Mivel ez egy "webes" fórum ezért a témában próbálok erre a területre targetálni.
Ugyebár minden induló vállalkozásnak vevőt kell szereznie, az eladásait elindítani, akár egy lavinát, a meglévőeknek pedig tartani a ügyfeleit és növelni a bevételeit...Sajnos tény hogy Magyarország kis terület, telített piaccal, azonban meglehet élni belőle ha ügyesek vagyunk, nem szabad hogy csőlátásunk legyen, ki kell terjeszteni a látóterünket...
Sok cég már rájött arra, hogy akkor lehet "bebiztosítva" ha több lábon áll...terjeszkedni kell harccal vagy békével, de terjeszkedni kell. Be kell épülni az emberek(vásárló réteg) köztudatába, márkát kell építeni, nem pedig terméket...a terméket bárki másolhatja...
Végigolvastam néhány száz bejegyzést nemrég a fórumon, és látom hogy a tagok nagy része, küzdve próbál fennmaradni a vízen, nehogy elmerüljön. Nem vélem pont helyesnek, vagyis ebben a formában, hiszen aki eszeveszetten kapálózik, az csak jobban alámerül. Struktúrális, jól szervezet, targetált kampányt kell folytatni, nem csak itt-ott-amott hirdetgetni...Példának okán felhoznám, hogy én nem hirdetnék szórólappal a X.kerültbe, mivel ott minden "hirdetés" olvasás nélkül a posta alatti dobozkába(kukába) kerül...Remélem érteni a hasonlatot...
Na de, mivel hirdetés nélkül márkanév építést ígértem, leírnám hogy mi hogyan oldjuk meg ezt, azonban a lista nem teljes:
- Nem várjuk meg míg megkeresnek, mi keressük fel ajánlatunkkal az ügyfelet (Nem hírlevél, és nem email, hanem a régi jól bevált postai úton, ahol igényesen, ajánlva elküldjük az ajánlatunkat, mellékelve megbízási szerződéssel, titoktartási szerződéssel. ) Sokkal hatékonyabb, targetált mert csak annak küldünk akiknek tényleg szükséges és akarjuk, ha azt nézzük olcsóbb is, mivel magyar pénzben 500Ft a feladási díj, 10 ajánlat esetében 5.000 Ft, ebből visszajön 8 megrendelés
- Themeforest. Gondolom mindenki ismeri a szolgáltatásukat és elvüket. Szerintem nagyon jó. Mi főképpen ezt úgy dolgozzuk be, hogy nem mi töltjük fel és kínáljuk eladásra, hanem a megrendelőinknek készítjük el, egy bizonyos összegért 100-200$(+% jutalék) és majd ő ebből hasznot húz. A legnagyobb érték amit elértünk egyik ügyfelünknél, az 25.154$ volt.
- Adományozás. Nem tudom ki hogy van vele itt, vagy hogy mennyire bevett szokás, de mi általában havi szinten 100$ szoktunk adományozni, mindig más-más szervezeteknek, ezáltal a társadalmi felelősség vállalásunk szerepét betöltve.
- Start-up projekt támogatás. Nagyon sok az olyan, főként fiatal akinek pénzre vagy tárgyi eszközre van szüksége a projektre elindításához. Ha mi megtehetjük akkor higgyük el megéri áldozni rá és hosszútávú befektetésként gondolni rá. Mi ennek többfajta verzióját alkalmazzuk: vagy konkrétan még tervbeli ötleteket finanszírozunk, vagy tárgyi eszközöket adunk bérbe, vagy havi szinten kisebb összeggel támogatjuk a fennmaradást, fejlesztést. Közben ezek projekteknek támogatói címen vagyunk feltüntetve.
- Magyarországon sajnos ez még nincs elterjedve, de mi minden ügyfelünknek pezsgőt és szivart adunk ajándékba a szerződés mellé. Azonban hozzátenném hogy nem írtunk alá még magyar pénzben 500.000 HUF kisebb projektet.
Megjegyzésként:
A költségeket szét kell porlasztani, a konkurenciát nem lenézni kell hanem segíteni, ha van rá mód. Mindig a legjobb hirdetőpartner...Ja és nincs ingyen sajt, csak az egérfogóban.
Hasonló témák:
Könyvjelzők