Ez a 2. hely szerintem is kicsit erős. Azért ne feledkezzünk meg se az olx-ről (aki a kezdetektől szintén igen erősen tolja a reklámot), se a slando-ról, se pedig az ugyancsak új aprod.hu-ról sem. Meg ugye ott a topapro hálózata, ami most kezd ráerősíteni SEoval, meg hasonló nyalánkságok.
A látogatószámban valóban lehet 2. az expressz mögött, de ez elsősorban csak az adwords-nek köszönhető, nem pedig a helyezéseinek és a visszatérő látogatóinak.
Ugyanakkor azt is érdemes tudni, hogy ilyen mértékű kampány iszonyatos tartalmat generál. És nem csak a főoldalra és a kategóriákra, hanem az adott hirdetésekre is jönnek látogatói a gugliból. A napi 10-15ezer feladott hirdetés (már ha igaz a hír) azért nem egy piskóta. Még akkor sem, ha vannak nagyobb cégek is már, akik hirdetnek nála és XML-el átcsusszant pár ezret naponta. Ilyen tartalomfrissülés nem egy egyszerű eset. És arról se feledkezzünk el, hogy a jofogas.hu magyarországi ügyvezető igazgatója nem is olyan régen még a magyarországi guli főnöke volt. Nem kizárt ám, hogy tud ezt-azt, és azt kamatoztatja is.
Hogy mást ne mondjak: keress rá a gugliban az eladó szekrény kifejezésre (ez egy a sok közül, csak épp ezt vettem észre először nála).
Meg fogod találni az adwords hirdetések között a jofogas reklámját.
Namármost páran azért hirdetnek ezekre a kifejezésekre. Tehát ott elől lenni és nem ráfizetni a gatyánkat is a kattintásonkénti díjra, az azt jelenti, hogy az oldalad releváns az adott kifejezésre. Most meg nézd meg a landing page-t. Hová visz? Hát a kezdőoldalra. Az mennyiben releváns az eladó szekrény-re? Semennyire.
Tehát vagy iszony összegbe kerül egy-egy kattintás, vagy valami trükk van benne.
A trükk az alábbi:
Kód:
http://www.jofogas.hu/#xtor=SEC-9-GOO-[szekreny]-[na]-S-[elad%C3%B3%20szekr%C3%A9ny]&xts=434551&gclid=CN2QoMiUg6oCFcos3wodKwuGxQ
Erre az oldalra visz ha ráklikkelsz. Ergo a kezdőoldalra, de az URL-ben benne van a kifejezés. Egy ideje figyelem már, hogy ez mi is, de nem jövök rá, hogyan lehet elérni, hogy te is ilyen URL-eket alkalmazz az adwords-ben.
- Egyik verzió szerintem az, hogy a nagyfőnök bevetette a tudását az adwords kapcsán, és ezzel a spec URL-el olcsóbban hirdet még irreleváns oldalakat is. Ugyan valószínűtlen, hogy ilyet tenne az illető, de kizárni nem lehet.
- Másik lehetőség, hogy bizonyos adwords fizetőknek X összeg felett (hasonlóan az adsense-hez) extra lehetőségeik vannak arra, hogy megjelenítsék az oldalaikat. namármost pár hónap alatt 250 milliós költésnél ez nem kizárt.
Szóval azért nem gyenge, amit a jofogas csinál. (Bár én sem erre költenék 250 milliót, ha lenne annyim. )
Megjegyzésként azt is hozzátenném, hogy szerintem az expressz igencsak pozitív költségvetéssel játszik. ha megnézel egy kategóriát, akkor ott néha akár oldalakon keresztül vannak felsorolva az SMS-el kiemelt hirdetések. Naponta szerintem ezres nagyságrendben mennek oda SMS-ek, ami napi 1-2 millát szerintem igencsak behoz. Erre jönnek nála rá a hirdetési felületek, illetve a különböző cégek (ingatlanközvetítők, autókereskedések, webáruházak), akik spec hirdetési lehetőségért fizetnek nála.
Szóval ha másnak nem is, de az expressz/ingatlan.com/hasznaltauto.hu triónak biztos megéri üzemeltetni az oldalt (meg szerintem sokan másoknak is).
Könyvjelzők