelen az autószerelő oldal 3-500e-be kerül. De egy korrekt cég összerakja neked korrektül, számlával, garanciával 60-100e-ért egy $50 sablont ráhúzva. Minden ugyanúgy működik, szép lesz, de egy ember fog vele dolgozni. Laikus számára lényegében ugyanaz a két oldal. Csak az egyik sokkal drágább. Az, hogy sokkal magasabb lesz a ROI a marketing kampánynál, ezt weboldal megrendelésénél hogy döntöd el előre? Így marad a ócsó hús.

    Hogy fogja megtudni a megrendelő, h neki tényleg a drágát kellett volna kifizetnie?
    Egyáltalán hogy dönti el a megbízó, hogy ki a kókler és ki a jó szakember? Hogyan tudja eldönteni, hogy neki pontosan melyik szolgáltatásra lesz szüksége, melyik lesz leginkább költséghatékony számára?



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •