Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (13) összesen

Téma: Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

  1. #1
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    12-05-05
    Hozzászólás
    13
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

    Sok áll vagy bukik egy-egy találkozó alkalmával. Egy lehetőségünk van. Hiába az egyedi termék vagy extra szolgáltatás, magunkat kell elsősorban "eladni" nem a termékünket. Megjegyzem, hogy a megbeszélésekre, mindig úgy kell készülni mint egy randira.

    Ebben a témában magam is megpróbálom összeszedni azokat a dolgokat, amelyeket hosszú évek során, több száz ügyfél-találkozó alkalmával sikerült hasznosítanunk. A vélemények itt is megoszthatják az embereket...

    A találkozó szervezése:

    Ebben minden esetben szükség van, komolyabb projektek alkalmával meg kötelező. Mindig legyünk kezdeményezőek, vegyük át az irányítást, ajánljuk mi a helyet és az időt.

    A hely kiválasztása: lehetőleg kényelmes, kellemes hangulatú(nem bealvós), nem is zajos helyet válasszunk. A fővárosban a legtöbb kávézó(McDonalds kizárt, de egy Costa Caffee rendben van), vagy nyáron néhány park ideális erre. Érdemes olyan helyre menni, ahol előzőleg már voltál, vagy ha nem akkor nem árt megbizonyosodni a helyről, nehogy ott várjon meglepetés(nincs nyitva, túl zajos, rossz vagy nehezen megközelíthető környék, stb...)

    A időpont kiválasztása: az ideális idő az 11-13 vagy még 11-14 óra között van. Minden embernek ezen időintervallumban van a megfelelő "tárgyaló" hangulata. Hamarabb sem jó és később sem. Aki már volt min. kétszer ilyen találkozón, az szerintem fogja tudni miért, aki még nem annak meg ajánljom hogy ezt vegye figyelembe.

    Az időtartam: általában 1 órára tervezzünk, többre inkább már ne húzzuk.

    Általános beszélgetés tárgya: Ne panaszkodjunk sohasem, ne beszéljünk előző munkáltatókról(ha felmerül csak vázlatosan), családi helyzetünket is csak futólagosan(ha felmerül, nem tea délután), kezdeményezzük a kérdéseket, ezáltal irányítva az ügyfelet(minden olyan kérdés jöhet ami a vállalkozást érinti)

    Ha van partner: Ha mi viszünk vagy az ügyfél hoz partnert, akkor őt se hagyjuk ki a beszélgetésből, sőt a kezdetek-kezdetén vonjuk be, azonban nem ő az elsődleges.

    A felkészülés: Ha van módunk, olvassunk utána az adott ügyfélnek és/vagy vállalkozásának. Ha megadott előzőleg, hogy mit szeretne akkor készítsünk előre egy tervezetet, ne ott kezdjünk el mélységekig kalkulálni.

    A megjelenés:

    A ruha teszi az embert? Nem, hanem az öltözködése és megjelenése...

    Amit ne viseljünk: térd- vagy rödvidnadrágot, pólót, szandált, sálat, sapkát, testékszereket, tréningruhát, edzőcipőt, papucsot.

    Amit viseljünk, időjárástól függetlenül: ingben jelenjünk meg(elhivatottságot és szakmaiságot sugall), hosszúnadrágot(farmer, öltönynadrág, bársonynadrág, stb), a cipő általános szokásában alkalmi cipő vagy olasz fazonú bőr, fekete-barna.

    A nyakkendő: abban az esetben ne viseljünk ha nem öltönyben jelenünk meg, mivel elfojtottságott, monoton munkavégzést is jelenthet, amely egy "kreatív" szakmában nem éppen lelkesítendő. Ha öltönyben jelenünk meg, akkor a nyakkendő nem sima kötésben, hanem érdemes francia kötésben használni.

    Személyi higénia: előtti egy frissítő zuhany, nagyon kellemes megjelenést eredményez, férfiaknál további borotválkozás, stb. Nem ajánlatos több illatosított termék magunkra vitele(dezodor, parfüm, arcszesz, stb. Csak egyet használjunk mindenesetre.)

    A kéz: talán a legfontosabb és legbefolyásosabb dolog a kéz. Nagyon sok mindent elárul, ezért mindig legyen ápolt.
    A kézfogás: Mindig tenyérrel felfele fogjunk kezet, ezáltal sugallva, hogy mi fogunk irányítani. A kézfogás erőssége ne legyen "csonttörő", de legyen határozott, erős egyéniségre utal.

