Vannak sales house-ok, akik - jó esetben szereznek hirdetőt. Ált kattintás alapon fizetnek. Gmedia, Evomedia, meg ilyesmik, de számlaképesnek kell lenni.
számlaképes? ------------------
Meg azért ők nem mindenkivel állnak szóba, pontosabban a komolyabb ügynökségek a portfóliójuk összeállításában minőségi oldalakat vesznek föl. Mondjuk az Infinitynél a Libri, meg x másik oldal nem örülne, ha valami komolytalan lap bekerülne melléjük. A sales house-ok általában a reklámbevétel 50–60%-át kérik el.
Médiaajánlatoknál ritka a jelentkező és a hideghívásos tukmálás sem működik. Mondjuk egy call center fölhív neked 1000 darab céget 150–200 ezer forintért, és abból még 0,5% konverzió is jó eredmény, nem biztos, hogy visszahozza. A médiaajánlatos e-mailek is nagy arányban mennek a kukába. A jó sales a kulcsa mindennek, szerintem itt szokott elhasalni a legtöbb próbálkozás: kész az oldal, aztán várjuk: más jelentkezzék azzal, hogy adna pénzt.
Szia! És hogyan lehet a sales jól csinálni? Egyébként van olyan sales house amelyik a kicsikkel is foglalkozik ( engem napi 300 látogatóval befogadtak - igaz azóta csak 1 db 1 hetes kampányt kaptam...igaz így meg nem érnek semmit)
Megnéztem pár ügynökség ajánlatát, és van köztük jó pár nagyon gyenge, ismeretlen oldal. Amiket látta, azok alapján, még mindig az Adsense tűnik a legjobbnak.Meg azért ők nem mindenkivel állnak szóba, pontosabban a komolyabb ügynökségek a portfóliójuk összeállításában minőségi oldalakat vesznek föl. Mondjuk az Infinitynél a Libri, meg x másik oldal nem örülne, ha valami komolytalan lap bekerülne melléjük. A sales house-ok általában a reklámbevétel 50–60%-át kérik el.
Hát azért ez oldaltól függ Meg nem kizárólag a látogatottság a lényeg. A cégnek fontos, hogy legyen például női portfóliója, mikor tangát akar hirdetni valaki, és ahhoz be kell szerezniük releváns oldalakat. A Premium AdSense-tagságot mi sem adjuk föl a sales house-ok által adott 1-2 milliós havi fix bannerlistaárért, de kisebb oldalaknak biztosan segít, ahol nincsen sales. Egy prémium hirdető azért az oldal brandértékét is növeli, az ügynökségi és egyéb jutalékok után pedig 100–150 forintos CT-ár még leeshet bárhol. De szerintem két-három komoly sales house-nál nincs több itthon, nem is kell amúgy.
A tapasztalatod alapján a "kisebb" mit jelent? Látogatószám és minőség alapján. A 100-150-es CT ár azért nem lenne rossz
Azért nem értek egy csomó mindent (mert nem ez a szakterületem), illetve pl az Infinety ezt írja:
Egy kis matek után ez jön ki átlagban: a 70 oldal együtt ér el napi 100.000 főt. Ez oldalanként 1500 ember, ami nem a "nagy látogatottságú" fogalomkörbe tartozik... vagy ez már mégis az?havi 3,1 millió egyedi látogató, több mint 70 minőségi, nagy látogatottságú oldal
Utoljára módosítva: Akka által : 2011-12-17 11:22
Én se tudok semmit ugylátszik mert csak pislogok Premium adsense tagság?? kifejtenéd.? Mert nekem az éves 1-2 milios fix reklám elég szimpatikus
Ez nagyon ügynökségfüggő. Ha nincs a sales house-nak álláshirdető portája, akkor befuthatsz kisebb látogatottsággal is, ha a női portfóliója gyenge, akkor szintén. Verseny van közöttük is, a megrendelő meg csak annyit kér, hogy 10 000 25–45 év közötti fogynivágyó hölgynek akar reklámot adni. Bár tudja, milyen oldalakon jelenik meg, elvileg még az is előfordulhat, hogy meg sem kérdezi, csak a konverziót figyeli majd. Listaárak kapcsán elég nagy őrület van a piacon, de számba kell venni, hogy azokból 50–75% kedvezményként lejöhet.
Ennek fényében a legutóbb kapott ajánlatban 3 Ft/AV, 400 Ft/CT, 11 Ft/UV, valamint 2 000 000 – 3 500 000 Ft/hét ajánlatok szerepeltek. A valóságban azonban örülj neki, ha CT-re megkapod a 70–120 forintot, AV-re a 0,3–1,5 forintot, UV-re pedig az 5–11 forintot, fixről pedig ne nagyon álmodozz. Ezeknek 50–60%-át el is viszi a sales house.
Összességében tehát nem egyszerű a döntés, mert bár kattintás alapon többnek tűnhet egy villogó Coca-Cola-reklám, valójában azonban a releváns és jól optimalizált AdSense-mező jobb CTR-e bőven túlteljesítheti. Más kérdés, hogy egy nagy brand logója, fizetett hirdetése szerintem jót tesz egy weboldal megítélésének a hirdetők körében, például saját sales tevékenységgel is könnyebb így újabb, akár fix havi díjú hirdetőket szerezni, másrészről pedig aki most CT-reklámot vesz, később vehet mást is, például egy egész oldalas szponzoráció vagy valamilyen rich media megoldás jó pénzt hozhat, ha engeded.
Könyvjelzők