    Mit vigyünk magunkkal:

    Táska: Ha nem muszáj ne vigyünk. De ha mégis akkor, kisebb váll vagy laptoptáska, de semmi esetben sem hátizsák vagy egyéb szütyő.

    Írószer: Mindig legyen nálunk min. 2 db, jobb minőségű toll, és nem árt egy darab ceruza sem, a gyors vázlatokhoz.

    Laptop: Első találkozó alkalmával én nem erőltetném, mivel elvonja a figyelmet az üzleti tárgytól. Második találkozó esetén már lehet vinni prezentáció jeleggel. Az ügyfél arra kíváncsi, hogy mit mondasz, nem azt mit mutatsz neki. - Ez egy későbbi dolog...A laptop ideális mérete a 13" vagy kisebbek.

    Papírok: Én mindig magamnál tartok egy ált. megbízási szerződést, amit kézzel lehet kitölteni, ha kérünk előleget akkor egy átvételi elismervényt, néhány szakmai szókincstárat az ügyfélnek, üzleti modelleket, ha tudom akkor adott projekt vázlatát, előre definiált néhány megbízási szerződés mintát, amelyet az ügyfélnek tudok demonstrálni mit-hogyan-mennyiért készítünk el, és üres lapokat is gyors helyszíni vázlatoknak...

    Telefon: Mondjuk ez mindig nálunk van, de találkozó esetében vegyük le róla a hangot, ne játszuk el a fontos ember vagyok szituációt mert nem vett jó fényt ránk, kitehetjük az asztalra, azonban csak úgy ne nézzegessük, mivel azt érezteti az ügyféllel hogy az időt nézzük - már unjuk...Ha "okostelefonunk" van, nem kell vele nagyzolni sem...

    Névjegykártya: Mindig legyen nálunk, mivel először találkozunk valakivel, - hiába tudja kik vagyunk - adjunk neki egyet, amennyiben pedig kávézóban vagy étteremben van a találkozó, akkor hagyjunk ott is egyet a fizetésnél...vagy az asztalon...

    Amit ajánlok hogy magunkkal vigyünk az egy mappa féle bőrtok, amiben mindent ami szükséges a megbeszéléshez bele tudunk tenni. A továbbiakban minden más felesleges és zavaró lehet.



  2. #2
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 522 köszönetet
    300 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

    Ez egy szép összefoglaló, és a fáradságodért kapsz is egy pöttyöt, de azért írnék még pár dolgot vagy kiegészítőleg, vagy azért mert nem értek egyett!

    Idézet szaraz.zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sok áll vagy bukik egy-egy találkozó alkalmával. Egy lehetőségünk van. Hiába az egyedi termék vagy extra szolgáltatás, magunkat kell elsősorban "eladni" nem a termékünket. Megjegyzem, hogy a megbeszélésekre, mindig úgy kell készülni mint egy randira.

    Ebben a témában magam is megpróbálom összeszedni azokat a dolgokat, amelyeket hosszú évek során, több száz ügyfél-találkozó alkalmával sikerült hasznosítanunk. A vélemények itt is megoszthatják az embereket...

    A találkozó szervezése:

    Ebben minden esetben szükség van, komolyabb projektek alkalmával meg kötelező. Mindig legyünk kezdeményezőek, vegyük át az irányítást, ajánljuk mi a helyet és az időt.
    Azért a netes tapasztalatom azt mutatja, hogy nagyon jól lehet üzletelni és akár hosszú távon is együtt dolgozni anélkül hogy egyszer is találkoztunk volna!


    Idézet szaraz.zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A hely kiválasztása: lehetőleg kényelmes, kellemes hangulatú(nem bealvós), nem is zajos helyet válasszunk. A fővárosban a legtöbb kávézó(McDonalds kizárt, de egy Costa Caffee rendben van), vagy nyáron néhány park ideális erre. Érdemes olyan helyre menni, ahol előzőleg már voltál, vagy ha nem akkor nem árt megbizonyosodni a helyről, nehogy ott várjon meglepetés(nincs nyitva, túl zajos, rossz vagy nehezen megközelíthető környék, stb...)
    Erről meg az a tapasztalatom, hogy komolyabb ügyfelek szivesebben mennek el megnézni hogy milyen az irodád(és mivel mi is az üzletből élünk, nagyon jóközponti helyen lévő irodaházban tudok irodá lehetőséget havi 17500Ft áron), ezért béreltem én is magamnak egyett, 17500 Ft-t megéri!

    Idézet szaraz.zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A időpont kiválasztása: az ideális idő az 11-13 vagy még 11-14 óra között van. Minden embernek ezen időintervallumban van a megfelelő "tárgyaló" hangulata. Hamarabb sem jó és később sem. Aki már volt min. kétszer ilyen találkozón, az szerintem fogja tudni miért, aki még nem annak meg ajánljom hogy ezt vegye figyelembe.
    Ez igaz, de amennyiben te akarsz valamit eladni igazodnod kell a partner beosztásához!

    Idézet szaraz.zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az időtartam: általában 1 órára tervezzünk, többre inkább már ne húzzuk.
    ez is igaz de, egy komolyabb projektet nem lehet 1 óra alatt átbeszélni

    Idézet szaraz.zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha van partner: Ha mi viszünk vagy az ügyfél hoz partnert, akkor őt se hagyjuk ki a beszélgetésből, sőt a kezdetek-kezdetén vonjuk be, azonban nem ő az elsődleges.
    ide még érdemes hozzá tenni, hogyha Ő hoz partnert, akkor neked is érdemes vinni, hogy egyenlő erőviszonyok legyenek.

    Idézet szaraz.zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A nyakkendő: abban az esetben ne viseljünk ha nem öltönyben jelenünk meg, mivel elfojtottságott, monoton munkavégzést is jelenthet, amely egy "kreatív" szakmában nem éppen lelkesítendő. Ha öltönyben jelenünk meg, akkor a nyakkendő nem sima kötésben, hanem érdemes francia kötésben használni.
    ezeket inkább az adott ember személyiségéhez kell igazítani - szerintem

    Mit vigyünk magunkkal:

    Idézet szaraz.zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Laptop: Első találkozó alkalmával én nem erőltetném, mivel elvonja a figyelmet az üzleti tárgytól. Második találkozó esetén már lehet vinni prezentáció jeleggel. Az ügyfél arra kíváncsi, hogy mit mondasz, nem azt mit mutatsz neki. - Ez egy későbbi dolog...A laptop ideális mérete a 13" vagy kisebbek.
    az itteni kollégák mind a neten dolgoznak, az ügyfélnek egyszerübb megmutatni egy hasonló projektet mint elmagyarázni neki

    Idézet szaraz.zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Papírok: Én mindig magamnál tartok egy ált. megbízási szerződést, amit kézzel lehet kitölteni, ha kérünk előleget akkor egy átvételi elismervényt, néhány szakmai szókincstárat az ügyfélnek, üzleti modelleket, ha tudom akkor adott projekt vázlatát, előre definiált néhány megbízási szerződés mintát, amelyet az ügyfélnek tudok demonstrálni mit-hogyan-mennyiért készítünk el, és üres lapokat is gyors helyszíni vázlatoknak...
    minden rajta van a gépen

    Névjegykártya: Mindig legyen nálunk, mivel először találkozunk valakivel, - hiába tudja kik vagyunk - adjunk neki egyet, amennyiben pedig kávézóban vagy étteremben van a találkozó, akkor hagyjunk ott is egyet a fizetésnél...vagy az asztalon...[/QUOTE]
    itt nem MLM rendszereket értékesítünk

    Idézet szaraz.zsolt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Amit ajánlok hogy magunkkal vigyünk az egy mappa féle bőrtok, amiben mindent ami szükséges a megbeszéléshez bele tudunk tenni. A továbbiakban minden más felesleges és zavaró lehet.
    Szerintem ami még nagyon fontos! Ne csügedj ha nem sikerült az első, vagy a második, vagy a harmadik, az emberek a gyakorlatban tanulnak meg eladni, ha szerencséd van, akkor részt vehetsz ilyen képzéseken is, amiket egyébként arany árban mérnek még mindig.
    Ha teljesen pályakezdő vagy, és értékesítésből akarsz megélni, menj el egy multihoz értékesítőnek és tanulj tőlük sokat majd kamatosztatsd az ott tanultakat a kisebb és csaladias hangulatú cégeknél, mert a multik kihajtják a lelket is a kereskedőből!



  3. #3
    Buherátor Chati logója
    Csatlakozott
    07-12-03
    Hely
    Mohács
    Hozzászólás
    3.303
    Begyűjtött 267 köszönetet
    135 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

    Összeszedtél néhány evidens dolgot... de vajon melyiknek is van köze a személyiséghez?



  4. #4
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

    Bárcsak minden új fórumtárs bedobná a tudását a közösbe. Bár szerintem annak, akinek minimális tárgyalási tapasztalata van már, ezek nem sok újat mondanak, de jó összefoglalás. Tapasztalatom szerint rendkívül fontos az intuitív személyismeret. Ha tényleg rá tudok hangolódni a helyzetre, és nem veszem félvállról, néhány mondat alatt nagyon sok dolog kiderül. Pontosan meg szoktam mondani, melyik személy miatt nem sikerült a találkozó, tudom, ki üzleties mindig és ki örül inkább a laza szavaknak. Ez nem különleges képesség, legfeljebb egyeseknek hamarabb megy, másoknak többet kell gyakorolniuk. Az egész játszmázás, ha profi értékesítésről és tárgyalástechnikáról van szó. Azt figyeltem meg, hogy kedvelik a kicsit különleges, de nem gyomorterhelő személyiséget. Jót tesz, ha veled akarnak találkozni, szívesen beszélnek veled. Ezen felül mondok még egy közhelyet: ismerd, amit el akarsz adni, és higgy is benne. Sokszor voltam én, akinek el akartak adni, és szomorú látni, hogy egy-két kérdés után kiderül, az illető nem is tudja pontosan, én ki vagyok vagy miért jó nekem ez, esetleg még alapvető dolgokkal sincsen tisztában.



  5. #5
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-09-21
    Hozzászólás
    206
    Begyűjtött 30 köszönetet
    17 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

    "a cipő általános szokásában alkalmi cipő vagy olasz fazonú bőr, fekete-barna."

    Milyen az az olasz fazonú bőrcipő? Remélem nem az a kicsit hegyesített orrú, manapság a "managereknél" nagy divatcipő...



  6. #6
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    08-02-21
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    267
    Begyűjtött 55 köszönetet
    43 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

    Ajánlom az "Elkelt!" című könyvet ami egy jó értékesítéshez minden aranyszabály le van írva.
    Természetesen az élet, az ember ismeret, ön ismeret és koncentráció + stratégia az ami szükséges ehhez és amit nem lehet megtanulni a szellemiség



  7. #7
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

    Idézet dagadt eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    "a cipő általános szokásában alkalmi cipő vagy olasz fazonú bőr, fekete-barna."

    Milyen az az olasz fazonú bőrcipő? Remélem nem az a kicsit hegyesített orrú, manapság a "managereknél" nagy divatcipő...
    Jááááj te testvírem, dikkmá, há olyan gucccsi cipőt vettem, hé krokodilbűrt, hogy azt se tudtá áz asszony, hová legyen! Ledzsaltunk benne a kaszinóba, no ott elment a millióm, aztán gázsinak oda adtam 500ért, egyen már valamit a gyerek rohadt rászisták



  8. #8
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-09-21
    Hozzászólás
    206
    Begyűjtött 30 köszönetet
    17 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

    Hahaha

    Nem a kisebbségi lákkkkkkcipőre gondoltam. Annál azért egy fokkal szolidabb kivitel. De ahol dolgoztam, ott alapból csak "hegyescipős****gyerek" néven illettük az ilyen vigéceket, managereket...És rendre el is véreztek már azelőtt, hogy belekezdhettek volna.



  9. #9
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    12-05-05
    Hozzászólás
    13
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

    Uraim, ne ragadjunk le a cipőnél... Csak azért jegyeztem meg, mert volt már rá precedens, hogy egy ifjú ütött kopott, agyon szét mosott Nika(nem elírás) cípőben jött el megbeszélésre...

    Témáimat próbálom mindig nyomon követni, de nem mindig tudok közbe szólni, azonban nyugodtan lehet írni saját véleményeket. Én csak is az én saját erőforrásaimból írok nektek, lehet ami nekem, nálunk "dzsukel (a cipő miatt ) " az lehet másoknak nem éppen ugyanúgy dukál. De ez egy fórum, egy közösség ahol mindenki véleményeivel formálja a témát.



  10. #10
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Személyiségjegyek az első ügyféllel való konzultációra.

    Ajánlom a The Pitch című sorozatot. Pont erről szól, bár ott reklámügynökségek versengenek egy adott kliensért.

    A vonaton majd írok többet...


    "Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"

Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •